Aktív témák

  • Yodamest

    addikt

    válasz Woodslave #5416 üzenetére

    A dragons dogma is hasonló dark fantasy RPG, én még azt tudom ajánlani. Egyébként az egyik kulcsa ezeknek a játékoknak szerintem egy nagyon egyszerű dologban keresendő: egy nehézségi szint van, amit nem lehet lejjebb venni, állítgatni, variálni. Mindenki számára egységes a játékélmény ezáltal és valahogy benne van a " meg tudom csinálni akkor is" faktor.

    Engem kimondottan zavar a mai játékokban, hogy van easy mód, normál, hard stb. Most erre persze lehet mondani, hogy jó akkor játsszál hardon, ha kihívás kell... de nem! nem ugyanaz egy Far Cryt, God of Wart vagy Shadow of Mordort hardon játszani, mint egy Dark Soulst az egyetlen és jól kitalált nehézségi szintjén! Legtöbbször a nehezebb játékmód csak annyit takar, hogy több sebzést kapsz be és te jóval kevesebbet sebzel, tehát csak skálázás az egész. Emiatt én úgy vagyok ezzel, hogy ahol választható nehézség van beépítve a játékba, ott mindent az elérhető és játék által felkínált legkönnyebb fokozaton játszok, pusztán azért, mert nem akarok a skálázás miatt több időt eltölteni a játékkal.

    Néztem pl. Horizon Zero Dawn gameplayeket, story módban játszottam végig, de nem bánom, mert láttam miket művelnek le nehezebb fokozatokon... abszolút nem fun ami már ott történik, csak kaotikus és időrabló az egész, látszi, hogy az csak egy mesterségesen generált nehézség, nem olyan nehézség, mint amit a Souls játékban látunk. Továbbá, mivel fokozatonként tök más a játékélmény elbeszélgetni sem lehet olyan jól róla, mint egy Souls bossfightról. Nincs az a "fú Pista te hogy a fenébe győzted le?" tényező.

    Na mindegy is, szóval számomra ez a fix, fejlesztők által egységesített nehézség/játékélmény az egyik fő pillére annak miért annyira jók ezek a játékok és miért lehet róluk annyit beszélni.

Aktív témák