Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz Vesa #8697 üzenetére

    A 30% bőven versenyképes volt, amikor a Steam indult. A fizikai kiadásoknál simán előferdültek 30% feletti royalty fee-k, pont ezért az elején még arról szólt a dolog, hogy a Steam árai nem mehetnek a fizikai kiadványok ára alá, tehát ugyan annyiért kellett árulni, mint a bolti, dobozos játékot (annak gyártási és logisztikai költségeinek hiánya ellenére), hogy ne arassa le a piacot és ne vágjon alá a fizikai kiadványoknak (és ezzel a fizikai kiadványokat áruló nagy- és kiskereknek). Ez persze valójában a fejlesztőnek és/vagy a kiadónak volt jó, hiszen a digitális kiadásokból több pénz jött be.

    Azonban így is egyre jobban terjedt a Steam, és végül kvázi learatta a fizikai piacot a digitális (hasonlóan, ahogy a zeneiparban a CD vagy a filmiparban a DVD/BR videókiadásoknál is megtörtént ugyanez). A Valve viszont azzal, hogy kvázi egyeduralkodó volt a piacon, komoly verseny nélkül, némileg kényelmesen kezelte a dolgot. Azzal együtt, hogy Tim Sweeney stílusa sok tekintetben bicskanyitogató, a 2018-as változásokhoz is szükség volt arra, hogy megjelenjenek a konkurensek és elkezdődjön egyfajta verseny, ami miatt szükség volt a korábbi szerződési feltételek megváltoztatására.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák