Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz !wannabe #470 üzenetére
nem igazan a hagyomanyos megoldas, es foleg nem attekintheto...
szoval:
parameterkent atadod ugye a tomb elemeinek szamat, es egy mutatot a tombredouble* legkisebb=tomb; -> a 'legkisebb' egy double tipusra mutato mutato, indulaskor a tomb cimere mutat, ami a tomb legelso eleme
utana egy ciklusban vegigjarja a tomb osszes elemet a masodiktol (1. index) kezdve
a tomb valtozo a tomb legelejere mutat, ha hozzaadsz egy szamot, akkor az annyiadik elemet kapod meg, tehat a tomb+5 az 5. indexu (sorban a hatodik) elemre mutat
ha a (tomb+i) cimen levo ertek kisebb mint amire a legkisebb mutat, akkor a 'legkisebb' valtozo a megfelelo elemre fog mutatni (tomb+i)a vegen meg visszaadja azt az erteket, amire a 'legkisebb' nevu mutato mutat
azert igy lenyegesen olvashatobb:
double min(int elemszam, double tomb[])
{
double legkisebb=tomb[0];
for(int i=1; i<elemszam; i++)
if(tomb[i]<legkisebb) legkisebb=tomb[i];
return legkisebb;
} -
doc
nagyúr
válasz kissgy04 #510 üzenetére
1. Ha azt írom, hogy f$Stop ? 0 : az miben más a fenti f$Stop==1 ? 0 :
annyiban, hogy az elso esetben azt vizsgalod, hogy nullatol kulonbozo-e, a masodikban azt, hogy pontosan egy-e2. f$Stop==0 az más mint az !f$Stop, és ha igen miben?
tulajdonkeppen nem, a ! annyibol mas mint a ==0, hogy pl. NULL pointerre is igazat ad vissza (bar az C++ forditok a 0-t is ertelmezni szoktak pointerre, NULL-kent) -
doc
nagyúr
válasz !wannabe #516 üzenetére
en vim-et hasznalok qt-re, szerintem tokeletes
de van pl. a qtdesigner a gui-tervezesre, illetve most csinaltak egy ide-t, qdesigner vagy hogy hivjak, a qt honlapjan megtalalod
konyvbol meg letoltheto a trolltech oldalarol a C++ gui programming with QT elso kiadasa, az nagyon jo! nekem a masodik van meg (papiralapon), ez annyival tobb hogy 4.3-as QT-hoz van aktualizalva, nem 4.1-hez, ennek megfeleloen bovebb, de elkezdeni nagyon jo az elso is
raadasul a qt referencia zsenialis, baromi jol es gyorsan lehet abbol is tanulni, ha van mar nemi alapod -
doc
nagyúr
az std:: a namespace-t jelenti, vagyis jelzi hogy a cout az std nevu "csomagban" van
ha nem jelzed kulon elotte, hogy ezt a namespace-t hasznalod (pl. using namespace std -vel), akkor enelkul nem talalja a forditoa masodiknal meg az "endl" es a '\n' lenyegeben ugyanaz, viszont az elobbi univerzalisabb, "softabb", c++-ban illik igy hasznalni
-
doc
nagyúr
ha egyszer C/C++-ban programozol, akkor ne ugy oldd mar meg a billentyure varasd, hogy meghivsz egy (mellesleg oprendszerfuggo) kulso parancsot
megvannak a megfelelo C/C++ fuggvenyek arra, hogy egy billentyu lenyomasara, vagy egyeb esemenyre varj (pl. a get* fv-ek sima C-ben) -
doc
nagyúr
gondolom ez lsz a problema:
Project : error PRJ0003 : Error spawning 'cmd.exe'.de windowst hal'istennek nem hasznalok, szoval tobbet sajna nem tudok segiteni...
esetleg annyit, hogy allitsd at a cmake-et verbose modba, akkor jobban latszik hogy mit akar csinalni ami nem megy neki
(rendes oprendszer alatt a "VERBOSE=1 make" paranccsal bobeszedu lesz, windows alatt passz...) -
doc
nagyúr
válasz .:GoliBali:. #657 üzenetére
a forraskod szintjen csak annyi, hogy include-olod a szukseges .h file-okat, es hasznalod a libet
a lenyeg a linkelesnel jon, amikor is a forditonak meg kell adni a -llibraryneve kapcsolot (- kicsi L es a lib neve, pl. -lcurl)
hogy ezt pontosan hol tudod elmagyarazni neki, az IDE-tol fugg, biztos van a CB-ban is valami olyan ablak/ful ahol a hasznalando libraryket tudod megadni -
doc
nagyúr
idehaza? vannak konyvesboltok (pl bookline talan) akik kulfoldrol hoznak be konyveket
de ha gyorsan kell, akkor marad a letoltes elektronikusan...
nem konkretan C++, de C++-os Qt programozasrol van ingyenesen elerheto konyv (pontosabban az elso kiadas letoltheto, a masodik csak papiralapon erheto el legalisan), valahol a Qt oldalan meg is van ra a link -
doc
nagyúr
egyreszt mert az a felveteseddel ellentetben rohadt nagy
masreszt meg az tanulni nem igazan jo, inkabb referencia, ha szeretned az alaptudast felboviteni, akkor rengeteget kell olvasnod belole hogy tenyleg belemelyedj. igaz, abban a konyvben minden benne van amit a C++ -rol tudni kell/lehet
a Linuxos vonatkozas megint mas, ez nem a nyelvtol fugg, hanem attol hogy milyen headereket/libeket hasznalsz. a hasznalt eszkozoket jol megvalogatva nem kell foglalkoznod azzal, hogy milyen OS van alattad, az en Qt-s es SDL-es programjaim platformfuggetlenek, az SDL-es jatekomat leforditottam mar pl. IRIX-re (Silicon Graphics) es WIZ-re (ARM procis jatekkonzol) isegyedul akkor kell komolyan foglakoznod a nyelv es az OS kapcsolataval, ha rendszerszintu fejlesztesben gondolkodsz (pl. kernelmodulok, driverek, stb), errol is van szakirodalom
-
doc
nagyúr
Meg engem eléggé zavar, hogy pData=0; -t használsz pData=null; helyett.
ezzel en is sokaig igy voltam C -> C++ valtas utan, de a '0' a C++ 'standard', es egy ideje mar en is igy hasznalom (bar valoban nem kimondottan logikus, a NULL sokkal jobban leirja hogy mi is tortenik a mutatoval mint egy sima numerikus ertek) -
doc
nagyúr
válasz ---Lasali--- #917 üzenetére
a C/C++ nyelvben nem letezik gotoxy parancs, ezert...
a borland sajat idiota konyvtaraiban van, aztan kb. ennyi, sehol mashol nem fog mukodni -
doc
nagyúr
válasz ---Lasali--- #919 üzenetére
Jester01-nek van igaza, ne hasznald
ha feltetlenul ragaszkodsz a karakteres kepernyo piszkalasahoz, akkor vagy hasznalj egy altalanos libet (pl. ncurses) vagy ird meg azt a ket-harom fuggvenyt (kurzorpozicionalas, szoveg/hatterszinbeallitas) ami kell pl. BIOS-hivasokkal -
doc
nagyúr
válasz Jhonny06 #922 üzenetére
ilyen, amit leirtal nincs
a tomb az X db valtozo egymas utan, attol hogy valamelyiknek nem adsz erteket, az letezik
vagy nyilvantartod hogy melyik kell es melyik nem, vagy kinullazod a tombot es kiiratod a 0-kat isvagy hasznalsz valamilyen mas adatszerkezetet (list, map, stb)
-
doc
nagyúr
megengeded hogy valaki megcsinalja helyetted? de jo fej vagy, koszi... es te mit csinalsz, viszed alairatni az indexet?
ez nem ingyenes hazifeladat-megoldo topic, itt segitseget lehet kerni ha szukseged van ra. ha elakadsz, leirod hogy meddig jutottal el, mi nem megy, es szivesen segitunk -
doc
nagyúr
válasz asuspc96 #1247 üzenetére
??
aruld mar el, hogy hol gunyoltalak...Valami hasonló kellene csak egy kész kezelőfelülettel ha megoldható
a 'kesz kezelofelulet'et en ugy ertelmeztem hogy standalone program kell (ha nem, akkor definiald hogy nalad mit jelent a 'kesz felulet')a mukodesi elvrol te magad linkelted a Wikipediat, szoval azt gondolom nem tolunk kered
kertel viszont kodot. maga az algoritmus C forraskod formajaban ott van az altalad is linkelt oldalon, szoval ezek szerint akkor a hozza tartozo feluletet vartad valakitol
innentol vegkepp nem ertem hogy mit hisztizel...
-
doc
nagyúr
válasz asuspc96 #1249 üzenetére
hat, a torkomnak ugras szerintem tobb mint kijelentes, de hagyjuk, maradjunk abban hogy felreertes tortent...
az ELTE által készítettnél sokkal tovább tudja mint "2 147 483 647".
az a hatar a wikipediaban egyebkent nem feltetlenul igaz, de nagyon egyszeruen lehet 'javitani' rajta: az in helyett long-ot kell hasznalni. sot, unsigned long long-ot, ez a szabvany szerint legalabb 2^64-1-ig tud szamot abrazolni, a te gepeden/forditoddal ervenyes maximum a ULLONG_MAX konstansban vande tul nagy szamokra baromi lassu lesz, szoval ott mar neki lehet allni trukkozni, az jo mokas
kész kezelőfelület (nálam) = pl. mint a számológép....
értem ezalatt, hogy szépen begépelgetem nyomok neki egy "O.K." és erre neki áll számolgatni...igen, ezt hivjak ugy hogy standalone program
ha jol latom, ez Delphi? olyat vagy 15 eve lattam utoljara, szoval abban nem fogok tudni segiteni (plane hogy ez egy C++ topic...)
De szerintem mindketten tudjuk az igazat
ugy latom csak az egyikunk, es te meg vagy rola gyozodve hogy te vagy az, de mondom, hagyjuk...[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz asuspc96 #1251 üzenetére
sor johet
igen, a szamitasi igeny exponencialisan no a szam meretevel, nem veletlenul ez az alapja komoly titkositasi eljarasoknak
a szamambrazolas meg eleg erdekes kerdes, altalanos programnyelvekben vagy ott van a limit (elvi maximum nincs, de gyakorlati az nyilvan igen), vagy ha barmekkora szammal kepes dolgozni (mint pl. Perl-ben a BigNum es tarsai) akkor baromi lassu
-
doc
nagyúr
válasz asuspc96 #1253 üzenetére
persze, mindent lehet gyorsitani
a primszamkereses meg foleg olyan dolog, amit okosan vegiggondolva rengeteg prociidot lehet sporolni, van erre tobb modszer az agyatlan 'vegigmegyek es megnezem oszthato-e' megoldason kivul, kezdve az egyszeru Eratoszthenesz szitajatol a mindenfele trukkozesekiglehet sajat megoldast irni a szamabrazolasra is, de valoszinuleg nem lesz gyorsabb mint a masok altal mar megirt megvalositas
mindenesetre egy 64 bites uint maximuma 18446744073709551615 , ekkora szam gyors primbontasahoz mar ugyis tul kicsi lesz az otthoni PC, szoval nem az abrazolt szam merete a szuk keresztmetszet
-
doc
nagyúr
-
doc
nagyúr
válasz Jhonny06 #1277 üzenetére
nem egeszen ertem a kerdest...
kezdoerteket meg tudsz adni neki siman, ha erre gondoltal
pl. osztaly.h:
class osztaly
{
int x;
};osztaly.cpp:
#include "osztaly.h"
int osztaly::x = 100;illetve ha arra gondoltal, hogy egy kozos valtozot az osztaly osszes peldanyanak, akkor a deklaracional ele kell irni egy static modositot
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Jhonny06 #1283 üzenetére
a tomb merete az, amit veletlenszerunek szeretnel? tehat csak a konstruktorban dol el, hogy hany eleme lesz a tombnek? mert akkor ne tombot hasznalj, hanem az STL-es adatstrukturakat, pl. vectort, annak a merete dinamikusan valtoztathato
a sima C-s tomb meretet meg kell adnod, nincs mese. illetve ugy meg megoldhato, hogy a konstruktorban lefoglalod a tomb meretenek megfelelo tarteruletet mondjuk igy:
tomb = malloc(sizeof(Osztalynev*) * meret)
amit aztan a destruktorbol free-vel felszabaditasz
de ilyet ugyebar nem csinalunk, C++ -ban C++-szul beszelunk, tehat vector, esetleg listMOD: akkor ugy tunik, megintcsak nem ertettelek
tehat te Osztalynev tomb[10] modon deklaraltad?
mert akkor a new Osztalynev() tenyleg nem fog belemenni, tekintve hogy az egy pointer, de meg a teljes osztalyt tartalmazo tombot csinaltal (ez utobbit NE!)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Milyen TV-t vegyek?
- iPhone topik
- Politika
- Projektor topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen alaplapot vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Házi hangfal építés
- Suzuki topik
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- További aktív témák...