Új hozzászólás Aktív témák
-
Hannibhál
őstag
válasz ToMmY_hun #3750 üzenetére
Azt a stroupasos könyvet kezdtem el én is de tényleg elég nehéz, viszont ha nekem úgy mond elég a 2d meg alap számítások(excelbe már csináltam hozzá pár dolgot, hogy kicsit automatizáljam) igazából a 2d-s grafikus felület hiányzik(térkép, kezelőfelület) a játék pedig a civilizationra hasonlít kicsit
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
A Dev-C++ 5.11 alatt szeretném működésre bírni az alábbi programocskát:
#include<iostream>
#include<Windows.h>
#include<MMSystem.h>
using namespace std;int main()
{
PlaySound(TEXT("canary.wav"),NULL,SND_SYNC);
system("pause");
return(0);}
A fordító a következő hibaüzenetet küldi: Makefile.win 25. sor: A megadott nevet (winmm) a rendszer nem ismeri fel belső vagy külső parancsként futtathatóként vagy kötegfileként.
A Makefile 24,25.sora:
$(BIN): $(OBJ)
$(CPP) $(LINKOBJ) -o $(BIN) $(LIBS)Mit kell tennem, hogy megszűnjön ez a hiányérzete ?
(Google a winmm-re egy winmm.dll-t file hozzott csupán de azt is valamilyen vírussal kapcsolatosan.)
mezis
-
dobragab
addikt
válasz dobragab #3688 üzenetére
C++-ról megint tanultam újat. Rosszul tudtam eddig, megtaláltam a szabványban, hogy a
throw()
és anoexcept
kompatibilis.Mindezt annak nyomán találtam meg, hogy a fordító által generált move ctor vajon
noexcept(auto)
-e. Igen, az, sőt a throw deklarációkat is helyesen merge-eli. Bár ez a része tökmindegyTudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.
-
semij9699
csendes újonc
Sziasztok!
c# ba hogy oldom meg azt, hogy van két buttonom és ha az egyikre kattintok akkor a másik enabled tulajdonsága az ellentétére változik? és akárhányszor kattintsak(ez lenne lényegibb)
Kösz előre is -
dobragab
addikt
válasz EQMontoya #3764 üzenetére
Az nem a Button1 függvénye, hanem a Form tagfüggvénye, ami a Button1-nek van adva, mint ClickListener. A Form-nak pedig Button1 és Button2 is privát adattagjai.
Egyébként pedig a lényegi részt elszúrtad.
Button2.Enabled = !Button2.Enabled;
[ Szerkesztve ]
Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.
-
Hunmugli
aktív tag
Helló!
Viszonylag új vagyok
c++ teréna programozás világában. Az a kérdésem van, hogy a következő kód mit csinál, miért fordul le, és miért 1 a kimenet:#include <iostream>
using namespace std;
int main ()
{
int x(int(int(int(int(int(int(int(int))))))));
cout << x << endl;
return 0;
}A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
-
Hunmugli
aktív tag
válasz bandi0000 #3767 üzenetére
C:, asszem c++14-gyel. (gnu gcc)
Vagy cpp.sh-val - bár megnézve a figyelmeztetést, szerintem pointereket hoz létre. De értéket nem tudok neki adni
Van ez a módszer:
int y(15);
Azt akartam kipróbálni, hogy van-e ilyen:
int y(15);
y(2*y);Mert az első esetben a () értékadás, hát a másodikban miért ne működne? (nem működik, y is not a function)
Aztán valahogy az előző kommenben lévő kódot kreáltam
A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
-
bandi0000
nagyúr
válasz Hunmugli #3768 üzenetére
ajjajj van baj
az hogy most amit te leírtál mi azt nem tudom, de ha értéket akarsz neki adni akkor az így tudod:
int y=15;
vagy ha ugye később akarsz neki adni, akkor
cin>>y;
sőt y(2*y); ez a legjobb esetben is ebben a formában működne: y=y*2;
[ Szerkesztve ]
Xbox One: bandymnc
-
Hunmugli
aktív tag
válasz bandi0000 #3769 üzenetére
Nyugi, az alapokkal [...] tisztában vagyok. Hamarosan Sololearn certifikációt is szerzek [mellesleg csak ajánlani tudom, remek app, és böngészőben is fut.] Az értékadást nem y-ra értettem, hanem x-re.
Szóval hogy adok ennek értéket?:
int x(int(int));
//értékadás
cout << x << endl; //x ne legyen 1dabadab: így már más. És akkor ez mi: értékadás vagy constructor?
#include <iostreams>
using namepsace std;
class valami {
private: int asd; //igen, asd
public:
valami (int a) : asd (a) { } //szoval ez mi?
};
int main () {
valami mas = 2;
}Remélem jól írtam
[ Szerkesztve ]
A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
-
Hunmugli
aktív tag
válasz Hunmugli #3771 üzenetére
Sikerült elrontanom
A mainben lévő =jel akkor constr vagy értékadás?---------
Arról az int-es részről többeket megkérdeztem, a reakciók kb ezek voltak: ennek nem szabadna lefordulnia. Véletlenül sikerült összehozni, de biztos van értelme
[ Szerkesztve ]
A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
-
bandi0000
nagyúr
válasz Hunmugli #3773 üzenetére
= az mindig értékadás
public:
valami (int a) : asd (a) { } //szoval ez mi?ezt én sem tudom vagyis ha jól gondolom akkor lesz egy publikus változód a valami, ami kapna? egy intes értéket, bár azzal meg nem csinálsz semmit, szóval passz
mit szeretnél csinálni? mert azzal többre mennénk
Xbox One: bandymnc
-
dobragab
addikt
válasz Hunmugli #3771 üzenetére
Ha megnézed a fordító hibaüzenetét, közelebb kerülsz a megoldáshoz.
int x(int(int(int(int(int(int(int(int))))))));
Ez a sor nem egy változó, hanem egy függvény deklarációja.
int x(int (*)(int (*)(int (*)(int (*)(int (*)(int (*)(int (*)(int))))))))
Tehát egy inttel visszatérő függvény, [ami paraméterként egy inttel visszatérő függénypointert vesz át]...., ami paraméterként egy intet vesz át.
Utána, a kiírásnál a függvény automatikusan a címére konvertálódik (ami egy függvényre mutató pointer), az viszont bool-ra (nem tudom pontosan, miért). Ezért ír ki 1-et.
Függvénydeklarációnak viszont nem adhatsz értéket.
Nem véletlenül szokták mondani a C / C++ deklarációkra, hogy syntax only a compiler could love…
[ Szerkesztve ]
Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.
-
Hunmugli
aktív tag
válasz bandi0000 #3774 üzenetére
Ezt elvileg tudom mi
Mondom, félrement a // ez mi? --> a mainhez akartam írni
ez egyébként annyit tud, hogy asd értékét beállítja arra, ami a zárójelben van. Ez főleg akkor jó, ha asd egy constans, mert bármilyen más módszerrel hibát dobna (a constans az konstans )dobragab: köszönöm a részletes magyarázatot
[ Szerkesztve ]
A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
-
EQMontoya
veterán
válasz dobragab #3775 üzenetére
az viszont bool-ra (nem tudom pontosan, miért).
4.12 Boolean conversions
1 An rvalue of arithmetic, enumeration, pointer, or pointer to member type can be converted to an rvalue of type bool.
Szóval azért, mert nincs más konverzió, amit csinálhatna vele. Pointer -> int nincs impliciten. Igen, szerintem is béna.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
dabadab
titán
válasz Hunmugli #3776 üzenetére
"ez egyébként annyit tud, hogy asd értékét beállítja arra, ami a zárójelben van"
Nem, hanem az asd konstruktorát meghívja azzal az értékkel.
Nem nagyon akarlak lelombozni, de ha a konstruktorok sincsenek meg, akkor azért még nagyon sok tanulnivaló áll előtted
DRM is theft
-
Hunmugli
aktív tag
Az a kérdésem van, hogy az alábbi kód miért fordul le gcc 4.9-cel?:
#include <iostream>
using namespace std;
class asd {
public:
int i = 3;
beallit (); //ez nincs is kifejtve
kiir(); //itt sincs tipusmeghatarozas
private:
double a = 4.3; //ez szabalyos?
};
int main()
{
asd asdobj;
cout << asdobj.i << endl;
cout << asdobj.kiir();
return 0;
}
asd::kiir () {
cout << this->a << endl;
return this->a; //es a return int-et ad vissza
}Tudom, hogy hibás, stb, de az én gépemen lefordul (cpp.sh-n nem). Ez annak tudható be, hogy a gcc 4.9.2 nem elég friss?
A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
-
kispx
addikt
válasz Hunmugli #3779 üzenetére
kiir:
A függvények alapértelmezett visszatérési típusa int. Emiatt nincs kiírva az int és tér vissza int-tel.Amíg nem hívod meg a beallit() metódust, addig nem mindegyik fordítónál hiba. Amit megakarod hívni, undefined reference to asd::beallit hibaüzenetet kapsz.
double a = 4.3
Default member initializer -
dobragab
addikt
válasz Hunmugli #3779 üzenetére
C++ szabvány nem engedi meg, hogy ne legyen megadva a visszatérési érték. GCC 4.9 ezek szerint sz*rik rá, ahogy sok minden másra is. [link]
Nem definiált függvény csak akkor fordítási (linkelési) hiba, ha meg is hívod. Ezt gyakran kihasználjuk, pl. template metaprogramozásnál.
int func(int);
double func(char);
using T = decltype(func(1)); // T == int(#3777) EQMontoya
Jogos, erre nem gondoltam. Azt hittem, pointerként kéne kiírnia (
%p
lenne printf-nél), mert ugye függvénypointer.Ezek szerint a kiírásra nincs függvénypointer-overload (persze, C++98-ban nem lehetne megcsinálni, utána meg kompatibilitási okok miatt nem vezetnék be soha).
Fptr
->void*
konverzió pedig adatszegmens - utasításszegmens okok miatt nem implicit. Pedigvoid*
-os overload van.[ Szerkesztve ]
Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.
-
nji
aktív tag
sziasztok,
április végére kellene felsőfokú oktatási intézménybe egy kettes szintet összehozni.Nagyjából ez az anyag:
- Ciklusok, függvények
-Referenciák, makrók
- Struktúrák, paraméterátadás
- tömbök
- Default függvényparaméter, rekurzió
- Névtér, header
- Osztályok (struktúrák)
- Operátor túlterhelés
- Destruktor, copy konstruktor, copy assignment
- Sablon, öröklés
- virtuális függvények,
- kivételkezelés.Egyelőre csak a ciklusok, függvények és tömbök mennek, az előző félévi C tanulmányokból.
A kérdésem:
hogyan készüljek fel célzottan egy kettesre ? (40 % a kettes, öt programot kell írni, abból kettő működjön)Néztem youtube videot, tutorialspointot is olvasom, az 1300 oldalas Stroustrup könyvet is letöltöttem, de ezt két hónap alatt lehetetlen munka mellett átnézni.
Kellene valami jó stratégia, ami lényegre törő és át lehet menni a vizsgán. Utána majd úgyis lesz idő gyakorolni, ha valaha is ilyen állásom lesz, de az még messze van.Ezt a fórumot érdemes visszaolvasni?
Köszi a tippeket. -
nji
aktív tag
válasz EQMontoya #3785 üzenetére
Nekiállok, ez nem kérdés, de hogyan lehet egységnyi idő alatt legjobban felkészülni:
- a könyvet olvasva,
- youtube-ot nézve,
- tutorialt olvasva,
- telefonon a SoloLearn programmal?
Napi nyolc órát dolgozom, hétvégén házimunka, tehát max. napi egy órám van rá esténként.
Ezért szerettem volna megtudni a gyakorlott szakemberektől, hogy mi a legjobb módszer. -
sztanozs
veterán
-
EQMontoya
veterán
-
nji
aktív tag
Köszönöm a két utolsó tippet. Elkezdem az udemy tréninget, aztán ha valahol elakadok, megnézem a BME jegyzetben.
-
nji
aktív tag
esetleg kidolgozott feladatokat/forráskódokat tudtok linkelni?
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Tanulom a C++-t és az U++ fejlesztő rendszert.
Az elérhető fontkészlet demo programja rendben működik az eredeti utasítás sorral:
fontlist.Add(i, Font::GetFaceName(i));
Font.cpp
Fontkeszlet: 1 file(s) built in (0:04.46), 4461 msecs / file, duration = 4477 msecs, parallelization 0%OK. (0:04.49)
Kicseréltem a használhatóbbnak gondolt utasításra:
fontlist.Add(i, Font::GetFaceNameStd(i));
Az alábbi hiba üzenet a fordítás eredménye:
error: no matching function for call to 'Upp:ont::GetFaceNameStd(int&)'A Help szerint ennek működnie kellene:
"String GetFaceName() const
Returns the face-name text for current instance.String GetFaceNameStd() const
Similar to GetFaceName, but returns generic names "serif", "sansserif", "monospace", "STDFONT" for corresponding faces, instead of real names."Valamit elrontottam ?
mezis
-
Lejszi
senior tag
Sziasztok! Csak kost kezdek ismerkedni a c++ nyelvvel. Miert nem akar mukodni a progi?
Tudna vki segiteni? Mit rontottal el? Koszonom.#include "stdafx.h"
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
int main()
{
int a, b;
cout << "Please enter the first number: ";
cin >> a;
cout << "Please enter the second number: ";
cin >> b;
cout << "sum is " << a + b << "\n";
int n, i, flag = 0;
cout << "Enter a positive integer: ";
cin >> n;
for (i = 2; i <= n / 2; ++i)
{
if (n&i == 0)
{
flag = 1;
break;
}
}
if (flag == 0)
cout << "This is a prime numer";
else
cout << "This is not a prime number";
_getch();
return 0;
}update:
megvan! % kellett volna hasznalnom a & helyett.
Silly me[ Szerkesztve ]
-
Hunmugli
aktív tag
Sziasztok!
Egyik ismerősöm ma ezt kérdezte tőlem:
"helpstruct struktura {...};
struktura** s = ...;Ezt hogy kell szebben irni??? `
(*s)->data
`
Nagyon rondaaaaa"Én még mindig kezdő stádiumban vagyok, úgyhogy inkább csak poénból kérdezte, de mutatott egy kódot, és tényleg ráférne, hogy szebb legyen. Én szoktam tőle kérdezni Jöhet bármilyen megoldás, ami "szebb", csak ne veszítsen értékéből a kód [kell mind2 *].
És egy saját kérdés:
van egy char, ami binárisan mondjuk így néz ki [hogy pontosan melyik, az nem fontos]:char C = 001 000 100
Nos, ha van egy
int N
bemenő adat, akkor hogy lehetC
N-edik bitjét minél egyszerűbben:
-lekérdezni (módosítás nélkül),
-biztosan igazzá tenni,
-biztosan hamissá tenni?Olvasgattam a bitenkénti műveletekről, meg a shift operátorokról, de nem akar működni a dolog Amúgy sem sikerül elképzelnem 100%, mert a fejemben egy hang ezt mondja: "Baloldalt egy char van, jobboldalt egy bit, ez nem fog menni".
C
bitjei balról jobbra vannak számozva, 0tól kezdődően 7ig. Function szerűen kéne, plbool lekerdez (int N) {...}
Szakirodalommal nem vagyok kisegítve, ezért kérdeztem. Most egy class-t írok gyakorlásképp, ami kb annyit tudna, mint egy bool tömb, csak mivel ebben bitenként lennének az értékek, 8x olyan kevés helyet foglalna.A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
-
dobragab
addikt
válasz Hunmugli #3797 üzenetére
Nem lehet szebben írni, de az tuti nem C++ kód. C++-ban már sima pointereket is elvétve használunk, ahol ** van, az legfeljebb C+.
Majd talán ebből megérted a bitműveleteket.
[ Szerkesztve ]
Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.
-
Domonkos
Ármester
válasz Hunmugli #3797 üzenetére
Ha a leheto legegyszerubben akarnam megcsinalni, akkor valahogy igy tennem:
C N. bitjenek beallitasa:
C |= (1<<N);
Egyetlen bit torlese:
C &= ~(1<<N);
Egyetlen bit lekerdezese:
C & (1<<N);
Itt termeszetesen a legkisebb helyiertektol es 0-tol szamozodnak a bitek. Hogy hogy ontod osztalyba, mar rad bizom.
Meg par ellenorzessel is elferne.
Ha jol optimalizal a fordito, akkor ez a legtobb architecturan egy-egy utasitas lesz a binarisban.[ Szerkesztve ]
Gender of electrical connectors is defined by the pins.
-
Hunmugli
aktív tag
válasz Domonkos #3799 üzenetére
Én is valahogy így próbáltam, de eddig nem nagyon jött be. Mondjuk úgy, nekem nem működik
dobragab, neked is köszönöm a választ, még olvasgatom a linket. Ha minden jól megy, még márciusban elkészülök, és lehet írni az észrevételeket.
A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fűnyíró topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Projektor topic
- Fotók, videók mobillal
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen