Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zaskar

    senior tag

    válasz aero. #70156 üzenetére

    Létezik ilyen, bármilyen hihetetlen. 2010.10.19.-én lett forgalomba helyezve Mo-on. Az előéletét is ismerem, a cégtől vettem meg 2015-ben, ahol dolgozom. Márkaszervíz is megerősítette: gyárilag DPF nélkül szerelt autó. Ritka, de van ilyen. A 2011-esekben már volt (ilyenek is voltak a cégnél).

  • haddent

    addikt

    válasz aero. #70156 üzenetére

    Én is úgy tudtam, hogy EUR4 követelmény a DPF, EUR5 meg már a start-stop (mármint nem a gombos indítás, hanem tényleg start-stop). De:
    "Diesel particle filters (DPFs) have been fitted as standard on all Euro 5 vehicles, which were introduced in 2010. However, before this, DPFs were also fitted on some Euro 4 vehicles as well"

    aero. elméletben, vagy gyakorlatban? Széria szinten, vagy konkrét példányokat hasonlítva? A DPF önmagában nem csodagyógyír, amit sokan nem értenek. Egy elég egyszerű "mikronos szűrő", ahol az "éltömítéseken" direkt a gázok át tudnak szaladni a koromrészecskék meg nem - konyhanyelven. Ettől függetlenül szenvednek a gyártók eleget minden mással, hogy minél hatékonyabb belsőégésű motorokat csináljanak - mert, hogy pl. sokan nem tudják, ugyan nem diesel particulate filtert nyilván, de particualte filtert már sok nagynyomású benzinesre is szereltek/nek. A másik érdekesség, hogy a common rail önmagában sokkal károsabb, mint a régi füstokádó borzalom ikarus, mert a félelmetesen magas nyomáson történő porlasztás és égés miatt sokkal mikroszkópikusabb részecskék szabadulnak ki (ezt a DPF se igen fogdossa meg, meg a katalizátor se biztos, hogy el tudja égetni tökéletesen - sőt). Nem érzed, csak kicsinál. Míg a régi "harapható vastagságú" korom az csak köhögsz de épp ezért torkod-orrod-stb kiszűri lazán - hülye analógia: kerti sütögetésnél a szenesz zsákot megrázod és pofáncsap a szénpor, semmi bajod nem lett - na ez a régi ikarus, kb., nem a common rail. A másik: a DPF (ön)tisztításakor kitolja az okádmányt, inkább "szarosputtony" ez, mint bármi más, ami felfogja és nem a városban eregeti, hanem remélhetőleg a pályán amikor beindul a tisztítás.
    Na de visszakanyarodva - rengeteg tényezős a kérdésedre a válasz. Felhasználás módja, motor állapota (beleértve a tömítettséget, kompressziót, olajégetést, így gyűrűk hengerfalak stb. állapotát, befecsik, nagnyomású rendszer állapotát stb), köbcenti, terhelés stb.. minden függvénye. Ennek ellenére ezek egyébként relatív könnyen "megkapható" változók, ismerhetők, és valószínűleg ezek ismeretében egész jól össze lehetne hasonlítani, tekintve, hogy kb. minden IS common rail és minden is Bosch vagy Delphi, tehát röviden a technológia nagyon hasonló nagyon sok dízelben.

    Shadowbull csak nem bírom ki, mert itt a H.Ezredes kolléga ismét rengeteg észérvet felsorolt, vitatott, te meg csak hajtogatod ugyanazt, csak beszálok megint, kell a fájás :DDD Én veszek egy vadiúj DPF -t, te/ti pedig kérlek szépen szereltessétek ki a DPF -t, vigyétek el szakszerű, zöld technológiás kimosásra (nem az udvarra kihányom ami benne van), majd ellenőrizzétek a motorjaitokat, hogy pontosan 0 olajat fogyaszt -e, mert, hogy az olajmotor égetés már emberi érzékszervvel is érezhetően botrányos, a fejet szétmegy ha elmész 1 olyan autó mögött kb. (nem utolsósorban tömíti és rontja a DPF és a katalizátor hatásfokát!), és ha bármi baj van vele és/vagy csak futásteljesítményéből már biztosan "kopottnak" számít, akkor kérlek Ti is építsétek/tessétek újra. Így valóban mindent megteszünk mindannyian és egységesen, mint a kommunizmusban ;) :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák