Új hozzászólás Aktív témák
-
duffbeer
őstag
Sziasztok!
Prohardvare-en global nem találtom olyan témát ami ezzel a programmal foglalkozna, gondoltam nyitok egyet.
Én spec kezdő vagyok blender területen, jelenleg hobby szinten érdekel, de azért szeretnék mélyebbre ásni. Szóval Próbáljuk segíteni egymást.Ja a Blender, ha valaki nem ismerné egy ingyenes 3D szerkesztő, animáló, modellező stb. program, ami még egy Game engine-t is tartalmaz.
Honlap:
Blender.org[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Kezdeném mindjárt egy kérdéssel:
Készítettem 4 képet, hogy könnyebb legyen elmagyaráznom... Szóval adott 3 csont, ahogy az első képen látszik.
Elforgatom a cs1 nevü csontot a Blender Z tengelye körül (kép2). Ezután, ha elforgatom a cs3 csontot (kép3), akkor az a Blender X tengelye körül fordul el. Szóval.. nekem arra lenne szükségem, hogy ez a csont a cs2 Y tengelye körül forduljon el (kép4, ezt úgy sikerült, hogy alaphelyzetben először a cs3-at forgattam el, majd a cs1-et). Az lenne a fontos, hogy a többi csonttól függetlenül hozzá tudjam rendelni az egyik csont mozgását egy másik tengelyéhez.
Előre is köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Látom sokan járnak errefelé...
-
duffbeer
őstag
Hát a lent említett problémám már rég megoldódott. Köszi a linket, ismertem a magazint, de kicsit odébbb van még nekem úgy érzem.
Én egyébként úgy kaptam rá a Blenderre, hogy egy kollégám mesélte, a 3DSmax-os élményeit és mivel én Linux + nyílt szoftverpárti vagyok, gondoltam ránézek Blenderrel. Időközben kiderült, hogy a maga 9 megás kis telepítőjével gyakorlatilag ugyanazt megcsinálom néhol még egyszerűbben mint ő a másfél gigás 3DSmax-al. Természetesen mindketten kezdők vagyunk. Ha én is azzal kezdtem volna biztos arra esküdnék. Mindenesetre azóta együtt kűzdünk, tutoriálokat böngészve és örülve, ha megmozdul egy kar az animációban... Teljesen jó kis hobby lett belőle.[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Néhány magyar forrás:
Blender kuckó,
WikiBooks HU,
Startlap,
Találtam valamelyik torrenten egy nagyon jó tutorial packot. Igaz angol, de én spec sokat tanultam belőle. Ha megtalálom majd linkelem...Miket szoktunk csinálni? Igazából még mindenfélét. Megnézünk egy tutorialt, aztán hú ez dejó akkor csináljunk egy teáskannát, vagy éppen robot kart stb. Mindenbe kicsit belekezdünk, hogy gyakoroljuk a fogásokat.
Amiket projektnek neveznék így kezdőként azok az alábbiak:Próbálkozunk tükröződésekkel:
[link]Ez a sakktábla egy elég jól sikerült darab volt, mondjuk most már elég ratyinak tűnnek a bábuk, de hát anno ez nagyon hardcore volt:
[link]A robotkar:
[link]És amire a legbüszkébb vagyok egy II. világháborús német Jagdpanther tank igen pontos mása. Természetesen ez is még félkész. Ahogy van időm úgy készül lassacskán:
tank1
tank2
tank3
tank4Pár animáció (rar pass: "vladi"):
(ezek még erős béta verziók )
[link][ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Ha hiszed ha nem a lánctalp volt a legegyszerűbb. Csak egy szemet kell elkészítened, (mondjuk az elég részletes, majd feltöltöm azt is), aztán azt mondod, hogy kövesd ezt a görbét és sokszorosítsd magad. Ezután már csak finomhangolás a másolatokkal, hogy ott csatlakozzanak ahol kell.
-
duffbeer
őstag
Én először a "Boolean" modifierre gondoltam (azon belül "Difference"), amivel ki tudsz vonni egy mesh-t a másikból. (Szöveget elkészíted, majd Object mode-ban Alt+C-vel konvertálod a szöveget Mesh-é). Ezzel már csak az a gond, hogy a megfelelő ívre kellene tenned a szöveget. Ezután beletolod a szöveget a tárgyadba, majd kijelölöd a tárgyat és adsz neki egy Boolean modifier-t, alatta Difference és beírod a konvertált szöveged "OB" nevét. Ezután Apply. Elvileg ennyi.
Találtam egy videót is:
Youtube -
duffbeer
őstag
-
duffbeer
őstag
Én is kezdő voltam még pár hónapja, de nem hiszem, hogy hülyének néztek volna. Én is kérdeztem ezt-azt. Most is lenne egy kérdésem, de mivel csak kezdők vagyunk, ezért majd később teszem fel.
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #25 üzenetére
Láttam én is Greybeard tutorialokat. Nagyon jól tudja előadni.
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #30 üzenetére
Legalább tudsz használni linuxot vele. Én a sajátommal még nem tudtam stabil linuxot telepíteni 3D gyorsítással (X1950pro) . Érdekes, hogy még az ATi honlapján sincs hozzá linux driver, csak az X1900-hox...
-
duffbeer
őstag
Sajnos nem hiszem. A windowsos drivernél fel van sorolva az 1950 is, de a linuxosnál nincs. Akkor a windowsosnál miért? (Ugye teljesen mindegy milyen kártyája van az embernek, úgyis ugyanazt a csomagot tölti le, ezért gondolom, hogy nem támogatja.)
Leginkább ubuntut próbáltam. Volt, hogy friss telepítés után első boot, X kifagy valami hülye hibával (régen volt nem emlékszem mi volt az), de volt, hogy nem. Ha el is indult, akkor vagy 3Ds gyorsítás nem volt, vagy composit nem működött stb. Pl bekapcsoltam a desktop effects-et fullra és akadt (már ha éppen be tudtam kapcsolni). Az Intel Atomos gépemen, GMA950-es grafikával pedig csodálatosan megy.
Egy rakás Xorg.conf beállítást próbáltam, átolvastam egy valag fórumot, de vagy semmi, vagy max annyi, hogy első restartig megy.
Próbáltam Envy-vel, hátha én vagyok balek, csodaszépen feldobálta a drivert, restart után minden működik, örülök nagyon, másnapi indulásnál bejelentkező ablaknál újraindulgat az X... Na és ez volt az a pont ahol feladtam. Végigjátszottam (már amennyire linuxos tudásom engedi) Ubuntu 7.04-el, 7.10-el 8.04-el, OpenSUSE-al, Fedorával, Debiannal...
Úgyhogy jelenleg marad a windóz...[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Közben készítettem egy kis szolid animációt. Amolyan "céglogót".
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #38 üzenetére
Lehet benne valami, mert van egy kis problémám a P gombbal is. Mármint blenderen belül ugye a p gombbal indul a "játék". Namost ez nálam az esetek 90%-ban egy szürke felülettel egyenlő. Ugyanez van barátnőm gépén is (ATi HD4850), és a cégesen is.
Lehet beújítok egy Quadro FX kártyára. -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #42 üzenetére
Mondjuk az 1300-as még nem is vészesen drága. Egyébként a renderelésnél miért nem számít?
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #45 üzenetére
Na ezzel nem voltam tisztában.
-
duffbeer
őstag
Egy gyors szerzemény:
kép -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #51 üzenetére
Létrehozol egy plane-t (kb 17-es méret), majd F7 alatt a particle system gomb, "add new", alatta megjelenik, hogy emitter. ezzel lehet mindent előállítani. tűz, hó, stb. Nekünk viszont az emitter helyett a hair kell. Hair-hez ezeket a beállításokat használtam:
amount: 20000, segments: 7, normal: -0.5, random: 0.2, brown: 0.3. Ezután létre kell hozni még egy plane-t, átméretezni ugyanakkorára és kicsit alá helyezni, mivel a mi hair emitterünk nem fog látszani renderelésnél, valamint annak kell adni a fű textúrát. Be lehet állítani, de elég bután mutatna, egy zöld talaj a fűszálak alatt. Ennek a plusz plane-nek adunk egy föld jellegű materialt. Játszhatunk vele, de tudom ajánlani ezt. Innen letölthető elég sok material. Én spec azt ajánlom, hogy ha le is töltesz valami anyagot, akkor annak nézd át a beállításait, hogy miért olyan amilyen. Tanuljunk mástól.. Mondjuk a füvet is le lehet ugyaninnen tölteni.
Na ennyit a fűről. Magát a logót gondolom nem gond elkészíteni, annyi dolgunk van csak vele, hogy szintén F7 de most a physics gomb alatt bekapcsolni a collision-t. Ezzel ha belehelyezzük a fűbe, akkor "lenyomja" azt. Hozzáteszem eléggé meg fogja harapni a gépet a művelet. Lassabb gépeknél ajánlom, hogy inkább 1000 legyen az amount fűszálból, majd ha minden kész, akkor feltolhatjuk 20000-re. -
duffbeer
őstag
Mint azt írtam lejjebb, egy barátom maxozott és el volt hűlve amikor előtte blenderrel elkészítettem valamit 10 perc alatt amivel ő két órán át szívott.
Nem arról van szó, hogy a max nem jó, hanem arról, hogy a blender a maga 20 megájával szinte ugyanazt tudja (home felhasználásra értem). A legfőbb erénye pedig az, hogy rengeteg tutorial van nagyon olcsón, vagy ingyen hozzá. Youtube, torrent, stb. Itt van egy DVD szinte ingyen. Ha lesz egy kis időm feltöltöm valamelyik trackerre a saját összegyűjtött tutorial packomat.[ Szerkesztve ]
-
-
duffbeer
őstag
Ez valami díjnyertes kép. Valahol láttam már.
Én annyira nem vagyok még otthon a témában, de van egy tutorialom, ahol egy srác látrehozott három különböző méretű gömböt, egymásra helyezve és mindegyiknek adott egy cloud textúrát (amit a blender generál) és még egykét dolgot alpha, áttetszőség stb., majd animálta őket. Természetesen a kamera a gömbökön belül helyezkedett el. A végén átrepített egy tárgyat a "felhőkön", és mivel különboző méretűek voltak a gömbök érezhető volt a rétegződés. iszonyat jól nézett ki.
Na ez a különbség a max és a blender között. A maxban rákattintasz egy gombra, hogy csináld és ő létrehozza pl. a horizontot. Ilyen szemponból az jobb. A blenderben mindent a user kever ki. Érdekes, hogy a beépített textúra "stílusokkal" és azok "tweak"-elésével szinte bármit létrehozhatsz a betonfaltól a füvön, az üvegen át a camouflage textúráig. De ez gyakorlás. Egy barátom is mesélte, hogy a max karakteranimálásban verhetetlen. A blender kicsit nehézkesebb. Igazából linuxhoz tudnám hasonlítani. Ahhoz is érteni kell, de ha értesz hozzá bármit megcsinálsz. -
duffbeer
őstag
Hullaszag van....
Kész lett a tank, legalábbis nagyjából. Majd linkelem. A textúra elég kezdetleges, de majd helyrehozom.
-
duffbeer
őstag
Hát nem teljesen, ugyanis az egész "kaszni" fix. Nincs rajta külön torony. Maga az ágyú minimális mértékben fordítható csak el vízszintesen és jobban függőlegesen.
De itt vannak a képek:[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Szerk.:
linkek[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Pythonra nincs szükséged a használatához, de ha meg akarod nyugtatni magad, a Python 2.5.2-t kell telepíteni a C:\Python25 mappába. Akkor meg fogja találni.
Milyen hardver? Hát ha sok pénzed van nVidia Quadro, vagy ATi FireGL. Home felhasználásban inkább a proci fontos, mert teljes egészében az végzi a renderelést.
Viszont nekem van egy olyan gondom, hogy amikor elindítom a "játékot" blenderben, tehát megnyomom a "P"-t néha minden frankó, néha egy nagy szürke képet látok csak. nVidia kártyás géppel ,még nem próbáltam, lehet annál nem lenne gond. Egyébként az egész Blender felület OpenGL alapú. -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #80 üzenetére
És ezt így valaki otthon összedobta hobbiból?
-
duffbeer
őstag
Jónak tűnik a teknőc.
Sajnos én nem tudok vele már annyit foglalkozni, úgyhogy más arra sem emlékszem, hogyan kell a fényekkel játszani. Mindenesetre ha "robotmozgása" van, próbáld meg az IPO curve editorban kijelölni az összes görbét és keresd meg a Smooth IPO Curves gombot (Shift O). -
duffbeer
őstag
Na erre már nem emlékszem pontosan, de ha minden igaz, az IK solver-hez van köze (Pose mode --> Object (F7) --> Add Constraint), vagy azzal kell megoldani. Azért használnak egy csontot, hogy animálásnál ne kelljen pl minden ujjpercet külön "megtörni", hanem egy vezérlővel történjen minden mozgás.
Persze lehet, hogy hülyeségeket beszélek. Ha valamit rosszul írtam javítson ki az aki tudja! -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #91 üzenetére
Próbálkozz a proportional-al. Edit mode-ban "O", vagy a kis ikon az orientáció kiválasztás mellet. Hirtelen más megoldás nem jut eszembe, de ha igen, jelzem.
-
duffbeer
őstag
Ez már régebbi, de gondoltam megmutatom. Itt-ott használom avatarként.
-
duffbeer
őstag
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #100 üzenetére
Hát ez tényleg érdekes. Nekem is fekete. Vajon régi blender is ezt csinálja?
Mindenesetre Shaded módban pár lámpával körülötte jobban látszik. -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #105 üzenetére
Szép lett.
Én még nem vagyok ilyen szinten.
Létezik nagyobb felbontásban? Egyéb technikai infót tudsz mondani? -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #107 üzenetére
Én a node-okkal gondban vagyok még.
Mindenesetre lenne pár észrevételem, vagy ötletem. Ha nem mondok újat, akkor bocsi.
Azt írtad, végigmentél a testen, hogy ne legyenek dupla pontok. A "Remove Doubles" nem működött volna? (Edit Mode -> Specials [w] -> ...)
Ahhoz, hogy egy kockán belül egy face-nek új materialt adj, nem kell leválasztanod. Egy Mesh-en belül 16 materialt tudsz összesen a face-ekhez rendelni. (Edit Mode -> F9 ->Link and Materials) -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #110 üzenetére
Szerintem teljesen jó.
-
duffbeer
őstag
Egy kis problémába ütköztem...
Készítettem egy rugót, amit egy empty működtet. Mellékelem a blend fájlt is.
Az a problémám, hogy ez így szép és jó, de hogyan tudom ezt a rugót elmozdítani a helyéről anélkül, hogy deformálódna? Vagy esetleg tudtok más módját a rugó készítésének? -
duffbeer
őstag
válasz mate0217 #113 üzenetére
Én kapásból tudok egy különbséget: sok százezer forint. Egyébként meg mit szeretnél összehasonlítani? Láttál már Blenderrel készült animációt és 3dsmax-al is. Akkor mi az ami érdekel?
A Blender telepítve pár 10 mega, a többi pár giga. A legalapvetőbb különbség az, hogy a blenderben neked kell létrehoznod a dolgokat, pl material, fizika stb, míg a két másiknál azt mondod egy kockára, hogy te most rongy vagy és ő rongy lesz. A Blender mindent maga állít elő, nincsenek előre elmentett testek, vagy tulajdonságok. Ezen kívül állítólag gyorsabban lehet vele dolgozni (nem tudom nem foglalkoztam 3dsmax-al), mert a billentyűzet szinte minden gombját használja...Szerk:
még 1[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #117 üzenetére
Az, a baj, hogy mindegy mit csinálok velük, ha elmozgatom a térben megváltozik az egész. Töltsd le a blender fájlt és próbáld ki amit gondolsz...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Autós topik
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Yettel topik
- Ubuntu Linux
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Horgász topik
- További aktív témák...
- Canva Pro előfizetés - 1 éves
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok /Anuchard, Aragami, Children of Morta, stb. - 2024.04.17.
- Microsoft licencek a KIVÉTELES ÁRAK - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )