Új hozzászólás Aktív témák
-
Macilaci457
őstag
Sziaszok! Szintén kezdő, de lelkes...
Először akkor láttam a szoftvert, mikor még DOS-on (is) futott. :-D
Azóta Linuxra váltottam.
Blenderben már volt komplett projektem egy szoftverhez kellettek grafikák megvilágítva, shadelve, akkor kezdtem belemélyedni, de nem túl mélyen, csak eszembe jutott, hogy ezt használhatnám.
Szeretném én is komolyabban megtanulni a munkát vele, idő híján egyelőre tutoriálokat gyűjtök.Néhány link, amit nemrég töltöttem le:
Greybeard's Blender TutorialsM.L.
-
Macilaci457
őstag
-
Macilaci457
őstag
Viszont 3Dconnexion Space-Navigator-t mindenképpen vegyetek!
Én még nem csináltam profi munkát Blenderben, de nekem is hatalmas élmény, meg időtakarékosságot jelentett ez a kütyü!
Nem üzleti felhasználásra van neki PE (Personal Edition - csak a licence más, a hardware nem) változata, ami csak annyiba kerül mint egy (jobb) egér. Blender gyönyörűen használja! Linux alatt is![ Szerkesztve ]
-
Macilaci457
őstag
Mert csak a szerkesztő nézet használ openGL-t, a renderelést a CPU végzi. Még egy Pixar filmet is CPU clustereken renderelnek, okkal.
Amire te gondolnál az a gpgpu render lenne, de egyelőre szó sincs ilyesmiről. És lehet, hogy később se lesz olyan elterjedt, mint azt mondják. NV kártyák esetén a Gelato szoftvert kellene használnod, és van az ATI-nak is ilyen szoftvere. Programozók szerint viszont a GPU renderelés nem is lesz képes olyan szabadságot nyújtani mint a CPU, erről elég sok írás van a neten, a vélemények megoszlanak, a lényeg, hogy állati gyors lenne, csak azok a kis processzorok amiből van több száz egy ilyen GPU-ban, jóval butábbak mint egy CPU.Bár még az is lehet, hogy csak a hagyomány beszél belőlük, egy programozó blogjában olvastam, hogy noha nyomják nagyon, szerinte a hardver az, ami nem jó igazán, és nehéz programozni.[ Szerkesztve ]
-
Macilaci457
őstag
Remélem mindenki nézegeti a Blendernation-t, mert most is volt egy jó tutorial Stencil Maps -okról.
-
Macilaci457
őstag
Jól írja duffbeer, a szerkesztőfelület teljes egészében OpenGL, ezért erre kihegyezett videókártya (Nvidia Quadro) nagyban segíti az akadásmentes munkát.
A renderelés videókártyán viszont nem megy, mindent a processzor csinál, az ilyen törekvések egyelőre nem tökéletesek, lásd a nagy pixar filmeket is még mindig oriás clustereken renderelik, nem quad-SLI videókártyákon.1-2GB RAM elég, renderelésnél, nagy textúráknál kellhet 4Gb, de tanulgatni semmiképp. Kétmagos processzor akkor jó, ha az egyiken egész nap renderelsz, és még használnád a gépet. Persze négy magból is lehet hármon renderelni, ha olyan processzorod van, de erre beruházni eleinte felesleges.
Én egy kb 2Ghz-es laptopon Intel videókártyával már tudtam élvezetes dolgokat kipróbálni, megtanulni, de már ideje lenne fejlesztenem...
Vagy kell egy ilyen otthonrarenderelni: Helmer
:-) -
Macilaci457
őstag
Sziasztok!
Dologozom egy projekten, amit még nem fednék fel, és egy kis problémám akadt. Egy objektumot szeretnék úgy módosítani, hogy az alja szűkebb legyen mint a teteje. Ezt egy 4 vert.-ből álló doboznál könnyű megtenni, mert az alsó síkot összenyomom, és kész.
Amit viszont én szeretnék "trapézosítani" azt nem ilyen könnyű megfogni.Tud valaki olyan megoldást, hogy egy bounding-box -ot transzformálhatok, és az objektum követi annak a formáját?
[ Szerkesztve ]
-
Macilaci457
őstag
Megnézem! Köszi.
Közben próbálgattam nurbs alakzattal, és ott sikerült, csak azt nem tudom valami miatt smooth-olni vagy még nem találtam meg hogy. -
Macilaci457
őstag
No, úgy sikerült megoldanom a torzítást, hogy nurbs alakzat volt a test, amit nurbs görbe körbeforgatásával kaptam (tehát forgástest), azt nagyjából a nekem fontos bounding-box jellegű szerkesztőpontok vették körül, így a nekem tetsző formára torzíthattam.
Ezt aztán mesh-é lehet alakítani, de azért hagytam egy másolatot a nurbs-ből is.
Nemsokára lesznek képek.... remélem. -
Macilaci457
őstag
Ha valakinek lenne kedve közös modellezésre valami egyszerűbb projektbe szívesen benne lennék. Amatőr szinten egyelőre. Akár blueprintből, de figurákkal is megpróbálkoznék. Közben lehet egymásnak segíteni...
-
Macilaci457
őstag
Megint kéne egy kis segítség:
Valaki kipróbálná? Fogok egy Nurbs kört. A kurzort távolabb viszem, és szerkesztő módban ahhoz képest megforgatom (spin).
Ebből ugye egy gyűrűt kapok. Namost amit kapok, az vak fekete. Semmi fény, még akkor sem, ha új anyagot adok neki. Csak renderelve jelenik meg a színe. A gond az, hogy így nem is tudok dolgozni rajta.Na, ebből csináltam korábban ugyan ebben a projektben már kettőt, és az rendes szürke lett, és működtek rá az anyag tulajdonságok is.
Mit csinálhatok most rosszul??
-
Macilaci457
őstag
válasz duffbeer #101 üzenetére
olyan mint ha ki (vagy be) lenne fordítva. Nem tudod, hogy lehet megfordítani a normálisokat? Valami ilyesmire tudok gondolni, de nem jöttem rá. Ahogy arra sem, előtte miért működött. Lehet, hogy másképp csináltam.... de azok a modellek még megvannak, és szerkeszthetők is.
-
Macilaci457
őstag
Update.....
Elkészült a projekt.
Elég sok próbálkozás előzte meg, amelyik lehet, hogy jobb is lehetett volna, de én meg vagyok vele elégedve. Jó sokáig készült.
-
Macilaci457
őstag
válasz duffbeer #106 üzenetére
Szia!
Renderelek nagyobbat, és belinkelem majd.
Kb így készült (nagy vonalakban):
1. gyűrű nurbs görbéből, majd azt a megfelelő alakban mesh-é alakítottam
2. foglalat fele plane-ből folyamatos extrudálással készült, de csak a felső vonala egy hasonló gyűrű felső nézetének háttérképbe illesztésénem segítségével
3. a megfelelő magasságú test kialakítása
4. foglalat és gyűrű eggyé konvertálása és a foglalat pontjai a gyűrű pontjaihoz illesztése (merge)
itt jött a bibi, volt egész gyűrű, és fél foglalat. Nem szimmetrikus a foglalat, vagyis forgatnom kellett az egész modell felső részét, és kb illeszteni.
Aztán jött a nehezebb része:
( 5. forgatás)
6. szépen végig kellett menni az egész modellen és modellben, hogy minden pont csak egyszer legyen benne, és ne legyenek felesleges vektorok. Na ettől kb kétszer fejfájásig jutottam. De így "tökéletes" a modell.Kő:
Ezt egy körből csináltam, csak alacsonyra kell állítani az oldalai számát, és megont oldalak extrudálásával kialakítottam a követ, majd a foglalat formájára kicsit oválosítottam.Renderelés:
Az egész kompozíció egy kockában kapott helyet, pár falát kivágtam, és az alja le lett választva, hogy új felületet adhassak neki (tükröződő lett)A gyűrű test maga kapott két bevel és egy subsurf (level 3) modifier-t.
A kamera messzebb került, és a fókuszpontja be lett állítva a kő távolságába.
Node editorban egy defocus filter végezte a mélységélesség szimulálását.
És ezt már csak renderelni kellett.Van még ott pár kő szétszórva, azokat kézzel illesztettem be. A foglalat, kockából készült a felületek felosztásával és néhány lap kitörlésével.
Amúgy én is most tanultam meg rájöttem próbálkozással az elmúlt hónapban a dolgokra, ez az első valódi kidolgozott projektem.
-
Macilaci457
őstag
válasz duffbeer #108 üzenetére
Azt nem tudtam, hogy több materialt is rendelhetek egy testhez.
A remove doubles azért nem működött, mert szinte egymásba forgattam két részt (nem csak egymáshoz), és az élsimítás miatt kellett hogy összefüggő legyen a felület. Sajnos ezekről a lépésekről nincsen screenshot-om, de majd lehet, hogy mutatok az előbbi próbálkozásokból képeket, ha érdekel.
-
Macilaci457
őstag
Itt van a nagyobb verzió: link
Valahogy nagyban nem renderelte szépen... -
Macilaci457
őstag
Azért van egy nagyon hasznos dolog, amit érdemes megtanulni. Blender fájlokat nem csak megnyitni lehet, hanem azokból beemelni ... kb bármit. Testet, materialt, világítást, bármit.
Készítek egy gömböt, és liválasztom az append file-t, aminél kiválasztok egy Blender fájlt (.blend) amiben van.... a példa kedvéért 200 material. Nem megnyitja, hanem belenéz és mint fájlok láthatom a materialokat. Kiválasztom a szükségeset, pl. fényes arany, vagy átlátszó üveg. Ez hozzáadódik a saját projektemben lévő materialokhoz, és bármire egy mozdulattal ráhúzhatom.
A tanulság az, hogy Blenderben nincsen alapból annyi minden készen kínálva, de ha szerzel egy jó material gyüjteményt, meg ami kell, akkor azt ugyan olyan gyorsan és egyszerűen tudod beilleszteni, mint ha a szoftverben egy menü kínálná ezeket.
Ez persze tök jó akkor is, ha pl. egy korábbi fájlodból csak egy modellt szeretnél áthúzni, vagy... pl. lakberendezési dolgokhoz tartasz egy nagy fájlt, és abból mindig csak be kell hívni a WC-t vagy a kanapét.
-
Macilaci457
őstag
válasz DarkByte #124 üzenetére
Szia!
Textúrákat leginkább a való életből lehet venni, de az sok utómunkát igényel. Vegyél nyugodtan a netről kész textúrákat. Pl. vannak textura generáló programok is, amik seamless textúrákat is csinálnak. (egymás mellé téve nincs látható határa, összefolyik)
Egy szörnyet viszont így nem tudsz textúrázni. Azt egyetlen kiterített textúraként lehet gondolni, amit meg kell csinálni pl. gimp-ben. Blenderben ecsettel festhetsz magad is textúrát, amit akár azonnal látsz a testen. Én így meghatároznám a test részeit, kifestegetném színekkel, majd azt a képet elmenteném, és pl. gimp-ben (vagy PS) ezt használnám segítségként, hogy hova kell erre sesteni, mert pl egy emberi fej textúrája így kell kinézzen:
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Assetto Corsa Competizione
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! LEGOLCSÓBB! Automatikus 0-24
- World of Warcraft 15th Anniversary Collectors Edition - BONTATLAN - shipper barna kartonban - ÚJ
- Total War: WARHAMMER II - The Warden & The Paunch (DLC) Epic Games Key GLOBAL
- MotoGP 24 (PC)
- The Witcher 2: Assassins of Kings - nagydobozos, komplett, gépben sem volt
- Microsoft Office 2019 Otthoni és vállalati verzió (PC / MAC)