-
GAMEPOD.hu
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz shteer #16886 üzenetére
Mi nem bizonyító erejű? A fedélzeti kamera felvétele?
Eleve nincs Magyarországon olyan, hogy valami bizonyító erejű vagy nem. A szabad bizonyítás elve érvényesül, a bíróság azt és annyira bizonyító erejűnek fogadja el, amennyire akarja.
Ez persze nem sokat jelent, de én olyan esetről nem tudok, amikor egy bíró elutasította volna egy kamerafelvétel bizonyítékként történő figyelembe vételét, ami történhet triviális esetben közvetlen szemrevételezéssel, összetettebb esetben pedig az amúgy is készülő szakvéleményben veszik figyelembe.
Tehát ha érdemi információt tartalmaz, akkor bizony bizonyító erejű.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz shteer #16905 üzenetére
A helyzet ennél összetettebb. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen eljárásról van szó, de a lényeg az, hogy maga a GPS által kiírt sebességadat csak tájékoztató jellegű, értelemszerűen személyes használatra.
Régebben ebben a topicban én is megírtam, hogy csakis hatósági bizonyíthatóság kedvéért nem érdemes GPS-es kamerát venni.
Hatósági (jellemzően: rendőrségi) felhasználásra alkalmatlan (nem hiteles) a kijelzett érték. Ha pedig bíróságra kerül egy ügy, és maga a sebesség fontos tényező, akkor ott szekértő fog eljárni, aki a képtartalomból von le következtetéseket.
Az más kérdés, hogy láttam már olyan szakértői munkát, ahol a szakértő ellenőrző adatként felhasználta a GPS adatait, de figyelembe vette a késedelmet és ellenőrizte az adatsor konzisztenciáját és korrelációját a képtartalomra épített számításaival.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
"a rendőrségen ez mind hasznos adat lehet"
Ezzel kapcsolatban ne legyenek illúzióink! Ezek az adatok nem fogják érdekelni a rendőrséget. Ha az elsődleges képtartalom nem dönti el a kérdést minden kétséget kizáróan, akkor jöhet a szakértő, aki szintén a képtartalom alapján fog eljárni.
Ezek az adatok alapvetően kedves magunk számára lehetnek csak érdekesek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
TUDJUK, hogy nincs szükség GPS-adatokra, mert történetesen van elegendő tapasztalat.
Éppenséggel nekem is van némi tárgyalótermi tapasztalatom, ráadásul százas nagyságrendben volt szerencsém valós esetek felvételeit is tanulmányozni, és ha nem is vagyok profi szakértő, de tanultam a témáról.
Amint a többiek is helyesen írták: egy tökéletesen ellenőrizetlen eszköz adatait hivatalos szakvéleményhez még véletlenül sem lehet felhasználni. Más kérdés, hogy a képtartalom alapján kalkulált adatok ellenőrzéséhez jöhet jól, de ennél több kizárt.
Nem egy és nem két olyan videót láttam, ahol a GPS pontatlansága bűnösség / ártatlanság kérdését éppen tévesen megfordította volna.
Az, hogy valakit "megnyugtat", megértem. Én is szeretem az ilyen adatokat látni. De kérlek, ne jelents ki olyan megállapításokat vastagon, aláhúzva, amelyekről fogalmad sincs.
Azt, hogy a jövő mit hoz, nem tudhatjuk. Láttunk már cifra dolgokat. Olyasmit viszont talán ne vizionáljunk, hogy ellenőrizetlen, tökéletesen hiteltelen eszközöktől várjunk bizonyító erőt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Szerintem azért van jó kompromisszumos megoldás. Egy hátrafelé néző menetrögzítő kamera is bőven jobb tolatási segítségnek, mint a nagy büdös semmi. Némi körültekintéssel, ismerve a szélső holttereit teljesen jó megoldás lehet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Amit tboldival írtok, az általában tökéletesen igaz.
Nálam napi rutin itthon a több száz méter tolatás egy Civickel, aminek tükörrel brutális nagy a holttere hátul. Bő harminc éve megy ez a menet (korábban azért jobb kilátású autókkal), és még nem volt gondom.
Számtalanszor előfordul azonban, hogy ismeretlen helyre kell betolatnom, ami csak a rövid távú vizuális memóriámból megy, és olyankor bizony a leggagyibb kamerakép is jól jönne, nem is beszélve arról a nem életszerűtlen esetről, amikor valami vagy valaki megjelenik a holttérben. (Sajnos volt ilyen ügyem, még a kamerák előtti időkben. Nagy baj végül nem lett belőle, leszámítva némi jogosítványbevonást.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
-
félisten
-
félisten
válasz Gabesz87 #18736 üzenetére
Én speciel emailben, de ez most egy bonyolultabb eset. Fontos volt, hogy sokan lássák.
Ez nem is autós kamerás felvétel, hanem a vándorcirkusz életveszélyes plakátja, ami beláthatatlanná teszi a balatoni főút forgalmát -- és amit az elmúlt években több mint tízszer bejelentettem már, eredmény nélkül.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz zsamiatt #18745 üzenetére
Ez sajnos így van. Pedig nagyon sok a jó szakember, de az ő elgondolásaik nem jutnak el a döntéshozói szintre.
Az igazságszolgáltatási oldal pedig egyenesen elkeserítő. A büntetések ténye és mértéke gyakran köszönő viszonyban sincs az elkövetett szabálysértéssel vagy bűncselekménnyel.
A rendőrök pedig az utcán és a hivatalban is végtelenül alulképzettek és motiválatlanok. És sajnos nem ritkán kontraszelektáltak...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Doky586 #20501 üzenetére
Nagyon sokszor volt erről szó, több cikket és videót is linkeltünk már ide: a parkolómód gyakorlatilag értelmetlen. Komoly szerencse kell ahhoz a szerencsétlenségben, hogy bármire is felhasználható felvételt eredményezzen a használata.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz nünüke1975 #20507 üzenetére
Igen, csak a legutóbbi általam olvasott cikk is rámutatott, hogy az esetek elenyésző hányada olyan, amikor az "eseményt" egy elölről/hátulról érkező autó idézné elő. A jellemzően a karcolások, oldalról meghúzások, tükörletörések.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
"amúgy a felvétel nem tiltott (mutasd a jogszabályt) a közzététel az."
PTK:
2:48. § [A képmáshoz és a hangfelvételhez való jog]
(1) Képmás vagy hangfelvétel elkészítéséhez és felhasználásához az érintett személy hozzájárulása szükséges.
(2) Nincs szükség az érintett hozzájárulására a felvétel elkészítéséhez és az elkészített felvétel felhasználásához tömegfelvétel és nyilvános közéleti szereplésről készült felvétel esetén.MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz LanyUs #20530 üzenetére
"Egy 2014-ben hatályban levő törvényszöveg ítélete. Az a baj, hogy közben hatályos lett a GDPR is."
Azért arról az apróságról ne feledkezzünk már meg, hogy a GDPR nem vonatkozik magánszemélyek privát adatkezelésére!!!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz zsamiatt #20523 üzenetére
"annyiból nincs igazad, hogy nem kezeli az adatokat. Nem publikálja stb."
A magyar Infotv. szerint, ami koherens az európai normákkal maga az adat rögzítése is adatkezelés!!! Amint pedig az imént is írtam, a Ptk. pedig főszabályként kifejezetten az érintett hozzájárulásához köti a képmás rögzítését.
Na, ez így egy eléggé faramuci jogi helyzetet eredményez, de az eredmény szerencsére nem olyan drasztikusam szürreális, mint az ausztriai. NAIH állásfoglalás szól erről, aminek a lényege kb. annyi, hogy használható menetrögzítő kamera, csak használható felvételt ne készítsen...
A magyar hatóságok és bíróságok szerencsére úgy állnak ezekhez a felvételekhez, hogy az igazságszolgáltatás működése olyan közérdek, ami felhasználhatóvá teszi a felvételeket. Tehát mondjuk úgy, hogy meglehetősen kedvező jogértelmezésről van szó.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
félisten
-
félisten
A kolléga egy nagyon komoly komplikáló tényező mellett lazán elmegy. A Ptk. ugyanis közel 7 éve azt mondja, hogy
2:48. § [A képmáshoz és a hangfelvételhez való jog]
(1) Képmás vagy hangfelvétel elkészítéséhez és felhasználásához az érintett személy hozzájárulása szükséges.
(2) Nincs szükség az érintett hozzájárulására a felvétel elkészítéséhez és az elkészített felvétel felhasználásához tömegfelvétel és nyilvános közéleti szereplésről készült felvétel esetén.Tehát ELVBEN nem mehetne a kamera, ha emberek vannak az utcán. A Ptk. ebben a kérdésben ráadásul érdekes módon speciális az Infotörvényhez képest, tehát erősebbnek kellene lennie.
A NAIH álláspontja szerint szar felvételt lehet készíteni, amin nem beazonosíthatóak az arcok.
A rendőrség és a bíróság viszont az igazságszolgáltatás felsőbb érdekeire (kimondatlanul) hivatkozva elfogadja és a bizonyítékok körében mérlegeli a kamerafelvételeket.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz FireFox1996 #20667 üzenetére
Régi mániám a jogszabályszövegek logikai pontosítása.
A jelenleg fennálló értelmezés egyértelmű: mind az elkészítéshez, mind a felhasználáshoz hozzájárulás kell. Az Általad felvázolt logika helyes, de a jogszabályszövegek nem így működnek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Cheesy #20673 üzenetére
"Tudtommal mindig a hátsó autó a hibás, mert nem tartotta be a követési távolságot."
Nem mindig, csak ez a jellemző helyzet. Mindig az adott helyzet összes körülményeit vizsgálják. A követési távolságot valóban be kell tartani, de csak a lehetséges mértékben, mégpedig olyan módon, hogy az előtted haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudj állni. Ha azonban bevágnak eléd, erre nyilvánvalóan csak onnantól van lehetőséged, hogy ez a helyzet előállt, a kötelezettséged tehát az, hogy reagálj, és csökkentsd a sebességed. A köztes időben pedig az eléd bevágó autósé a felelősség.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A nagyobb frame rate törvényszerűen csak ronthatja a képminőséget.
Jó fényviszonyok között, ha van "elég" fény, akkor több kockád lesz, de nem rövidebb záridejű, de amint a szükséges mennyiség alá esik a fény, értelemszerűen beindul a kompenzálás majd a frame-eldobás.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz nünüke1975 #20689 üzenetére
Ha nem megfelelő a világítás, azért is felelős. Mint írtam: minden körülményt figyelembe vesznek.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Nagyon nem egyértelmű!
Az SDXC 64 GiB-nál kezdődik, és tán 2 TiB-ig tart. Ha tehát egy eszköz 64 GiB-os kártyát kezelni tud, annak elvben a 2 TiB-ost is ismernie kell.
A felhasznált hardverek azonban vélhetően csak 64 GiB-ig voltak tesztelve, tehát arra van hivatalos támogatás. Lehet persze oka annak is, hogy 64 GiB-nál megáll a tudomány, vagy gondok jelentkeznek, de ha rá van írva, hogy SDXC, az bizony 2 TiB-ot kell, hogy jelentsen, csak éppen nem vállalják ezt az értéket, mert nincs rá hivatalos teszt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz dethroner #21156 üzenetére
A GPS egy másodperces időtoleranciával elég pontos. Neked adhat támpontot abban, hogy bele merj-e állni a panaszba. A sebességet szakértő a képtartalom alapján pontosan kiszámolja, hitelesített GPS pedig lakossági használatra nem létezik.
Az lehet hitelesített eszköz, aminek erről egyedi, jegyzőkönyvezett, jogszabályi előírás alapján kiadott igazolása van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz dethroner #21167 üzenetére
Ha gyorsultál akkor elég bonyolult, mivel integrálszámítás kell hozzá, ráadásul még csak nem is feltétlenül egyenletes a gyorsulás.
A kamera felvételéből lehetne okoskodni, összenézni a frame-eken mondjuk a felezővonal pozícióit, de a rossz hír az, hogy elég rosszak az esélyeid.
Egyrészt, mert a rendőrségi eszközök jellemzően akkor mutatnak baromságot, amikor több mozgás van a letapogatott területen, másrészt, mert egy olcsóbb GPS-egységbe változó adattartalom esetén akár a több másodperces késés is belefér.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
válasz Project: A #24486 üzenetére
Nálam nem jelenik meg itt semmi...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
-
félisten
válasz pakfong #24497 üzenetére
Ezt a 60 fps-t valamiért minőségjavító tényezőként szokás kezelni.
Nagyon sokszor volt már itt szó erről: lehet, hogy más területen vannak előnyei, de egy autós kameránál rontani tud a minőségen, javítani annál kevésbé.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Gray Zone Warfare
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest