Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • meri

    aktív tag

    válasz troll81 #71013 üzenetére

    No, volt egy kis időm erre, eredmények:

    Az Erősítőt kikötöttem, megnéztem, nincsen benne semmi, minden szépen rögzítve, csak a ventilátor zörög, ha megrázom, de a fedél levétele után az sem. Kifújtam levegőspray-vel, és visszaraktam. A XETEC-et is teszteltem, és most már a magas jelet figyelve kapcsolja a remote-ot. Az tévesztett meg, hogy a fej rákötésekor - hiába nincs még bekapcsolva - azonnal berántotta a remote-ot ON-ba. Kb. 2 percet kell várni, amíg kikapcsol. Ezután már tökéletesen érzékeli, ha van audio jel a hangszórón. A másik trükk az, hogy ilyenkor a XETEC remote out-ját nem csak az erősítőre, hanem a XETEC USC EVO "REMOTE IN"-jére is rá kell kötni (azaz sajáét magára), ez vezérli az előerísítő részt (végül is logikus, ez is egy erősítő).

    Emellett pedig találtam egy dolgot, ami miatt a protect behúzhatott. Amikor lekötöttem az akku negatív csatlakozását a szereléshez, észrevettem, hogy nagyon bénán csatlakozik a kasztnihoz. A vezeték viszonylag vastag, de a csatlakozási pont egy kb 4 x 2 cm-es fémlemez (alu?), laposan ráfektetve és két 10-es csavarral hozzácsavarozva egy festett (!) karosszériarészhez, minkét csavar gyárilag festve! Mi a f...? Lecsiszoltam a csavarfejek "alsó" részét, a kasztniról is a festéket ott, ahol ráfekszik a lap, a fémlap aljáról pedig a korróziót / koszt, és így tettem vissza. Meglátjuk... szól, de mivel a jelenség (protect on) egyáltalán nem megjüsolhatóan jött elő, ezért még próbaüzem van. Hogy a fenébe ment eddig a kocsi egyáltalán? Gyarkolatilag csak a csavarok menetes részén volt kontaktus (ami szintén festve van, de a menetszéleken azért lejött). Lehet, hogy véletlenül használtak fekete csavarokat? Nem hinném... (a fekete tényleg szigetelő anyag volt, multimlterrel csakkolva)

    Két kérdés a végére: szerintetek lehet, hogy a nem elégséges földelés miatt volt protect? Ahogy említettem korábban, álló motorral is bírta a nagy hangerőt, de talán az erősítő érzékeny a zavarokra (tolatólámpa, stoplámpa, váltás általi fesz. ingadozások).

    A másik: lapos fémlap kasztnira illesztése és rácsavarozása (lásd feljebb) esetében hogyan javíthatnám még a kontaktust? Rézszövet? Valamilyen "puhább" vezető anyag?

    uff

Új hozzászólás Aktív témák