Új hozzászólás Aktív témák
-
pali923
tag
válasz thyeby #20807 üzenetére
Az én kedvenc példám a Nokia. Annak idején még a 80-as években olvastam róluk, hogy mi mindent szerelnek össze más néven. talán az idősebbek még emlékeznek az ITT-Nokia nevű tv-re, amit nálunk is lehetett kapni. Aztán mikor jött a mobiltelefon, rájöttek, hogy forrasztani tudnak, gépeik vannak, aztán hozzáadták ésszel, amit ők tudtak. A kínaiak sem hülyék.
Az én álmom egy új Magyarországról valami hasonló. Lehet, hogy nem a Mercedes gyártást kéne megtanulni a németektől, hanem amit tanulunk tőlük, azt valami okosban hasznosítani.
Sajnos azonban ma ez az ország nem a jó teljesítményeken alapuló értelmes piaci versenyről szól, addig pedig ez tényleg csak álom.A helyzet reménytelen, de nem komoly.
-
Soká
senior tag
válasz thyeby #20807 üzenetére
"Azonban aki simán kínáz, megvan minden oka rá itt Magyarországon"
Értem, amit mondasz, de azért itt is lehetne árnyalni, csak hát a magyar is olyan, hogy a kedvező ár elveszi az eszét meg a látását, és nem nagyon képes disztingválni. Olyat nem kell megvenni, főleg ha gyanúsan olcsó, amiről nincs információnk, vagy nem vagyunk képesek szemrevételezéssel megállapítani a minőségét.
Az meg, hogy mi kerül be az országba, nem feltétlenül a kínaiakon múlik. Az importőrök többsége európai és vagy nem tudják vagy nem akarják tudni, hogy mit hoznak be az országba. Amíg a szemétnek van vásárlóközönsége, addig a szemetet gyártani is fogják.
Kína pedig ott tart, mint 80 éve a japánok (a példa persze sántít kicsit) 50éve még a japán autónak egyetlen értéke volt, az olcsósága, mára meg tartósságban veri az amerikai, európai gyártókat.De ha már autó,
"Líneális logika mentén akkor a kecskemétiek megtanulják a Mercedes gyártás csínját-bínját, és egyszer majd öntudatra ébrednek ők is?"
Thyeby, tedd a kezed a szívedre, normális dolog összehasonlítani egy 10-20milliós luxusautó gyártásának komplexitását egy barkács köszörűgépével? A kettő azért nem teljesen ugyanaz! Egy asztalos szerszámgép alig változott érdemben az évtizedek során, míg egy autót úgy agyon elektronizáltak és túlintegráltak, hogy nincs ember, aki értene minden eleméhez. De a kérdésedre válaszolva, a kínaiak már rég öntudatra ébredtek, legfeljebb erre a tényre még te nem ébredtél rá. Tudod kinek a tulajdonában van 100%-ban a Volvó? vagy netán a Rover? Kitalálhatod. És ha Volvót tudnak már csinálni, akkor menni fog a Merci is
Azt meg csak mellékesen jegyzem meg, hogy bár nem ismerem a magyar autógyárak működését, de sok pénzben mernék rá fogadni, hogy egy gyárban vagy csak összeszerelnek vagy csak bizonyos elemeit gyártják az autónak. És éppen azért van szétszedve a gyártás, hogy ne lehessen olyan könnyen koppintani a dolgokat.
Szomorú, de még velem is előfordul, hogy egyetlen holmi különböző alkatrészeit nem ugyanannál a szakinál öntetem, vagy esztergáltatom, stb. csak hogy elkerüljem az illetők "birtoklási vágyát".
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Opel topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Aliexpress tapasztalatok
- Nintendo Switch
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest