Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #22145024

    törölt tag

    válasz privatposta #16938 üzenetére

    ha a tengely végétől kb 1.5mm mélyen megméred a belső átmérőt illetve egészen bent, ahová még elér a sublered pofája, akkor kb ugyanazt a méretet kell kapjad hengeres felület esetén (kézzel mérve +/-0.1mm lesz kb az eltérés). Ha kúpos lenne, akkor az elég nagy eltérést ad. Minimális kúposságnál csak összerakni lehetne a két darabot, szétszedni már nem, ezért azt nem is használják "oldható kötésnél". A kúp egyébként a jobb erőátvitel mellett azért is preferáltabb, mert sokkal jobban központosít, mint egy hengeres felület, amit ráadásul hernyócsavarral próbálsz megszorítani. Utóbbi esetben csak egy csík mentén ( ahol a két henger összeér) továbbá egy ponton (hernyócsavar) fekszik fel egymásra a két alkatrész, míg kúpnál sokkal inkább komplett felületek közt alakul ki a kontakt.

    Egyébként ha a géped minden más szempontból megfelelő (merev, masszív, jó csapágyazás és motor, meg jó állíthatóság/funkcionalitás) akkor el lehetne gondolkodni egy új tengely legyártásán, amibe már patronos szorítással tudsz szerszámokat tenni.

  • thyeby

    őstag

    válasz privatposta #16938 üzenetére

    Mindenre van megoldás, csak akarni kell. Az asztalt meg tudod magasítani, ha applikálsz rá alkalmas vastagságú valamit. A fúrótokmányt csak akkor szokták ilyen gépekre feltenni, amikor épp hosszlyuk kell, különben fűrészelés közben kifúrnánk a tökünket. Vagy a mozgatóaszalba érne bele a tokmány?

    A 13-ast úgy tudod megnézni könnyen, hogy kúpos-e, hogy kihúzod a készletedből a 13-as fúrót (már ha nem vmi tecsógazdaságos ez a készlet), és beledugod. Ha nem megy bele végig, vagy ha belemén, de kotyogása lőn, akkor az a furat kúpos.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák