Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morwola

    csendes tag

    válasz zeee #2256 üzenetére

    A féktáv előtt, ha még nincs melletted, tehát biztonságosan tudsz ívet váltani anélkül, hogy letolnád, akkor jogod van EGYSZER ívet váltanod. Ezzel döntheted el, hogy kívül, vagy belül akarsz-e fordulni, ezzel a másik lehetőségre kényszerítve azt, aki mögötted van. De a kanyar kijáratánál semmiképpen nincs jogod kilökni/letolni a másikat, akkor sem, ha nem volt melletted a féktávon. Maximum feltarthatod, de ott meg számolnod kell azzal, hogy esetleg ő tolhat meg hátulról, ha nincsenek jó reflexei. Ebben az esetben azon múlik, hogy ki a hibás, hogy ki volt előrébb a féktáv végén.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz zeee #2256 üzenetére

    Egy szitut jól kell levédeni, ehhez rutin kell.
    alapvetően azt mondom, hogy ha a sikánban melléd fékez, akkor nagyon jól kell csinálnod, és neki is hogy ez a szitu harcosan is jól jöjjön ki. Mindketten mélyet fékeztek, és rád nézve szerencsés esetben nem cseszi el a féktávot akkor van helyed, és a sikán második, kivezető szakaszán/kanyarján te jobb helyzetben leszel.
    Ezt igazán nem ajánlom...csak ha érzed hogy korán fékez, vagy csak jó társaságban, két jó versenyző tudja megcsinálni. Alap esetben, ha melléd fékez engedd el, az ő fejével gondolkodva valószínűleg meg akarja csinálni a szitut, ha már idáig el jutott, és 90% esélyed van arra hogy nem tudja elengedni. azaz ha meglátja hogy keménykedsz akkor megpróbálja elzárni előtted az utat/lehetőséget, és valószínűleg ütköztök, jobb esetben vágnod kell a sikánt.
    ...ha látod hogy támad, akkor vedd el a támadó ívet, amennyire lehet korán és határozottan, az autó mozgásával egyértelműen jelezve. Semmiképpen sem féktáv közelében, az már késő és el fogja mérni a féket, és kivág mindkettőtöket.
    Ha szépen lefogtad a támadó'ívet', akkor nagy eséllyel kívülről fog melléd menni, ez számára egy sokkal rosszabb szitu, az előzést megoldani is, és az ütközést elkerülni is...és még az ütközésnél is.
    ...ha nagyon rutintalan, akkor megpróbál mégis belül maradni, akkor szinte biztos hogy nem fog tudni elfordulni, talán megfékezni sem.
    ...amikor levéded ott is egyértelműen védeni kell, mert ha lát egy autónyi aszfaltot akkor nem csak a rutintalan fog belül maradni.

    Nagyon sokat segít, ha társaságban vagytok, ligában, vagy legalább menetetek már 5-10 versenyt.
    Akkor könnyebb betájolni, mert egy ilyen versenyszitu nagyrészt attól függ mire teszed a másikat.Ismeretlen társaságban nagyon alacsonyra kell tenni a lécet, max kellemesen csalódsz, ha valaki jóval gyorsabb, azzal is lehet csatázni, de kap egy szorzót, hogy hibázni fog, mivel vagy úgy érzi hogy alanyi jogon el kellene engedjed hiszen gyorsabb, vagy hibázott, és siet előre, és minden szitut gyorsan akar megoldani.
    A legjobb ha kb. azonos tempón vagytok, és tudtok egymással vívni 2-3 kört finomba...akkor már a másik is élvezi valszeg, és nem ember/élményszámba vesz, figyel rád, valszeg.. :)
    ..
    Minden megoldás jobb, mint kicsesződni a sóderágyba, vagy a pit-ben ücsörögni. ...az éles autóversenyzők jóval többet kockáztatnak, és ezért más az...a mi versenyzésünk csak nagyjából olyan,...néha meglepően hasonlít, néha nyomokban sem :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák