-
GAMEPOD.hu
Élet az Egyesült Királyságban…
Új hozzászólás Aktív témák
-
eszgé100
őstag
válasz harcikoca #17979 üzenetére
kell rá rendszám, ha közúton akarod használni, plusz ez a insurance quote első kérdése is.
ahhoz, hogy vezethesd kell provisional licence motorra vagy full UK driving licence + CBT vizsga, ami kb 100-130 font között változik, motorosiskolája válogatja, nekem spec 100 fontba került, és persze biztosítás.
ez csak annyi, hogy elmagyarázzák, megmutatják a különböző védőfelszereléseket ill. helyes használatukat, utána ráültetnek egy 125cc-s gépre, megmutatják a kezelőszerveket és a bemutatják a kötelezően ellenőrizendő dolgokat (olaj, víz, fékek, lámpák stb.) utána a tesztpályán lesz egy kis gyakorlat, kb 2-2,5 óra (elindulás, megállás, sebességváltás, kuplunghasználat, szlalom, 8-as, vészfék, u-turn), aztán kimentek a közúti forgalomba, ahol az insturctor mondja a füledbe rádión, hogy mit kell csinálni. kb 50 mérföldet kell levezetni, és ha látja, hogy rendben leszel egyedül is, akkor a végén kitölt egy nyomtatványt, amit a jogosítványoddal együtt kell tartanod, mikor motorozol.
ha két éven belül nem rakod le az A kategóriát (korlátozottat vagy korlátlant), akkor újra meg kell csinálnod a CBT tesztet, mert csak 24 hónapig érvényes.
amíg csak CBT vizsgád van nem vezethetsz 125cc-nél nagyobb motort, nem vezethetsz autópályán, nem vezethetsz utassal a hátad mögött (oldalkocsival sem), és kell L plate a motorod elejére és hátuljára
[ Szerkesztve ]
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
eszgé100
őstag
válasz harcikoca #17981 üzenetére
ahogy emvy is mondja, road tax és biztosítás. 2003-as Suzuki SV650-re nekem a 78 font a road tax és 460 a biztosítás, de ha már van A kategóriád nem lenne jobb egy nagyobb?
emvy: úgy emlékeztem, hogy neked valamilyen túramotorod (talán bömös) volt, de ezek szerint valaki másnak
[ Szerkesztve ]
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
eszgé100
őstag
válasz harcikoca #17991 üzenetére
Bagazel osszeg a fentiekhez kepest, road tax talan nincs is ra, vagy max 10-20 font egy evben.
Insurance-ot meg tudsz nezni pl moneysupermarket.co.uk-n, vagy barmelyik ezzel foglalkozo oldalon[ Szerkesztve ]
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
Bubee82
őstag
válasz harcikoca #18132 üzenetére
Csak az adott szemely, mint main driver. Illetve a megadott additional driver(ek).
Termeszetesen nem ingyen Kismillio tenyezo befolyasolja, hogy az add driver(ek) felfele vagy lefele viszik a biztositas alapdijat.
Nagy altalanossagban - szerintem - felfele
[ Szerkesztve ]
-
-
Viszlát
addikt
válasz harcikoca #18909 üzenetére
Ó anyám, van itt keveredés bőven.
Nincs adásvételi, egyszerű számlát adnak a vásárlásról. Ezen kívül van a logbook, a V5C elnevezésű nyomtatvány, ami a forgalmihoz hasonló, a jármű adatait és pár egyéb dolgot tartalmazó irat. Ezen a logbookon valóban van egy olyan szekció, (11 - Notification of permanent export) amit kivitel esetén ki kell tölteni és beküldeni a DVLA-nek (az itteni NKH), de ez csak arra szolgál, hogy ők ezt felvigyék a nyilvántartásba és ne zaklassanak senkit, hogy nincs biztosítás és adó az autóra. Illetve ha mégsem viszed ki az országból az autót, akkor bármikor megfoghatnak, hiszen a nyilvántartásban úgy szerepel az autó, mintha ki lenne vonna a forgalomból.
Nem lehet egy métert sem tenni angol autóval úgy, hogy ne lenne érvényes biztosítás, műszaki (MOT) és adó befizetve rá. Biztosítást tudsz kötni rövidtávra is (1-30 napra), adót viszont (ha nincs rá, akkor) minimum fél évre meg kell venni, ennek összege függ az autó típusától. Október 1-től új rendszer van, nincs már tax disc, viszont rugalmas a rendszer, tehát ha megvetted a fél éves adót a kocsira és aztán kivitted, vissza lehet igényelni a hátralévő időre az adót. Ami a műszakit illeti, a legtöbb eladó autón általában van érvényes MOT, a legtöbb kereskedő eladás előtt általában megcsinálja frissen, szóval én nem vennék olyat amin nincs, hiszen biztos találni másikat, amin legalább ez rendben van.
Régebben sokan csinálták egyébként azt, hogy a megvétel napján el is húztak vele az országból, de most már aktív kamerarendszer van mindenfelé, határon meg azonnal kiszúrhatják, szóval én nem kockáztatnék.
Szerk: ja és nagyon fontos, hogy külföldre kivitel esetén vásárláskor mindenképpen kérd el a V5C első lapját, ugyanis ez kelleni fog a honosításhoz, no meg valahogy igazolni is kéne majd hazafelé is, hogy nem loptad a verdát. Azért emelem ezt ki, mert normál esetben (tehát ha az autó marad Angliában), akkor ezt a lapot az eladó küldi el a DVLA-nak, ami alapján aztán az új tulajdonos megkapja majd postán a saját V5C-jét (addig meg csak a 10-es szekció van nála).
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
tildy
nagyúr
válasz harcikoca #18925 üzenetére
56 font a postal order, valoszinuleg special delivery-vel jonnek mennek az irataid, az meg vagy +12-13. Ezert volt 70 font.
legiaap: mi benti alberlatarakat neztunk tegnap, nem lepukkant kornyeken, kozel a sealife centerhez voltak ilyen 500 fontokert egyszobas, jo allapotu alberletek. A Belvaros is rendben levonek tunt. Videki varos, ennyi.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Viszlát
addikt
válasz harcikoca #18973 üzenetére
Gondolom a Breakdown Coverre gondolsz. Teljesen független a biztosításodtól és szintén létezik rövid idejű változata. Én az AXA-nál szoktam venni, ők a legolcsóbbak, ráadásul a hátterük is igen komoly. Az övék egész Európára érvényes, de bármelyik cégnél is vásárolsz, az Uniós országok mindegyiknél fedezve vannak.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
rgqjx
aktív tag
válasz harcikoca #19004 üzenetére
Párszor lenyomtam. (4x)
Ha a komp mellett döntesz, akkor Dunkerque kikötőjét is célba veheted Calais helyett. A kompozás fél órával hosszabb, de majdnem annyival közelebb tesz ki célodhoz, ráadásul szerintem olcsóbb is. Az alagút viszont jóval gyorsabb, gondolom sejthető... drágább is (általában).A franciákhoz kell szonda, amit a legtöbb autós boltban beszerezhetsz, de a kompon is. Tőlem még sosem kérték, állítólag nem is nagyon szokták. Láthatósági mellény legyen, bár gondolom alap... Ha angol az autó, akkor a fényszóróra vegyél matricát, hogy a szembe jövőt ne vakítsd, amúgy is kötelező. Meg ugye ha nem uniós rendszámod van, akkor GB matrica... Hosszú és olykor unalmas út vár rád, bár elsőre még biztos érdekes lesz. Napszemüveg legyen, kellemetlen az alacsony napállás. (a visszapillantóban is, ha az nem sötétedik eléggé) Navi vagy térkép legyen nálad, nyugodtabb úgy vezetni. Megfigyeléseim szerint célszerű több figyelmet szentelni a Bécstől keletebbről származó járművekre (rendszám alapján), kissé különbözik a közlekedési moráljuk...
Ha Brüsszel felé mész (ahogy a legtöbb útvonaltervező ajánlja), akkor elképzelhető, hogy a várost elkerülő szakasz lassan halad. Én legutóbb Luxemburg felé mentem, hogy legyen valami változatosság. Kicsit hosszabb az út erre, cserében jóval olcsóbb az üzemanyag.
Németeknél nyomhatod neki bátran.
Az osztrákokhoz kell matrica, tehát itt fizetsz először az autópálya használatáért. Tudtommal 10 napos a legrövidebb, amit közvetlen a határ átlépése után a gondosan kitáblázott helyen megvehetsz. Ugyan ez a helyzet Magyarországon is.Azt majd érzed, hogy milyen sűrűn igényled a pihenőket, de javaslom ne hanyagold őket.
Egyben nyomod le, vagy megszállsz valahol? Kérdem azért, mert pl a németeknél jónéhány városba csak egy előzőleg megvásárolt matricával hajthatsz be (ez az autó környezetvédelmi kategóriájával van tudtommal összefüggésben). Ha megállsz aludni valahol, akkor sem célszerű nagyon eltávolodni az autópályától.
Ha érdekel még valami, akkor kérdezz! -
Balinov
félisten
válasz harcikoca #19014 üzenetére
en mindenfelekeppen kotnek, de legalabb 2 napost, hogy tuti beleferjel. Vagy inkabb az ut egeszere szolot, de hat en mar csak ilyen olvatos duhaj vagyok.
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Viszlát
addikt
válasz harcikoca #19004 üzenetére
Javasolt útvonal 100+ út alapján: [link], vonattal érkezve Európába.
Az időzítés természetesen nagyon fontos, hazafelé a legcélszerűbb a londoni dugó végefelé elindulni (ami egyébként az M20 felé mindig kisebb esténként), tehát 8-9 közötti vonatot belőni. Ami azt jelenti, hogy 9-10 között érsz át Franciába, ahonnan én egy etapban mindig lenyomom Luxemburgig, ahol a német határnál megtankolok (25-30 centtel olcsóbban mint Németben, plusz csendes parkoló ahol esetleg tudsz pihenni egyet és kultúrált WC). Ez a szakasz végig autópálya, forgalom ilyenkor már nem nagyon van, de alapból sokkal kisebb mint a navigáció által ajánlotton, kamera a Dunkerque-i letérő után van, majd Lille-i elkerülőnél két helyen, illetve Belgiumban a Namur-Luxemburg közötti szakaszon van két helyen, de messziről előrejelzik őket. Ennek az útvonalnak sok előnye van, alapvetően elkerülöd a nagyon dugós nagyvárosokat (Brüsszel, Köln, Frankfurt), és ha a fent említett időben indulsz, akkor még a Mannheim-Heilbronn környéken is hajnalban haladsz át. Ezután a hatos már nem érint kritikus várost, illetve szintén elkerülöd a 3-as autópálya Frankfurt-Würzburg-Nürnberg közötti folyamatosan építkezős, iszonyú zsúfolt szakaszát. Nürnberg alatt érsz fel egyébként a hármasra, de a keleti oldalán, úgyhogy az is megúszva, de még Regensburg mellett is a délutáni csúcs előtt bőven elhaladsz (függően attól, hogy mennyit pihensz). Ha 1-2 óránál többet nem pazarolsz el szunyókálásra, akkor még Bécshez is a délutáni nagy dugó előtt érsz, szóval különösebb fennakadás nélkül el lehet jutni Magyarországra. Nyilván a balesetekkel nem lehet mit tenni, azért azt mindig bele kell kalkulálni, hogy az megakaszt, ilyenkor egyébként érdemes inkább félreállni például Bécsnél ha 5-7 óra között érnél oda délután, minthogy végigaraszolod a zsufit, ami nagyon sokat elvesz az ember erejéből és ugye már x órája vezetsz.
Amit azt hiszem nem említettek a többiek az az, hogy Novembertől az osztrákoknál kötelező a hólánc, ha megállítanak, akkor napsütéses időben is ellenőrzik a meglétét.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
efge
aktív tag
válasz harcikoca #19942 üzenetére
listentotaxman
itt tudod kiszamolniA tűzfal a gyengék menedéke! A bátrak IEt használnak!
-
melon
tag
válasz harcikoca #19942 üzenetére
a listentotaxman.com oldalon ki tudod szamolni. A minimalber azert minimalber, mert itt abbol nem vonnak adot, csak NI-t (tarsadalombiztositasi jarulek).
Szerk: efge gyorsabb volt
[ Szerkesztve ]
-
tildy
nagyúr
válasz harcikoca #20384 üzenetére
20assal hazahozott nem lehet gond, de pl a 100as skot fontot csak bankban fogadjak el Angliaban.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz harcikoca #20492 üzenetére
0. hozzaszolas:
Hasznos linkek álláskereséshez:
www.gov.uk/jobsearch
www.workinglinks.co.uk
www.bluearrow.co.uk
www.gumtree.com
www.reed.co.uk
www.monster.co.uk
www.michaelpage.co.uk
www.cuepersonnel.co.uk
www.londonjobs.co.uk
www.cwjobs.co.uk
www.extramanrecruitment.co.uk
www.technojobs.co.uk
www.caterer.com
www.workabout.uk.com
www.arlafoodsjobs.co.uk
www.firstgroup.hua.hrsmart.com
www.indeed.co.ukNekem a cwjobs jott be.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
eszgé100
őstag
válasz harcikoca #20620 üzenetére
minimum 125cc, de A1 kategóriás jogsival, ugye L-plate + CBT-vel nem hajthatsz fel autópályára. persze ha sokat pályáznál, akkor nem érdemes kis gépet venni, azokat sz.rrá kell pörgetni, hogy a forgalom ne daráljon be
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
rgqjx
aktív tag
válasz harcikoca #21647 üzenetére
Ha nyaralni jöttél, akkor maximum fél évet lehet itt. (nem árt ha tudod bizonyítani pl kompjeggyel, de ha akarják, úgy is kiderítik, hogy mikor léptél vele az országba) Azt sajna nem tudom, hogy az autócsere hogyan számít.
Ha dolgozni jöttél, tehát van NI számod stb. akkor hivatalosan nem lehet külföldi rendszámos autód az ország területén egy percig sem.
-
jerry311
nagyúr
válasz harcikoca #21647 üzenetére
Az attól függ...
Ha UK-ben laksz, akkor nem vezethetsz olyan külföldi rendszámos autót, ami a te tulajdonodban van. Olyannyira, hogy a DVLA azt javasolja inkább szállíttasd az autód a vizsgahelyre (feltéve hogy UK rendszámot akarsz rá), ne vezesd (persze útvonalengedéllyel lehet). Megoldás: ha rendőr megállít, akkor ne lásson semmi olyat az irataid közt, ami arra utalhat, hogy állandóan UK-ben élsz. (UK jogsi, hitelkártya, stb.) Ne is említsd neki, hogy itt laksz, te csak turistáskodni jöttél egy barátodhoz.
Ha nem a tied, akkor ott kell lennie a tulajdonosnak is az autóban.
Ha nem UK-ben élsz, akkor 6 hónap/év/autó, ajánlott hogy legyen bizonyítékod, pl kompjegy. Az is számít ha te nem vagy az országban, de az autót itt hagytad.
Hát nem gyönyörű?[ Szerkesztve ]
-
kem
addikt
válasz harcikoca #21647 üzenetére
Egy jobaratom eleg regota csinalja a kovetkezot:
-Readingben lakik, es ott dolgozik a Parcel Forcenal.
-UK jogsija ban, becserelte a magyartVan egy Suzuki Swiftje ami tudtommal az o neven van amivel fel evig tartozkodik itt, aztan hazavezet, es visszajon egy ugyanolyannal ami az anyukajae. Olyankor cserelnek autot fel evre. Es igy jar dolgozni autoval, minden nap.
Semmi gondja nincs vele, mar eleg reg ota tolja es altalaban elegge kepben van a jogszabalyi feltetelekkel is.
Köszi!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED