Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz odorgg #17435 üzenetére
A 0 infó stratégia nekem azt mondja, hogy nem tudnak mit kezdeni az 1070-80 ellen.
Szerintem most megint az fog jönni, hogy hát a legújabb GCN oda-vissza elver minden korábbi architektúrát, annyira előremutató lesz, hogy a hajunkat le fogjuk tenni. Ami persze ugyanúgy nem fog az átlag felhasználó megtapasztalni, mint a GCN esetében is.
A Doom és Overwatch teszteknél szembesültem vele, hogy a világmegváltó Radeon 79x0 GCN kártyák még a legújabb játékoknál is ugyanazt a sebességet hozzák, mint a velük anno egy kategóriás GeForce GTX 670/680 széria. Néhány esetben a GCN tényleg jobban teljesít Dx12 alatt (pl. AoS), de ott is inkább 5% körüli a különbség. Ezért hallgatjuk 4 éve a GCN világmegváltásról szóló mantrát?
Sajnálom az AMD-t, de annyira nem érez rá, hogy mi a fontos a vásárlóknak, hogy az már fáj...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #17454 üzenetére
A 7970 miota megjelent tokeletes ellenfele a 680/770-nek, de van benne tobb fejlesztes ami jovobemutato, ami ha nem jon be akkor is megelkta a helyet az NV kartyakkal szemben egesz ido alatt.
Pontosan, csakhogy a GCN úgy lett beharangozva, hogy igazi game-changer lesz. Most lehet okolni bármit, de ez a game-change nem jött be. Anno sokan, így én is azért vettem Radeon 7950-est, mert hát a GCN előre mutatóbb, így jobb választás, mint a GTX 670 (ami kb. egy árban volt vele anno).
Ehhez képest azt látom, hogy a játékokban a mai napig nincs előnye, de máshol se. Mondom, a vadonatúj Doom-ban sincs.
Akkor hol van az a nagy előremutatás? Elhiszem, hogy szakmai berkekben vannak, akik lepetéznek attól, hogy az AMD ilyen meg olyan megoldásokkal utat mutat a sötétségben, és kivezeti a VGA piacot a középkorból.
Én mint egyorrú felhasználó viszont azt látom, hogy van egy kártyám, amely nem gyorsabb, mint a GTX 670, de többet fogyaszt, és összességében több hasznát láttam volna a zárt és ezerszer elátkozott nV specialitásoknak (PhysX, CUDA), mint a velük paralel AMD megoldásokkal (TressFX). Nem vigasztal, hogy ugyanolyan kb. a teljesítménye, mint az nVidia kártyájának, mert nem azért választottam, hogy azonos teljesítményt kapjak, hanem azért, mert azt vártam, hogy jobb lesz nála.
Emiatt pedig én, mint aki "bedőlt" a GCN marketingnek, becsapva érzem magam...
@HSM: Hol hátrány a 2GB ilyen kártyák esetében átlagos felhasználásnál? FHD-nál nagyobb felbontásban aligha használod manapság, és anno sem okozott sehol hátrányt. Mondom, csakhogynem mellettem van egy GTX 670 is, és a játékokban nincs előnyben a 7950-em.
Ha te 1440p-ben játszol, és esetleg kevés a 2GB, akkor oké, nálad especiel kijönne a hiba. Csakhogy anno nem így indult a dolog...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Elég sok új játékban van lényeges előnye. Minden DX12-esben, vagy azokban, amik Mantle API-t használnak.
A saját kis, nem reprezentatív tapasztalatunk (pl. Rise of the Tomb Raider) szerint az esetek többségében a GTX 670 kb. azonos FPS-t hoz Dx11-ben, mint a 7950 Dx12-ben. Ahol igazán kiütközött, az az AoS volt, ott láttunk komolyabb különbséget, de játéknak nagyon nagy csalódás volt.
A Mantle-t aláírom, de a Frostbite-ot leszámítva sehol sem találkoztam vele igazán.
Ez például a Witcher 3-ban eléggé fáj. Sajnos ma egyedül az UE4 és a Frostbite használ Keplerre is optimalizált shadereket. A többiek szarnak rá.
Ez mondjuk megmagyarázza talán miért volt a GTX 670-el gyengébb érték.
@Malibutomi // #17463: Szoval jobban erezned magad egy 670-el ami semmivel nem jobb, csak nem igertek semmit a jovore nezve.
Nem érezném átverve magam. Különbség.
Szoval bedolsz a marketingnek, errol nem az AMD tehet.
Nem ők propagálták a GCN-t világmegváltónak?
Vegyel NV kartyat, nem nyujt tobbet semmivel de nem is igernek semmit a jovore es azt be is tartjak.
Miután a 7950 lassan cserére érett pont ezen gondolkodom...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz velizare #40210 üzenetére
Összehasonlításnak, 2019Q3-as adatok:
AMD:
Bevétel: 1.80 milliárd US$
Nettó nyereség: 120 millió US$Intel:
Bevétel: 19,2 milliárd US$
Nettó nyereség: 6 milliárd US$Az nVidia november közepén fogja kiadni az eredményeit, ez előrejelzések 3,2-3,3 milliárd dolláros bevételt és 1 milliárd feletti nettó nyereséget várnak...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Kolbi_30 #40216 üzenetére
Annyiból érdekelheti, hogy amikor arról olvasunk egyes oldalakon, hogy az AMD hogy mossa fel a padlót az Intellel, ami után a hozzászólásokban már temetik is a kékeket, akkor az ilyen tények ismeretében lehet mosolyogni.
Nem, ez nem arról szól, hogy Intel vagy AMD fan valaki, hanem arról, hogy az AMD még mindig irgalmatlanul kicsi forgalmat bonyolít le, hiába áll XY webshop eladási listájának élén a Ryzen...
Félreértés ne essék, a verseny nekünk, vásárlóknak jó, szóval legyen csak verseny. De az AMD továbbra is nagyon törpe szereplője a piacnak... Ez pedig magyarázat az olyan dolgokra, hogy hiány van a Ryzen 3900X-ekből, hogy csúsznak az AMD megjelenései (Ryzen 3950X, RX5500, és a többi Navi), stb.... Mert ezek nagy valószínűséggel annak tudhatóak be, hogy a cégnek egyszerűen nem volt elég pénze megfelelő mennyiségű gyártókapacitást lefoglalni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Kolbi_30 #40218 üzenetére
Bocs, pont a PH!-n olvashattunk augusztusban arról például, hogy "rárúgja az ajtót" az AMD a szerverpiacra. Majd az ilyen hírek után a gyakorlat az, hogy ha egy maréknyi Rome szervert szeretnél, akkor leghamarabb év végére, de inkább jövőre tudnak csak szállítani a nagyobb gyártók (HPE, Dell). Ha esetleg tesztelni akarsz, és jóban vagy a helyi disztribútorral, akkor talán egy-két hónap múlva kaphatsz egy példányt, hogy legalább megnézd, mégis miért fizetnél ki pár bőröndnyi pénzt (és a saját szoftverkörnyezeted futni fog-e rendesen). Ugyanez Intel hardware esetében kicsit másképpen néz ki, kis túlzással a bejelentés után már szállítani is tudnak az adott szerverből, annyit, amennyit kérsz.
Ugyan ez van laptopok vagy OEM gépek esetén pepitában. Kevés AMD opció van, azok is korlátozottak...
A nagy pénz pedig itt (is) van. Hiába sikerült jól a Zen és a Zen2, hiába gáncsolja el saját magát futás közben folyamatosan az Intel, ennek még évekig kell ugyanezen tempóban zajlania ahhoz, hogy az AMD valóban méltó kihívója lehessen az Intelnek, piaci részesedés terén is.
A dVGA-k esete teljesen más. Az AMD ott hosszú ideje szenved, az, hogy idén is Polaris arch-ot kínálnak alapvetően, eléggé szomorú, és egyben jelzi, hogy gondok vannak. Reméljük, hogy csak a gyártókapacitás terén, és nem magával a Navi arch-al, mert az nem sok jót jelent a közeli jövőre.
És itt megint a bejelentés és a leszállítás közötti időt érdemes figyelni. Az nVidia gyakorlatilag ha bejelent valamit, akkor az aznap már a polcokról is elérhető. Ugyanez hogy is néz ki az AMD esetében?
Az nVidia-t pedig ugyan azért nem lehet tiszta szívvel ekézni, mint amiért 5 évvel ezelőtt az Intelt nem lehetett: nincs valódi versenyhelyzet, ilyenkor pedig egy profitorientált cég értelemszerűen a profitmaximalizálásra megy rá.... Amit a vásárló fizet meg...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Leírtam, mi a gyakorlati tapasztalat. Fresco is leírta.
Te meg most megint azt a hsz.-edet linkeled be, amelyben az ellenérv az amerikai HPE oldal állítása...Nem, továbbra sem a Rome teljesítménye a baj (mert azt sose vitattam, hiába erre próbálod kihegyezni a dolgot). Hanem az, hogy hiába a jó teljesítmény és ár/teljesítmény arány, amíg nincs polcról leemelhető szerver. De állítólag novemberben már lesz, becsszó...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GodGamer5 #40230 üzenetére
Szerintem a hivatalos ajánlás nem arra vonatkozott, hogy folyamatos, min. 60FPS lesz FHD felbontásban.
Amúgy azt meg már előre közölték, hogy a PC-s verzió egy csomó extra grafikai opcióval bír a konzoloshoz képest, nagyobb látótávolság, jobb tükröződések, nagyobb felbontású textúrák, tesszelációt használnak a fáknál, és a többi.
Ne kövesd el azt a tipikus hibát, hogy azt várod el, hogy mindent max.-ra húzva elvárod, hogy majd flottul fog menni. Ez a tipikus Crysis hiba. Attól, hogy a fejlesztők lehetővé teszik, hogy a jelenlegi hardverek képességei fölé lődd be a beállításokat, nem az optimalizáció hiánya, hanem egy nagyobb szabadságfok a finomhangolásra.
Ha hajdan játszottál az OFP-vel és az Armed Assault játékokkal, akkor ez ismerős lehet.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GodGamer5 #40233 üzenetére
A Rockstar nem módosított semmit. A honlapon továbbra is 1060 van.
Amit te (illetve a DSOGaming) és solfio is említett, az az nVidia ajánlása a játékhoz adott felbontás terén (ezért is nincs AMD-s ajánlás benne).[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Crytek #40236 üzenetére
Ismét: Én Crysis esetet vélek felfedezni.
Felhúzza mindenki max.-ra az összes opciót a beállításokban, majd sír, hogy nincs folyamatos 60FPS 4K felbontásban...
A KitGuru első gyors tesztjében 1080p minden maxon egy RTX 2080 Ti-n Vulkan alatt 93fps-t, Dx12 alatt pedig 88fps átlagot láttak. Ami elsőre nem tűnik bizalomgerjesztőnek, de végignézve a beállításokat, azért bőven lehet itt finomhangolni....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GodGamer5 #40402 üzenetére
A baj annyi, hogy ha belelő a fa hordóból, a hordó kettéesik. Ami gáz.
Ez fizikának nem túl komoly, a Crysis-tól éppen egy picivel mozdul csak el, márpedig a Crysis több, mint egy évtizedes játék.Továbbá ez még mindig egy techdemo. Ezekkel az szokott lenni a baj, hogy berakod egy buta környezetbe egy-egy példának, és jól mutat. De berakod egy összetett pályára, és elkezd befüvezett lajhár módba váltani, ha hirtelen működnie kellene.
Nekem amúgy a videóból az tetszett a legjobban, amikor az autó kasznija megtört a terhek hatására. Na most egy képzeld el egy Tom Clancy's Division 2 szintű játékban. Zseniális lenne... de nem fog működni.
Kár amúgy, mert nekem nagy szívfájdalmam a fizika hiánya. Csakhogy a multi a menő most már lassan 2 évtizede, ott pedig ezt nem tudják jól megoldani (latency), a single-player játékoknál pedig általában nincs erőforrás rá, inkább kerüljön bele még egy marék content vagy egy látványos grafikai elem (Ray-Tracing például), mint legyen rendesen rombolható környezet. Nagyon kíváncsi leszek, hogy a CP2077-ben mennyire lesz rombolható a környezet például...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GodGamer5 #40409 üzenetére
2019-es Deep Dive videó: 3:40, 8:55, 9:05,
2018-as 48 minute Gameplay: 3:44, 25:15, 40:20, 44:40Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Crytek #40452 üzenetére
A probléma a lehetőségek és a minőség. A konzolok mindenféle trükkökkel érték eddig is el a megfelelő sebességet, checkerboard rendering, upscale, stb. hiába írják rá, hogy 4K felbontás, valójában ez alatt számolja ki a VGA, aztán jöhetnek a turpisságok. Feltehetően ez ez után is így lesz. Csak nem 4K, hanem 8K lesz a varázsszó...
Ehhez képest ha a PC-n kihasználják a hardware-t, akkor hirtelen nagyon más lesz a lehetőség, erre bőven vannak és voltak példák, a TheWitcher3, Resident Evil 2 Remake, Red Dead Redemption2, stb. És akkor a különféle addonok, modok lehetőségét még fel sem emlegettük. Az sem igaz feltétlenül, hogy a játékok nem bugosak konzolokon, már ők is megnyerték ezt a "fícsőrt", lásd Control FPS problémák.
Persze ez nyilván igény kérdése is, aki csak simán le akar ülni, és játszani akar, azt nem fogja érdekelni, hogy a grafika jobb PC-n, vagy lehet mókolni, amivel még szebb vagy jobb lehet a játék. Őket a konzolok nagyszerűen kiszolgálják. Azzal is nehéz vitatkozni, hogy a PC egyre drágább játék, de ez régen is így volt.
Igények és azok kiszolgálása, eddig is erről szólt ez, és ez után is erről fog.
A helyzet viszont az, hogy a PC-s igényeket per pillanat nagyjából az nVidia szolgálja ki, komoly konkurencia nélkül. Amiért persze csilingel a kassza, köszönik szépen, egy-egy negyedévben még mindig jóval, de tényleg jóval több nyereséget sajtolnak ki a dGPU-kból, mint az AMD a CPU és a dGPU frontból összesen.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
válasz GodGamer5 #40470 üzenetére
300$ ~ 90 ezer forint, plusz áfa. Nem igazán látom, hogy lehetne 100e Ft indulóár, de legyen. A legolcsóbb ref hűtős RX5700-ak 115e Ft körül vannak, a custom hűtésűek 130e Ft alatt vannak már. Nagyon össze fog csúszni az RX5600XT és az RX5700...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az előadásra én is nagyon kíváncsi vagyok, csak hát... tudod ilyenkor előtörnek az emlékek.
Intel Larrabee? AMD HSA jövőkép? Soroljam tovább?Az elképzelés szép, de van bőven buktatója, ettől függetlenül drukkolok nekik, jó lenne végre valami normális versenyhelyzet a dVGA piacon (mondom az után, hogy most kb. 2-3 évre én a jelenlegi tervek szerint már nem akarok fejleszteni, örülök a 2070 Supernek... ).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Hát a CES eddig csalódás. Az Intel legalábbis idénre kapitulált a desktop CPU fronton, bejelentettek egy dVGA-t a DG1 képében, de ez egy mobil dVGA, amely legalább képes együttműködni az iGP-vel. Ez jó előjel legalább, de ugye szinte mindenki a desktop dVGA-t várja...
Az AMD a mobilpiacon ütőképes lesz - de méregdrágán. A dVGA-k terén csak az 5600XT-t jelentették be, de itt legalább a pletykák hamisnak bizonyultak: 279$ és nem 299$ lesz a célár. No nem mintha a 279$ ideális lenne, nagyon közel van így is a sima 5700-hoz, és árban kedvezőbb az 1660 Super, miközben teljesítményben nem sokkal marad az el. CPU fronton pedig csak a 3990X-et jelentették be, a Zen3-ról semmi.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Crytek #40493 üzenetére
Nagyjából be is zárult a kör.
Az AMD nem érdekelt a Zen3 idejekorán való bemutatásában, mert a Zen2-vel is bőven az Intel előtt van. A dVGA-k terén továbbra is le van maradva, az RX5500(XT) és az RX5600(XT) is jó három hónapot késett. 279$-ért pedig várhatóan az RX5600XT nem lesz egy hű de jó ajánlat (pláne a jelen driverproblémák mellett). Ha van is valami az RDNA2-ről, azért nem fogják bemutatni, mert akkor a későn kijött RX5500 és RX5600 széria elől elszívnák a levegőt. De félek valójában az RDNA2 is egyszerűen túl messze van még attól az állapottól, hogy promotálni tudják.
Az Intel vergődik mint egy bálna a szaharában. Az, hogy mobil piaci dVGA-ként mutatják csak be az Xe-t, szerintem csalódást keltő. Hogy úgy anblokk semmivel nem tudnak előrukkolni pedig fájdalmas.
Ezzel el is jutottunk az nVidia köréhez. Akik személyesen el se mentek a CES-re, csak a partnereken keresztül mutogatták az új G-Sync kijelzőket meg az autonóm rendszereiket (Orin). Ez tök jó, de ugye PC szempontból majdnem nesze semmi, fogd meg jól. A fentiek alapján látható, hogy ez tökéletes taktika is a részükről. A Super széria szépen lefölözi a piacot, amit kvázi csaknem minden szinten le is fedtek (a GT1030 utódja mondjuk még mindig késik). Mivel sem az AMD, sem az Intel semmit sem hozott, nincsenek kényszerben, kényelmesen hátradőlhetnek és számolhatják a pénzt. Minek megerőltetni magukat...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GeryFlash #40508 üzenetére
Miután egy még több, mint fél év múlva érkező HW-ről beszélünk, amelynek a pontos specifikációi sem ismertek, az ilyen kijelentésekkel csak csínján.
Ezzel az erővel azt is lehet mondani, hogy az RTX 3060 hozza majd az RTX 2080 Ti teljesítményét 250$-ért 75W-ból, az RTX 3080 pedig a Titan RTX teljesítményének tízszeresét hozza 500$-ból és 250W-ból.
Pontosan ugyan annyi az alapja fentinek, mint a te állításodnak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GeryFlash #40512 üzenetére
Látod itt kezdődnek a gondok.
8 magos Zen2 Renoir? Az egy APU lesz, VEGA és nem NAVI integrált VGA modullal, maximum 65W-os fogyasztással, ez ugye CPU és iGP együtt.
RX 5700M? Az egy mobil dVGA 120W-os TDP-vel.A kettő együtt nincs 200W, ha még a hozadékot (SSD vagy SSHD, USB-s cuccok, akármi) is számoljuk, akkor is max. 250W-ról beszélünk és nem 450-500W-ról. Plusz nem értem hogy sikerült a Renoir-t idekeverni, hiszen az egy APU, a mellé nem kell(ene) dVGA.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GeryFlash #40514 üzenetére
Tudjuk mennyi TFLOPS-ot fog tudni a PS5 és az Xbox is,
Jah, 9,2 TFLOPS a PS5, 12 TFLOPS a Box (e szerint legalábbis).
Az RX5700XT teljesítménye 32biten pedig 9,7 TFLOPS. Szóval erősebb, mint a PS5 kiszivárgott teljesítménye. Tud az RX5700XT 4K@60FPS-t natív felbontásban a mai játékokban? Hátőőő...
Rohadt nagy különbség hogy az egyik dolgot 2 cég hivatalosan elismerte, a másikat meg most hasraütésre kitaláltad.
Nem, nem ismerte el, hiszen akkor prezentálták volna, hogy na, ez a hardver mondjuk a PC-s RDR2-őt maxon viszi natív felbontásban 4K@60FPS-en...
A 4K@60FPS natív felbontásban egy adott grafikai szinten természetesen megoldható - de megoldható akár egy RX580-on is. Csak nem lesz olyan hú, de szép.
Én arról beszélek, hogy a Renoir mellé beraknak egy NAVI alapú 5700-at, és lám ott van kb a PS5,
Akkor miért nem azt mondod, hogy egy 65W-os 8C/16T CPU mag mellé (ami a Ryzen 7 3700) vagy 35-54W-os 8C/16T CPU-t (ami a Ryzen 7 4800H), raknak be egy RX5700M-et?
A Renoir nem ez, az egy APU lesz, integrált Vegával, ezért nem értem, miért hoztad fel...
Egy gamer laptopba szerinted elég lesz az a nyúzott VEGA20
Egy gamer laptopba, ha full AMD-t akarsz, akkor Ryzen 7 4800H-t vagy 4600H-t raksz be és egy RX5700M-et vagy RX5500M-et. Nem Renoirt. A Renoir legfeljebb a belépő szintű gamernek csúfolt laptopokba kerülhet az iGP-jével.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Pont ez az, hogy még TFLOPS-ban sem lesznek annyira elszállva a desktop gépekhez képest. A PS5 kb. az RX5700 / RTX 2070 Super körül lesz, az Xbox pedig az RTX 2080 Ti alatt. A mihez tartás végett ugye a Control még RTX 2080 Ti mellett, DLSS-el sem tudta 4K@60FPS-el biztosítani az RT High beállításokat, max. mediumon. A Control pedig egy 2019-es játék.
Hangsúlyoznám, hogy különféle trükkökkel el lehet érni a 4K@60FPS-t, mint a RIS és a felskálázás, Checkerbox rendering és a többi. De innentől ez nem natív 4K@60FPS, szóval ilyen téren vessük össze a PC hardver képességekkel.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Kolbi_30 #40519 üzenetére
Pontosan ezt mondom, hogy az adott játék grafikai jellemzőitől és beállításaitól függ, hogy mire képes egy hardver. Ha valaki benyőgi a 4K@60FPS-t, akkor azt is specifikálni kellene, hogy milyen játékban, milyen beállításokkal.
Az egész onnan kezdődött, hogy GeryFlash szerint az RTX 2080 Ti nem tudja 4K@60FPS-el a Ray-Tracinget, míg az új konzolok igen.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GeryFlash #40535 üzenetére
2 év alatt egy vadonatúj SKU-t kidolgozni igencsak szép teljesítmény.
Mégis mit vártál, hogy majd 2 év alatt kihozzák az LP változatot egy 2080Ti szintű hardverként 75W-ból?Azt eddig is tudni lehetett, hogy az első hardver egy alacsony fogyasztású, relatíve kis teljesítményű kártya lesz, direkt az Xe fejlesztői háttér biztosítására, és nem egy ultranagy teljesítményű kártya nagy fogyasztással.
Tudjuk, hogy jön a HP és HPC változat. Minket inkább az érdekel, nem az LP...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GeryFlash #40540 üzenetére
Pont erről írt mindenki.
Az Intel már jó ideje mondta, hogy ők először nem a csúcsot fogják megcélozni. Hovatovább a Techspot tavaly augusztusban már megpróbálta előre jelezni a várható teljesítményszinteket, ez a pesszimistább 1,2GHz-es sebességű változat:
Ez pedig az 1,7Ghz-es sebességre becsült teljesítmény:
Ugye a 128-as az LP, a 256-os a HP, az 512 pedig a HPC.
A fentiek alapján azt tippelem, hogy a 128-as jelenleg az alacsonyabb, 1.2Ghz-re becsült sebességgel mehet, ez alapján az Intel 10nm-es gyártástechnológiája ennyire nincs kiforrva továbbra sem.
"Ha 75 wattból annyit se tudnak kihozni mint az Nvidia megcsinált 2016-ban 16 nanon akkor szerintem nincs különösebb okuk az aggodalomra."
Azért nem teljesen fair az összehasonlítás, az nVidia évek óta sokkal jobb teljesítmény/fogyasztás mutató terén, mint a sokkal régebb óta talpon álló AMD. Ugye ma ott tartunk, hogy a 7nm-es Navi áll pariban ilyen téren a 12nm-en gyártott Turinggal. Te meg rögtön azt várod, hogy az újra biciklire pattanó Intel élből hozza azt, amit az AMD sem tud.
"Persze ettől még lehet a későbbiekben meghatározó szereplő az Intel, csak szerintem ez nem mostanában fog eljönni"
Rajtad kívül szerintem senki sem várta, hogy az Intel DG1 rögtön versenyezni fog az nVidia és AMD belépő szintű kártyáival teljesítmény terén. Viszont annak szerintem mindenki örül, hogy lesz egy harmadik versenyző, és végre történik valami a dVGA piacon, mert az elmúlt pár év egy kabaré volt sajnos...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
Az nVidia formálisan is 299$-ra csökkentette az RTX 2060 árát, tehát az EVGA féle 279$ csak marketing volt, de a mostani 299$ már "valós" és minden gyártóra vonatkozó ajánlott ár.
Így az RX5600XT árához idomul valamelyest az RTX 2060, de nem annyira, ahogy az EVGA bejelentésekor először tűnt...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Kijöttek az első RX5600XT tesztek.
Hát... furi. Egyfelől az új BIOS jelentősen (10-20%-al) nagyobb teljesítményt nyújt, ami azt jelenti, hogy az RTX2060-at sokszor lelépi, olykor még az RTX2060 Supert is (pl. Battlefield V). Viszont ennek ára az, hogy teljesítményben alig, mindössze 6-8%-al van lemaradva az RX5700-tól. Ezzel együtt driveres gondokról, több-monitoros felhasználásnál magas fogyasztásról, illetve kissé kiforratlan hűtés-finomhangolásról írnak még.
Ami még nagyon durva, hogy teljesítmény per fogyasztás terén a legjobb kártya az eredeti BIOS-al. Az újjal az RTX2060 körül mozog már csak.
Ez egyfelől jelzi, hogy talán ez lehetett a NAVI eredetileg tervezett szintje (mármint az eredeti BIOS), ahol nagyon jó fogyasztási értékeket tudtak volna mutatni. Csak úgy nem voltak versenyképesek a Super kártyákkal és árakkal.
Összességében jó kártya lehetne, de a kapkodva kiadott BIOS frissítésnek megvan az ára - sok esetben az AIB partnerek belőtték 150W körülre a fogyasztást, és egyben ehhez a hűtést. Na ez most ugrott egyet, a hűtés viszont nem mindenhol lett "utánaállítva".
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha ez tavaly szeptember-október magasságában kijött volna...
Szerk.: mondjuk az csúnya, hogy a Turinggal van egy szinten energiahatékonyság terén (az új BIOS-al). A Turing 12nm-es még mindig...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
RTX2060-al is lehet 60 FPS körüli teljesítmény bizonyos Ray-Trace effektekkel együtt, bizonyos beállításokkal (egyes játékokban akár High-on is), de szigorúan FHD felbontáson. Ha innen nézzük, akkor van értelme az RTX2060-nak és az RT-nek az RX5600XT ellenében.
Ha viszont valaki a nagyobb FPS-t tartja fontosnak, és amúgy sem a max.-ra húzott grafika a lényeg nála, akkor az RX5600XT feltehetően jobb választás számára.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Raggie #40592 üzenetére
Egészen addig az is marad amíg az nVidia ki nem ad valami újat, vagy jelentősen le nem csökkenti a 2060S árát(nem fogja).
Ebben egyetértünk, de az RX5600XT ellenfele a sima RTX2060, nem az RTX2060Super.
Arra nem számítok, hogy 2020Q2-ben ebben az árrégióban kijöhet az nVidia új kártyája, de tippre őszre már így lesz.Addig az RTX2060 és az RX5600XT fog versengeni...
A nanométerek semelyik vevőt nem érdeklik! Még minket("enthousiast") vevőket sem! A teljesítmény igen.
Áttételesen pedig érdekelhet. A 12nm-es GPU-t olcsóbb gyártani, mint a 7nm-est. Szvsz az nVidia még így is bőven nyereségesebb az RTX2060-ba kerülő selejtes TU104 és TU106 GPU-k eladása terén, mint az AMD az RX5600XT-be kerülő selejtes Navi10-esk terén...Szvsz az nVidia csak azért nem 279$-re vitte le az RTX2060 árát, mert az "old bios"-os RX5600XT teljesítményt várta. Ilyen téren ezt az kört az AMD nyerte.
A másik oldalról viszont elég kínos, hogy az AMD csak azt a teljesítmény/fogyasztás szintet tudja kihozni a 7nm-ből, amit az nVidia a 12nm-ből hoz ki. Az nVidia a 7nm-re váltásnál várhatóan kényelmesen tudni fogja adott fogyasztási szinten a 30%-os fogyasztáscsökkentést. Vagyis az nVidia kártyák kevesebbet fognak fogyasztani, kisebb és olcsó hűtő elegendő lesz a lehűtésükre és olcsóbb VRM-el is beérik. Ezek mind olyan tényezők, amik az árakat befolyásolják.
Mert az nVidia sem csökkentette volna le a 2060 árát akkor ha nem jön az 5600XT!
Ezt nem is vitatom. A baj csak annyi, hogy ennek az árversenynek 4-5 hónapja nagyobb hatása lehetett volna az AMD-re. Az nVidia ebből a helyzetből összességében jobban jött ki, a karácsonyi vásárlásoknál feltehetően hülyére kereste magát, most meg már csak követi az eseményeket, és előkészíti a piacot az Arcturus számára...Nyilván jobb volna ha erre fél/egy éve lett volna képes az AMD, de azért így is jó és nem pedig rossz.
Ahhoz, hogy az nVidia szintjére eljusson az AMD, ahhoz bevétel és nyereség kell, az nVidia most már két éve folyamatosan több nyereséget termel a dVGA üzletágon, mint az AMD forgalmat ugyanitt.
Akármi miatt is csúszott az RX5500 és RX5600 széria, a vége az lett, hogy az AMD meglehetősen sok pénztől esett el, így legalábbis egyenlőre, kevesebb pénz jut a fejlesztésekre és arra, hogy beérjék és egyenrangú felek legyenek az nVidiával.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nyugodtan lehet ilyenkor belejavítani, legfeljebb a korrektorra ráírsz a végén, hogy nézze át legyen szíves még egyszer. Ha nagyon aggódsz miatta, akkor írj neki egy privit, hogy mekkora gáz lenne még belejavítani. Én UnA-val és Boogie-val is mindig meg tudtam beszélni.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Sorozatok
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fujifilm X
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest