Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Raymond #44373 üzenetére

    Hová lettek az emberek ezekből az iparágakból?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • zsid

    senior tag

    válasz Raymond #44373 üzenetére

    Én ezt a felvetést kicsit furcsának találom, pár évig a konténerszállításban dolgoztam az ismerőseim most is azt nyomják, szóval nekem ezek az indokok furcsák,pl:

    >- allnak a hajok a kikotonel mert nincs aki kipakolja es elszalltsa az arut<

    Hogyne lenne, egy hajót 3 max 4 daru szed összesen, a kikötői dolgozókat nem rúgták ki, a kikötők a covid miatt sem álltak le. Az elszállítás is folyamatos Európában, minden nagy kikötőből a távolsági szállítást vonattal oldják meg, csak a speciális és helyi igényeket szolgálják ki közvetlenül közúton. A vasutak sem álltak le. A közúti fuvarozás is pörög.

    Az a baromi nagy gond szerintem az amcsiknál is,hogy a kapacitás ott is korlátozott, mint mindenhol. Alap esetben a hajók menetrend szerint járnak és lehet a csendes-óceáni járatokon borított a járvány. Ha megnéztek egy kikötőt, mondjuk a long-beach-i terminált az nem egy kikötő! Ott külön van az Evergreennek, CMA-nak,Maersknek,MSCnek, Hapagnak, Cosconak kikötője és terminálja és az érkező hajók csak a saját kikőtőikbe állnak be.
    A CMA pl egyszerre 3 hajót tud fogadni és egy hajó komplett ki és berakodása simán 3-4 munkanap. Ha beesik egyszerre 6 akkor 3 hajó legalább egy hétig fog a kikötő előtt horgonyozni a nyílt vizet és ha eközben jön még hajó ugyanoda...
    A marinetraffic.com-on vagy a vesselfinder.com-on megnézhetitek mik horgonyoznak a kikötők előtt, Long Bechre most durván 15 nagy konténerszállító vár meg néhány "kisebb" hajó, mert az összes dokk foglalt de ebben nincs semmi extra. Most is épp 25 konténerszállótót rakodnak a terminálokban. Aki egy szép nyári napon leballag a koperi stranra az is fog látni kikötésre váró hajókat a koperi és a trieszti kikötő előtt.

    E mögött szimolán cska az van, hogy a kikötők már a covid előtt is csúcsra voltak járatva, akkor sem fért már bele egy kis csúszás, most meg a járvány alatt volt egy megtorpanás-újraindulás hullám és hirtelen több a hajó, mint amit ki tudnak szolgálni.

    - a "nem megyek sehova amig nem latom a penzt" szinten letezik a szemelyzettol, ez normalis helyzetben is aranylag gyakori dolog

    Ilyen is csak egy két felhagyott kisebb teherszállítónál volt, a nagy hajós cégeknél ilyen elképzelhetetlen. Még a Hanjin csődjekor sem volt ilyen szitu sehol.

    - kontener nincs eleg mert nem gyartott a ket nagy gyarto eleget kinaba eloszor. amit legyartottak az meg nem megy sehova mert szinten nincs ember aki pakolja es szallitsa a kikotobe

    Konténer is akad bőven, csak az első, covid miatti asszimetrikus leállási hullám kicsit átrendezte a készletet. Covid nélkül is előfordult párszor lokális konténerhiány, volt időszak amikor Magyarországon volt hűtőskonténer hiány és hónapokig Bremerhavenból és Koperból hoztuk az üres konténereket rakodásra(a vonatra nem fért fel elég üres konténer).

    Az amcsiknál valszeg másabb a helyzet valamivel, de az itt és a korábban felsoroltak mindegyike erős túlzás Európára nézve. Minden nap látom a saját, zárt csoportunkban hogy a budapesti terminálokon 2-4 óra a rakodási idő, mert annyi kamion van hogy Csepelen pl kint állnak az utcán, mert be sem férnek a terminál parkolójába.

    Nem az emberek tűntek el az iparágból, ezek az emberek most is ott vannak csak most hirtelen némi szünet után a normál mennyiség kétszerese esett be és ezt egyik rendszer sem tudja kezelni. A média szerintem kicsit felfújja ezt a dolgot.

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák