Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Petykemano #20038 üzenetére

    Mármint a bonyulultabb, de rugalmasabb megoldás és ezáltal a kevésbé magas órajel pl?

    Á, ez sokkal régebbi dolog... ez a GPGPU irány miatt van AMD oldalon (és amiért anno felvásárolták az ATI-t), meg a heterogén CPU+GPU (APU) integrálás miatt, ami még mindig nem jött el igazán PC fronton (a piaci felosztás/gyártók helyzete miatt), bár a mostani konzolok nagyon közel vannak már, csak ugye az egy elég spéci területre (játék) van jelenleg használva. PC-n ugye ennél egy sokkal szerteágazóbb hasznosításra lenne lehetőség. De meg kell várni sajnos amíg az intel is eljut arra a szintre... az meg nagyon lassan és nyögvenyelősen megy. :(

    Ez az irány megkövetelte az összes dolgot amit beleraktak a hardverbe (preempció, dinamikus erőforrás kiosztás, stb stb), ez gyakorlatilag egy "központi processzor" is kéne egyben legyen... cserébe sajnos azzal járt hogy grafikára már nem annyira hatékony az egész, ezért marad benne (relative) sok/több kihasználatlan képesség és erőforrás. És valószínűleg van pár dolog amit kénytelenek leemulálni is, ezért a driver sem mindegy mit csinál, illetve nem tud olyan hatékony lenni, mint a másik oldalon.
    + az utóbbi években már az AMD "filózófia" szintjén mindigis alultervezte a kimondottan grafikus végrehajtásra való részeket, a compute általános részeket meg felül. Ezért kicsit mindig aránytalan (és kihasználatlan) volt eddig ez a része.

    A VR és a DX12/Vulkan/Mantle dolog, az már csak egy amolyan "végterméke", ennek az iránynak, félig meddig kényszerből is... ami mellesleg jókor is jött az AMD-nek (nyilván az API-s dolgot meg ők "kényszerítették" ki).

    NV meg ugye egy sokkal inkább célhardvert csinált, erős a grafikában, arra van kihegyezve az egész, és az "általános" compute/GPGPU jellegzetességeket sokkal lassabban (szándékosan?) teszi bele. Ezáltal egy jóval egyszerűbb és spórolósabb/hatékonyabb GPU-t tudott a játékospiacra hozni, főleg a Maxwellel, amin szinte alig változtattak (egy két nagyon kötelező dolgot leszámítva, lásd preempció, dinamikus erőforrás kiosztás) a Pascalban.

    [ Szerkesztve ]

    Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

Új hozzászólás Aktív témák