Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #57947 üzenetére

    Lófa... vagyis hát az equus péniszét. A DirectStorage API a GPU-n szabványos compute shaderrel használható. Ami a problémát okozza, hogy ez a módszer a rendszermemóriát mindenképpen használja, mert a kódolt tartalmat onnan olvassa be a GPU, amit aztán kikódol. Amin dolgoztak a gyártók, hogy ezt az extra kört kivegyék, vagyis olvassa csak be a tartalmat a GPU direkten az NVMe SSD-ről. A probléma ezzel az, hogy az NVMe SSD-t a CPU is eléri, és ha egyszerre küldenek az adattárolónak parancsot, akkor az elég durva para. Ezt az utóbbit az AMD és az Intel meg tudja oldani, mert platformot kínálnak, míg az NV-nek ehhez az AMD és az Intel segítsége kell. Ezért írtam, hogy az NV csak a megoldás felét tudja biztosítani, mert a másik felére meg kell győzniük az AMD-t és az Intelt, hogy ugyan támogassák már GeForce-specifikus peer-to-peer DMA-t. Annyit tehet esetleg az NV, hogy elkezdenek alkalmazkodni az AMD és az Intel megszakításoptimalizálásaihoz, csak közel sem biztos, hogy ezekkel jól érzi magát a GeForce. Ezért jelenleg pihen a téma, mert látni kell, hogy egyáltalán kivitelezhető-e a gyakorlatban egy driveres behackelés az AMD-féle SAS-ba, és az Intel készülő saját megoldásába, amelyek egyébként nagyon gyártóspecifikusak, tehát a SAS Ryzen+Radeont, míg az Intel technológiája Core+Arc-ot igényel. A keverés itt még nem működik.

    Opcionális megoldás még, hogy a Microsoft specifikáljon egy SSD-k számára kötelezően támogatandó mechanizmus egy szabványosított peer-to-peer DMA-ra, de ez évekbe telik, noha valószínűleg, hogy elmegyünk majd ebbe az irányba. Khmm... DirectStorage 2 vagy 3...

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák