Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jack@l

    veterán

    válasz HSM #30410 üzenetére

    Azt ha netán az árnyék nem egyenletes színátmenetű lesz, hanem sávos meg recés, akkor meg menni fog az ajvék :)
    Mindezt néhány éves játékokért, ami már egy alsó kat kártyán is elmegy és 5 dollárra van akciózva steamen. Van benne üzleti logika bőven, amd-től kitelik hogy belevágjon.

    [ Szerkesztve ]

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • HUNszabi90

    csendes tag

    válasz HSM #30410 üzenetére

    Színekkel azért vigyázni kell! Fénynél hajlamos láthatóan sávos eredményt adni, ha leveszed a precizitást, árnyékoknál pedig ismét árnyékolási technika kérdése, szögekre rendben van pozicióra már nem.

    Emellett nem úgy működik, hogy valaki nekiesik replace all float32 to float16, hanem:
    1. elemeznie kell a shader kódot
    2. megállapítani, hogy melyik változót lehetne alacsonyabb precizitással számítani
    3. átírni a shadert és tesztelni, hogy okoz-e grafikai hibákat vagy észrevehető minőségromlást.

    Régebbi játékokra szerintem nem sok értelme van, maximum ha nagyon nvidia barát a játék és feltűnően rossz benne az AMD kártya.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz HSM #30410 üzenetére

    Áh. Az messze nem elég. Az FP16 inkább packed math, vagyis egy packing stratégia kell a támogatásához. A Vulkanhoz a AMD_gpu_shader_half_float kell, míg DX12-höz egy speciális shader header. A DirectX esetében a min16float típussal az a baj, hogy valójában 32 bites az aligmentálás, illetve a half típus is 32 bites. Ezekre tartalmaz kerülőutakat a header.

    (#30411) Jack@l: Aki packed mathra ír shadert mindenképpen a legnagyobb egységre törekszik utána, vagyis azokon a hardvereken, amelyek nem támogatják a packed mathot enélkül számolnak ugyan, de az eredményt le fogják konvertálni 16 bitre. Ez biztosítja azt, hogy a teljes munkafolyamatnak csak a lehető legkisebb része legyen különböző az egyes hardvereken.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák