Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz Abu85 #65744 üzenetére

    Tehát akkor RDNA2 maradt pár RDNA4 egységgel fűszerezve.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz Abu85 #65750 üzenetére

    Illetve elhúzódnak a generációk és 3 generáció lesz a boltokban egymás mellett. RX6800 16GB valószínűleg lesz a polcokon 150k-ért még egy ideig, mert ezek a régi kártyák maradnak népkártyának. Az RDNA3 esetén is ez várható, kivéve ha tényleg drága mulatság volt a chiplet és az RDNA4 tényleg nagyon olcsón gyártható. Jövőre az RDNA4 megjelenése után 200k helyett 150k-s RX7800XT lesz :)

    [ Szerkesztve ]

  • Yutani

    nagyúr

    válasz Abu85 #65752 üzenetére

    Na jó, de meddig gyártják még a Navi2x chipeket? Csak addig lehet készleten, amíg van utánpótlás.

    #tarcsad

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz Abu85 #65747 üzenetére

    > PS5 PRO & De a textúrázóblokk az biztosan az RDNA 4-ből származik.

    Én azt tippelem:
    hogy idén ( még a PS5 PRO rajt előtt - 2024.november.7 )
    be lesz jelentve az új RDNA4.

    Talán már 2024-10-10 -én
    az “Advancing AI 2024” event-en:
    ahol várhatóan az [ EPYC Turin ; Instinct MI325X ; Ryzen AI 300 PRO ] -is bemutatják.

    Mottó: "A verseny jó!"

  • hokuszpk

    nagyúr

    válasz Abu85 #65741 üzenetére

    "Igazából az AMD sem alkalmazna, ha a CPU-s mérnököket nem állították volna rá."

    hát. szvsz idejelenne a CPU tervező mérnököknek visszatérni a CPUtervezéshez !

    [ Szerkesztve ]

    Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

  • PuMbA

    titán

    válasz Abu85 #65771 üzenetére

    "Ez a CD Projekt sara, és kizárólag őket érinti, máshol ilyen jellegű fejlesztői atombénázást nem is látsz."

    Engem, mint felhasználót nem érdekelnek cégek, szerződések stb., engem az érdekel, hogy mit kapok azért, mert AMD VGA tulaj vagyok. Az AMD-nek azon kell dolgoznia, hogy én, mint felhasználó boldog legyek a termékükhöz kapcsolódó funkciókkal. Az NVIDIA és az Intel is ezen dolgozik.

    Nem tudom, hogy anno az AMD odament-e a CD Projekt-hez egy bizonyos pénzösszeggel, hogy: srácok ez egy fontos és népszerű játék lesz, mi akarjuk tolni az FSR szekerét és hogy a játékosaink jó felskálázási élményt kapjanak, ezért legyen a játékban mindig a legújabb FSR, ameddig támogatjátok azt.

    Ugye elhangzott ez a dolog az AMD GPU részleg vezetőjétől nemrég, idézem, hogy a market share az ok:

    "But my priority right now is to build scale for AMD. Because without scale right now, I can't get the developers. If I tell developers, ‘I’m just going for 10 percent of the market share,’ they just say, ‘Jack, I wish you well, but we have to go with Nvidia.’ "

    Nekem úgy látszik, hogy az AFMF2-t meg az Anti-lag+-t is azért csinálják driveresen , mert a fejlesztők az NVIDIA-t választják inkább.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz Abu85 #65773 üzenetére

    Ja, azt tudom, hogy már tök rég volt FSR3 mod a játékhoz, ami teljesen jól működött :)

    Én licenszhez kötném az FSR-t és kikötném benne, hogy vagy normálisan megcsinálják vagy sehogy, ahogy az NVIDIA is kér dolgokat a DLSS implementációkor. Egy ilyen félre sikerült implementáció károkat okoz az AMD-nek és érthetetlenül állok ez előtt, hogy nincs semmilyen eszközük ilyen barbár munka a megakadályozására.

    Igen, azt értem, hogy könnyű megcsinálni az AFMF2-t azért, mert az általános egységeken fut, de az interjúból szemezve azért az is benne van szerintem, hogy így ki tudják kerülni a fejlesztőket, akik esetleg az NVIDIA-t választják. Nem véletlenül kezdték driveresen az Anti-lag+-ot, ami átalakult játék oldali Anti-lag 2-vé.

    [ Szerkesztve ]

  • X2N

    senior tag

    válasz Abu85 #65773 üzenetére

    Hadd tegyem hozzá miért is indult úgy a CP2077 úgy ahogy, személyes véleményem, ahogy én átéltem ezt az egészet, Witcher 3 fanként, aki szintén 0 day megvettem és már negyedjére vitte végig...legutóbb az új RT Overdrive-s patch 2.1 kijövetele után.
    -Fejlesztő túlvállalták magukat(open world játék gta szintű járműkezeléssel, npc szimulációval, fps nézetből), ezt fejlesztőként elég meredek úgy megcsinálni hogy előtte csak egy Witcher 3 kaliberű játékot csináltál ami nem is fps nézetű, amiben ezek nyomokban sem voltak...meg lehet nézni a járművezetés fizikát, mai napig nevetséges, ahogy a motorokat/jármúveket, járműveknél belső nézetes kamerát kezeli az engine, nincs igazi fizika se stb...természetesen a GTA-hoz hasonlítva mert az az ipari etalon open workd játékként jelenleg.
    -managenent bevállalt olyan dolgokat amit nem lett volna szabad: pc mellett konzolokra is bevállalták a megjelenést, minden platformra ugyanabban az időben kiadva(nyilván plusz pénzért). (A fejlesztők nem készítettek még konzolra se ilyen kaliberű játékot, eleve kevesen lehettek ekkora kaliberű projekthez)
    -management az nvidia rtx kártyák rt-kihasználására is felvette a pénzt az nvidiától, pc-n ez is plusz munka, igazán hozzáadott érték nincs a felhasználóknál ~2%-a fogja DLSS nélkül vállalható sebességgel futtatni a játékot RT-vel, ezt az időt lehetett volna további optimalizálásra is fordítani amiből mindenki profitálhatott volna(gondolok itt az 500m-nél távolabbra megjelenő sprite-okra amikkel megoldották az autók megjelenítését...na az darwin díjas megoldás volt :C )
    -Saját engine nehéz debugolhatósággal, hiába vesznek fel plusz programozókat idő amíg hozzá tudnak tenni érdemlegeset a projekthez
    -management leszerződtette Keanu Reeves-t és emiatt kb fejlesztés felénél a még a sztorit is újra kellett készíteni mindenestül, hogy ott legyen a helyszínen a karakter.
    Az már csak a hab a tortán hogy a marketingesek olyan jó anyagokat kaptak a fejlesztőktől hogy nem volt nehéz a fél világot túlhápolni a játékkal kapcsolatban és mindent is megígérni.
    Én pc-n próbáltam megjelenéskor, elég erős géppel. Messze jobban futott mint bármelyik konzolon és végig is tudtam játszani mindenféle bug nélkül! Egy akkori konzolnak persze ez már sok volt, persze hogy nem futott jól(Majd figyeljétek meg a GTA6-ot hogy fog futni nem csak a jelenlegi, de még a meg se jelent PS5 Pro-n, kevés már most processzor és emiatt kell majd kompromisszumokat kötni.
    Szerintem az egész elkerülhető lett volna ha a management reális elvárásokkal!!, és bevállalva a kevesebb! pénzt, és egy kisebb méretű játék világgal kisebb méretű, rövidebb sztorival, viszont ugyanolyan tartalmas játékot készít. Ahogy a különböző platformokra való fejlesztést is el kellett volna tolni időben. Így meglett volna a kasszasiker minden platformon, és tudtak volna építkezni további kiegészítőkkel még több pénzt termelve...helyette lett egy elképesztő méretű botrány konzolon és évek múlva sikerült a játékot vállalhatóra elkészíteni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák