Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
A GCN utálat a maxwell óta tart. Egészen addig versenyképes architektúra volt, csupán az AMD szúrta el mindig a hangos és forró referencia hűtésekkel.
Objektíve nézve a GCN nem csak az energiahatékonyságban marad el. Általában legalább másfélszer nagyobb sávszélességet igényel és összességében rosszabb az fps/flops mutatója.
Ez arra utal, hogy a számítási kapacitás ott van,
- csak valamilyen másutt jelenlevő szűk keresztmetszet miatt nem tudja ezt kihasználni, viszont fogyasztja az áramot (Erre enged következtetni a magas async compute yield)
- valójában kihasználja és ez mégis kevesebb fps-ben hasznosul.A polaristól kezdve volt már szó arról, hogy mi lehet a GCN baja. Időről időre (fiji, vega10) egyébként valóban szemmel látható, hogy mennyire gyengén skálázódik további hozzáadott számítási kapacitás.
Amik voltak már:
- kevés a ROP
- gyenge a geometria
- sávszél-limitesAz ugye elég nyilvánvaló, hogy sávszélességből több kell neki, hogy a konkurens nvidia architektúráknak. És már a polaristól kezdve is úgy tűnt, hogy sávszél limit, vagy sávszél-éhség állhat fenn, de valójában a vega20 által hozott vega10-hez képest duplázott sávszélesség nem hozott megváltó sikert. Amennyivel a vega20 gyorsabb, az nagyrészt visszavezethető a magasabb órajelre. Persze az nem kizárt, hogy a sávszélesség emelés szükséges volt a nagyjából órajellel arányos teljesítmény növekedésének realizálásához, de szárnyakat nem adott.
A sávszélesség kímélését és a ROP hatékonyságot volt hivatott javítani a dsbr. Ez persze bizonyos esetekben valóban segít, de összességében keveset tesz hozzá és azt is csak ha driverben aktiválják egy bizonyos játékhoz. Az első tesztek azonos frekvencián nagyjából azonos teljesítményt mutattak a fijivel ezért vannak, akik szerint a dsbr nem is igazán működik.
A geometria is gyakran szóba jön. Az eddig ismert GCN architektúrákban maximum 4 SE volt - ezekhez tartozik 1-1 geometria motor. Ha innen nézzük az AMD 4 geometria motoros architektúrái teljesítmény vonatkozásában mindig versenyképesek voltak az nvidia 4 motoros architektúráival, és az nvidia mindig csak a 6 "hengeres" verziókkal húzott el. Hogy az AMD miért nem skálázta eddig a GCN-t 6 SE-re, azt nem tudjuk. Vannak, akik szerint nem lehetséges, mások szerint csak nem akarják.
Igazából az a fura, hogy vajon miért nem oldották meg, hogy külön frekvencián üzemeljenek a ROP-ok, meg a geometria motor és a CU-k. Sokszor sokat tippeltem már én is. De nekem most ez volna a másik tippem.
Az első pedig az, hogy a maxwell titka talán az lehet, hogy sokkal jobb cullingot alkalmaz. Ezt meg elsősorban a geometria képességek határozzák meg, ha jól tudom.
Régebben volt egy remek beyond3d elemzés, de most csak ilyeneket találtam:
[1] [2]A vega nagy újítása pont az NGG lett volna, ami biztos javított volna cullingon - vagyis azon, hogy a kártya ne dolgozzon olyan képppontokon, ami a végén nem is fog látszani. "Tipikus probléma ugyanakkor, hogy a tradicionális futószalag rengeteg háromszöget csak a vertex shader fázis után vág ki, ami eleve igen sok elvesztegetett erőforrást jelent."
De a vega végül nem kapott támogatást az NGG-hez: broken feature(Ki tudja, 2017 januárban lehet, hogy erre alapozva poorvoltáztak...)
Az NGG elvileg megérkezik a navival. De persze aztán lehet, hogy ez is beolvad a többi ~5%-ot hozó fícsör közé.
Mindenesetre a World War Z-vel megérkezett az első wavefrontokat használó játék, ha jól emlékszem 3 külön async szálon futtatva. Tulajdonképpen az hardveres ütemezővel rendelkező GCN számára most jön a kánaán. Csak én gondolom azt, hogy pont most kár volna eldobni a GCN-t?
Ezt az eltávolodás a GCN-től dolgot persze sokféleképpen lehet érteni. ha jön valamikor az a SuperSIMD, amit korábban rebesgettek, azt másképp megfogalmazva VLIW2-nek nevezték - ez már eltávolodásnak számít?
Vagy például ha chipleteket csinálnak?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
do3om
addikt
Na meg amikor kijönnek egy bőven 200+ W-ot benyelő karival ami inkább középkategória, akkor már a felsőt nyugodtan lehet is temetni abból a chipkészletből.
Ugye a Fury, Polaris, Vega... mind úgy járt hogy értelmesen nem lehetett rá feljebb építeni, ez a probléma ilyenkor.Nehogy azt lásuk hogy kijön a Navi de közép katba, felső kategóriás fogyasztással mert akkor megint lőttek a feljebb jutásnak. Érelme sem lesz várni hogy majd biztos jön a nagy navi......
[ Szerkesztve ]
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Petykemano
veterán
"ha megfelelő fogyasztás mellett (vagy úgy egyáltalán...) képesek lennének tartani a konkurencia órajeleit... De ezen a ponton vérzik el az összes, hogy vagy egyáltalán nem is tud olyan magas órajelekre felmászni, vagy ha véletlen fel tud akkor 300+ Wattot kér hozzá."
Nekem meggyőződésem, hogy az nvidia kártyák energiahatékonyságánák és a magasabb frekvenciának is az oka a lényegesen jobb culling. Vagyis az nvidia valójában ugyanahhoz a képhez, ugyanahhoz a fpshez az nvidia kevesebbet dolgoztatja a magokat.
A nem tömbösíthető műveleteken talán majd segít a SuperSIMD. Valamikor
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
A zöldek szvsz amin óriásit nyernek, nem csak az órajel. Hanem a sávszélességet sokkal kímélőbben használó ROP-ok.
Illetve, a szoftveres ütemező miatt sokat tudtak trükközni a DX11 alatt driverből a CPU kárára, ami miatt kb. duplaannyi rajzolási paranccsal is elbírtak.(#40679) Abu85: Nekem az tetszett, mikor azt írta, hogy a Tahiti igazából nem is DX12.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
miert huznak le ? PS -be, XBOXba jo lesz. az AMDnek kb. ez a lenyeg.
raadasul megint kezdodik a -- remelhetoleg rovid lefolyasu -- bitcoin orulet.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
HSM
félisten
Kérdés, érdemes-e húzni... Kevés magon terhelve alapból magas órajelen jár, ha meg mind a 8 mag kapja az ívet akkor akár gyári 3,6Ghz is elég korrekt tempó, amit még mindig felturbózhat 4,6Ghz-re, ha akad hozzá még kihasználatlan TDP a beállított, gyárilag 95W keretből.
-
Raggie
őstag
Szóval, mint ahogyan az alábbi pár hozzászólásból is látszik van itt még bőven hely a jó kis Ryzen3-nak, kell az is.
Nem tagadom a jó Navi is kéne az AMD-nek, de a népnek legalább annyira kell a jó Ryzen3, mint a jó Navi.
Én is drukkolok nekik mindkét fronton.
Clint Eastwood FTW
-
szmörlock007
aktív tag
Megértem a mondandód lényegét és el is fogadom, de személyesen nem értek egyet. A cpu-piacon sokkal nagyobb potenciál hever az amd előtt most. Nézd meg csak mennyi bevétele van az intelnek az asztali piacból és a szerverpiacból. Sokkal több, mint nvidiának a gpu-piacból. Ráadásul most az intel ellen van esély egy előny kidolgozására amíg be nem érnek azok a fejlesztések a kékenél, ami már az új irányvonal mentén születtek(Renduchintala, Koduri, Keller), míg az nvidia ellen jelenleg sokkal nehezebb előnyt kiépíteni.. Jók a ryzen procik, technikailag a zen2 pedig verni is fogja az intelt, de a részesedésen még sokat kell dolgozni. Nem beszélve a szerveres bizniszről, ami egyértelműen a prioritás jelenleg amd-nél, teljesen jogosan. Megjegyzem, az intelnél is és az nvidiánál is a szerveres vonal kapja most a legnagyobb fókuszt.
-
Raggie
őstag
Szerintem meg pontosan annyira vannak lemaradva CPU fronton is mint VGA fronton.
Bármelyik CPU review-t is nézi az ember az intel mindig a Ryzenek felett teljesít szépen. Ezt ledolgozhatja a Ryzen3 és akkor majd azt mondhatjuk, hogy nincsen lemaradva.
Pont ez a helyzet a VGA fronton is, bár igaz hogy ott nyers teljesítményben talán jobban elmarad a csúcs AMD a csúcs vetélytárstól. De lényegében ott is minden játékhoz van olyan VGA-ja amivel a fullHD 60 FPS legalább megvan. Valamint a Navi ott nem is a felsőházba érkezik, mint a Ryzen3 a prociknál.
Szóval értem, hogy számodra most fontosabb volna a VGA-val javítani, de az AMD-nek kb egyformán fontos a kettő de CPU fronton nagyobb lehetősége van.Clint Eastwood FTW
-
Televan74
nagyúr
Akkor én abban 10% -ban vagyok.De mi van ha tudja a 2070 szintet 399$ -ért? De konkrét tesztek kellenek először,csak utána szabad ítéletet mondani róla.De az AMD sem hülye,oda árazza ahol a konkurencia termékei vannak teljesítményben.Pedig neki piaci részesedést kellene szereznie.És azt csak gyorsabb és jelentősen olcsóbb termékkel tudna.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pixel perfect scaling. Már benne van a dev alpha-ban. Elég sokat dob a képminőségen, ha mondjuk a natív felbontás alá állítod a kijelzőt, mert nem lineárisan skáláz, vagyis nem lesz mellékhatásként blur.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Pont erről van szó, a köztudat. Itt azért egyetlen T betű lesz két konkurens gyártó terméke között,( ráadásul az RX 3080 nem RTX 3080/ 2080) teljesítményű lesz gyanítom, szóval jah elég félrevezető, már ha ez igaz. Pont az általad említett emberkék lesznek megtévesztve ezzel a legjobban.
redditen azt boncolgatták, hogy nincs AMD hez bejegyeztetve név ezzel a számmal, persze ez nem jelenti azt hogy nem lesz, csupán nincs bejegyezve vagy levédve vagy nem ez lesz a neve.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Devid_81
nagyúr
Ha nagyon alamannek a Vega VII arnak akkor nem adnak el egyetlen Vega VII-et sem ezentul.
Ha meg nagyon magasra teszik a lecet akkor Navit nem fognak eladni a mezei usernek es nem lesz market share akkora...illetve szinte semmi
Darabszamban eladott Navival nem lesz gond mert a PS5 es az uj XBox miatt eladnak milliot..de nah..Tippre de lesz vagy $449 a nagyobbik Navi es az megy majd a $499/$599 RTX 2070 ellen.
...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az az architektúra neve.
Alapvetően az AMD és az NV is egy nagyon régi ISA-ra épít. Az AMD a Southern Island ISA-jára, míg az NVIDIA a Fermi ISA-jára. Viszont az évek során változik annyit a kódolási séma, hogy ezek ugyan a szálkezelést tekintve ugyanazok, mint a 2010 körül hozott hardverek, de a feldolgozást tekintve már nem. Az AMD-nél ez a Vegánál módosult először, míg az NV-nél a Maxwellnél, majd a Turingnál. De a szálkezeléshez eddig nem nyúltak. Most viszont az AMD lépett, és az évek óta bevált alap ISA-k szempontjából megváltoztatták a hardveres szálkezelést is, tehát nem csak a kódolási séma módosult, hanem a skálázhatóság. Emiatt nem hívják GCN-nek, hanem az RDNA nevet adták neki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az fontos, hogy ezek valójában marketingnevek. A GCN neve eléggé erős, viszont annyit módosult a dizájn, hogy érdemes már más nevet adni neki. Az egy érdekes kérdés, hogy mikortól tekintesz valamit új architektúrának. Az AMD és az NV ezeket a határvonalakat már elmosta azzal, hogy generációnként új nevet adnak a dizájnoknak. De régebben akkor tekintettek valamit új architektúrának, ha módosult a kódolási séma. Mondjuk az igaz, hogy még 2010 előtt nem is terveztek annyira jól skálázható hardveres szálmenedzsmentet, amivel ki tudtak volna bírni tíz évet is, tehát régen amikor a kódolási séma megváltozott, akkor azzal egyetemben a szálmenedzsment is teljesen új volt. Ma már ez nem igaz.
(#41065) Raymond: Eleve nem lesz benne komoly RT hardver. Más DX újításokhoz való funkciók kerültek bele.
Egyébként, ha a Sony konzoljából ki lehet indulni, akkor az AMD nem ugyanúgy csinálja, ezt ahogy az NV. A brute force megoldás helyett van az új PS-ben egy koherenciaelemző, amivel gyakorlatilag elkerülhető a sok véletlenszerű memóriaelérés, így a sugárkövetés lényegében nem fogja a gyorsítótárat szétszemetelni. Utóbbi az, amiért probléma a sávszél, mert a Turingban ilyen hardver nincs, az full brute force megoldás, ami működik, csak borzalmasan messze van a hatékonytól.
(#41064) Oliverda: A GDDR6 nem azért volt drágább, mert drágább gyártani, hanem mert a rendelési mennyiség nem érte el azt a szintet, hogy olcsón tudják adni. A memóriák esetében mindenki tudja, hogy alapvetően a túltermelés döntően meghatározza az árat, viszont eleinte csak pár cég igényeit elégítik ki a gyártók, tehát nehéz túltermelni. Azzal viszont, hogy telik az idő, ez a túltermelés egyre reálisabb lesz, mert idővel 10-20 cég is rendelni fogja ezeket a memóriákat, vagyis jóval nehezebb lesz belőni a termelt mennyiséget. Emiatt csökken egy éves távlatban sokat az egyes új memóriaszabványok ára. Ezt akár megfigyelheted a memóriaárak változásán is. Amikor felmegy az ár, akkor nem azért megy fel, mert hirtelen de sokkal drágább lett azt gyártani...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
ELMB már van egy ideje pár ASUS monitorban, és lényegében ugyanaz, mint az ULMB. Ami most újítás lesz, hogy az új ELMB már nem csak fix frissítési frekvencián működik, ahogy a korábbi ULMB és ELMB, hanem tartományban is kifejti a hatását, tehát működhet a VESA-féle VRR-rel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#82819712
törölt tag
Tyrel:
#41050 ezt az RDNA-t én amúgy full nem értem hogy egyáltalán micsoda akar lenni?...
Bár nagyágyúk válaszoltak neked most jöttem rá hogy én vagyok a #41050Ugye két kártyánk van jelenleg a Navi Pro és a Navi XT. Arról is csak egy APIMuskos 1 GHz-es bencsünk.
Az RDNA-val jön egy új számítási egység, amely meghatározott játékterhelésekre és új, többszintű gyorsítótár-hierarchiára van optimalizálva, alacsonyabb belső késleltetés, energiafogyasztás és nagyobb sávszélesség érdekében. A gyártási technika mellett maga az architektúra is magasabb frekvenciákra van optimalizálva. Emellett az RDNA először támogatja a PCI Express 4.0-t a fogyasztói piacon.
Lisa érzékelteti hogy ők piacvezetők akarnak lenni
Ez egy átmenet a tiszta RDNA és a GCN között ami 2020ra jön ki, és ezzel az AMD új kísérletet tesz az Nvidia elleni küzdelemre a legjobb teljesítmény szegmensben.
-számol be róla a sweclockers. "AMD Radeon RX 5000 är hybrid med inslag av GCN – "renodlad" RDNA först år 2020"
Legjobban a buborékot szeretem a svédben az a tetején.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Picit felpezsdült a topik, biztosan lemaradtál róla:
5700XT vs 2070 [a PR címekben 105,8%]
5700 vs 2060 [a PR címekben 109,5%][ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Csak azt írta, hogy a hűtők alatt még nem mutathatnak meg működő hardvert, azt nem, hogy a bejelentést követően, nem pont ezekkel a hűtőkkel érkezne Navi Asrock módra.
Nem értem ezt az RT hype-ot anélkül is le tudod gyilkolni az adott hardvert egyéb grafikai beállításokkal, jelen formájában szvsz nem hoz annyit látványban, mint amekkora plusz terhelést okoz. 2080 alatt bekapcsolni sincs értelme.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
De értsük meg, hogy bár 2070 és 2060 is tud RT-t nincs akkora teljesítményük, hogy értelme legyen bekapcsolni. A 130-150 ezerért vett kártyádon most sincs értelme bekapcsolnod és meg lennék lepődve ha pl jövőre lenne.
Ha valaki Quadro RTX-et vesz az más, ott eleve lassabb teljes sugárkövetésre érdemes használni, de a korábbi megoldásokhoz képest még mindig lényegesen gyorsabb, másra is való.Xbox Scarlett-ben is esélyesen egy Arcturus12-es dög lesz nem, egy navi méretű GPU, csak a TDP miatt értelemszerűen moderáltabb órajellel.
AMD egy ideje (2012) folyamatosan késésben van GPU vonalon, ez nem új.
[ Szerkesztve ]
-
D013
aktív tag
Teljesen egyetértek. Elmehetnek a sóhivatalba ezzel az árazással. az 5700 simán megérne mondjuk 320 dolcsit, itthon berobbanna 115-120 fele, nem is lenne miről beszélni, főleg ha erősebb a 2060-nál. de ez a 380 usd, mi a fenét gondoltak. Ezért kár fejleszteni, ez nem igazi alternatíva az Nvidiával szemben, ez így egy hasonló árú, sőt drágább, a nép által kevésbé ismert és elismert b terv, amire csak akkor fanyalodik rá az ember ha gyártási nehézségek miatt mondjuk nem lehet kapni a zöldek kártyáit. Sajnos aléggé igaz az utóbbi évekre hogy az AMD oldalon csak várunk, én bevásároltam azonnal a Polaris megejelenése után. Végignéztem a Polaris refresht, a Vega vegyes fogadtatását, a Vega VII vegyes, de inkább negatív fogadtatását, gondoltam azért várnak a Navival mert végre meglépik a "Ryzent" a GPU piacon is, hát nagyobbat nem is tévedhettem volna....
-
Petykemano
veterán
Túlárazott.
De kapsz chillt, auto undervoltot, latency csökkentést, képminőségjavítást. Moore's law beszámolója elgondolkodtató,.hogy ez és az nvidia super hogy rendezi át a piacot. Bár abból indul ki, hogy erre az.nvidia feltétlenül reagálni fog. Pedig ugye az eddigi részesedés alapján erre nem biztos, hogy szükség van. A jelenlegi mindshare alapján az nvidia így is.több 2070-et adna el, drágábban.(Azt nem tudom, honnét jön, hogy ez egy navi12 lapka és még csak ezután jön a Navi10. A TH ábra alapján ez egy 2SE-s lapka. Ez alapján elvileg duplázható. De elvileg a navi 20 nem compute lapka. Tehát én kevéssé látom, hogy ez és egy ennél nagyobb, mondjuk duplaekkora lapka közé még beférjen egy harmadik.)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
RDNA van már csak.
(#41450) Petykemano: Ez a Navi 10. De ez annyira mindegy, a szám az AMD-nál csak annyit jelent, hogy melyiket kezdték el hamarabb fejleszteni. Semmilyen utalást nem jelent a méretre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
-
KAMELOT
titán
100k kapni 2060 ezek meg jönnek az újdonsággal, ami hozza a szintet és 140k. Ezek el vannak maradva sajnos. 7xxx széria óta csak várnak valami jóra, legalább az ára lenne jobb mint az nv már előnyt szereznének. Sajnos az agyig még nem jutott el ez nekik.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#82819712
törölt tag
Na felébredtem történt mostanában valami érdekes erre ?
"Legyen akkor RDNA, mondjuk RDNA 1"
-Gondoljuk végig rossz PR lenne ha elmondanád amit Abu mondott hogy irányt kell váltani
meg leírnád hogy jövőre 7nm+on jön e RNDA 2 úgy tűnne mintha sietve adtak volna ki valamit.
A voxeles ray tracinget minden tudni fogja Vega 56-tól felfelé.
Hogy én mióta imádkozom már a voxeles irányért...
Ezt a piros csíkot nem is láttam az élőben.
Olyan a kártya dizájnja mintha megolvadt volna egy ponton a kártya."Nem az a baj hogy a mostani hibrid GCN-RDNA Navi-ban még nincs RT, mert ha lenne is az ugyan olyan sz*r lenne mint a mostani RTX kártyákban... inkább az a baj hogy az új konzolok miatt lesz egy nagy irányváltás, és azzal egy időben jön is majd mindkét cégtől 1-1 új generáció "
-Az AMDnek a RT egy csapda volt főleg az NV saját megírt tesztelőjével. Így a jó... a saját út, még akkor is ha feladják vele a kompatibilitást. Támogattál volna játékokat hogy NVnek több legyen a RT játék ? (2+) Így meg várja őket egy kövér Ray Tracing with AMD menü ami szürke passzív lesz, ha ők is nem tesznek le egy nagyobb összeget a cégnek. Az tényleg igaz hogy kispénzű AMDben lévő ötletek akkor tudnak jól érvényesülni ha konzolon nincs toxikus osztott piac és beletolnak nagyobb összeget a megvalósításba.
Igazándiból itt az emberek 90%-a már megint temetni jött, én meg azt mondom nem hallotam még semmi érdemi infót. mozaik raszterizáció ? Mi az a nagyon fura piros áramlás a GPUtól két irányba ?
Meg mi az a fura kis emberke a GPUba középen Hát ABU válaszoljá mi is kaptunk bele Invaderst ?
Az ár az egyfelől több mint reméltük főleg ha összehasonlítjuk a két GPU-t
Az a fele akkora kis GPU drágább HBM nélkül elsőre azért ez meglepő még akkor is ha tudjuk hogy a 7nm drága.
de azért ha megnézzük a 3950 es 749 dolláros árát látszik hogy AMD is ahol fejlett ott elkéri az árát.
Az a lagmentesítő dolog elsőre jó hangzik és szinte senki meg sem említi itt, nem annyira jelentéktelen az
de a legfontosabb dolognak a képfelskálázás tűnik amiről meg nem mondtak semmit pedig itt már 8 Król is beszélnek konzolokon.[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
Ezt olvastad ? Van már hír a RNDA2 ről is:
The RDNA 2 architecture scheduled for 2020-21 will pack some fixed-function hardware for certain real-time ray-tracing effects. AMD sees a future in which real-time ray-tracing is handled on the cloud. The next frontier for cloud-computing is cloud-assist, where your machine can offload processing workloads to the cloud. -
sutyi^
senior tag
A célzott piaci szegmenssel és annak prioretizálásával nincs baj, a gondok akkor kezdődnek mikor ehhez nem társul olyan versenyképes ár, hogy ezeket a termékeket nagy volumenben lehessen mozgatni...
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
JóképűIdegen
tag
Igen, ez valoban tul van arazva, mondjuk azt, hogy nem szamoltak a Superrel, de arat ugye meg lehet csokkenteni. Ami engem aggaszt, hogy ezen latszik, hogy nem kozepkategorias kartyanak van szanva, mert ha azt latnam, hogy a Navi egy 100-120W-ot fogyaszto, kis 15cm-es kartya, semmi baj, jon fole kesobb meg vagy 3 - 4 erosebb modell. De ez a 225W-os TBP-vel(a customok biztos elerhetik az Anniversary Edition orajeleit kb 250W-bol) efole mar csak valami borzaszto izzadtsagszagu csucstermek johet(jovore)...Teljesen rossz az irany amerre mennek, gyakorlatilag felesleges fejlesztesek, borzaszto piac politika, 2 termek az Nv 2 szeriaja ellen(kb 10 db kartya), keses, nagy fogyasztas, tularazas.
-
HÁZIGAZDA
Az utolsó gyakorlatban ütős GCN
kártyaGPU a Hawaii volt. A GCN a Hawaii-nál megállt a skálázódásban. Azóta nem nagyon nyúltak a CU-khoz, s csak a frontendet reszelték, de hiába. A Navi-nál most végre változtattak kicsit a struktúrán és a CU-ból is WGP lett. Az a nagy kérdés, hogy ebből majd mit hoznak ki. A legjobb az lenne, ha igaz lenne az a pletyka, hogy a Navi 10 még nem teljesen RDNA.[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
HÁZIGAZDA
-
Petykemano
veterán
A versenyzéshez tegyük hozzá, hogy
Ha emlékszel, az RX 480-at úgy demózták, hogy kettő már eléri az 1080 szintjét. Elméletben lehetett volna csinálni egy nagy polarist valahol 500mm2 szintjén 300W fogyasztással, ami eléri az 1080-at. Azért lőtték le, mert ugyanezt megtette a Vega10 is. 2017 elején még biztos volt reményük abban, hogy majd a fejlesztésekkal meg is ütik (poor volta)Ehhez képest a navi végre tényleg egy olyan architektúrának tűnik, amit ha kicsit visszavesznek frekvenciában és
- megmásfélszerezik 384bit GDDR6-tal (vagy 2 stack HBM2), akkor 250W-ból meglehet a 2080Ti - ami a tpu adatbázisa szerint alig 34%-os távolságban van a 2070-tól (amit 6%-kal üt a 5700XT)
- megduplázzák HBM2-mel (gondolom 4 stack), akkor 300W-os fogyasztásból talán még a 2080Ti super is meglehet. (Persze nem állítom, hogy ezért jönne a frissítés a legmagasabb szinten is, valószínűleg csak szimplán bőrlehúzás a javuló kihozatalból.)De ehhez szükséges volna, mármint a versenyképesség visszanyeréséhez, hogy ha ilyenek értelemszerűen nem jövő ilyenkorra valósulnának meg, amikor már biztos jön valami 7-8nm-es cumó az nvidiától is és újra magasabbra teszi a lécet.
Ja egyébként tényleg, ezt akartam mondani az előbb is.
Ha a RAdeon VII kijött 4 stack hbm-mel 350mm2-rel $699-ből, és megint a fogyasztás a gond, miközben a GDDR6 is majdnem olyan drága, mint a HBM2 (merthát nem olcsó a navika), akkor miért nem csinálták meg a navikát 2 stack HBM2-vel? kisebb is lenne 30mm2-erl, meg kevesebbet is fogyasztana. Ilyen áron meg úgyse adnak el belőle mennyiséget.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen