Új hozzászólás Aktív témák

  • Alpi.

    addikt

    Cpu használat és SMT kérdésre visszatérve, nem "hibás" működés az, hogy nem használja az összes szálat szépen elosztva, akár CP2077-nél, akár máshol. Ez az alap szisztéma ugyanis. :) Ha kissebb a cpu load, azt szépen súlyozva a jobb magok felé osztja el. Egy bizonyos szintnél van olyan, hogy a 2 legjobb mag használ SMT-t, és pár másik csak 1 szálon van terhelve és így tovább. Ha valaki el akarja egyenlóen osztani a munkát, legyen az akármilyen kicsi, ki kell kapcsolni a "Preferred cores" opciót bios-ba és lesz Xeon-unk. :DDD
    Az esetek többségében ez az, ami jobban teljesít ! Gondoljuk csak végig, mikor kapunk jobb 1 szálas CB pontszámot, ha 1-2 magon fut vagy ha mindegyiken, szépen elosztva. Persze vannak esetek, amikor jobb a hagyományos, egyenlő elosztás, de itt egy módszer van a világ összes feladatára.
    [Itt egy régi videom egy offtopic 3800X-el] , Cinebench-et futtatok, 16, 8, 4, 2 szálon és egész látszik, hogy súlyoz a jobb magokra, jobb CCX-re.
    [Nálam így viselkedik a CP2077], nem tudom másnál hogy megy, de szó sincs arról, hogy nem használna SMT-t, mert látszik, hogy a 2 legjobb mag nagyon gyakran 2 szálon dolgozik és a többi is kap 2 szálas terhelést csak egészen ritkán. Ez sztem. simán csak amiatt van, mert a játék annyira nem eszi a procit. Cpu igényesebb játékoknál értelem szerűen szinte állandó a 2 szálas terheltség. Ettől függetlenül, főleg újabban, a modern DX12-es engine-ek simán jobban teljesítenek a folyamatos, alacsony "per thread" terhelésű, sok szálas cpu-val, gondolom így van ez CP2077-nél is, de ott a Bethesda ill. a Foundation engine is, ami nagyon szépen dolgozik a szálakkal. Szóval nem vagyok annyira biztos, hogy amit CP2077-nél látunk, az "hiba", még ha kevésbé jól is szuperál itt.
    De pl. Zen2-t egyes helyzetekben egy full random, elosztott ütemezéssel le is lehet térdeltetni a ketté osztott L3 miatt. Ha ott ide-oda elkezdjük dobálni a feladatot CCD-n belül azzal agyon lehet ütni a mutatványt. Zen3 már "védett" ez ellen, de a magasabbra boostoló magok ill. a 2 CCX közt még mindig meglévő inf. fabric-on keresztüli adatcsere miatt itt sem hülyeség.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

Új hozzászólás Aktív témák