Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Habugi

    addikt

    Remélem hamarosan érkeznek majd az első tulajok néhány tesztel, mit ad isten a PH-s tesztből pont kimaradt a 280X az összehasonlításból, kíváncsi vagyok mit futnak ezek az újak, továbbá mennyit számít a +1GB vRam.

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Sz_Imre #15 üzenetére

    Elég sokan panaszkodnak, miszerint az utolsó patch eléggé hazavágta a GTA V-öt, elvileg javítva lesz hamarosan.

    Grat az új kártyához, esetleg ha egy Valley ExtremeHD-t néznél majd rajta valamikor azt megköszönném! :R

    A 15.7-es Catalyst pedig valóban bitang jó. :K

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Sz_Imre #18 üzenetére

    Igen, erre gondoltam és köszönöm szépen! :R

    Alapórajeles eredménynek pedig teljesen rendben van, megjegyzem a finomhangolt GCN3-as Tonga alias Antigua képességeit aligha használja ki ez a statik teszt, pusztán megszokásból voltam rá kíváncsi.. :B

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Pernyo #53 üzenetére

    Tuningolt "kistesó" 280X-hez hasonlíthatod ha gondolog [link], bár benchmark eredményt nem láttam hogy linkelted volna. Ezen Ultimate + 2/4x-es SSAA fut le.

    Még tavalyi felvétel, 14.12whql (Omegás) teszt volt, azóta gondolom gyorsult még kicsit.

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Pernyo #56 üzenetére

    Szerintem simán kistesó, többek közt pont az általad is felsorolt okok miatt. :K
    Strix hűtés kivételével..

    Azt azért ne felejtsd el, hogy az enyém koppra volt húzva, látható a videón is, amit megjegyzem kizárólag csak azért készítettem el, mert éppen fegyvertelenekkel vívtam szellemi párharcot, az esetek 99%-ában én is csak screenshotokat készítek.

    Azért amit egy ilyen Tahiti max fesz/TDP-vel produkálni tud hőkibocsátás terén az nem lebecsülendő.., új házat kellett vegyek mellé. :D
    Izomerőben jó de csak GCN 1, 3GB.., a tieitek jobban muzsikálnak majd DX12 alatt.

    Ha gondolod majd nézz rá tuningal is, nem lesz ekkora különbség, jó kártyák ezek, ahogy többen a topicban magam is kíváncsian várom érkezik-e 380X is.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    A találgatásnak úgy néz ki vége: [link]

    Bár továbbra is kérdés a memóriabusz szélessége, 256/384bit egyszersmint 2/4 vagy 3/6GB.. :U

    Részemről kíváncsian várom.., btw nézegette/próbálgatta már valamelyikötök a topicból tuningal mit mennek a 380asok ?!

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    Srácok, egész jók ezek a Firestrike eredmények / Graphics scoreok ~1100Mhz mellé! :K

    Ugye a tesszelációt nem babráljátok, csak mert validot még nem linkeltetek.. :B

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz rob5 #143 üzenetére

    Na de koppra volt húzva a lelkem! :B

    Többek közt ezért is lepődtem meg milyen szépen dobálják egymás után a kártyáitok a ~9500as Graphics scoreokat 1100Mhz környékén. Anno a Tongából nem sokat láttam, nem is emlékszem hogy írt volna 285 tulaj abba a topicba, nem hogy teszteket és/vagy kis tuningot is csinált volna. :C

    Amikor időd engedi itt kikapcsolt tesszelációval is tudnál csinálni egy tesztet?

    :R

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz rob5 #146 üzenetére

    Nagyon kösz! :R

    Akkor ezek szerint az a 9500 Graphics az real.. :C

    Köszi amiért megnézted, amiatt voltam rá kíváncsi mert validot nem tolt senki és azt ugye nem engedi kikapcsolt Tessel.
    Szóval 1100on alapfesszel 9500.., hú mit művelnék én ezekkel, tépném mint floki a lábtörlőt! ;]

    Jóval erősebbek sem mint amennyi a játékokban egyelőre látszik belőlük..

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz cl.aci #175 üzenetére

    Először is a viccnek szánt gondolatok végére ennek megfelelő smilet tesz az ember és nem olyat amin éppen átfejeli a falat, szóval amennyiben ezt viccnek szántad nekem sem jött át.. :N :B

    Aztán..

    "az alma nem vesz fel annyi gput, hogy csak a hibásak kerüjenek a 380-ra"

    Ez minimum tyűűű kategória.

    "melleslegg jelen információk szerint csak a shaderrek számában fog külömbözni az x a simától, a memoriavezérlő marad 256 bit, tehát maga a gpu nem külömbözik a két kártyán"

    Oké, jelen információk szerint.., node az Antigua mikor is jelent meg? Hát nem tegnap és szerintem közel sem biztos, hogy az AMD-nek nem volt legalább 3db külön terve az esetleges 380X-re vonatkozóan.

    Na ez itt a nagy difi, miért lenne feloldható bármi egy olyan kártyán, aminek az sem biztos hogy lesz nagytestvére?! A Tongákban pl mit oldasz fel?

    Tehát amiket példaként felhoztál egyik sem vetíthető rá az Antigua/380 esetére, mert egyszerre jelentek meg pl a Fury/Fury X esetében de ami fontos hogy már a tervező asztalon is ikerszülésről volt/lehetett szó.

    Feltételezhetően..

    Szóval itt kb annyiról van szó, hogy egy fikció alapján "beleélted" magad valamibe, azt hitted hogy, később pedig kiderült hogy dehogy..! Szégyeld magad! :D ( <--- így viccolunk! :B :R )

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz TaylorXIII #210 üzenetére

    OSD-vel érdemes lenne monitoroznod [link] hogy mi is történik amikor ugrál a GPU órajel. A 90%-os GPU Usage azért már önmagában is beszédes, az alacsony felbontás mindenesetre nem a barátod, az AMD procik gyengébbek egy szálon és alacsony felbontáson nagyobb a CPU limit esélye.

    Esetleg a TDP limitet told ki a 380-on, hátha orvosolja az órajel ugrálást.

    (#211) Gainka:

    Mr "neki" Frapsal vett fel, "i5 jól megy" pedig vélhetően shadowplayel, az egyik Gizike a másik pedig Gőzeke, beállításokról sem láttunk a világon semmit a 660 esetében szóval.., yay. :B
    No offense, ez nem a CPU ajánló topic :N , szóval mielőtt "i5-öt vetetsz" valakivel azért nem ártana megvizsgálni egyéb lehetőségeket. Ettől persze még simán igazad is lehet abban hogy elfogy a 380as mellett az alapórajeles X6, ezért lenne jó az OSD.

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Gainka #213 üzenetére

    Neked fogalmad nincs arról milyen az amikor kötekszem. :N

    "Nem Velem kötözködj hanem próbálj meg Neki segíteni!"

    Ugyan az utolsó mondatod alapján van némi sejtésem () de nem tiszta vajon melyik párhuzamos univerzumban élhetsz. Becopyzhatnád az ominózus postomból azt a részt ami neki szólt, érdekelne nálad hogy festett ami alapján a Te postod nemhogy segítő szándékot de értékelhető információt tartalmazott, az enyém viszont nem ?! ;)

    (#214) TaylorXIII:

    Továbbra is azt tudom mondani, hogy lőj be magadnak OSD-t játék közben és figyeld mi történik a CPU terheléssel és/vagy hőmérsékletekkel olyankor amikor a GPU visszavesz. Egyébként ez a "dinamikus" órajel váltogatás már a Hawaiiok óta jelen van (GCN 1.1, a 380 GCN 1.2 a 250X pedig GCN 1.0 volt) láttam már nem egyszer olyat amikor CPU limites helyzetben pontosan ugyan ezt adták elő, azaz szépen leszabályozta magát a GPU.

    Nem tudom a lapod mennyire lesz partner benne de a helyedben megpróbálnék egy kisebb OC-t, ugyan 125W TDP-snek van "beállítva" de ..., na mindegy. AM3+ vonalon egy ilyen 4+1es hűtetlen VRM-es lapba 125W TDP-s procit raksz az maga az apokalipszis.., alapfeszen/órajelen is. Simán túlmelegszik a VRM és/vagy droppolnak a magok ez pedig rántja magával a GPU-t, megjegyzem ezt már korábban is észrevetted volna nem csak a Ride és/vagy 380 kapcsán, ettől függetlenül érdemes lenne ránézned..(OSD).

    Ottvan még a VSR lehetősége is, kvázi megnézni magasabb felbontásokon, ugyan nem tudom átalakítózol-e vagy milyen kimenetek vannak rajta de a dsub sajnos nem jó, DVI-D / DP kell nagyobb felbontásokhoz.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Gainka #218 üzenetére

    Hú de szörnyen érzékeny vagy, sajnálattal tapasztalom hogy az első neked szánt mondandómban sem a No offenset sem az idézőjelet nem sikerült a szándékaimnak megfelelően értelmezned.

    Belemehetnénk a részletekbe onnan kiindulva hogy felszólítottál inkább segíteni próbáljak ahogy magad is de mivel részemről ezt itt inkább zárnám maradjunk annyiban hogy nem akartalak felzaklatni! :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz TaylorXIII #222 üzenetére

    Fogalmam sincs AIDA-val is összekapcsolható-e, ez számomra újdonság nem tudtam róla, elképzelhető. HWInfo64-el lehet "full extrás" OSD-t csinálni ugyanakkor már az MSI AB-ben is elég korrektül meg lehet pakolni szenzorokkal, egymagában.

    "Szóval akkor CPU limitem van azért mert a lapom limiteli a cput és mivel cpu limit van ezért a kártya visszább veszi magát?"

    Hát nagyon leegyszerűsítve de ez is csak egy esetleges lehetőség, esetleges válasz arra miért szabályoz vissza a GPU. Nem volt még GCN1.0+ ás VGA-m, nincs velük tapasztalatom. A legtöbb idevonatkozó infót szerintem a 290/X topicban találod.

    Bencheket és különböző statik tesztprogramokat nem érdemes behívni az egyenletbe, ahogy Gainka is utalt rá ez még simán lehet az adott játék/motor sajátosságának/optimalizálatlanságának eredménye is. A CPU limitet úgy a legkönyebb azonosítani, hogy milyen sűrűn megy 99% alatt a GPU (vsync nélkül ofc..), ez a "nemhajcsaki jelenség", tuningal kompenzálható egy pontig. Ami esetedben érdekes lehet a lapod kapcsán az az, droppol-e egy vagy több mag, akár valamilyen fals BIOS beállítás vagy a gyenge tápellátású lap melegedő VRM-je okán de ezt érdemes inkább a procid topicjában nyomozás tárgyává tenni.

    (#221) Gainka:

    Túl, megjegyzem vádoltak már azzal hogy néha nyers vagyok mint a Tarzan tenyere, ezért is írtam hogy mea culpa.

    (#224) Gainka:

    Erősebb procival de GTX 660-al, ráadásul tized annyira erőforrás igényesen. A FRAPS adja a legjobb képminőséget de elég nagyot "harap".

    (#225) TaylorXIII:

    Az egy 80W TDP-s proci volt, azért az 1090T egy kicsit éhesebb jószág. :)
    100%-on (cpu) max ótvar módon megírt vagy régi játékokban fogsz látni egy-egy szálat, függően attól is milyen Windowst használsz, a feladatkezelő/Win már nagyon látványosan el tudja maszatolni több szálra a terhelést de a látszat sokszor csal.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    Visszaolvasgattam pár oldalt, baromi szépet mennek a 380-asaitok 3DMark2011-ben, mindenfajta erőlködés nélkül, közepes tuningal odacsapjátok a legjobb agyig húzott 280X-es eredményeimet! :C

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz V!ck #956 üzenetére

    Nagyon durva az a 2011-beli Graphics score.. :C

    Rá nem jövök mitől mángorolnak ennyire ott a 380asaitok, valamit tud ez a GCN 3.0.. :K

    Pusztán mihez tartás végett, 280X-em cudar tuningal ennyit tudott! Bele sem megyek milyen kevés bírt ekkora tuningot, tiéd pedig "alig" van húzva (mihez képest.. :DDD ) és körberöhögöd.. :Y

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz panses #1103 üzenetére

    Az AMD-t megcsípte a fogyasztásos cecelégy, legyen előtted a Crimsonokhoz kijött rengeteg dia/marketing grafika. Így meg úgy fogyasztás csökkenés, amennyire észrevettem PowerPlay elkefélke történt vagy legalábbis eléggé megbabrálták.

    MSI AB (4.2) settingsben érdemes herélnie/kikapcsolnia annak akit zavar hogy terheléstől függetlenül folyamatosan ugrál adott 380/380X órajele, ULPS-t dettó. :K
    Érdemes mellé egy profilt csinálni akkor is ha nem tuningol az ember, elég ha egy custom ventiprofilt tartalmaz, lementeni majd játék előtt Apply annak végeztével pedig Reset mert a PP/ULPS kikapcsolása után Idle is maxon megy a kártya ellenkező esetben (Reset nélkül, órajel ügyileg).

    Gigánál egyébként sosem a vRam hűtetlensége volt a fő probléma.. :N :B

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz belaazallat #1106 üzenetére

    Nem tudok róla, ez "nem hivatalos" eljárás, kvázi érthető.

    Azért az AB nem egy nagy kaland, be tudod állítani hogy Winnel induljon, lerakja magát Traybe, egyedül az "Apply settings on Win start.." kell elfelejteni ehhez a beállításhoz.
    A legtöbb embernél egyébként is csak az OSD (OnScreenDisplay) miatt van fent, azt használják belőle semmi mást. :N

    Esetedben aki nincs "hozzászokva" annyi lenne a móka, játék előtt Trayből/óra mellől fel, teszem azt 1es profilra mentettél valami venti profilt, kiválasztod, Apply és játszol, lesz jó kis OSD-d is akár ha bekapcsolod.
    Játék végeztével pedig Reset és visszateszed Trayba, kezit csókolom, PP/ULPS megint alapértelmezetten működik.

    Nálam pl így fest: [link] és a taglalt eljárással élek amikor játszom/befejezem.

    Nyilván ez csak egy praktika az olyan kattantaknak mint magam is, akik szeretik ha a kártya nem szabályozgatja le magát. :B

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz lacc984 #1139 üzenetére

    A GPU Usagera nincs hatással, csak a dinamukis fesz/órajel szabályozást lövöd ki vele nagyon leegyszerűsítve, ami olykor mikrolaggot/akadást okozhat.

    Alacsony/ugráló GPU Usage az lehet millió okból kifolyólag, adott játék motorja, vsync/FRTC, egy-egy gennyWorks effekt, CPU limit (itt jegyezném meg, hogy az hogy leírod h 2500k önmagában elég kevés..).., háttérben prociidőt/erőt zabáló vírusírtó ami agresszív üzemmódra van állítva és/vagy benyalt vírus, mondjuk utóbbiakat a friss telepítéssel nagyjából kiszűrted.

    Nekem a 4.7-es 6600K mellett is előfordult CPU limit 280X mellett, ezek a kártyák vagy azonos mértékben erősek vagy erősebbek mint egy 280X, kvázi nálad is simán elképzelhető, főleg ha alapórajelen vagy.

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz lacc984 #1141 üzenetére

    Már csak egy-két cím kéne hogy milyen játékokkal játszol, előrebocsájtom 3.3-on teljesen normális hogy olykor nem tudja magát kifutni a kártya mert CPU limit van és lefittyen a GPU Usage, s a lefittyenés mértékétől/rendszerességétől függően akár mikrolaggot/akadozást is okozhat. :K

    Ugyanakkor azért a 760 nem egy Antigua :N

    Procidat szépen meghúzod 4-4.4Ghz környékére és vagy drasztikusan csökkenni fog a fájlalt jelenség mértéke/jelenléte vagy teljesen meg fog szűnni.
    Ezt is játéka válogatja egyébként, van egy pár játék a piacon évek óta ami alá nem lehet olyan CPU-t tenni ami elég lenne.
    Most lenne jó tudni milyen lapod van, egyúttal meg is ragadnám az alkalmat hogy megkérjelek töltsd ki az adatlapodat, hogy legközelebb ha valahol segítséget kérsz másoknak már ne kelljen nyomozni/kérdezősködni a speckók után hanem egyből átláthassák nagyjából a configodat.. :B :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Hunork #1145 üzenetére

    Az a film hatalmas, örök klasszikus!!! :C

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz lacc984 #1150 üzenetére

    Társítod a jelenséget a Radeon kártyához, pedig szerencsétlen nem tehet semmiről.. :N

    A mai napig egy nagyon jó proci a 2500K de olyan kaliberű VGA esetén mint amit vettél erősen ajánlott húzni legalább az említett órajelekig.

    "de a fifa? ahol alig megy 30 fölé? és nem gyakoribb a hibajelenség azoknál a játékoknál, amik a processzort sokkal jobban igénybe veszik.
    illetve CPU bottleneck esetén nem csak akkor kéne jelentkeznie a lagnak, ha 100%-ra ugrik a proci, és nem tud a videókari alá dolgozni pár pillanatig?"

    Itt van a fő (amúgy teljesen általános és jogos) félreértés, nem! :N

    A Windowsok feladatkezelője/ütemezője nagyon látványosan elmaszatolja a terhelést az elérhető szálak között, így amikor 1-2 erős egy szálat igénylő játékot játszol, sosem fogsz 100%-os terhelést látni, legalábbis az esetek 98%-ában nem.

    Két példa, mivel abban a hitben élsz hogy az NV kártya megoldás lehet a bajodra..:

    Arma 3 (iszonyat durva egyszálas erő igény), 3570K alapon/húzva, mindezt egy GTX 660 társaságában amit még igyis képtelen kihajtani: [link]

    Ugyan ez a jelenség 6600K-val ami azért sokkal erősebb már mint a tiéd, példának okáért GTX 960 mellett tesztelve: [link]

    Ha megnézed az adott lefittyent GPU Usagek mellé társuló CPU kihasználtságot akkor fogod látni és érteni hogy egyrészt nem egyedi jelenség amit tapasztalsz, kettő teljesen normális és a CPU bottleneckhez nem kell 100% terheltség.. :N

    Válthatsz kártyát, biztos akad majd játék ahol kevésbé fog előjönni a probléma mert több az NV "dedikált" mintsem az AMD-s de ezzel csak elódázod az amúgy teljesen kézen fekvő és egyszerű megoldást, a 2500K 4-4.4Ghz körülre húzását. ;)

    Az egész téma adott játék/játékok motorjától és optimalizáltságától függ, semmi mástól.
    Nincs AMD, nincs NV, nincs Intel. :N
    Minden játékhoz tartozik ilyen formán egy változó, ha el akarod kerülni hogy ennek ki legyél szolgáltatva vagy legalábbis kevésbé akkor el kell kezdened húzni a procit..

    Érdemes utána érdeklődnöd milyen Z-s lapot lenne ajánlott szerezned!

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz lacc984 #1154 üzenetére

    "egyébként én is néztem pár videót, az én sz@r procimmal hajtják a gtx 970-eket, mindenféle OC és microlag nélkül..."

    Jah mert el lehet tolni a GPU limit irányába a dolgokat csak ebbe már nem akartam belemenni itt.
    Felbontást emelsz most 380al VSR-el pl 1440p-re akkor tuti mindig 100%-on fog járni a GPU csak lesz mellé 20Fps-ed.. :DDD
    Alapórajeles 2500k mellé is szinte bármelyik játékban lehet olyan grafikai beállításokat csinálni, amelyekkel durva GPU limited lesz, 100%-on kiakadt Usageal, 970 vagy annál erősebb kártyával is. Arról nem beszélve, mint mondtam játéka válogatja, kvázi az hogy láttál OC mentes 2500K & 970/akármi párost ilyen probléma nélkül az sajnos pont nulla jelentőséggel bír, semmit nem jelent. :N

    Említetted hogy GTA V-öt is játszol, na az a játék speciel tökéletes kipróbálni/megnézni mennyit számít ha eltolod erősebb GPU limit irányába a beállításokat. VSR-el válts fel 1440p-re.
    Az átlag/össz proci terheltség 15-20%-ot fog esni, míg a GPU nem/vagy alig fog elmozdulni 100%-ról. :)

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Yutani #1223 üzenetére

    Ez esetben vár egy jó kis 128bit membuszos zöld brokkoli.. :D :K

    Viccet félretéve, oldaltól függetlenül előfordulnak gyári hibás kártyák.
    A topic indulása óta nyomon követem a történéseket mert egyrészt érdekel a GCN3, másrészt sokáig úgy volt hogy a 380/380X valamelyikére cserélem le a 280X-et.

    Könnyen megeshet hogy átsiklottam valamin de CactuS esetétől eltekintve/azon felül nem rémlik ramhibás Nitro.
    Ha ennyitől megriadsz ajánlom figyelmedbe a 280X topicot, na azoknál volt oka félni az embernek a vRam hibától és/vagy túlmelegedéstől. Leszűröd azt a topicot pl. 2014/2015ös tavasz~nyári időszakra/postokra és fél óra olvasás után annyira felfogja szívni magát az ingerküszöböd hogy itt a következő 50db gyári hibás kártyát észre sem fogod venni. :N

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Mika1227 #1243 üzenetére

    Nem tudom kitől kaptad a 15.8 ajánlást, azt jó ha tudod, hogy pl régebbi GPU-Z-k még 15.8-nak látják/nevezik a Crimsonokat is, kvázi nem biztos hogy konkrétan tényleg ezt ajánlották neked.

    A többek ~utoljára yaneez által ajánlott/linkelt 15.11.1b-vel szerintem nem lősz mellé! :N

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz #00137984 #1246 üzenetére

    Akkor tiszta, benne volt a pakliban hogy valaki Crimsont titulált 15.8-nak a fent taglalt ok miatt.

    Hasonló élményeim vannak egyébként a 15.7.1-el, minden korábbi rekordomat megdöntöttem vele benchekben és elpusztíthatatlanul stabil volt. :K
    A 15.8 az bezony kimaradt..

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz nesh_019 #1263 üzenetére

    Hallgass Isc fórumtársra és adjál annak a procinak egy kis OC-t! :K

    1.4V-al vagy most 4Ghz-en (alapon), azzal a fesszel simán benne lehet szorzóemeléssel még 3-400Mhz ha pedig mégsem, minimál fesz emeléssel meglehet a 4.5.

    Az hogy a 300as szériából sok/több lenne a gyári hibás mint a 200asból volt az pedig nettó hülyeség, no offense szóval ne vedd fel. :N :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Apucy01 #1817 üzenetére

    Erről a háttérképről küldj nekem linket vagy egyebet privátban kérlek! :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz nesh_019 #1820 üzenetére

    Itt szerintem több cseresznyével jársz.

    (#1819) Apucy01:

    Köszöntem!

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz twi452 #2084 üzenetére

    Azt írod nem változott semmi.., csináltál profilt is MSI AB-ben?

    Nem elég beállítani hogy legyen kilőve a Powerplay support.., még ha nem is OC-zol érdemes a custom ventiprofilos és/vagy teszem azt kitolt TDP limites profilt csinálnod, játék előtt kiválasztod, Apply (és csak ilyenkor húzza ki a PP alól a széket, látni is egyből ahogy "max" órajelekre ugrik a kártya..), játszol, közben meg sem mozdul a GPU órajel, befejezed, Reset.

    Ennek működnie kell, ha mégsem akkor valami félresikerült.
    4.2-es MSI AB ajánlott..

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz dzoli87 #2590 üzenetére

    Azt cáfoljátok vagy erősítsétek meg kérlek, hogy ezeknél az újabb GCN-eknél (Tonga/Antigua) már nem működik az MSI AB féle PowerPlay kikapcsolás órajel fixáció ügyileg?!

    Sok jelentősége mondjuk már nincs, mert a 16.3-óta a PowerEff kikapcsolása teljesen jól működik de ettől függetlenül van akiket zavar és sosem tudom hogy a Tongák/Antiguák esetében ajánlhatom-e még az AB féle megoldást vagy Clockblocker ?!

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz #Morcosmedve #2592 üzenetére

    "Akkor sem nézem meg neked, ha külön kéred! :DDD"

    Te medve te te te.. :C

    Ok, így ránézve tényleg nem megy/valami gubanc van, Sasnál az első este ugyan ez volt a FuryX-el, az okosabb GCN-eknek úgy néz ki már kidobja az immunrendszere ezt a fajta megoldást.
    Ne is teszteld tovább, ne hülyítsen meg semmit, ha 2D-ben nem akad tőle plafonra az órajel akkor sztornó, maradok a Clockblocker ajánlásnál! :R

    Clockblocker ránézésre elég hintaló de volt vele egy pár perces móka mire rájöttünk hogy kell rendesen beállítani.. :B :K

    Kösz még egyszer h ránéztél!

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz #Morcosmedve #2595 üzenetére

    Na várjál csak medve uram mert jobban megnézve azokat a shotokat arra a felfedezésre/következtetésre jutottam hogy bezony kálmánok voltunk/vagyunk.. ;]

    Hát maga bekeretezte nekem a venti fordulatszámot kérem, jhól elhittem.. :C

    Skubizz csak ide..:

    Valljuk be így azért már egészen más a leányzó fekvése.. :))

    Ravasz egy fajta a magáé, no..

    Szhóval.., ugyan csak 3D terhelésre pattant fel oda ahová kéne neki de láthatóan elég stabilan tette mindezt, eshetleg ezen módszer alkalmazását követően benéznél még a kedvemért GTA V-be, mutat-e az órajel terhelésre olyan jellegű stabilitást mint Clint Eastwood ~30év alatt felmutatott mimika repertoárja? :DDD :R

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz #Morcosmedve #2601 üzenetére

    Clockblocker beállításokról küldök majd képet csak vissza kell tegyem mert nálam ugye szükségtelen volt a butább GCN/működő Powerplay okán.., csak azért raktam fel aznap hogy Sasnál gyorsan be legyen állítva mert elég morcos hangulatban volt.. :DDD ;]

    Így hogy kiderült mit néztünk be az lenne a lényeg, hogy Crimsonban kikapcsolt PowerEff mellett, Clockblocker nélkül mit mutat játékban/GTA V-ben az órajel stabilitás ügyileg, ha MSI AB-vel ki van kapcsolva a Powerplay.. :K :R

    Bár erre részben már válaszolt dzola23 is.. :R

    (#2600) szivacs1987:

    Na, erről a módszerről speciel nem is hallottam még! :C
    Ügyes csak azért óvatosan azzal hol/hogyan közlöd, a regisztrációs adatbázis buher nem tartozik az átlagfelhasználók erényei közé.. :)

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz catar #2630 üzenetére

    Masszív CPU limited van, az a játék elég CPU intenzív, azért oldja meg a vsync ideig-óráig a dolgot, mert a vele járó FPS limit okán nem pörög maxon a GPU, kevesebbet kell vele foglalkozni a procinak.

    Az ideális helyzet az lenne hogy a GPU tud 99-100%-on pörögni mert van annyi kraft még a prociban, hogy a saját dolgai mellett a GPU-val is tud rendesen foglalkozni, nyilván kevesebbet mint vsync nélkül így a kihasználtsága is esik..

    Kvázi az első esetben azért ugrál a GPU órajele ill. a kihasználtság mert erős CPU limited van, a második esetben pedig szimplán csak a bekapcsolt vsync miatt.

    VSR-el emeld a felbontást 1080p fölé, mondjuk 1440p-re, az élsimításból vegyél vissza valamennyit illetve egy-két beállításból amit nem fájlalsz és részben vagy teljesen meg fog szűnni a CPU limit és maxon fog pörögni a GPU. Másik lehetőség egy erősebb proci..

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz catar #2632 üzenetére

    Mivel az előző postodban elég részletesen leírtad mi történik, milyen terhelések, mellett bátran állíthatom hogy CPU limited van, anélkül hogy HWInfo shotot vagy akár OSD-s helyzetelemzést kérnék tőled.

    A PowerTune/Powerplay illetve a fejlettebb energiamanagement és a vele járó kisebb-nagyobb órajel ugrálás egy dolog, a CPU limit pedig egy másik. Onnantól hogy 90-100% körül melózik a CPU amikor vsync nélkül játszol és elég kemény mértékben kakukkol is le a GPU kihasználtság illetve a GPU órajel, nagyjából minden el is dőlt.

    Ha lejebb veszed a beállításokat az nem segít! :N

    Tehát a Low beállításokat hanyagold, pontosan azért írtam hogy válts fel a kijelződ natív felbontása fölé VSR-el, feltételezvén hogy FHD monitorod van, példának okáért 1440p-re, mert ezzel át tudod billenteni az egészet a GPU limit oldalára, ami alapesetben az ideális lenne! :K
    VGA oldalról jóval keményebb terhelés, így az FPS-t szépen lehúzza adott esetben, ennek okán ajánlottam a különböző, a játékban elérhető élsimítási eljárások viszább vételét első körben, másodikban pedig egy-két egyéb beállításét amíg eléred azt az állapotot hogy van elég FPS-ed, ami ráadásul stabil is, mert a GPU folyamatosan maxon tud pörögni/dolgozni és nem kakukkolgat le a kihasználtsága és így az órajel sem.

    Már az előző postomból is sikeresen kihagytam, hogy amennyiben a bekapcsolt vsyncel nincs gondod, akár vele akár nélküle van elég FPS-ed és nem droppolgat keményen amikor adott esetben megzuhan a GPU kihasználtsága akkor felesleges az egész manőver..

    Ez nem softveres probléma és/vagy driveres, egyszerűen csak ennyire CPU igényes a játék. Természetesen a procinak semmi baja nem lehet, az a hőmérséklet ráadásul bőven-bőven a határértéken belül van, szóval nincs miért aggódnod! :N

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz catar #2635 üzenetére

    Na, szép munka, így kell eliminálni a CPU limitet.. :C

    Felborultam ideje korán azért nem írtam csak a #2634-re hogy a Crimsonban a PowerEffet ne állítsd vissza/ne kapcsold be mert akkor megint túlzottan ugrálni fog az órajel, folyamatosan próbál spórolni, semmi szükség rá. :N

    Azt visszaállítod Off-ra és nem sűrűn fog 1000Mhz alá menni vagy addig se.., most hogy végig 99-100%-on dolgozik végre a GPU. CPU terheltsége is esett ahogy ilyenkor lennie kell, szóval minden kerek.. :K

    VSR-t pedig elég adott játékban állítanod, az asztalon max akkor emeld vele a felbontást ha úgy jobban tetszik, szükségesnek nem szükséges.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    GRaul & Apucy01:

    Windows 10 ... :K

    Illetve Win10 és/vagy Firefox..

    Egy hetet öltem konkrétan ebbe a hibába amit leírtok, ha nem hisztek nekem valami koca partícióra HDD-re tegyetek fel egy Win7-et és lássatok csodát az egész teljesen meg fog szűnni!

    Nem hardver és nem driver hiba, hivatalos NV fórumra felnéztek pontosan ugyan erről fogtok találni nem egy darab threadet.., kvázi nem Radeonhoz és nem 380/380X-hez köthető jelenség. :N

    Most hirtelen azok közül egy ami le is van/volt mentve: [link]

    Googleba bedobjátok lesz nem kevés találat, két rivális oldaltól függetlenül.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    A sztory rövidre fogva..

    Októberben volt config váltás.., ~5év AMD CPU + Radeon + Win7 only.., nem volt komolyabb driveres probléma, sőt, igazából magas labda lenne ha példát kéne mondanom.

    Élből Win7 ment a gépre, Radeon maradt.., hamar belaktam a rendszer, nagyjából decembertől számolva amikor ugye megjelent a Crimson a Catalyst utódjaként, cirka minden második Crimsont felraktam.
    Egyetlen egy anomáliával vagy problémának nevezhető dologgal nem találkoztam, semmi, zéró. Nagyjából minden második Crimsont próbáltam ki, azokat is csak kíváncsiságból.

    Noh, ez ment egészen e hónap tán 7.-éig, mikor is hírtelen jött ötlettől vezérelve dózeroltam az SSD-t és Win10 ment a helyére (frissítés, majd USB-s tiszta telepítés & csontra update..), miközben biztos ami tuti alapon telepítettem egy új Win7-et is..

    (Összegezve az új configgal/390X-el közel fél évnyi abszolút hibamentes XP gyűlt fel.., Win7 mellett)

    Közvetlen a Win10 előtti hetekben megjárta a Win7-emet a 16.3 és a 16.4.1, ebben a sorrendben.

    Win10-re élből a 16.4.1-et tettem fel, na és ez az a pont, ahol ez a hsz akkorára is nyúlhatna hogy már büntetést kapok érte.. ;]
    Teltek múltak a napok, leszedtem a 16.4.1-et, felment helyette a 16.3.2, majd a 16.3, utána újra a 16.3.2.

    Onnantól számolva, hogy először üdvözölt a Win10 tiszta telepítése, tényleg nagyon felületesre fogva a következő dolgokkal szembesültem közel 6évnyi hibamentes Radeon/Win7 és fél évnyi hibamentes Crimson használat után:

    Böngészés, akár csak PH-zgatás közbeni "berezzen" a képernyő, elsötétedik, no signal, köszi-heló, feltámaszthatatlan, restart. Se HW gyorsítás sem egyéb.
    Black Screen, Red Screen ( :Y ), random időközönként és abszolút random felhasználási módok közepette "driver összeomlott majd helyreállt" jelenség.

    Durván a 4.-5. napon a tanácstalanságom okán jött az isteni szikra, de hiszen nekem van Win7-em is..

    Átboot, kizárólag ugyan azok a softverek, browserek és driverek (utóbbiak sorban) kerültek rá amik a Win10-et is megjárták a korábbi napokban és melyekkel folyamatosan valami probléma adódott.
    Próbáltam tudatosan is kiváltani a felsorolt jelenségek valamelyikét, mert már szentül hittem és elméleteket szőttem hogy tudom vagy legalábbis sejtem éppen mi okozza őket..

    Végeredmény.., szerintem sejthető.. :D , semmi, zéró, nuku, nyista.
    Echte ugyan az az állapot mint Win10 előtt, átboot SSD-re/Win10-re és kezdődik az egész előről.. :O

    Mivel urban legend szinten létezik egy olyan elmélet, hogy a Win10 érzékenyebb az egyes hardverek tuningjára és nálam rendszerint becsülettel kap OC-t minden, CPU-tól kezdve a RAM-okon át egészen a VGA-ig, mindjárt a 3.-4. napon nyomtam egy BIOS defaultot és kapott cirka 48órát úgy a vas/Win10, hogy minden teljesen alapon ment, semmit nem számított, az összes jelenség maradt..!

    Sztory vége. Mindenki azt von le belőle amit csak akar, nem szeretnék ezzel túl nagyot Offolni itt. Tudtam mit vállalok a Win10-el, egyelőre abban a fázisban van, hogy ahány különféle/fajta hardveres és ahhoz/azokhoz köthető softveres környezet, nem utolsó sorban ahány hozzájuk tartozó felhasználó, annyi különféle kisebb-nagyobb egyedi hiba. Részemről nagyon örülök annak hogy van akinél hiba/anomália mentes, csak ez egyelőre a világon semmilyen jelentéstartalommal nem bír a Win10 esetében. Nagyon új még és nagyon nincs még készen.. :N

    Lezártam, elnézést! :R

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz szivacs1987 #2678 üzenetére

    Nyilvánvaló volt hogy érezhető nála némi lagg, van tapasztalatom a CPU limittel, amikor a proci közel maxon pörög a GPU pedig malmozik/ingázik mellé az órajel az szerintem elég zavaró..

    Egyébként egy 1080p 4xMSAA Vs. VSR @1440p FXAA szerintem pont egálban van FPS ügyileg, legalábbis GTA V-ben ezt tapasztaltam 280X-el majd 390x-el is.

    Nyilván van játék ahol nem ennyire könnyen kijátszható és többet kell vele csiki-csukizni, hova tovább egyes motorok nem szeretik a VSR-t és gyászosan elmossa/maszatossá/homályossá válik tőle minden.

    Ahol ez nincs jelen oda viszont kiváló alternatíva, főleg ha CPU intenzív és gyakran CPU limites, összkép/folyamatosság tekintetében érezhető javulást hoz.

    (#2680) catar:

    :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Tonyo #2690 üzenetére

    Nem hiba, fícsör.

    Olvass vissza, az utóbbi pár oldalon rendre szó esett erről, továbbá a lehetséges megoldásokról.

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Apucy01 #2696 üzenetére

    2/2 "nem tud" drivert írni a Win10-hez.., aha.., nem az NV/AMD párossal van itt a probléma.. :N

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz djsiegfried #2828 üzenetére

    Ez kérlek Win10, csak mert Win7-esen semmi ilyesmi nincs.

    Egyébként ha követed Apucy01 tanácsát jó eséllyel nálad is meg fog szűnni. :K

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz lsc #2851 üzenetére

    Hibás volt a lapod és/vagy egyéb probléma lehetett, nálam közel 5évet húzott le az FXA-UD3, ebből két évig egy 8320 ment benne 1.5V-al 5Ghz-en 24/7, 5.2-n pedig elég sokat bencheltem, soha egyetlen egyszer sem throttlingolt.. :N

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz fecsó77 #2888 üzenetére

    Könnyen lehet az is hogy a teltkeblekteneked.net-ről felkerült hozzád valami alkalmazás/exe file, úgynevezett bányász vírus, ami folyamatosan 100% közelében dolgoztatja a GPU-t..

    Két dolgot tehetsz, pl ProcessExplorerrel ránézel hogy van-e olyan folyamat ami Idle is magas kihasználtságon tartja a GPU-t, megnézed az elérési úttat, leállítod majd kézzel törlöd, illetve malwarebytest és/vagy víruskergetőt eresztesz a gépre!

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz cintula187 #2898 üzenetére

    Catalyst? :F

    Crimson..

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    Az új MSI AB-vel (4.3 béta4) is megy már a Tonga/Antigua/Fiji kártyák támogatása PowerTune/Powerplay ügyileg. :K

    "Added support for unofficial overclocking mode with disabled PowerPlay on PowerPlay7 capable hardware (AMD Tonga and newer graphics processors family)"

    Nem kell már semmi mással mókolni, csak PP Off és csoki, pár napja használom, a 16.6.1-es Crimsont sem zavarja már semmiben.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Pala #3219 üzenetére

    Az is látszik a videón hogy a képzeletbeli játék végén, amikor egy OC és/vagy custom/agresszívabb nyári ventiprofil okafogyottá válik akkor rányom az ember a Resetre és minden visszaáll a normál állapotra.

    Szerintem külön praktikus/célszerű, hogy egyszerre indítom magát a funkciót a kívánt OC/venti profillal majd egy mozdulattal megszüntetem/kikapcsolom és nem kell rá külön program vagy extra hax.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Pala #3221 üzenetére

    Nyilván teljesen szubjektív a dolog, az hogy határozottan adom elő magam kizárólag abból fakad, hogy évek óta csak játékra használok custom venti profilt és/vagy OC-t, utóbbiból is többet, így már eléggé megszoktam hogy játék előtt AB-ban profil kiválaszt Apply, annak végeztével Reset, mert ugye minek menjen idle a venti custom profillal vagy böngészéshez a GPU emelt fesszel.
    Pl. a TDP is tök fölöslegesen van kitolva játékon kívül, szóval még külön örülök is neki hogy profilhoz kapcsolhatóan működik a PP.. :B

    Nyilván az ideális állapot az lenne amit említesz, csak mivel már lassan okos WC kefék is lesznek (lassan az emberiség is sorra kerülhetne.. :DDD ), valami agymen egyszer kitalálta hogy milyen jó lesz az mindenkinek, hogy a VGA-k folyamatosan próbálnak spórolni aktív 3D terhelés közben is.. :U
    Örülünk is amikor hintázik a GPU órajel játék közben, ennyire még az életben nem örültünk shemminek.

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

Új hozzászólás Aktív témák