-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz csabyka666 #80644 üzenetére
Youtube-on van fent videó a hangjával, szépen pöcörög rajta az OPL.
-
félisten
válasz csabyka666 #80646 üzenetére
Ez mondjuk nem igazán arra való, hanem gamingelni.
Én is az SB16-tal és a tévé hangrendszerével Duke Nukemeztem tegnap éjjel. -
félisten
Egy C64C (fehér vagyis inkább bézs) megviselt dobozzal és táppal mennyit érhet?
Arra gondoltam megszabadulnék az enyémtől, sose használtam, dísznek meg nagy. -
félisten
-
félisten
válasz csabyka666 #80651 üzenetére
Akkor jó, mert jól is néz ki. Szedj össze hozzá változatos színű más kártyákat a gépbe, és plexi oldalt neki.
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
A tobbi egzotikus vas meg ilyen tamogatottsagi szintig se jutott el.
Csak később az Aureal. Ott még volt egy halvány esély úgy versenyre kényszeríteni a Creative-ot, hogy abból a játékosok profitáljanak.
Persze CT ezt sem hagyhatta, és azóta is helyben toporgás van, ha hangról van szó, míg a grafika folyamatosan fejlődik. -
félisten
Na jó de az EAX mindig csak egy sima kiegészítés volt a DS3D-hez, sosem kívánt 3D positional audio API lenni és néhány jópofa reverb volt neki köszönhető nem sok más.
Míg az A3D kellett volna legyen a gaming jövője wavetracinggel ahogy kell.Az AMD megpróbálkozott még vele a TrueAudioval de végül abból sem lett semmi.
Én pl pont az a típus vagyok, hogy lefosom a grafikát, amíg hangulatos, de hang tekintetében többet várnék, mint ami jelenleg rendelkezésre áll a modern játékokban.
-
félisten
Hát igen kb ez történt.
Mondjuk annyira erősek a mai CPU-k hogy lényegében célhardver sem kellene már összetett 3D positional audiohoz, elég lenne CPU-n (vagy akár GPU-n) futtatni és jó eredményeket lehetne kapni.Csak ugye a mainstream gaming mindig a 15-25 éveseket célozza nagyrészt (ahogy régen is, csak akkor mi voltunk azok ) , és a mai 15-25 éveseknek nincs emlékük arról, hogy mit nyújtott egy A3D 2, azokban a játékmotorokban amikben normálisan implementálták.
Tehát az hogy felveszel egy Aureal kártyával egy fejhallgatót, és Unrealben, Q3-ban pontosan hallod merre az ellenfél a fejedhez képest, hogy van-e köztetek fal, ahogy az effektek visszapattannak felületekről stb, akkora flash hogy én nem bánnám ha akár csak egy sw layer formájában, csak legyen ismét ilyen, mert kilépek Unrealből, belépek CS:GO-ba a modern gépemen és a fülem bassza az igénytelenség
-
félisten
Nagy piaca kezd lenni mostanában a nem retro, de retro ihletésű hardvereknek, nincs baj ezzel szerintem.
Némelyik egész érdekes, én is terveztem egy régi hangkártyákra is rátűzhető midi modult venni (most nem jut eszembe a neve) de az SB16 igazából kielégíti a retro gaming igényeim, Win alatt pedig a modernebbek.
-
félisten
válasz frescho #80771 üzenetére
Nem maradt el, volt pár játék, ami támogatta, pl az új Thief (aminek az első része ugye A3D volt) de vagy a tech, vagy az implementáció nem volt meggyőző.
Mondjuk konzolon lehet hogy működik, mert a PS4 (azt hiszem) tartalmazza a dps-t ami erre szolgál.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Valakinek megvan a Volvo V70 Racing című játék?
A DICE fejlesztette a 90-es években. Sehol sem találom. -
félisten
válasz DarthSun #80784 üzenetére
Nem az az.
Ennyit találtam róla. -
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
válasz frescho #80839 üzenetére
A plazmával az a bajom, hogy mindig is rétegcucc volt.
Meghal, semmi nincs hozzá, ha van, méregdrága.
Szakit nem fogsz találni.Gyönyörű filmre és játékok is szépen tudnak rajta kinézni, de sosem készült belőle monitor méretű darab.
Mellé magáénak tudja a TFT hátrányát, ami a natív felbontás.
Persze plazmánál nagyon máshogy néz ki a furcsán megoldott "pixelek" és a skálázó algoritmusok miatt, de tény ami tény, egy 640x480 se lesz éles, és egy leskálázott QHD sem lesz az.
Ellenben egy dvd vagy bluray lemászik róla olyan jól néz ki, mert ezekre van felkészítve a vezérlése.Mindazonáltal, amint több helyünk lesz, én is be fogok szerezni egy plazma tv-t, mert érdekes cucc és kell egy abból is.
-
félisten
PIII-ba mi a legerősebb grafika (ati és nv oldalon is), ami még a korszellem jegyében belekerülhetett annak idején?
-
félisten
válasz frescho #80844 üzenetére
Akkor azt mondod, low res oké plazmán?
Mert én arra gondoltam hogy egy PS1-2 biztos lenne mellé.PIII-ban (Copper van ebben is) most is egy Gef4 Ti4200 van, akkor ez marad.
Vagyis maradna, csak ugye az a bajom amit írtam pár napja, hogy DOS alatt 2D játékoknál szemetel, vízszintes vonalak random átfutnak a képen, és nem tudom, mi zavarhatja, próbáltam másik vga kábelt, állítani a spread spectrumot, memory shadowokat de csak nem akar hibátlan lenni. 3D alatt egy szem hiba nincs.
Gef2-t betettem, azzal nincsenek ezek a hibák, de a framebufferrel ott is bugzik valami (Duke 3D alatt tesztelgetem őket), mert néha random megjelenik 1 képkockra erejéig valami furcsa kontent az adott játékból több perccel ezelőttről.
Úgyhogy talán veszek egy universal agp-s Radeont (amúgy is azt preferáltam volna, de ez a Ti4200 olcsó volt hűtőhibával, azt megjavítottam és jó gyors kis kártya ettől eltekintve.
A héten vettem egy 9800XXL-t, de elbénáztam mert ez már nem tehető be x2 AGP lapba úgyhogy van még egy dísz Radeonom.
-
félisten
válasz jokeph #80850 üzenetére
Van, hogy beteszem a kis Radeon R7-et a nagygépembe az RX570 mellé (R7-en még van dsub), indítok modern játékot, áthúzom az ablakot a CRT-re, vissza fullscreen, így az RX570 számol, az R7 csak megjelenít.
A teljesítményvesztés minimális (ha egyáltalán van).És akkor így olyan játékok telnek meg atmoszférával, amik LCD-n konkrétan döglöttek, pedig az a monitorom sem szar.
Pl Control, szándékosan van fakó színvilága, de UXGA 85Hz CRT-n olyan élet jön ki belőle olyan mozgásmegjelenítéssel hogy huh. Mintha másik játék lenne.
Nem beszélve arról, hogyha valamihez már kevés az RX570 Fullhd full graf natívon, CRT-n egyszerűen csak csökkentem a felbontást, és még mindig pengeéles (ráadásul mehetek felfelé Hz-ben ), míg LCD-n pépes babafos, ami nem natív.
Aztán ha meguntam megyek vissza 800x600 egy kis Duke Nukemre és ott is pazar.
Nem lesz még egy ilyen tech.Az egyetlen felhasználási mód amire szar lenne, az az irodai, szöveggel dolgozni és táblázatokkal, a szemem folyna ki, pedig ez még egy elég éles darab, de sose lesz olyan, mint egy LCD.
És még egy "mellékhatás" CRT-n.
Mivel nem olyan hajszáléles mint egy LCD, amit LCD-n meg kell szórni élsimítással, hogy jól nézzen ki, az gyakran egyáltalán nem igényli ezt CRT-n.
Mágia, én mondom![ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz DarthSun #80852 üzenetére
"GL/NPR Quake/Q2/Q3 homály-sötétségbe veszik CRT- n, LCD- n a legsötétebb sarkot is látni."
Ez nem kijelzőtech, hanem beállítások függvénye. Normálisan kell a játékot és a videodrivert belőni a kijelzőhöz.
Illetve az sem normális szerintem, ha egy játékban, ami játszik a fénnyel és az árnyékkal is, minden sötét sarok világít.
A CRT-nek van feketéje. LCD-nek nincs. Még a legjobbakat is ha bekapcsolod egy koromsötét szobában, szürkén fog világítani az egész, amít meg nem jelenik a kép, és rá nem áll a szemed a világos tartalomra, hogy a fekete hiánya ne tűnjön fel.
Kivétel az OLED, de gondolom nem olyanod van. -
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
válasz Lalaland #80916 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy nem nagyon fogsz 100% memóriakihasználtságot látni bármennyire is kevés memó van alatta?
Tehát az hogy "nesze itt egy kevés ramos gép, nincs is kihasználva ez se!" fals megfigyelés, ha tudod, hogy működik egy modern OS memóriamenedzsmentje.Ha fojtogatod, összehúzza magát a rendszer, és kitesz swapba kritikus folyamatokat is, HDD esetén használatatlanra fog lassulni amint elkezdesz csinálni rajta valamit (elég tartósan több tabbal böngészni), vagy teszel alá SSD-t ami előbb-utóbb szintén megsínyli a folyamatos lemeztevékenységet és sok írást.
-
félisten
válasz Lalaland #80927 üzenetére
Win7-re már nem nagyon emlékszem, de ha jól emlékszem, valahol XP és Win7 között volt a nagy váltás, hogy a rendszer addig nyújtózkodik, míg a takarója ér, tehát több memóriával több is lesz használva, viszont pattogósabb lesz a rendszer ugyanabban a felhasználásban.
-
félisten
válasz Bile Demon #80956 üzenetére
Simán lehet passzív 7500, még egy csomó notiban is volt ilyen grafika borda nélkül, alaplapon.
-
félisten
válasz Bile Demon #81004 üzenetére
Ha egyenletes lenne, simán azt mondanám, jól áll neki ez a szín.
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
Létezik olyan Omega driver, ami támogatja a Mobility Radeon X300-at?
-
félisten
-
félisten
válasz FoxiestFox #81015 üzenetére
Megy az Omega driverrel a Mobility X300. Királyság.
-
félisten
Radeon 7500-tól (Mobility verzió) 5035 pont 3Dmark 2001SE-ben rendben lévő érték?
-
félisten
válasz Bile Demon #81047 üzenetére
Zsír, köszi.
-
félisten
-
félisten
válasz frescho #81086 üzenetére
Én már gondoltam rá hogy csinálok egy retro thinkpades csatit, de arra jutottam hogy ugyan tudnék beszélni és talán nem is lenne annyira tré, viszont magát a technikai részt és az utómunkát baromi hosszú idő lenne normálisan megcsinálni azért, hogy kapjon 25 megtekintést egy hónap alatt.
-
félisten
válasz quailstorm #81088 üzenetére
Na jó de az ő tartalma gyakorlatilag az egész retro pc közösséget megszólítja, kezdettől tök igényes, ráadásul van vicces akcentusa is.
-
félisten
Pl én nem vágom, LGR mire fel lett az egyik legnagyobb retros Youtuber.
Kevés jó videója van, nem is valami jó előadó, a szakmaiság pedig nyomokban sem fedezhető fel, ezzel szemben pl vwestlife, érdekesebb, változatosabb kontent, tök jó előadó, a tizede feliratkozóval bír csupán. -
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- Politika
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nyaralás topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen