Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Frawly #66748 üzenetére
Menjünk végig :
- 3+ GHz : ki fog derülni, személyesen szeretek az ilyenekről meggyőződni
- a nem fixált PCI/ISA órajel : pontosabban itt a PCI/AGP órajel, a P4P800 lap esetén fixálható (evvel megy ez a konfig), meg is tettem még a 4GHz teszt előtt, azóta is az van belőve a BIOS- ban, ha nem így lenne akkor a tesztelt 3db AGP kártya már xarrá ment volna, nagyon magas AGP frekit nemigen díjazzák ezek, kismértékű emelkedéssel még megbírkóznak
- A DOS sokszor már a 200+ MHz-es Pentium MMX-en is problémás, meg egy 900-as Duronon : számtalan nagy órajelű gépen futtatom a DOS- t, néhány példa a sok közül - P1MMX@261, Cyrix M-II/@433, P-II/450, K6-III+/@617, Pluto/800, P-III/@1000, Tua/1400, Villamette/1900, Barton/@2400, stb. , működik...A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
nagyúr
válasz DarthSun #66752 üzenetére
Hmmm... nem, 384 MB volt benne, Slot1-es 400-as Cerka, Acorp 6BX81 i440-es deszka és S3 Savage 4 8 MB VGA.
Lehet, a telepítő nem volt okés ? Vagy én nem tudtam valamit ami kellet volna.
Piszok gyors volt, a W95 előbb betöltött mint a BIOS POST. Csak random hibázott... WIN ME SE-vel meg hibátlanul ment, később XP-vel és 2000 PRO-val is.
A HDD egy 10 GB-os Seagate Barracuda volt...RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
-
-
arn
félisten
Nem a dos problemas, hanem a programok szvsz kb addig erdemes dost hasznalni, amig van isas hangkartya bele. Ezert van a listaban a bxes es a kt133a konfig. Ezek voltak az utolso nativ chipsetek.
dos demok olyan 2000ig mentek, egy mmxet korberohognenek, innen reszemrol az igeny. A p3 szvsz jo kompromisszum.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
Frawly
veterán
válasz DarthSun #66751 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem fog működni, de lehetnek nem futó alkalmazások, meg fura dolgok. Pl. sok program használ Borland CRT unitot, ami 200 MHz felett összefossa magát. Persze lehet patchelni a programokat ez ellen. De van még pár ilyen progi, ami nem szereti a túl gyors procit, már egy P2-est sem.
Erősen DOS-os progija is válogatja, a Quake örülni fog az erős procinak pl. Annak nem lesz gond.
-
arn
félisten
válasz Frawly #66758 üzenetére
Van erre korabeli tool, p3on is siman fut utana. A superpipeline leoptimalizalja az ures ciklusokat, es ezert borul ossze, nem lehet detektalni, stb. De ez nem segit azon, ha egy programban nincs timing, es a gep sebessegetol fugg a jatek sebessege, vagy a hangkartya detektalas. Ezekkel a programokkal csak hasonlo sebessegu geppel lehet boldogulni, amire irtak, nincs ra mas megoldas. Egy 486+p3 komboval a 90es eveket eleg jol le lehet fedni.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
válasz Frawly #66758 üzenetére
Persze, a bejelentéssel egyben jeleztem is hogy ezen jelenségeket szeretném tanulmányozni, meddig képes futtatni időben visszafelé a programokat. Nyilván egy 90 előtti mondjuk a SpaceCommander játszhatatlan lesz, mivel egy billentyűt nem lehet leütni, már meg is jelent a game over üzenet. Ahogy mondod a Quake meg szoftver renderrel is gyorsan fog futni magas felbontásban is, tippem szerint. Lesz azért több késői DOS játék is sztem ami rendesen fog futni.
(#66759) arn : mintha 1024- es bekérésre is emlékeznék, lehet rosszul
A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
válasz Frawly #66758 üzenetére
Apropó a Borland CRT unit, erre el is felejtettem a pontosítást, ha nem haragszol, tisztázom
Nem 200MHz felett rosál. A probléma oka a gyors L2/L3 cache- el megáldott procik és/vagy a spekulatív elágazás előrejelzési tábla. A jelenség oka hogy a művelet (kód) megjelenhet az operandus (szám) előtt a regiszterekben. Az eredmény 0- val való osztás, runtime error. Jellemző példa a frekire hogy a jelenség pld 500- as sima K6-2- vel nem jön létre, K6-III/400- al vagy akár P-II/300- al pedig jelentkezik.
Patch létezik a BP7.0- hoz is, de vannak gondok. Azokat lehet újrafordítani a patch- eltel, melyeknél rendelkezésre áll a forrásállomány. Illetve a készítő is adhat ki újrafordítottat kompletten, vagy egy javítókészletet. Saját programjaimat természetesen újrafordítottam.
Játéknál példa a Tyrian, az eredetit a készítő nem fordította újra, készített azonban egy Tyrian2000 nevű kiadást, néhány újítással és immár patch- elt fordítóval, ez már prolémamentesen megy 1000- es P-III- on is. Egy jó próba lesz hogy ez megy-e majd az overkill P4- en
mod : illetve ezt nem tudtam, most néztem a Wikiben hogy létezik egy TP75.EXE TSR program is általános javítási céllal, mely a kód bekerülését lassítja a ciklusokban, majd jól kipróbálom ezt is hogy mennyire hatékony.
[ Szerkesztve ]
A 3 test probléma nem megoldható.
-
Frawly
veterán
válasz DarthSun #66765 üzenetére
Igen, ezt mondom, hogy van patchelő progi hozzá, ami akkor is tud általános jelleggel bármilyen ezt használó progit patchelni, ha forráskód híján nem lehet újrafordítani. Ezt a 200 MHz-et én is csak olvastam, de a lényeg, hogy túl gyors procin lehal nullával való osztási hiba miatt, ahogy írod. Persze ez csak egy példa, ami így kapásból eszembe jutott, van még sok ilyen.
A Quake-nek baja nem lesz, még szoftverrenderben sem, mert úgy tudom, hogy abban egyébként is van fps limiter, és egy szinten felül nem pörgeti szét a procit. Tehát nem megy több száz fps-sel. Az egyébként is van annyira modern játék, hogy annak nem lesz problémája. Klasszikus DOS-os szoftverrenderes Quake-et utoljára 2004-ben próbáltam egy 2,6 GHz-es NW P4-en. Azon simán ment, bugok nélkül, igaz csak 1024×768-as felbontásig próbáltam, afölötte nem akarta a tutit a CRT monitor, 1280×1024-ben univerzális VESA felbontáson mindenképp out of sync-be került a túl magas frissítési freki miatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
DOS projekt indul. Módszeresen felépítem, aztán vagy siker vagy nem. Leírom részletesen, hátha van aki kipróbálná.
A végleges overkill konfig :Asus P4P800 alaplap
Prescott 3GHz@3.7GHz delidelt proci
TT SilentTower hűtő
2x512MB GEIL ultra DDR400 dualCH CL-2-3-3-6
Radeon 9600TX videokártya
Creative SB0220 Live + PCIDOSDriver pack
Seagate Barracuda 120GB IDE HDD
LG DVDR+LG CDRW IDE optikák
DOS 7.1 alatt most, majd később külön vinyóra 6.22 alá is (ott kicsit mások a setek, de a lényeg ugyanez)- az erdeti szimpla config.sys, autoexec.bat mentése
- fentiek fokozatos feltöltése a setup alakításához
- hangkártya hozzáadása : A Live DOSdriver képes emulálni PCM- et és hullámtáblát is. Az SB128- nál ugyanez, de még a fontok cserélgetésére is van lehetőség. Egyelőre benthagytam a Live- ot, a sima GM hangszerek elegendőek lesznek. Erőforrások - ebben a lapban IRQ5- ön ébredt, emiatt az SB setet : 240,7,3,7- re választottam. A telepítőben bent van milyen elérési utak vannak a driverbe fordítva, azokat be kell állítani, fileokat bemásolni.
config:
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=036,852,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys
DOS=HIGH,UMB
DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS /TESTMEM OFF /Q
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE I=B000-B7FF RAM D=256 AUTO
autoexec:
SET PATH=%PATH%;C:\PROGRA~1\ATITEC~1\ATICON~1;C:\WINDOWS\SYSTEM\WBEM
mode con codepage prepare=((852) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=852
keyb hu,,C:\WINDOWS\COMMAND\keybrd2.sys
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E MODE:0
SET BLASTER=A240 I7 D3 H7 P330 T6
rem SET CTSYN=C:\WINDOWS
SET CTSYN=C:\DosDrv
C:\DOSDRV\SBEINIT.COM
lh c:\util\mouse
lh c:\dn\dnEgyelőre ennyi, nem bonyolítom, később hozzáadok majd sok egyéni sort, környezeti változók memnövelése, command.com set, NC,DN set, tömörítők setjei, temp- ek belövése, láncolása, PATH beállítások, stb.
Próbák :
Doom1.9s : kifogástalan a PCM és hullámtábla is, szépen szól, jól fut, semmi gond
Quake : jól fut, PCM ok, a szoftver render azért megfogja a bivaly procit is, 640x480 sima ügy, 800x600 már határeset
Chasm és Tyrian nem indul, majd még görcsölök velük.SpeedSys fut, nem semmi, tudnak az Oroszok, még ennek a gépnek az összetevőit is jól detektálja, valamint DOS7.10 alatt még a pendriveok is látszanak, használhatóak is - HardDrive1 és 2 (4GB- osak)
Folytköv.
[ Szerkesztve ]
A 3 test probléma nem megoldható.
-
alvaro
senior tag
Látom, nálad is megfeneklett egy csomó DOS benchmark a Tündérbőr szintjén... Van, ami még vissza is esett a P3-hoz képest. Én is csináltam nagy benchmarkot, jó ideje itt vár az asztalfiókban, csak nem sikerült kitenni - ugyanez. Van egy csomó más tényező, a CPU már nem tudja kifutni magát.
@Frawly, 66748: Viszont bajuk általában nincs több. Ami el akart hasalni, az P1-P2 kürnyékén már megtette, a maradék mezőny már bármit lenyel Mondjuk a PCI hang egy elég nagy hátrány, abból is végig kéne tesztelni egy csomót, mi az (vagy milyen kombó), amivel a legjobb eredményt lehet elérni. FM-re pl. a Yamaha 7xx chipes kártyák elég jók, azokban még van igazi OPL. Akkor legalább azt nem kell emulálni. De a DMA-val is eléggé el tudnak hasalni. Vannak emulátorok, amik az EMM386-ra támaszkodnak, na ezekkel el se lehet indítani egyes dolgokat, mert csakis memóriamenedzser nélkül hajlandók futni - lásd Turrican II, nagy kedvenc. Ami mondjuk GUS-on is bugos, szóval abszolút SB/WSS igényű a cucc.
-
-
Hosssszu
őstag
válasz DarthSun #66771 üzenetére
Talán S3Trio-nál volt hogy alapból nem tudodd valami VESA okosságot és kellett neki az univbe. Azzal elég szépen meglódult a Quake1, meg a Duke3D.
Gondolom ez az ATI kártya már tudja alapból, de ha esetleg mégsem, akkor lehet érdemes lenne valami ilyesmi progit nézni hozzá. Persze csak alvás után. -
alvaro
senior tag
válasz DarthSun #66768 üzenetére
Memóriasebesség nincs? Az érdekelt volna a legjobban.
Egyébként a Quake-nek 800x600-ban simán kéne folynia. Próbáld meg fastvid-del, hatalmasat fog ugrani a sebesség. Ha mégse, más kártyával is érdemes próbálni, nálam pl. a 845PE+R9250 rossz kombó volt, de TNT2-val szépen szaladt. 2.0-s Bartonnal (+SDRAM!!!) és 3.06-os Northwooddal (DDR333) is 60fps környékén hozott.
-
arn
félisten
válasz alvaro #66770 üzenetére
En inkabb azt valoszinusitenem, hogy van vmi fastvidszeru default a biosban, ami osszekavarja az eredmenyeket. Legalabbis ha p3on is bekapcsolom konzisztensebbek az eredmenyek, foleg a quake ertekek gyanusak. Ebben a benchmark tablaban tobbnyire alap ertekeket hasznalok, mert az egyszeri user is ugy hasznalta volna abban az idoben.
raadasul ezek a fastvides megoldasok sem egyforman mukodnek, vmelyik a vgat cimzi, vmelyik csak a vesat, stb.
de osszessegeben en is arra jutottam, hogy a p3 az idealis max masina dos ala, lehetoleg hack nelkul, mert nemelyik programot megkavarja.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
alvaro
senior tag
Beállítás is van! De, ha maga a fastvid normálisan meg van írva, ezt felül kéne bírálnia. Ennek ellenére az A000 és az LFB sebessége jelentősen (többszörösen) eltér egymástól - miután mindkettőre engedélyeztem a Write Combine-t.
Ja, 66773-ban elfelejtettem írni, hogy 1024x768-ban hoztak 60fps körül, nem 800x600-ban, szóval annak még magasabbnak kéne lenni. Ha ugyan a Prescott nem lett még "hegyesebb", mint a Northwood
(Bár az alapműködés "ugyanaz" (csak a pipeline mééééég hooooosssszzzzaaaaabbbb), a shiftert meg pl. ki is javították és a cache is több lett.)
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hosssszu #66772 üzenetére
Igen, S3 az tipikus, VESA1.1 és a 2.0 kiegészítést az S3VBE20 programmal szoktam hozzáadni.
(#66773) alvaro : azt nem futtatta, az aktuális állapotot szeretem mérni, de ennek a következménye valszeg, mem-manager nélkül kell, amiatt nem is tette be a SpeedSys. Lehet kipróbálom másik videoval, de a végleges konfigra lennék inkább kíváncsi. A Win98- nak meg ez a kedvező kártya (már persze a R9800Pro után, de az kinti teszt-referencia marad, nem hagyom benne). Cserélgetni meg nem lenne célszerű.
(#66774) arn : eleve úgy indultam hogy tuti lesznek nehézségek, az SB emuláció szokott nehezen beindulni, az most simán megy, aztán a Quake int be, papírforma szerint evvel a vassal még 1024- ben is jól kéne mennie. van vmi fastvidszeru default a biosban, ez melyik pont, melyik menüben ?, lehet az fogja vissza. akkor még a BIOS- ban is kísérletezni kell, lehet nem is gondolok rá, ha nem említed.
#66775 : a TSR, futólag kerestem, itt biztos nem találtam volna meg#66776 : lesz itt tennivaló, akkor a fastvid- el is el lehet játszani. Talán nemrégiben próbáltam, nem is tudom melyik konfigon, csontra fagyás lett a jutalmam. Azért kipróbálom, lehet ezen a vason menni fog.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
válasz alvaro #66770 üzenetére
De a DMA-val is eléggé el tudnak hasalni. Vannak emulátorok, amik az EMM386-ra támaszkodnak, na ezekkel el se lehet indítani egyes dolgokat, mert csakis memóriamenedzser nélkül hajlandók futni
A DMA ok perpill, az EMM386 szükségessége befigyel, ez már a vagy sikerül vagy nem kategóriába csúszik asszem.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
Frawly
veterán
Jó tudni, legközelebb, ha DOS-ozok, ki fogom ezt próbálni. Én csak az újrafordítós és patchelős megoldást ismertem, ezt a TSR-t nem.
Azt viszont nem tudom elhinni, hogy 3+ GHz-es Prescotton a Quake1 szoftverrenderben, 800×600-on döcögne. Ott valami beállítás nem jó, fastvid-et kéne megpróbálni, szerintem a 2D megjelenítő limitálja a teljesítményt.
-
-
gban
Közösségépítő
Jött egy 478-as lap, nézem a specifikációt, az integrált VGA az ProSavage8.
Hurrá, ilyenem sose volt.
Keresek drivert, sehol.
Aztán gigánál van egy lap, amire ugyanezt írják, van driver is, szuper.
Leszed, feltesz, már akkor gyanús volt.
Ez egy ProSavage DDR
Ezt is írja ki rá minden.
Kedves volt aki kitalálta hogy nevezzék akkor valami másnak ha már ennyire k@kira sikerült, hátha így még elmegy belőle pár példányKözben meg is lett az eredmény, 3DMark 2001, egy 2800-as Prescott cerka mellett, 1 giga rammal, 526 pont
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Azzz iggenn , lejjebb veszed még az órajelet aztán indulhatsz lowend versenyen.
+ALL : ez a FastVid egy érdekes jószág, nagyon felélesztette az alvó oroszlánt, nem semmi, most 1024- ben is száguld a Quake. Elindítottam, aztán mindenre yest adtam neki , az úgy jó ? Valamennyire biztos, mert bármilyen felbontásban indítom a Timerefresh- t mindíg 60FPS, tehát vsync on, vagy FPS limit, ahogy Frawly jelezte. A Win alatti OpenGL- esben nincs limitáció. De ha DOS alatt van is, nemgond, nagyon szép egyenletesen megy állandó 60FPS- el. 1280- ban viszont out of sync, a retro HP LCD monitorom 75Hz- et tud, miért vezérli túl ? Mondjuk ennek sincs jelentősége mert 1024- ben már szép a kép, még szoftveresen is.
Autoexecbe nem tette be a FastVid- et, automatizálható ?, hogy ne kelljen mindíg külön setupolgatni.
Most otthagytam 1024- ben a demot, had fűtse egy kicsit a procit .
[ Szerkesztve ]
A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
-
Frawly
veterán
válasz DarthSun #66784 üzenetére
Na, azért, tudtam, hogy a fastvid lesz a hunyó. Nem minden kártyán kell, a tiéden ezek szerint kellett. A felbontás megint ugyanaz, mint nálam volt, a Quake szabvány VESA-n próbálja beállítani az 1280×1024 frissítési frekijét, ezeket meg a legtöbb konzumer monitor nem bírja, még akkor sem, ha észszerűbb frekin tudná amúgy ezt a felbontást. Elvileg a vége a szoftverrenderes Quake-nek az 1600×1200, de sok szerencsét ahhoz, hogy olyan monitort találj, ami állat frissítéssel meg tudja jeleníteni. Ennél magasabb felbontást meg nem támogatott a szabvány VESA, meg úgy általában a wide screen felbontásokat sem.
Így ha a látvány kedvéért játszol, akkor érdemesebb modern gépen játszani, modern OpenGL motorral a Quake-t, Darkplaces Quake, nQuake, Joe's Quake vagy hasonló natív porttal, úgy tündököl 32 bites színmélységben extra textúrapakkal, meg mindenféle 3D-s effekttel FullHD-ben vagy akár 4K-ban is, tetszőleges fps-sel. Ez a DOS-os szoftverrender max. benchmarknak jó, elvileg a framelimit valahogy emelhető, kiüthető.
-
válasz Frawly #66788 üzenetére
Igen, és úgy néz ki hogy ez a FastVid valszeg más kártyákhoz is hasznos lesz, melyek DOS alatt gyanúsan viselkedtek. Az 1280 túlvezérlés előrejelzésed is stimmel. Nosztalgiának már jó az 1024x768 is, szépen néz ki szoftveresen is, kis képátló, de az asztal alatt pihen a nagyobb retro Dell is, még azon is sztem ok. A 3D gyorsítósokból Win alatt a GL és NPRQuake van fent, többi felsoroltat nem is ismerem, majd kipróbálom.
A DOS- os framelimitje nemgond, lényeg hogy szépen megy, tisztázódott a kérdés. Majd bench- elek mással.A 3 test probléma nem megoldható.
-
Az általam próbáltak mennek, amik problémásak az EMM miatt azok. Az Live SB emulátor hívja az EMM- et, avval a Tyrian pld rosál, anélkül megy de ugye akkor nincs hang. Az SB128 PCIDOSdrivers- t néztem, az is kéri az EMM- et a leírása alapján. Hozzájön akkor a FastVid függőség is. Lehet kísérletezgetni. Kidolgozom teljesre az indítófileokat aztán próbálgatás. Ha 50% fut, akkor már jó, elfogadom. Végülis a DOS7.10 úgyis ottvan a Windows\Command könyvtárban, enni nem kér, valamint amúgyis sok hely van a disken.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
gban
Közösségépítő
Prosavage DDR 526 pont, ugyanazzal (Prescott cerka 2,8), AGP a lapon csak 4x, megnéztem egy 256 megás 9550-et is, 6539 pont.
Csúcs ez a Prosavage
9550 amúgy csak 128 bites van, vagy volt abból is 64 bites?Postázást nem vállalok.
-
-
bacsis
Közösségépítő
válasz DarthSun #66797 üzenetére
A 9550-ek nagyon a végletek kártyája volt..
Hiszen jahh, volt belőle eléggé Low-end, ééééés volt olyan mi a 9600XT GPU-ját kapta -
arn
félisten
A haz erdekesebb lett volna
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest