Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Devas

    őstag

    Khm! Elnézést, én csak szeretném folytatni az eszmefuttatást azzal kapcsolatban, ami az AMD-s mélyvíz: Summit Ridge, Raven Ridge, Zen topikban elkezdődött, de sajnos el lettünk onnan zavarva és a hozzászólások törölve lettek.

    A téma pedig az volt, hogy a játékok/programok mennyire profitálnak a több szálból. Voltak ott jópofa linkek, videok, tesztek, érvek, de sajnos mind törölve lettek. :(
    Ugyebár hamarosan érkeznek az új Ryzen processzorok és jó volna nekem is eldönteni, hogy van-e értelme több pénzért több szálas processzort vásárolni, vagy értelmetlen pénzkidobás. Elég-e vajon a 4/8, vagy esetleg a 6/12-es procikból is profitálhatunk-e bizonyos játékok alatt?

    Akik érdekes dolgokat linkeltek, azok légyszi linkeljék újra nekem, mert mostanában nagyon beleástam magam a témába. Gondolok itt HSW, és Ragnar fórumtársakra, emlékezetből ugyan, de remélem jól írtam a nevüket. Köszi! :)

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz solfilo #235 üzenetére

    Igen o az koszi! Csinalt valami procitesztet, csak az erdekelt. :)

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz HSM #237 üzenetére

    Korrekt teszt, koszi. Kicsit furcsa mennyire ugral a gpu load %. Az egyik kepen peldaul 100%.

    Hogyan tudod, hogy a maghoz melyik logikai szalat kell meg letiltani?
    En is akarok csinalni egy ilyen tesztet videokent majd 4 fele osztott kepernyovel: 6/12, 6/6, 4/8, 4/4. Bar ez biosbol is megoldhato elvileg.
    De ha 4/8-as procit veszek, akkor: 4/8, 4/4, 2/4, 2/2.

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz HSM #246 üzenetére

    Így van, ez szembe tűnt nekem is. Nem értem miért kell egy proci összehasonlító tesztben Ultra grafikával GPU limitet csinálni. Asszem a Techspot tesztjeit is hanyagolni fogom a jövőben. :) Remélem a PH! sem követi el ismét ezt a hibát majd a Zen procik tesztelésekor, hogy GPU limiten mér.
    Én mindig ügyelek arra, hogy ne menjen a GPU LOAD 90% fölé, különben túrót nem ér a mérés.

    2c/2t vs 2c/4t esetében mennyi különséget mértél? 40%, vagy ment afölé is?

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz HSM #248 üzenetére

    A Lighting-ok elvileg nem adnak plussz munkát a CPU-nak, vagy akár a felbontást is levehetjük, akkor az meg arányosan csökkenti a terhelést.

    2c/2t vs 2c/4t esetén a teljesítmény többletre voltam kiváncsi (FPS). Elnézést, rosszul tettem fel a kérdést.

    Egyébként meg a total CPU usage %-ot valahogy így kell számolni (saját elméletem következik, bele lehet kötni):

    "Miből áll egy i7 proci? 4 magból és még 4 HT szálból. Egy HT szál teljesítménye nagyjából egy mag 40%-a.
    Ebből kiszámolható, hogy egy mag a teljes CPU kihasználtság kb 18%-át fedi le, egy HT szál pedig kb a 7%-át.

    Tehát ebből következtethetünk arra, hogy ha a teljes CPU kihasználtság:
    36% alatt van, akkor a játékhoz 2 magos / 2 szálas proci elég (Pentium).
    36-50% a kihasználtság akkor 2 magos / 4 szálas (i3-as).
    50-72%-os, akkor 4 magos / 4 szálas proci (i5-ös).
    72%-99%, akkor 4 magos/ 8 szálas proci már profitál a sok szálból (i7-es)."

    [ Szerkesztve ]

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz HSM #251 üzenetére

    youtube
    1:20-nál nézd. +30% a HT előnye úgy, hogy nem megy üveghangon az egész i3. Ha üveghangon menne, szerintem hozna +40%-ot is. Tehát +20% magonként. Ezért kérdeztem, hogy a 2c/4t 40%-al erősebb-e a 2c/2t-vel szemben? Vagy ez a különbség elérheti-e a +50%-ot?

    Tudom a HT működési elvét, hogy minden maghoz 2 szál tartozik. Én csak azt próbálom elmagyarázni neked, hogy az MS AB miként látja a Total CPU usage %-ot. Az előbb leírtam miként jön ki a total CPU %, ennél érthetőbben nem tudom, de megpróbálom. :)
    Tehát ha van egy i7-ed és van egy játék ami kihasznál 4 teljes szálat és nem többet, nem kevesebbet, akkor:
    Ha a HT disabled, akkor a Total CPU usage az 100%.
    Ha a HT enabled, akkor a Total CPU usage az nem 50% lesz, hanem kb 72%.

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz HSM #255 üzenetére

    "Ha 20%-al gyorsabb HT-val minden mag, akkor ezt nem adhatod össze."
    Ebben igazad van. Viszon a HT-ból a profit nem csak +20% FPS lehet, hanem mint az előző videoban láthattad akár +30%-is, és szerintem valahol +40%-on tetőzik.

    "Igen jól írod, ha megy a HT, akkor 50%-nak fogja írni a 4 szálat..."
    Pont ezt szajkózom, hogy nem 50%-nak fogja írni az MSI AB, hanem kb 72%-nak. De be is bizonyítom:
    youtube Tomb Raidert kell nézni 2:10-nél.

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz HSM #257 üzenetére

    Na ácsi! :)
    6 szálra engedted rá, nem pedig 6 magra! Nem ugyanaz! Ez pedig engem igazol. ;]
    11,9% usage magonként. A magonkénti HT még +4,76% usage. Tehát 16,66% x 3 = 50%
    Ha a 6 magra engeded rá, és a HT-t nem használod az kb 71,4% usage.

    Ez minden HT-s procira igaz kábé, hogy a total CPU usage-ből 71,4% a magok miatt, 28,6% a HT miatt. Legalábbis MSI AB szerint.

    Ezért hoz +40% teljesítmény növekedést a HT:
    71,4% x 1,4 = 100%

    Ez az én elméletem. Gyenge lábakon áll, bevallom. Ott rúgod darabokra, ahol jólesik. :DDD

    (#259) Ragnar_
    Nyílván úgy tesztelik, ahogy akarják, csak ezzel most sokra nem megyünk. Persze látszik a tesztből pár dolog, amiket írtál is, de sok minden nem látszik a GPU limit miatt. De legalább remekül megmutatták a tesztben, hogy mire képes az a VGA a különféle procikkal az adott játékban.

    [ Szerkesztve ]

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz HSM #261 üzenetére

    Ok, próbáltam értelmezni.
    Tehát adtál neki 6 szálas terhelést, amiben mind a 12 szálat használhatta, de nyilván csak 6-ot tudott használni.
    A 6 legerősebb szálat használhatta (ha ez így megfelelő kifejezés), tehát a HT-t kiiktatta, és csak a 6 mag dolgozott. Azaz nem volt "párhuzamosítás" a magokon belül.

    Ha a HT-it is használni szeretted volna, akkor gondolom kétszer ennyi Worker kellett volna. Nem ismerem a programot, csak találgatok. :)

    De mivel te is tudod, hogy 70% körül volt a total CPU usage, ezért bebizonyítottad, hogy nem szabad komoly venni az MSI AB ezen részét.

    Köszönöm, ezt elfogadom! :R

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz Ragnar_ #262 üzenetére

    Na most megpróbálom bebizonyítani, miért nem tudod lemérni azt, hogy az adott játék kihasznál-e több szálat-e vagy sem, ha GPU limiten tesztelsz.

    Előző youtube, 6:30-tól kell nézni a Fallout 4-et.
    Amíg GPU limiten vagy az i5 esetén is, addig ugyanaz az FPS.

    Mihelyst bemegy a GPU load az i5 esetén mondjuk 90% alá, elkezd profitálni a HT-ből az i7. Tehát több FPS-t tol ki az i7.

    Indoklás: a GPU limit miatt a proci legjobban terhelt szálaiban marad még annyi szabad kapacitás, hogy el tudják végezni azt a feladatot, amit csak mégtöbb szállal lennének képesek párhuzamos számítással elvégezni. Ezért nem láthatjuk biztosan, hogy mit tud kezdeni az adott játék több szállal, ha nem engedjük neki CPU limittel menni.

    HSM cáfolj meg kérlek! :B

    [ Szerkesztve ]

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz Ragnar_ #268 üzenetére

    Így van, mivel nem (mindig) volt GPU limit, ezért kimutatható volt, hogy a FO4 skálázódik több szálra. Ha GPU limit van végig, akkor nem mutatható ki.
    Senkinek nem tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy mindenképpen max beállításokkal játszon. :) Nem nagy művészet kicsit lejjebb venni az élsimítást, hogy ne ütközzünk GPU limitbe, és normálisan összemérhessük a procikat. Létezik a mai napig olyan 15 éves játék, ahol max grafikán benéz az FPS-em 60 alá CPU limit miatt. Senki nem mondta, hogy a csúcs hardvernek maxon kell vinnie mindent. A Doom is biztos skálázódik több szálra, ha lejjebb vennének kicsit a grafikából (gondolom én), de GPU limittel ez nem biztos, hogy kimutatható. HSM is már ránézésre megállapította a Doom tesztről, hogy GPU limites.

    A videoban a min és átlag FPS-eket ne nézd, mert megtéveszt, mivel hol GPU, hol CPU limit van a Maffia 3-ban. Ugyanis, ha végig CPU limit lett volna, akkor az i7 átlag FPS-ben is jól odavert volna neki vagy 50%-ot.
    Igen a Tomb Raider GPU limites, be se néz a GPU 99% alá (ha nem lenne GPU limit, lehet akkor se tolna ki több FPS-t az i7).

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz Ragnar_ #270 üzenetére

    Mondjuk ezt még nem figyeltem, de úgy tűnik igazad van, hogy a minimum FPS nő sokat a sok szálat használó játékok esetén, ha többszálas procink van. Most direkt megnéztem egy-két videót miatta. :)
    Stuttering az nem lesz, amíg a V-sync alá nem néz be az FPS (pl 60 Hz), vagy a freesync rangeben tartózkodik az FPS.

    Valóban engine függő, hogy mi mennyire profitál a több szálból. Itt egy példa:

    Melyik a jobb, a natív 6 magos proci, vagy a 4 magos 8 szálas HT-s proci?
    Szerint a 6 mag erősebb azokban a játékokban amik teljesen kihasználják a 6 szálat és nem többet, a 4/8-as pedig azokban a játékokban lehet jobb, amik mind a 8 szálat kihasználják, de nem teljesen terhelik mindet.
    Plussz a 4/8-asnak általában magasabb lehet az órajele, mint a 6 magosnak, ezért 6 szálon is behozhatja.

    Emiatt én is teljesen tanácstalan vagyok, hogy 4/8X ryzen-t vegyek, vagy sima 6/12-est.
    A másik dilemmám még, hogy RX470, vagy RX480.
    Avagy 45-75 Hz freesync, vagy 35-144 Hz freesync monitort vegyek.

    [ Szerkesztve ]

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    Mit gondoltok a Raven Ridge IGP-je el fogja majd erni az RX550-es szintjet?

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

  • Devas

    őstag

    válasz solfilo #280 üzenetére

    Az ugy elegge karcsu lesz nekem. (RX550 alatt nincs elet).

    Valahol remeltem, hogy hasonlo kaliberuek lesznek egymassal es szepen mennek dualban, mint anno a 250-esek az APUkkal. :(

    Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.

Új hozzászólás Aktív témák