Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabenz88

    csendes tag

    Sziasztok,

    Tanácsot szeretnék kérni tőletek az Ali-s rendelésemmel kapcsolatban.
    Múlt hét szerdán lengyel raktárból rendeltem egy árut (direkt a vám, áfa és többi nyavalya elkerülése miatt). Az eladó 3-7 napos szállítást ígért, ami ugyan még nem telt le. Nem is ez a problémám, hanem a következő:

    17track szerint a csomagkövetés:
    2020-09-17 06:30
    The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
    2020-09-17 16:25
    Rüdersdorf, Germany, The international shipment has been processed in the parcel center of origin
    2020-09-18 01:58
    Feucht, Germany, The international shipment has been processed in the export parcel center
    2020-09-18 06:46
    Feucht, Germany, The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization.
    2020-09-18 06:46
    Insert item into bag
    2020-09-18 08:00
    Send item abroad
    2020-09-18 08:00
    Consignment departure

    Ugyanez a posta nyomkövető oldalán így néz ki:
    2020.09.17. 16:25 Felvétel a feladótól
    2020.09.18. 6:46 Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra
    2020.09.18. 8:00 Küldemény előkészítése szállításhoz
    2020.09.18. 8:00 Küldemény átadása nemzetközi szállításra

    Tudom, hogy hétvége követte a történéseket és olyankor ugyebár a fű se nől (ráadásul a posta.hu karbantartás alatt állt), na de hogy a mai napon sem keletkezett semmilyen új bejegyzés... Ilyen sokáig tart Magyarországra eljutnia a csomagomnak? :Y Nem is az én címemre, hanem egyáltalán kis hazánkba.

    Kezdjek aggódni szerintetek, hogy nyoma veszett a küldeményemnek? Esetleg hívjam a postát, hogy ők mit látnak?

  • gabenz88

    csendes tag

    válasz V/ #43189 üzenetére

    Akkor várok még, hátha. Gyorsan csináltam egy ÉnPostám account-ot, mert kíváncsi lettem.
    Most már ilyet látok a nyomkövetésnél:

    Feladó ország: Németország
    Áruért fizetendő összeg:
    Küldemény típusa: 0
    Küldemény értéke:
    Küldemény súlya: 2610 gramm
    Méret:

    Súlya van megadva, de a küldemény típusánál Európa+ csomag helyett egy 0 található, jelentsen az bármit is.

  • gabenz88

    csendes tag

    válasz V/ #43192 üzenetére

    Keletkezett egy új bejegyzés. :))

    2020.09.22. 8:52
    A küldemény szállítás alatt (Helyszín: Nemzetközi Posta Kicserélő Központ)

    Mégis csak van esély, hogy megkapom a csomagom. Vagy ez egyelőre még nem ok az örömre?

  • gabenz88

    csendes tag

    Sziasztok,

    Ezekkel a csomagjaimmal vajon mi lehet a helyzet?

    LP00418241914690 (KDWUU2021731930YQ lett belőle valamiért)
    Legutóbbi bejegyzések, amit parcelsappon látok:
    28 Nov 2020 09:38 Arrive at destination country
    25 Nov 2020 05:14 Depart from transit country or district
    21 Nov 2020 06:37 Arrive at transit country or district
    (Vajon itt a célország Magyarország?)

    Ugyebár az NL végű küldeményeknél ez a bejegyzés csak azt jelenti, hogy megérkezett Belgiumba. Itt pedig ki tudja.

    S00000173622423 (YWXY004524119 lett belőle)
    Legutóbbi bejegyzések:
    30 Nov 2020 07:24 Arrival at HUNGARY inward office of exchange
    24 Nov 2020 08:33 Arrived at Budapest Ferenc Liszt International airport on 24/11/2020 04:33PM
    (Ez gyanús, hogy beérkezett az országba, de azóta semmi)

    Az érdekesség inkább csak az, hogy volt egy LT...NL csomagom, ami 3-án került az NPKK-ba és 9-én hozta is a postás. Ezek pedig elméletileg már régebb óta az országban lehetnek, mégsincs mozgolódás. Se SMS, se e-mail, hogy várnának tőlem bármilyen dokumentumot (az egyik csomag $3, a másik pedig $5)...

  • gabenz88

    csendes tag

    Sziasztok,

    Ugyan a hozzászólásom csak félig-meddig tartozik ide, de a lényeg... Rendeltem Aliról, kaptam is hozzá LT...NL TN-t. Szépen tudtam is követni a csomagom életútját egészen a mai napig. Elméletileg ma kellett volna megkapnom, de ezzel szemben ez történt:

    Ez már csak azért is érdekes, mert párom egész délelőtt otthon volt, még észre is vette az ablakból a postást, akivel sikerült is beszélnie. A postás elmondása szerint nem hozott a nevemre semmilyen csomagot. Ezen sem akadtam fenn annyira, mivel (gondolom a megnövekedett küldeményszám miatt) esetenként nem egy postás jár a körzetünkben, hanem egyszerre több is.
    Itt jön a de... semmilyen értesítő nem lett bedobva, a posta nyomkövetés oldalán mégis ez áll.
    A csomag méretéből adódóan azt is megértem, hogy nem hozza ki a postás, de azért valami jelzést küldhetne a posta, hogy "hé te barom, van nálunk egy csomagod"... akár telefonon, akár értesítő formájában, de semmi.
    Mindenesetre holnap délelőtt felkeresem a szóban forgó postát és rákérdezek, hogy most akkor hogy is van ez.

    Előfordult már mással is ilyen? Ha igen, akkor előkerült végül a csomag?

    [ Szerkesztve ]

  • gabenz88

    csendes tag

    válasz ANT #45736 üzenetére

    A hsz megírása után nem sokkal frissült a nyomkövetés:

    Úgy nézem, nálam a posta nem változott, de továbbra sem értem, hogy milyen értesítőről van szó. Lehet, hogy akkor azt holnap hozza a postás? :F
    Ettől függetlenül holnap reggel ugyanúgy meg fogom látogatni őket, aztán vagy odaadják vagy közlik velem, hogy fáradjak vissza a kiküldött értesítővel, mert csak annak ellenében van módjuk odaadni.
    Remélem, hogy inkább az első opció a valószínű.

    V/: a gépjárműves postás annyiban szerencsésebb, hogy ő minden esetben telefonon hív, ha van éppen csomagom nála.

    Mindenesetre köszönöm mindkettőtök válaszát. :R

    [ Szerkesztve ]

  • gabenz88

    csendes tag

    Sziasztok,

    Van egy problémás eladóm ali-n (bár itt inkább én vagyok a problémás vásárló :DDD )
    3 különböző dolgot szeretnék rendelni egy eladótól (a 3 termék további különböző darabszámokra bontható), viszont a 3 termékekre 3 különböző szállítási díjat ír (mindre Aliexpress Standard Shipping lett kiválasztva) és a rendelés leadásakor ez a 3 szállítási díj összeadásra kerül (US $13.57 az $5.95 értékű kosárra :C ):

    A rendelést ugyan leadtam, de nem fizettem ki, hogy lássa az eladó is. Megírtam neki, hogy esetleg nem tudná-e egy csomagban küldeni a motyót egy szállítási díj ellenében, mert ezekkel az árakkal csak akkor értenék egyet, ha 3 különböző csomagot adna fel (de ez nem lenne logikus).

    Az eladó válasza:
    Hi, Thanks for your support and concern on our store. We feel very regret to tell you that we are unable to tell you the exact shipping fee. Because there are different shipping methods for you to choose, including standard shipping methods and express shipping methods. The shipping fee will depend on the shipping method you will choose. If you would like to know the details about the shipping fee, please add the unit to the cart so that you can get final price which you need to pay. Sorry for any inconvenience caused. If you have any questions, please feel free to contact us.

    Szerintem ő is nagyon jól látja a rendelésemből, hogy miből mennyit és milyen szállítási móddal kértem. :W Megkértem, hogy ugyan írjon már be valami reális összeget a szállításra, mert ez így jelen pillanatban nonszensz. Itt tartunk most.

    Komolyan ki kellene fizetnem értelmetlenül a motyó árának a dupláját szállításra egy ilyen vacakolás miatt? Más Ali-s storenál automatikusan összevonódik a szállítási költség és lényegében az egy csomag feladásából származó valós díjat kell csak megfizetnem. :F

  • gabenz88

    csendes tag

    válasz V/ #47144 üzenetére

    Igazat adok neked, de azt azért hozzá kell tennem, hogy ezt a képet (ami még csak a kosárról készült) megosztottam az eladóval előre, hogy ez a helyzet... tudná-e majd egy csomagban küldeni... kaptam is tőle választ, de inkább csak jól elbeszéltünk egymás mellett, mert nem volt benne se egy határozott igen, sem pedig az, hogy nem. Ezért döntöttem úgy, hogy a rendelés leadásával, de egyelőre nem kifizetésével ő is jobban látja magát a rendelést és az esetleges további lehetőségeinket.

    Ez volt egyébként az első válasza:
    Each product needs a shipping fee. The amount of shipping depends on the total quantity of products. Different weight of the package caused different shipping fee. Please kindly note it.

    Én ezt meg is értem, de ezeket a szállítási árakat továbbra is csak akkor tudom elfogadni, ha egyesével rendelem meg és akkor valóban minden tételnek megvan a maga szállítási költsége.

    Még megvárom az újabb válaszát, aztán ha továbbra is sablon szöveget ír csak vissza, akkor beadom a derekam és ugyan duzzogva, de kifizetem az eredeti szállítási költséggel. Ettől függetlenül ideális esetben akkor is a véglegesen összekészített csomag alapján kerül kalkulálásra a szállítási költség.

  • gabenz88

    csendes tag

    válasz V/ #47147 üzenetére

    A kosárba rakás előtt viszont nem is szereztem erről tudomást... rendeltem már többször is egy eladótól több terméket, de azoknál a fizetés előtt a plusz szállítási költségek levonódtak és jobb oldalon megjelentek a savings alatt.
    Pl. rendeltem 2 terméket amiknek a szállítási költsége egyenként 3.06USD volt... ezt az ali rendszere érzékelte és a savings alá bekerült egy -3.06USD tétel, mert ha már ugyanoda rendelem, akkor csak egy szállítási tétel jelentkezik. Ezzel szemben itt a szállítási költségek már alapból nem egyeznek meg és a végén szépen össze is adódnak, mintha az egyik termék Kína nyugati feléből jönne, a második a déli részről, a harmadik pedig valamelyik északi területről... aztán lehet tényleg így is van. :))

    Jó ötlet lehet előre kiszámítani a szállítási költséget, de van pár tényező, ami számomra nem ismert... például a csomagolás súlya. Ezeket max az eladó tudhatja, úgyhogy ezzel inkább nem bajlódok... ha továbbra sem történik semmi, akkor holnap kifizetem így, ahogy jelenleg áll a helyzet...

  • gabenz88

    csendes tag

    Az normális, ha egy február 2-án leadott Alis rendelésem, amit China Post Registered Airmail szállítással kértem, már február 9 óta nem moccan?
    Parcelsapp-on a legutolsó bejegyzés február 10-i dátummal:
    Küldemény átadása nemzetközi szállításra - Magyar Posta
    Ezzel szemben PostalNinja-n azt látom, hogy 9-ei az utolsó bejegyzés, miszerint a Shenzhen International Exchange-be lett szállítva, de utána semmi. Lehet, hogy a csomagom azóta is ott ünnepel valamelyik sarokban, ahova félre lett rakva? :))
    A postalninja-s bejegyzések között szerepel valamiféle biztonsági okokra hivatkozó visszaszállítás is. :F
    A csomag száma egyébként: RE186540921CN

    Csak azért kérdezem, mert a rendelés után/előtt 1-2 perccel (a külön tranzakció miatt) további rendeléseket is adtam le másik eladóknál ugyanúgy China Post Registered Airmail szállítással, de azok közül az egyiket már pénteken hozta is a postás, a másik pedig a napokban hagyta el Kínát, de ennél viszont semmi mozgás.
    Eddig úgy voltam vele, hogy a covid meg a kínai ünnep miatt még nem érték magukat utól a kínai postánál, de akkor valószínűleg egyik csomagomnál se történt volna haladás.
    Szerintetek érdemes lenne felvennem a kapcsolatot az eladóval?

  • gabenz88

    csendes tag

    válasz V/ #47799 üzenetére

    Nem is gondoltam, hogy az eladó többet tud, de az biztos, hogy nálam sokkal jobban tud kínaiul :DD és ha olyan van, akkor rá tud kérdezni a kínai postánál. Elvégre ameddig én át nem veszem, addig a küldemény az ő tulajdona. De egyelőre inkább kivárok. :)

    Más:
    Van egy 11.11.-i rendelésem, ami még a mai napig sem ért ide hozzám... Yanwen száma van, szóval mintha nem is lenne neki, de ami fura volt számomra, hogy januárban ismét kaptam Ali-tól egy e-mailt, hogy elindult a csomagom szállítási folyamata, valamint az Ali-s számláló is ettől a januári naptól kezdett el számolni vissza, pedig ezeket a köröket már novemberben is lefutottuk. :F Gondoltam újra fel lett adva, de a nyomkövetési szám változatlan (bár értelme amúgy se lenne sok), viszont így csak 04.15. után tudok dispute-ot nyitni.
    Ez standard procedure az Ali-n?

  • gabenz88

    csendes tag

    Sziasztok,

    04.17-én kezdeményeztem az első dispute-omat egy rendelésre, amit november 11-én adtam le, de sajnos több hibát is elkövettem közben:
    1, Cainiao Super Economy Global szállítási módot választottam, amiről akkor még nem tudtam, hogy annyit tesz, hogy gyalog hozzák Kínából. Azóta csak nyomkövetett szállítási módot választok.
    2, Még nem PayPal-t választottam fizetési módnak, így az ő védelmüket nem tudom érvényesíteni.

    A csomag a S00000173622423 számot kapta, amiből később yanwen-es nyomkövetési szám lett és ami alapján már novemberben ideért kis hazánkba... (na persze :D )... Teltek a hetek, majd január közepe fele önkényesen újraindult 0-ról a szállítási védelmi idő, mintha akkor rendeltem volna.
    Újabb hetek, hónapok teltek el a csomag érkezése nélkül.
    Március végén (még a szállítási védelmi időn belül) írtam az eladónak, hogy ő ugyan tud-e valamit a csomagomról. Nagy csodára nem számítottam, mert ő is csak kb annyit láthat egy nem nyomkövetett szállítmány nyomkövetéséből, mint én.

    Első válasz:
    "Dear customer, As we checked,your parcel has arrived at your country. Due to this is international shipment, there might be a delayed shipment of some items,please kindly wait for arrival of the item patiently. We sincerely look forwards to hearing from your good news. Have a nice day!"

    Ezután természetesen megírtam neki, hogy legyen szíves ne ilyen bullshit információval tömje a kobakom, mert tökre egyértelmű, hogy ezek hamis/random bejegyzések.

    Második válasz:
    "Dear customer, We would like to remind you that since your parcel is an ordinary small parcel, only the logistics information of this section of China, there is no logistics update after going abroad. But we guarantee that you can receive the order because countless buyers have received it"

    Itt elengedtem a dolgot és már készültem a dispute indítására a szállítási védelmi idő lejárta után (04.15.). Azt az információt azért jegyezzük meg, hogy Kína határain kívül senki sem jegyez be semmit a csomagra... ez még fontos lesz.

    Majd elérkezett a nap, lejárt a védelmi idő. A dispute indítása előtt vártam még 2 napot. Oknak a következőt jelöltem meg: No tracking information és full refund-ot kértem.

    Ezután hirtelen fontos lettem számukra, mert 2 üzenetet is írt már nekem az eladó, de mindegyik vége az, hogy vonjam vissza a dispute-ot.

    "Dear customer, Sorry that a dispute is open, now we are working with you to solve the problem: firstly your guaranteed delivery time has been extended, you are rest assured that your money is safe. Now we are confirming with the shipping company about the details of your shipment, we will update you if any news. Could you please do me a help to cancel the dispute early? Thanks for your cooperation."

    "Dear customer , Just let you know that your package is in transit and everything goes well. We have to apologize that the delay brought you too much trouble, but we will be responsible until you get the order in good condition, so we will be grateful if you trust us and close the dispute. Thanks."

    Tehát ha jól értem, a dispute miatt már képesek voltak kideríteni ezt-azt a csomagomról, amiről Kína határain kívül nyomkövetés hiányában semmit sem lehet tudni. :F Ügyesek... :D

    Az általa írt proposal pedig: No return & No refund
    Indoklás: "we confirmed that sending the parcel to the correct address timely, pls kindly wait another few days"

    Legszívesebben azonnal nyomnék az elutasításra, de azért előtte felteszem itt a nagy kérdést... van értelme várni pár napot így 5 hónap után? :))

    Kicsit hosszú lett, de minden dispute-ban jártas ember tanácsát szívesen veszem. :R

  • gabenz88

    csendes tag

    Ugyan csak félig-meddig kapcsolódik a témához, de itt talán van köztünk olyan személy, aki hasonló cipőben jár vagy kicsit több rálátása lehet a dolgokra, mint egy egyszerű halandónak.

    Na szóval... van egy csomagom, amit ugyan nem az ali-ról rendeltem, hanem szimplán csak Belgiumból jönne. Itt annyi a kapcsolódási pont, hogy ugyebár ali-ról rendelt cuccok esetén is nem ritkán BE végződésű nyomkövetési számot kapunk.
    Az én kis pakkom (egyébként RF106614282BE) elméletileg május 5-én elindult (vagy legalábbis elő lett készítve) Belgiumból, de a posta nyomkövetésében azóta is csak ennyi látszik:
    2021.05.05. | 01:50 Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra

    Néztem parcelsapp-on, ott van pár bpost-os bejegyzés, de ennyi.

    Az első dolog, ami az eszembe jutott, hogy nem jött még össze onnan annyi küldemény Magyarországra, hogy elindítsanak egy járatot. Vagy ezeket "menetrendszerűen" indítják meg a célországok felé mennyiségtől függetlenül?
    A második eshetőség, hogy mélyen tisztelt kormányunknak (ja nem) ennyire sikeres volt az "Állítsuk meg Brüsszelt" kampánya? :D

    Másoknak se akarnak megérkezni a BE végződésű csomagjai?

Új hozzászólás Aktív témák