-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Submarine #54008 üzenetére
Röviden. 30-án 16:00-ig kellett volna a kódért telefonálni mivel nem kaptál értesítőt.
A 48 óra 07.29. 19:48-tól indult, órák, nem napok.
Sajnos ma nem tudsz elérni senkit, sem telefonon, sem e-mailben.Egyértelműen leírva az Összefoglalóban az eVám témája, neked azzal nincs teendőd jelen esetben.
Figyelem! Ezt csak akkor érdemes használni ha a vásárlás nem IOSS (Import One Stop Shop) rendszerű, tehát a kereskedő felé nem lett az Áfa megfizetve és a Magyar Posta a szállító!
A vám-árúnyilatkozat benyújtását megelőzően vagy ezzel egyidőben mielőtt megérkezne Magyarországra a Magyar Posta felé jelezni kell ezt az igényünket a honlapjukon található Kapcsolatfelvételi űrlappalMivel ezt utánvétes kézbesítéssel kapod meg 799 Ft lesz a díja.
Ha hibás a feldolgozás és törvénytelenül áfát is kérnének tőled az IOSS elbírálású küldeményre akkor természetesen a jogtalanul beszedett pénzt az visszakéred.
Ez véleményem szerint nem fellebbezés, mert csak jogszerű döntés ellen lehetne fellebbezni, ez a törvénysértő állapot helyreállítása.[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz Submarine #54050 üzenetére
Nekem most volt az első rendelésem az új rendszerben majd kiderül...
De úgy tudom hogy a posta amatőr rendszere nem kezeli így a tel. számot +36 nélkül. Amíg nem adnak pontos információt arról, hogy milyen adatok kapnak meg és milyen formátumban, és a legfontosabb ,hogy kellene kinéznie addig nemigazán lesz előrelépés ebben a témában.
Mobil sorba nem tudsz + írni, csak számokat.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz Submarine #54050 üzenetére
Jól van megadva, ne higgy nekik.
A Posta küldje meg az adatokat amit megkapott hogy "ki tudjuk javíttatni", addig csak hazugság hogy nem kapták meg.
Többször kértem hogy igazolják az állításukat, hogy nem kapták meg, de eddig még nem sikerült elküldeniük, így igaznak tartom azt hogy hazudnak.
Folyamatosan hazudnak a vámolásos témában,
- nem NAV állapítja meg az áfát hanem ők,
- megkapják az IOSS azonosítót is, de nem írják be a megfelelő helyre,
- ha hibás a formátum akkor miért nem adják meg hogy milyennek kell lenni a hibátlannak
- ha hibás akkor miért nem pontosítják a küldemény címkéje alapján? Ha az automata nem tudja feldolgozni, akkor az újonnan felvett 200 emberből vegye már kezébe a küldeményt valaki és pótolja róla az adatot. Mert az a helyes módszer.
- miért nem támasztják alá legalább egy képernyő képpel azt hogy milyen adatokat kapnak.
- hétvégén még mindig nem működik az sms-es értesítő rendszer
- ha hiányos a kereskedő által megküldött vám-árúnyilatkozat akkor nem lehet az automatikus rendszerben feldolgozni, be kell kérni a címzettől a hiányzó információkat, mert azzal bíztuk meg őket hogy helyettünk adják be a vám-árúnyilatkozatot. Szóval a nevükben gondolkodás nélkül hiányosan adják be?
- Mikor és hol tették nyilvánossá a külföldi kereskedők felé hogy milyen formátumba dolgozzák fel a küldemény címzési adatait és hogy annak megfelelően várják el?Ugyan milyen formátumban kell nekik az e-mail cím, annak nincs speciális "formátuma" csak e-mail cím
Minden ki jól küldi az adatokat csak épp az ő feldolgozó programjuk rosszul van megírva.
Mint amikor a sok hülye szembe jön az autópályán és ők a hibásak.[ Szerkesztve ]
-
Beni2360
félisten
válasz Submarine #54050 üzenetére
A szállításnál szerkesztés és így beírni. majd mentés. Ennyi
Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
-
Topikgazda
válasz Submarine #54059 üzenetére
Sajnos a vámolás nem fogyasztóvédelmi kategória és még a postai szolgáltatásos panaszhivatal, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság sem foglalkozik vele, ez a NAV vizsgálati jogköre. De persze kell jelezni mindenhol ahol befogadják.
És egy nagyon lényeges dolog az, hogy a törvényi szabályozás a vámkezelésre IOSS és a SA "különös szabályozás" alkalmazása esetén sem ír elő automatikus eljárást.
Így az működhet emberi tevékenység során ellenőrzött adat megadással is, a küldeményen ténylegesen látható és olvasható vám-árúnyilatkozat adatai alapján.Az hogy ők kitaláltak egy ilyet (automatikus postai vámkezelés) ami törvénysértő módon, nem a követelményeknek megfelelően működik, az nem jelentheti azt hogy csak az alapján kell, vagy lehet dolgozniuk.
Nagyon nagy tévedésben vannak[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Submarine #54177 üzenetére
Tegnap 04:38-kor bevitték a kézbesítő postára, még nem dolgozták fel.
Reggel rákérdezhetsz, azért addig nem szokták visszaküldeni, amíg nincs kézbesítési kisérlet. De mindig javaslom hogy ne hagyatkozzon senki a Magyar Posta nyomkövetőjére, itt is nézd meg. -
Topikgazda
válasz Submarine #54261 üzenetére
Már megbeszéltük a postásokkal is ez nem jó: a +36-ot hagyjátok figyelmen kívül és írjátok így: 06301234567 szóval ne így legyen. Idéztük itt is hogy mit várnak el és nem ez az, eleve a listádból nem fogadja el a program a 0036 kezdetűt, ez pedig 36301234567 érvénytelen telefonszám formátum még ha neked ezt is mondták.
A 06 egyébként is csak országon belül használatos.
Nekem a címkén ott a +36 legtöbb esetben.
De hányszor írjam le hogy a vámolási folyamat nem a küldemény címkéjén lévő adatokkal történik. Az elektronikus adatok nem mindig azonosak azzal nagyobb a valószínűsége hogy amit a szállítási címnél adunk meg az van ott a megfelelő formában.
A helyi postán nézhetik a címkét, ha ott nem tudnak erre a számra 301234567 sms-t küldeni az átvételi lehetőségről az csak azért van mert buták.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Submarine #54263 üzenetére
Szerintem nem törlendő. Én valójában azt látom hogy teljesen mindegy hogy milyen formában van megadva a telefonszám a Magyar Posta ha akarja figyelembe veszi, de inkább azt állítja hogy nem kapta meg, nem jó formátum, de sosem igazolja ezt az állítását.
A telefonszámok megadása nemzetközi egyezmény alapján történik, nem valószínű hogy ahol használatban van azokon a helyeken eltérnének tőle.
Ha egy webshop feladja az ország hívószámokat (+36, +44) és azután a telefonszámot kéri akkor olyan formában kerül eltárolásra hogy ez a három karakter elébe kerül, +363088..... és ezt küldi elektronikusan vagy küldi ki a nyomtatóra.
Szóval ugyan minek is foglalkozzon a Magyar Posta ilyen hibák vizsgálatával, hiszen "ha nem kapták meg az adatot" az +400 Ft bevétel. Addig ez a jogos feltételezés, amíg titkolják hogy ugyan mely adatok érkeztek meg hozzájuk
De a gond a hibás automatikus vámkezelésük, miért megy tovább ha hiányzik vagy nem megfelelő az elérhetőségi információ az elektronikus adatokból és a küldeményen viszont a legtöbb esetben azonosítható módon ott van. -
Churpik
junior tag
válasz Submarine #68591 üzenetére
Sajnos nem érsz vele semmit, csak idegesek lesznek, hogy megint valaki feltartja a sort és a munkájukat, a csomagról meg halvány lila gőzük se lesz.
A szabadságolások miatt sokat állhat a csomag a reptéren, a hírhedt budaörsi elosztóban, aztán ha budapesti vagy akkor a kerületi főpostákon (ezekbe csak meghatározott mennyiségű csomagot vihetnek ki naponta a tárolási kapacítások maximális mérete miatt + számolniuk kell a már kétszer kézbesített de visszatárolt csomagokkal is) - majd ezután kerül át a helyi postahivatalba.
A helyi postán semmit sem fognak tudni - illetve annyit amennyit már te is tudsz. -
-
ACE-
addikt
válasz Submarine #69023 üzenetére
Van amit a Posta, de ugyanúgy plusz fizetés nélküli. Sokan panaszkodnak rá, de nekem múlt héten a Budapestre megérkezés után másnap már ki is hozták, akár az EO... ilyen is van. Mondjuk nem olyan rugalmasak, de villanyórába berakták így is.
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
Submarine
senior tag
válasz Submarine #73073 üzenetére
Csak érdekesség képpen:
Dec. 27-én rendeltem Aliról.
Ma 01.12-én hozta az EO. Reggel jött sms, és fel is hívott a szokásos srác, mint szokott.
Ali-s nyomkövetésben csak ES szerepelt mint kiinduló ország.
"Sorry, there is no updated logistics information.Please try again later."
Közben, és azóta semmi egyéb bejegyzés nem volt. Nem kaptam emailt sem.
A doboz benyomódott, de a tartalma nem sérült. Minden OK. -
Wolfram
aktív tag
-
yogibear
addikt
válasz Submarine #74129 üzenetére
akárhányszor csak annyi a feltétel, hogy minimum 3 maximum 10 tétel legyen egy rendelésben...
Ha van olyan, aminél szerepel hogy 10 pieces at most per customer, akkor abból rendelhetsz 10-et is... egy rendelésben...
De ha 20 kell, akkor másnap rendelsz megint 10-et.[ Szerkesztve ]
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...