Új hozzászólás Aktív témák

  • Falcon C.

    aktív tag

    Üdv!
    Tapasztalatot osztanék meg.

    Van egy V3-574G-54T5 laptopom. Nem sokkal múlt egy éves szeptember végén. Pár napra rá nem adott képet a rákapcsolt Samsung monitorom, ami, lévén, alapvetően munkára használom az eszközt, nem tűnt rendben valónak. Miután kizártam a szoftveres hiba lehetőségét live Linuxszal, illetve egy másik monitorral, felhívtam a megadott telefonszámot. Összesen öt napot töltött a UPS kocsijaiban és Brnoban. A mellékelt szerviznaplóból, valamint a garanciajegybe írt bejegyzésből tudom, alaplapot cseréltek.

    Másnap, mikor dolgozni kezdtem, észrevettem, hogy a jobb oldali számbillentyűk furcsán működnek: a 4-es és 2-es helyett 42-öt írt, a 3-as és 5-ös helyett 35-öt, az 1 helyett +1-et írt, a / jel Enterként is funkcionált, az Enter meg / jelként is... stb. Megint felhívtam őket, ellenőriztették velem, hogy a BIOS-ban is rosszul működik-e, majd ismét jött a UPS-es srác.

    Ismét eltelt 5 (vagy 6) nap, s visszakaptam a laptopot. Ismét alaplapot cseréltek. Immár hibátlannak mondható, egy dolog azonban zavar: minimálisan ugyan, de domború lett a billentyűzet. Az érintőpad jobb felső sarka is feljebb van (kiemelkedik). Tényleg nagyon minimális, de nekem, aki napi több órát használta és használja, észrevehető. Másnak biztosan nem tűnne fel, párom se látja.

    Az alaplapcserék okán kérdeztem a hölgyet, akivel egyeztettem a hibákat, hogy ez mit jelent a garancia szempontjából. Azt mondta, mivel főalkatrész, így arra plusz egy év vonatkozik, míg a többire megy tovább a még fennmaradó közel 1 + 1 (vásárolt) év. Utóbbiakra annyival van több időm, amennyit távol volt tőlem az eszköz.

    A laptopban a gyári állapotokhoz képest SSD és +4 GB RAM van. Mindkettőt saját kezűleg szereltem bele, s mindkettőt saját kezűleg távolítottam el, mielőtt elvitte volna a futár (az SSD helyére visszatettem a gyári 1TB-os HDD-t). Egy szót nem szóltak érte. A hazai, hivatalos márkakereskedéstől vettem a laptopot, még akkor tőlük megkérdeztem, hogyan bővíthetem. Ők mondták, hogy nyugodtan megtehetem én is, nem veszítem el a garanciát, de ha javíttatni kell, gyári állapotban kell Brnoban küldenem.

    Egy apróság még: az első alkalommal, mikor visszakaptam, összecsukott állapotban a kijelző kávájának bal felső sarka nem ért hozzá a géphez. Mikor leszedtem az alját a laptopnak, s beraktam a RAM-ot, SSD-t, majd összecsavaroztam, helyrejött. Feszülhetett valahol.

    Köszönöm, hogy elolvastad!

    [ Szerkesztve ]

    [Redmi Note 11] [Acer V3-574G-54T5]

Új hozzászólás Aktív témák