- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- Bestbuy játékok
- EAFC 24
- World of Tanks - MMO
- Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
- Wuthering Waves
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Pontosan. Ami kifejezetten dühítő, az az újságírók kettős mércéje. A Toyotámban ugyanolyan okádék anyagminőség van, mint egy Teslában, az mégis a világ legnagyobb autógyártója egészen elképesztő brand értékkel. Elég csak benézni az autóvásárlós topicba, mindenki meg van lőve azzal, hogy mit is kéne venni, mert a modern belsőégésűekkel csak a baj van. Ehhez képest egy elektromos az emberek nagy részének bőven megfelelne.
A Tesla ezzel az árversennyel meg fogja ölni a konkurenciát.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Elmondom, hogy a mi az, ami a legjobban zavar. Tényleg nyomják a vényócat, oké. De akkor miért nem vényócat vesznek az asszonynak is? Aztán kiderül a Speedzone törzscsapatról, hogy Pista felesége SUV-val jár (Pista meg az aktuális tesztautóval), Csík Avensissel megy Angliába, Göbi meg a céges Golffal.
Szeretem amúgy őket, nézem is a műsort, de ezen mindig megmegyek. FB csoportban dettó. Amikor a nettó 300-at kereső targoncás Lali megmagyarázza, hogy a Tesla szar, merthát illesztési hézagok. Röhejes.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ezzel mit akarsz mondani? Hogy az inkumbens gyártók a belsőégésű tömegmodelljeikből többet adtak el Európában, mint a Tesla? Oké, csak ennek az ellenkezőjét senki sem vitatta. Viszont lebontva modell szintre látszik, hogy már most a Tesla a winner. És biztos lehetsz benne, hogy a VW HQ-ban nagyon be vannak szarva a dolog miatt.
Az öcsém SUV-ot akart venni, mert sokkal könnyebb berakni a gyerekülést, mint egy sedanba. Ez nem valid érv?
Amúgy szintén röhejes, hogy az újságírók itt EU-ban köpködik a SUV-okat, bezzeg USA-ban, ahol 2x akkora kocsikkal járnak, na az az igazi autós paradicsom és menőség. Ahh, őrület.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #50 üzenetére
Ne viccelj már, a Tesla jövedelmezősége EV fronton messze-messze kiemelkedő. Első kézből van infóm a Fordtól, ők vastag veszteséget termelnek az EV modelleken. Garantálom, hogy a többi tömeggyártó sincs ezzel másként.
Biztos lehetsz benne hogy ez csak a teslafanok fantáziavilágában van így.
Na jó, ez már tényleg komolytalan. Biztos véletlenül hívta be anno Diess Muskot a VW board ülésen, és biztos azért vekengett egy rakás inkumbens gyártó azon, hogy le vannak maradva. De a VW vezére konkrétan nyilatkozta is, hogy infotainmentben évekkel le vannak maradva mások mögött. -
veterán
Nem a hungaroringen kell jól teljesíteni, hanem mondjuk a főúton, amikor ki kell kerülni vészhelyzetben valamit.
Figyu, voltál már vezetéstechnikai tréningen? Ha igen, akkor tudhatod, hogy éles helyzetben semmi esélyed kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt, ez egy fikció. Főleg főúton, ahol ha elrántod a kormányt, akkor 2 lehetőség van: nekimész a szembe jövőnek, vagy beborulsz árokba 90-nel.A valóságban az van, és a tréningen is azt tanítják, hogy vészfékezni kell. És megtanítják a helyes vészfékezés technikáját. Ennyit tudsz tenni, és ez a legjobb is, amit tehetsz.
A meredekebben látod az utat... akinek ez probléma, szerintem az ne vezessen, jobb lesz az úgy mindenkinek.
Na végre megérkezett ez az ultimate, és megdönthetetlen érv. Csak hát látod, mégis vezetnek ezek az emberek.
-
veterán
Főútról beszéltél, ott nem 50-nel mész, hanem 90-100-zal. Ott ne rángassad a kormányt, mert olyan tömegbalesetet csinálsz, hogy ki kell vágni a kocsiból!
Voltam vezetéstechnikai tréningen és valóban, a résztvevők 80-90%-a nem tudott a rántópályán végigmenni megforgás nélkül, pedig azért na.
És akkor most gondolj bele, hogy a rántópálya 30-35 km/h, nem 90. Amúgy a rántópálya pont rossz példa, az a megcsúszást szimulálja, nem a hirtelen kikerülést.Amúgy az ilyen városi hirtelen kikerülések nagy része baromság / rosszabbul sül el, mintha simán vészfékeztél volna. Pont az Árpád hídon volt ebből egy nagy baleset, a TC-n még ki is elemezték. Csávókám felborult, nekiment az oszlopnak, talán még mást is eldarált. Miközben ha vészfékezett volna, akkor lett volna egy semmicske ráfutásosa.
Mondom még egyszer, volt magas építésű autóm, nem volt kényelmesebb.
A legnagyobb tisztelettel, de a WagonR+-t ne állítsd már szembe random autóval! Az egy kis fika bódé. De tényleg, ültél egy antiautó WagonR-ben, most meg van egy középkategóriás sedanod, és ez alapján szarozod le a suvokat. Miközben a WagonR se nem autó, se nem suv. Az egy fos. -
veterán
Na, ez az, ami a tréningen tök egyértelmű volt. A Q8-as elektronikája megfogta a kocsit, miközben a régebbi sedanok pörögtek körbe-körbe. Ez nem SUV/sedan, akármi függvénye, hanem hogy mennyire korszerű az autó. Egy modern kocsi nem fog felborulni, ne vicceljünk már!
Persze hogy lehet. És közben felméred, hogy a holtteredben nincs egy motoros, aki éppen előz, szemből nem jön senki, jók az útviszonyok, és egyébként is a sávváltás a legjobb döntés a probléma megoldására. Mindezt a másodperc törtrésze alatt.
Tényleg kezd röhejessé válni, hogy laborkörülményekkel érveltek, és úgy csináltok, mintha életetekben nem közlekedtetek volna közúton.
Mondom ezt úgy, hogy én kifejezetten tempósan, mondhatni tahó módon vezetek majdnem mindenhol. De azért a lófasznak is van vége, gyerekek!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Tök egyszerű a megoldás: ülj buszra/villamosra, ha aggódsz a gyerekeid jövője miatt! Nem viccelek, tényleg ez a megoldás. Ha nem ezt teszed, akkor az autóddal ugyanúgy szennyezel, mint bárki más.
Ha Teslába ülsz, akkor is!
A kényelméből senki sem akar engedni, ezek mind szépségtapaszok. Amíg az EV-ket fosszilissal töltjük, addig azok is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Avicularia #76 üzenetére
Hatalmas mázlid volt, hogy megállt az állat. De az is egyértelmű, hogyha nem áll meg, akkor esélyed sem lett volna kikerülni.
-
veterán
A megoldás nyilván az, hogy egyéni szinten lenne valahogy kvótázva az ökolábnyom, akármennyire is fasisztoid ez a megoldás. Ha te sokat tömegközlekedsz/bringázol, akkor meg lenne engedve a nagy autó, aki meg folyamatosan kocsival jár, az szét lenne sarcolva.
Persze ez utópia, a valóságban az lesz úgyis, amit megszavaznak az emberek.
-
veterán
válasz Shadowbull #86 üzenetére
Hát, ilyen biztonsági előírások mellett szerintem is. Esetleg karbon alapon, de azt meg nem tudná megfizetni a nép.
#87Shadowbull
Hja, nyilván nem lehet olyan megoldást találni, ami nem sért érdeket, hiszen az egyéni érdek a kényelem maximalizálása. Csak a társadalmi érdek meg az, hogy ne pusztuljunk ki. Az időtávok szétválnak. Az biztos, hogy valamilyen szabályozás lesz, mert ami most van, az nem fenntartható. Amúgy pont a fosszilis közúti közlekedés a legkisebb gond talán. -
veterán
válasz Shadowbull #90 üzenetére
Abban biztos vagyok, hogy magának az autóiparnak hatalmas az ökológiai lábnyoma, és ennek csak töredéke a belsőégésűek által kipufogott CO2. Ezért gondolom azt, hogy maga a belsőégésűek üldözése nem megoldás az ég világon semmire.
-
veterán
Ebben egyetértek, én most globálisan közelítettem a dolgot. Lokálisan az EV-knek van életminőségi benefitje, ez nem is kérdés.
#95stellaz
Mérhetetlen mennyiségű megújuló kapacitás van még a világon, ha ez megvalósul, akkor eljöhet az az idő, amikor az előnyök a hátrányok fölé kerekednek.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #104 üzenetére
Sem az aszály, sem a tél hiánya nem befolyásolja különösebben az életem. Egyéb ötlet?
Jó, csak ennél azért kicsit holisztikusabban is érdemes gondolkodni. Például vannak helyek a világon, ahol a klímaváltozás éhinséget, ennek következtében polgárháborút okoz. Mondjuk Szíriában, Irakban, és Afrika egyes részein. Az meg már egészen biztosan hat a te életedre is, minimum áttételesen, ha több millió ember indul meg Európa felé emiatt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #107 üzenetére
Ezeken a helyeken az aszály miatt hatalmas területek válnak terméketlenné, az elsivatagosodás terjedéséről is tudományos konszenzus van. Ezek objektív tények, függetlenek a lakosságszámtól. És ahogy a kolléga is írta, ha egy terület eltartóképessége csökken, akkor konstans népesség esetén is túlnépesedés lesz.
-
veterán
válasz Shadowbull #112 üzenetére
Jaj dehogy ugyanazt. Egy jóval magasabb műszaki színvonalú járművet gyártanak.
Ez mit jelent? Miben magasabb a műszaki színvonala? -
veterán
válasz Shadowbull #116 üzenetére
Ezt most nem értem. Én konfiguráltam Teslát, mert nálam tényleg scope-ban volt a vásárlás, és egyetlen dolgot hiányoltam belőle, az ülésszellőztetést. Mármint ID4-hez képest, talán ott elérhető. Mert oké, Audiban magas felszereltséggel kapható légrugós futómű is, de hát az 2x ennyibe kerül.
Közben végigpörgettem, VW-nál sincs ülésszellőztetés, ráadásul (kamu)bőr ülés sem. Most tényleg nem vágom, hogy mit értesz magasabb műszaki színvonal alatt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
De miért nyilvánvaló? Írtam már talán itt is, a Toyotámban okádékabb anyagok vannak, mint egy Teslában. Hát, illesztési hézagok szintjén sem áll túl jól. És most a világ legnagyobb autógyártójáról beszélünk, amit a megbízhatóság nimbusza lengi körül.
Csak arra próbálok kilyukadni, hogy ezek nem valid érvek egy komplett márkával kapcsolatban. Amit ti lemaradásnak tartotok, arra a vásárlóközönség nagy része nem rezonál, mert nem érdekli. Amúgy a Model Y már egy kifejezetten vállalható belterű verda még európai szemmel is.
-
veterán
válasz Shadowbull #169 üzenetére
Skacok, most jöttem egy közgyűlésről, ami önmagában borzalmas élmény. Húzhatnánk itt egy vonalat, és valamilyen más irányba terelhetnénk a diskurzust, mert ez most egyértelműen meddő vita.
-
veterán
válasz Shadowbull #272 üzenetére
Esetleg kifejthetnéd hogy miért is lesz súlyos hatása az életemre annak hogy száz év múlva kipusztulnak a tölgyesek Magyarországon.
No offense, de ez tényleg nettó szűklátókörűség. Mert az téged személy szerint nem fog érinteni, hogy kipusztulnak a tölgyesek, de a kipusztulás oka igen. A kipusztulás oka az átlaghőmérséklet emelkedése, ami a hőségnapok számának emelkedésében is megnyilvánul. Már most is. Az pedig statisztikai tény, hogy hőségben az idősek sokkal sérülékenyebbek. Kiszámolták, hogy naponta mennyien halnak meg önmagában a hőség miatt. Ez rád is hatással lesz, a gyerekeidre méginkább.De hozok egy másik példát. Olvadnak a gleccserek. A laikusok azt mondják, hogy ki nem szarja le? Na igen, csak a gleccserek táplálnak számtalan folyót Ázsiában, de még Európában is. Ha a gleccserek elolvadnak, akkor a folyók vízhozama is csökken, ami sivatagosodáshoz, éhezéshez, aztán népvándorláshoz vezet. És ez nem a távoli jövő, hanem a jelen.
Milliónyi példát tudnék még hozni, ami első látásra irrelevánsnak tűnik a te mikrovilágod szempontjából, de mégsem az, mert a környezet, az időjárás, a bioszféra egy végtelenül bonyolult rendszer, amelyben 1-1 apróbb változás is egészen távoli helyeken fejthet ki negatív hatásokat. Amúgy pont most mosott el pár települést a villámárvíz az országban. A klímamodellek szerint ezek gyakorisága nőni fog. Ez elől nem tudsz elbújni.
-
veterán
válasz Shadowbull #278 üzenetére
Odáig nem jutott el hogy elgondolkozzon rajta: vajon mindenkit érint ha az Alföldön aszály van? Vagy hőségriasztás? Vagy mindenkit komolyan érint ha drágább lesz az élelmiszer? Egyáltalán, mindenki az Alföldön él? Vagy Magyarországon? Vagy mindenkit havi kétszáz nettóból spórol a parizerre mint ő?
Igen, mindenkit érint. Mint ahogy Brazíliában a gazdagokat is érinti, hogy rengeteg a szegény, hiszen megkéselnek 1 kiló kenyérért is. Erre próbáltam utalni azzal, hogy komplex rendszer, ami mindenkire hat. Lehet, hogy te jól keresel, jól élsz, de ha nagyon sokan körülötted elkezdenek éhezni, akkor bizony majd elveszik tőled azt, ami szerintük nekik jár. És erre nem megoldás, hogy beköltözöl egy erődbe, mert egymillió embert nem lehet visszatartani.
Illúzió azt gondolni, hogy a jóléti társadalmakat elkerülik a globális felmelegedés káros hatásai. Elég csak megnézni a világ leggazdagabb országát (USA), hogy mire megy a saját természeti katasztrófáival (Katrina hurrikán, Kaliforniai erdőtüzek). Nagyjából semmire.
Az euro7, kitiltósdi erre egy válasz, csak hát nagyon erőtlen. Ha a nép elkezdi érzékelni ténylegesen a negatívumokat, akkor jönnek majd szépen a radikális intézkedések.
Egyszerűen ledobta a vallásos agyad a láncot, hogy valaki nem buzul bele a globális felmelegedés hisztériába.
No offense, de ez nem hisztéria. A globális felmelegedésről tudományos konszenzus van. A hatásokat pedig látjuk nap mint nap, amik lekövetik a korábbi klímamodellekben jósoltakat. Szóval elég jól előre lehet jelezni, hogy mi fog történni mondjuk 10-20-30-50-100 év múlva.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Futás, futópályák
- iPhone topik
- Autós topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPhone 11 Pro / 64GB / Kártyafüggetlen / Space Grey / Garancia!
- Google Pixel 8 Pro Bay 128gb - Használt, Google gari, akár beszámítással
- Gamer PC RTX 3070 Intel i5 10600KF 1TB NVME SSD Nagyrészt új alkatrészek Garancia és Beszámítás!
- Apple iPhone 15 Pro Black 1TB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple iPhone 14 Pro Max 1TB - Makulátlan, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen