Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Üdv.
Mai napon vásároltam egy 1.2 16V SX Bravo-t, 189 ezer km-el, 250 ezer forintért. Ezzel szeretnék többé kevésbé csatlakozni a topikhozLenne pár kérdésem is.
Milyen olajat vegyek bele?
És akkor most olyan kérdést is , amit komolyan is gondolok, és szeretnék is feltenni, választ kapni rá. Nyilván a fenti csak poén volt1.Szóval, a motor rángat menet közben ha a gazrol leszallok, főleg 3000 környékén, de ezt 100-nal is megteszi, épp úgy mint egyben . Ennek mi lehet az oka, vagy inkább egyedi, nem típus hiba, ismert dolog?
2.A riasztó a következőt csinalja: ha távirányítóval zárom az autót és kulccsal nyitom, akkor ha az utasoldali ajtót kinyitom (ehhez már nyilván nem kell a kulcs) egyből meg is szólal a riasztó. Ennek mi az oka, mit lehet ellene tenni?
3.ablakemelo kapcsolók rosszalkodnak. Csak érintkezés a valószínű? Vagy kapcsoló csere sanszosabb?
4.gyertyabol muszáj 4 pólusú?Előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz hobizoli #3508 üzenetére
Gyertya terén a pólust úgy értem, hogy az a kis karom, ami a közepe fölé hajlik. Abból muszáj-e négykarmos, mert néztünk egy másikat, ott mutogatta a gyerek a régi gyertyákat, az négy karmos volt. Viszont nem tudom mi a neve, ezért mondtam pólust, bár tudom hogy nem egészen azt jelenti.
-
norbert1998
veterán
válasz hobizoli #3511 üzenetére
Most már ezt is tudom
Viszont a tps jeladó gond az úgy módosult, higy akkor rángat, mikor a gázpedál éppen csak be van nyomva. Ez egyes fokozatban olyan intenzív rangatast okoz. Hogy valami brutális, szerencsére ott nem igazán fordul elő hogy abban a pozícióban van a pedál, de negyedik és ötödik fokozatban előfordulna, ha nem rangatna. Így is tps jeladó a tipp?
-
norbert1998
veterán
Egy kérdés, ha én nem kaptam Fiat CODE kártyát, mennyire vagyok nyakig a trutyiban?
-
norbert1998
veterán
Kapok menet közben egy error üzenetet a km szamlalora. Találkozott már valaki vele?
-
norbert1998
veterán
dugnék rá hibakód olvasót is, de ha jól vettem ki, OBD2 sincs a gépen. Ezek után már csak pénzért tudnám kiolvastatni vele a rángatás és a klíma hibáját is
-
norbert1998
veterán
Azért az mi szép már, hogy a fiat szerviz/markakereskedes szerszám híján nem tudja kivenni a 15 éves bravo-bol a rádiót?
-
norbert1998
veterán
Kíváncsiságból, amit a spritmonitorbol nem deritettem ki:
Akinek van vagy volt 1.2 16v-je, annak mennyit evett nagyon kíméletes és sportos módban? Mert nálam nagyon hangulat függő a vezetési stílus, és emiatt érdeklődnék. Na meg mert mióta megvettem még nem tankoltam tele.
Én 60-40%-ban országút-varos használom kb. -
norbert1998
veterán
Ma reggel egy kellemes meglepetés várt. Még szerencse hogy előbb akartam beérni.
Be nyomtam a kuplungot higy elforditsam a kulcsot, és egy koppanas várt a pedalnal, az a fajta, amit akkor hall az ember, amikor nem sikerül az ülés allitojat lyukba tenni és utána beleakad.Ezek után a kuplung nem jött fel, mert a rugó vagy mi nem felfelé , hanem lefelé húzta. Kézzel visszajött a kuplung, és ekkor egy fehér műanyag le is esett onnan.
A műanyag így nézett ki:
Hosszan volt el törve, kb 3-4 cm hosszú volt a darab, és 1 cm széles, 3-4 mm vastag. Egy műanyag téglatest. Viszont az egyik végén volt egy gomba alakú dolog. Feltételezem rugó mehetett arra?A kerdes: tudna valaki linkelni képet egy ép ilyenről, vagy legalább a nevét?
Előre is köszi -
norbert1998
veterán
Így néz ki, ami leesett.
Úgy tűnik mégsem rugó lehetett a gombán, inkább valami tengely szerű lehetett az a gomba, mert zsíros.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Én elf-re szavazok. 190 ezer km óta az van az 1.5 dCi-ben, semmi gondja, ebbe is elfet tettem.
-
norbert1998
veterán
Na, fejlemények. A fojtószelepet nem szedtuk le, mert a csövet lehúzva, be lenézve faja volt és tiszta mint a fene.
A csatlakozókat fémtisztító sprevel befujtuk, kuplungot megcsináltuk.Ma bementem a városba moziba, semmi gond.
Indultam volna hazafelé, nem volt képes feljönni az autó az alsó garázsból (konkrétan fulladt egyben padolgaznal). A dolog úgy volt, hogy mentem szépen felfelé a lejtőn, egyszer csak elkezdett visszafelé esni a fordulat. Adtam egy kicsit több gazt, még intenzívebben csinálta. Kuplung be nyom, gázpedál pockolget majd mikor már képes volt 3000 feletti fordulat elérésére, csúsztatott kuplunggal meg nagy gázzal feljottem.
Egy parkolóban megalltunk hugomra várni, kb 1.5 órát, majd mikor indultam volna, ugyanezt csinálta az autó. De még vízszintes talajon is visszaesett a fordulat. Konkrétan kettőben mentem, de vissza kellett tegyem egybe, és még ott is 1500-ig lement a fordulat, mire visszanyerte az erejét. Utána ment mintha mi sem történt volna.
Utána álltam 10 percet, nem csinálta. Hazajöttem, nem csinálta útközben sem, viszont másfél óra után csinálta, bár akkor nem is melegedett fel a motor, mert kb 3-4 km-t mentem csak.Az egyik gyertyát kivettem, okesnak tűnt, viszont a dugattyú teteje tiszta fekete kátrány szeru trutyi volt. És az autó gond nélkül ment. Ez is, mi?
A rángatás a gázpedál be nem nyomott és épp csak benyomott állapotának küszöbén még mindig jelen van, és pl egyben brutális
Üresben padló gázt nyomni nem kellene, hogy előidézze a tutututututu hangot, nem? Hanem stabil, rendes hangú tiltást elérni. Legalábbis van a családban egy 1.4 i e ibiza, az stabil tiltason, nem tututu
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz rbalint88 #3569 üzenetére
Persze, értem, csak a szerviz nálam az utolsó utáni dolog. Fizetni, hogy szetb@sszak az autót
Van pár tapasztalat a közeli szervizekrol amiket hallottam, olyan eltűnik egy funkció működőképessége, tönkremegy egyszerre 3 alkatrész, eltűnik egy kanna olaj 10 perccel a csere után és hasonlók. Úgyhogy amit lehet, azt magunk.
De ebből diagnosztika kell legyen, igen, sajnos.
Annyit szerettem volna, hogy hátha valaki tud mondani valamit, amin el tudok indulni. Mert így nem igazán megyek semmire.
-
norbert1998
veterán
Hát mikor padlón nyomom és mintha nem is nyomnam, az elég jelentős jel, nem?
Azt nem tudom, hogy milyen, az utastérből különböző kanyarokkal, de egy fémpálca megy be és ki a motortérbe, hosszában alternáló mozgással ahogy a pedált nyomkodja az ember, a fojtószelepet meg bowden formájában éri el. Ennyit tudok, annyira nem néztem még.
-
norbert1998
veterán
Az a helyzet alakult, hogy valószínűleg a rángatás oka ugyanaz, mint a gyökér alapjarate. Azaz 2-2500 között ugrál, de ranyomok egy max def-et és még a kormányt is forgatom egy helyben, és egyszerre be is áll 800-ra, majd mikor gázt adok, utána nem megy le újra 800-ra,hanem fent marad az alapjárat. És ezt hidegen és elegen is.
Diagnosztikára még egy jó darabig nem kerülhet sor (diagtool hiány).Folytoszelepet teljesen szét szedem, alapjárati motorral együtt, kipucolom, gyertyát cserelek, mindezt holnap és kiderül mire jutok. Mondjuk a gyertya nem igazán lehet ennek oka.
-
norbert1998
veterán
Felkerült diagnosztikára a gép, hibakód nem volt benne, a szenzorok nem mutattak furcsa jeleket.
Ma kipucoltuk tenylegesen, mélyrehatóan a fojtószelepet és a lz alapjárati motort. (amúgy az normális, hogy az alapjárati motoron lévő kis műanyag darab a motor tengelyéhez képest kis holt játékkal rendelkezik forgásban? Mert az feltűnt, hogy egy rugó nyomja a motortól el, és oda–vissza tud csúszni). De nem volt az sem koszos.Az alapjárat mintha megjavulgatott volna talán, de a rángatás nem maradt abba.
A szerelő azt is mondta hogy mivel a fojtószelepet megkerülő cső mállik (teljesen be van tekerve szigszalaggal, erősen), ott nincs meg a vakumja, az okozhat rangast. De gondoltam magamba, ha oda akadalytalanul, mindenféle szelep nélkül jut a levegő, akkor kit érdekel ha nem a legszűkebb keresztmetszeténél esetleg egy hangyanyi levegőt be tud szívni?
Bár nem tartom beloszinunek, mert annál jobban szigetelne a szalag, ha szívja a motor. -
norbert1998
veterán
válasz nyogo83 #3604 üzenetére
A rágás jelensége üresben másképp jelenik meg, mégpedi úgy, hogy nyomom a gázpedált egy helyben tartva, stabilan úgy, hogy olyan 2300 környékén legyen a fordulat, na ekkor ezt csinálja non-stop:
2500-ig elpörög, majd 2000-re visszaesik, aztán ujra 2500-ig felmegy és vissza is esik 2000-re. Menet közben ez nyilván nem érezhető, mert nem tud visszaesni a fordulat, csak motorfékezni tud az autó arra az időre, majd ezután újra gázt adni. Tulajdonképp ez az a rángatás, amiről beszélek, hogy, főleg ennél a fordulatnál (mert ugye ekkor van az említett kis gázas pozícióban pedál) rángat. De egy hangyával feljebb vagy lejjebb van a pedál, akkor nem rángat, viszont ha kijjebb van egy hangyával a pedál, akkor már nem is ad semennyi gázt.Szerelő szerint a benzinyomás nem lehet hibás, mert akkor a felsőbb fordulatok nem lennének hibátlanok.
-
norbert1998
veterán
válasz nyogo83 #3606 üzenetére
Álló motornál végig lett nyomva a gázpedál, szép egyenletesen emelkedett a TPS jele. Járó motorná lez már kimaradt.
Viszont ma én is vettem egy olyan diagnosztozálót, amivel a szerelő ügyeskedett, azért 3 autóval a családban nem ártana, főeg ha 10 rongy volt alin. Egy drágább helyen ennyi eg diagnosztika/hibakód törlés. Az ELM327-esem meg csak a thalia-t ismerte fel. WOW Snooper -
norbert1998
veterán
Üdv.
Nem tudom jó helyen járok e, így ha nem, akkor bocsi
2001 fiat bravo 1.2 16v
Arra gondoltam hátha tudtok ötletet adni, Hol lehet a fényszórók reléje?
Nincs a muszerfali biztosíték táblán, nincs a kormányon, nincs a motortér 3 biztosíték táblája közül egyiken sem. Hol lehet?
Jó azt láttam hogy az összes lámpás vezeték bemegy az utastérbe közvetlen, tehát ott kellene lennie. A biztosíték táblán bent már közvetlen az ő 10 amperos kimenete van. Vagyis mindegyike, tehát ott kéne lenni e, de nincs. Lehet, hogy közvetlen a bajusz kapcsoló kapcsolja? -
norbert1998
veterán
A konkrét hiba:
Helyzetjelző módban, (amit tudok két helyen is kapcsolni, bajuszkapcs, és gomb a kulcsjlyuk mellett,) világít a két tompított és a reflektor is vörösen izzik. Tompított módban ugyanez a helyzet, viszont a jobb tompított már nem tompa ekkor. Visszavéve a helyzet jelzőre mindkét tompított teljesen ég. Ugyanúgy izzik a reflektor vörösen ekkor is. -
norbert1998
veterán
válasz molnarpeter #4550 üzenetére
Milyen testelés?
-
norbert1998
veterán
Üdv.
Azért ide írok, mert a trabant korszak óta ez az első autó, amiről úgy tudom, hogy ilyen a kormány kapcsoló, és talán van még pár olasz, amiben így van megoldva.Szóval, a lámpákat nem relék kapcsolják, közvetlen a kormánytól jön a magas áramerősség a fényszórókba.
Újabban kitalálta, hogy reflektor felkapcsolasakor lekapcsol mindent, és vissza kell vennem tompitottra, hogy az újra fel kapcsoljon (amúgy együtt ég a reflektorral). Ilyenkor csak akkor sikerül felkapcsolni a reflektort, ahelyett, hogy minden elsotetuljon fényszórók tekintetében, ha elég dühös mozdulattal lokom előre a kapcsolót. Ha hátra húzom, akkor gond nélkül bekapcsol mindig, de ugye az csak a "villogtatos" állás.
Nemrég szét volt szedve a kormány kapcsoló, minden rendben volt. Mi lehet a gondja?
Mármint, biztos hogy újra ő a ludas, de találkozott valaki ilyennel mar?Bravo 2001
[ Szerkesztve ]
-
-
norbert1998
veterán
De mondom, hogy a karban nincs se vezeték se hiba
-
norbert1998
veterán
Hali.
Milyen autót topikban már kerdezoskodtem, és odáig jutottam, hogy 147 jtd-vel (fl előtti) vagy marad, ami van.
Jelenleg egy szép állapotú 2001-es 1.2-ed bravom van. Igazából nincs vele bajom, nem eszik sokat de sajnos nem is megy úgy, ahogy az tetszene, ezért gondolkodom a 147-esben. Meg hát az a plusz 4-6 légzsák is elég kellemes érzést kelt az emberben.
Nem szeretnék túl sokat rá fizetni, mert bár tudnék, inkább félre teszem egyetem alatt (amit most kezdek).
Még egy alternatíva: renault thalia 1.5 dci, 240 ezer km, 37 ezer km)es kora óta apáme, csak sajnos én nagyon fapadosnak találom, hiába 2005-os, ezt szerintem annyiért megkapnam, amennyiért a bravot el tudom adni.
Mit tennetek a helyemben?
Gondolkodtam egy darabig a GT-n is, de annyit nem hiszem, hogy szeretnék autóra áldozni, az egy 1,5 misiben benne lenne a végére legalább.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Üdv!
Két hete(sőt, múlt hét hétfőn), mikor kb írtam, töltettem fel a klímámat, mára az összes gáz eltűnt benne. Ebben a "jó" időben fél óra alatt meg se közelítettük a 23 fokot a beltérben, országúton.
Egyrészt megőrülök, mert az autó értékének a felét is bele lehet emiatt burítani, másrészt olvastam máshol is, hogy bőven van esély arra, hogy nem találják a hibát, jó pénzért persze.Van valami gyakori hibaok esetleg ezeknél? Mert ha nem, akkor repül ez a kramanc a hahura aztán szevasz...
Bravo 1.2 2001-ből
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest