Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rbalint88

    addikt

    válasz swixx #4643 üzenetére

    Jo auto, szeretheto abszolut. De elso autonak... elegge melyviz. Sajnos keves a jo szerelo, akinel nem tobb hetes varolista van. A konstrukcio maga nem rosszabb, mint adott evjaraton es kategorian belul barmi mas, sot. De egy ilyen auto fenntartasahoz akkor is kell egy havi 2-300ezres fizu, ha nincs hiteled es egyebkent nem szorod a penzt. Ez igaz Passatra, Avensisre, Mondeora is ugyanugy. Ezek nagy, bonyolult autok, ennek megfelelo fenntartasi koltsegekkel. 2M-t raszannek a vetelre es tovabbi 500 legyen zsebben mindig, mert barmikor kellhet es kelleni is fog. Az Alfa annyival nyugosebb, hogy nem turi a takolast, olcsojanoskodast.

  • rbalint88

    addikt

    válasz swixx #4646 üzenetére

    Figy, nekem 156 van, minimalisan egyszerubb szerkezet. Van benne 304ezer km. Iden 1,1M Ft ment ra. Ebbol 200ezer ment arra, hogy elromlott -hengerfejproblema- es 900ezer karbantartasra -turbo, turbocsovek, kettostomegu, kuplung, lengescsillapito, fekek-, meg hatra van iden kb 100ezer Ft rakoltes. Es ehhez minden olcsobb szinte, mint a 159-hez. Ami mar szinten egy 10 ev koruli auto, ugyanugy elojohet barmikor barmi, akarmilyen tuttifrutti keves km-es, megkimelt, szervizelt autot veszel. Ez kurvasok penz. (Majd ha meg kell keresni, akkor megtudod). Az biztos, hogy te leszel a kampusz faszagyereke egy ilyen autoval, de inkabb legyel kicsit szerenyebb es valassz olyat, amit onerobol is fent tudsz tartani. Pl egy 147, 156, GT megfelelne a celnak 1.6, 1.8 benzinmotorral. Azokban nincs turbo (100-200e Ft), kettostomegu (150eFt, plusz kuplung 60-70, erdemes egyben), common rail rendszer - ami mondjuk nem nyugos, de nem vagyunk josok-, 159 eseten reszecskeszuro is van ugye.
    Futomuvere kell vigyazni, nem kell ra malomkerek, meg hidegen nem szabad terhelni es akkor tartos lesz. Elso autonak meg tul jo is kb :) ja es sokkal sportosabb, kozvetlenebbek egy 159-nel, mert van 2-300kg sulyelonyuk, jobban erezni benne a menest. 159 full bunker a 156 utan, ennek vannak pozitiv es negativ aspektusai is.
    A tobbi tipus csak azert kerult bele, hogy a "szar olasz szar" dunnyogesnek elejet vegyem, 3 passatom volt, meg egy avensisem, azok is "ugyanilyen fosok", csak hangosabban lobbiznak a tulajok, hogy nem is azok.

    [ Szerkesztve ]

  • Integrale

    veterán

    válasz swixx #4651 üzenetére

    Mennyi a keret? Abból kiindulva, hogy otthon 407-van, aminek a piaci értéke a 159 alatt van, de legjobb esetben is egál, és a szüleid ilyet vennének neked, akkor kb 1,5 millió lehet rá, annyiért éppen nincs jó 159.
    A jót úgy értsd, hogy azért adják el (az ilyen korú, állapotú autókat, legyen az Passat, Avensis bármi) ennyiért, mert most esedékesebb egy nagyobb szervizelés, ami ennél drágább, annál vagy megcsinálták már, vagy alapvetően jobb állapotú, kevesebbet futott stb.
    Te akarod fizetni a jó állapotra hozást úgy, hogy 1,5 milla a keret? Van további fél? az alapvető dolgok cseréjére?
    Akár 4 (egyébként 8) gumi megvétele, ha külön felnin a téli nyári, akkor az is, vezérlés, folyadékok, fékrendszer, és akkor ezek csak az alapok, amiket minden esetben át kell nézned, cserélned kell, akár az egészet, akár részben (pl csak fékpofát). És akkor még semmi váratlan nem adódott, arról nem is beszélve, hogy átírás, eredetvizsga, biztosítás stb stb

    Ha van 1,5 milliód (khm.. szüleidnek), akkor annak a feléért vegyél autót, mivel nincs fix, állandó, nagyobb összegű bevételed, hogy egyedül tartsd fent, tehát kell egy puffer.
    Tehát, ha van ennyid autóra, akkor a feléért vegyél egy jó 156-ot, szigorúan V6-tal, akár FL utánit is találsz, szerintem dögösebb mint a 159, ráadásul sokkal nagyobb a rajfaktor a suliban, hiszen V6, szép, Alfa.
    Marad pénzed arra, hogy felhozd nagyon jó állapotra. rbalint88 is ezt csinálta.

    Ne legyél tipikus magyar vásárló, takaró végéig, vagy azon túl nyújtózkodást értem itt. 1,5 millióból max 1-ért veszünk autót, 159 nincs ennyiért, de még 1,5 ért sincs, mert az 1,5 milliós 159-hez hiányzik a zsebedből még közel egy millió.

    Csak ésszel!

    "Bad reklám is reklám too"

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz swixx #4646 üzenetére

    @swixx

    Részemről +1 rbalint88 és Integrale felvetéseire.

    Múlt év decemberében vettem a magam Alfa GT-jét, beletettem ~2000 km-t és ehhez, vagy emellett, a rendbehozás eddigi végösszege 1.2M. Jelenleg is le van adva fék, lengéscsillapító cserére, illetve a klíma beüzemelésére (idáig el voltam nélküle)...még ~200k.

    ...és még vannak terveim, sok is; van, amelyik szükségszerű, mások szubjektívek.

    Ráadásként külön kálvária volt eljutni egy olyan szerelőhöz, akinél 'érdemes' is költeni; pár oldallal előbb elolvashatod, jó pár gondolatot szenteltem annak, hogy mekkor szop@s a használt Alfa és miért.

    Btw, a szerelőért még egyszer köszi, Bálint. :)

    Ennek ellenére szerintem vegyél Alfát, akár 159-est, ha az tetszik...ugyanis egy élmény. Ugyanakkor számolj azzal, hogy rövid szerelem lesz, ha a szülői apanázs nem fedezi az árnyékból orvul, spontán előugró járulékos költségeket. Amik lehet, hogy nem is lesznek...legyünk pozitívak. :)

    Egyébként a 'digó' életérzéshez talán elég lehet egy T-Jet Grande Punto is, első generációsból 1.5M-ért már tudsz válogatni; szerintem utána már csak rontottak rajta, legalábbis a külcsín tekintetében.

    Kissé hosszú lett, de ha eddig elolvastad, akkor még egy zárógondolat: én pont úgy vettem Alfát, ahogy most te is hozzá állsz, t.i. rájöttem, hogy szeretnék egyet. Vagy GTV-t (esetleg Spider-t) vagy GT-t. Pont. Nem jártam utána, nem kérdezősködtem...csak megvettem a legelsőt, ami szembejött és egyben tetszett. Te máris egy lépéssel többett tettél azzal, hogy előzetesen érdeklődsz. Ugyanakkor büdzsétervezéskor a vételár többszörösét írtam fel a virtuális 'kockáspapírra'.

    Ugyanis itt is, mint máshol, három úton rendezheted a problémákat:

    - Elnézed / ignorálod (megbosszúlja magát, illetve ehhez én borderline OCD-s vagyok, már a legkisebb ciripelés is kikészít...egy ilyennek használt olasz..pff)
    - Megcsinálod magad (ehhez se készségem, se alkalmatosságom nincs)
    - Addig dobálod felé a pénzt, amíg bele nem fullad (a fenti kettő kiesésével nekem csak ez maradt)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák