Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Integrale

    veterán

    válasz zolnagy #4898 üzenetére

    Igen, ez a Grande, csak a faceliftek alkalmaval uj nevet kapott, eloszor volt Grande, aztan Evo, aztan siman Punto. De ugyan az az auto a mai napig!

    "Bad reklám is reklám too"

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz zolnagy #4898 üzenetére

    @zolnagy

    Én 2007-ben vettem az enyémet, a mai napig megvan, bár ma már főleg az Alfa-t nyúzom.

    Ugyanez a motor, t.i. 1.4 8V 57kw, és val'sz'eg a gép többi része is u.a. - nem hiszem, hogy a külcsínen és a kis gizmókon kívül sokat variáltak volna vele ránc-felvarráskor.

    Jelenleg ~125k km van benne, ebből 90-100k városban lett belekergetve, főleg É-Buda D-Buda ingázás.

    A kopó/fogyó alkatrészeken (akksiból harmadik van benne, féktárcsák egyszer cserélve, betétek 2. vagy 3. garnitúra, gyertyák 2. garnitúra, és komplett vezérlés + vízpumpa egyszer 90k környékén) és olaj- és szűrőcseréken túl a következők fordultak elő:

    - főtengely vagy váltó (?) szimmering csere 100k környékén
    - kormánykonzol csere 100k környékén - a légzsák jeladó kábele elszakadt és akkor már éltem az alkalommal és tempomatkaros konzol lett helyette
    - leömlő "felesztergálása" 100k környékén - a rögzítő csavarok elfáradtak és utána törtek. Ki kellett fúrni őket.
    - generátor csere 95k környékén - "kettétört" a ház, állítólag típushiba
    - önindító csere szintén 95k környékén - Bendixes lett talán? Működött, csak csúnyán nyekkent indításkor.
    - váltóolaj csere
    - kormány és váltógomb és váltószoknya bőrőzése 100k környékén - nem pusztán az esztétika miatt, hanem a gyári "bőrkormány" elkezdett hólyagosodni és hámlani

    Most fejben nagyságrendileg összeadva 280-300k HUF. Tíz évre nem rossz. :)

    Ami még van, illetve időszerű lenne: fékolaj csere, hűtőfolyadék csere (már évek óta a garázsban áll mindkettő), illetve a jobb hátsó ablakemelő szerkezet megadta magát és a bal hátsó kilincs huzalozása is, így 30 fok felett (gondolom megnyúlik) csak belülről lehet nyitni az ajtót - miután az utóbbi két dolog szökőévente egyszer tűnik fel, így pont nem érdekelnek... :)

    Városban egyébként a motor-váltó kombó jó: viszonylag rövid fokozatkiosztás és az alul nyomatékos motor miatt kifejezetten kényelmesen lehet vele közlekedni. A fogyasztási átlagom városban 7 liter körül van. Szerintem autópályán 120km/h körül ideális neki, az ~4000 fordulat, és ott fed.comp. szerint 7-8 litert fogyaszt.

    Mind városban, mind azon kívül meg lehet érezni az egyébként sem kicsattanó agilitás további romlását, amikor a klímát bekapcsolod. A motor egyébként 2000-es fordulattól 4000-ig lineárisan húz, afelett csak hangosabb lesz, erősebb vagy jobb semmivel sem. Csimbumm-cirkusz sehol sincs. :)

    Olajfogyasztás nincs vagy csak nem tűnik fel; az első pár évben nézegettem, de miután nem volt semmi említésre méltó, így azóta csak annyit teszek, hogy a cserekor visszamaradó fél litert (2,5l megy bele) fél év után beletöltöm...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • Integrale

    veterán

    válasz zolnagy #4907 üzenetére

    7. generációs? :D 3. generációnál jár a Punto.

    "Bad reklám is reklám too"

  • Integrale

    veterán

    válasz zolnagy #4910 üzenetére

    Valami értelmeset is hozzászólva, próbáltad mind a kettőt, és úgy bizonyult dinamikusabbnak a Suzuki?
    A Swift nekem is bejön, egy előző generációsat sokat vezettem, valóban dinamikus, pörgős, Puntót ezzel az ellátmánnyal még nem, csak korábbi 1.4-et, nem gondolnám lomhábbnak.
    Fogyasztás nem kérdés, azért ez csak egy "régivágású" 8v 1.4, Swift modernebb ilyen szempontból, de egy spritmonitor.de-t megnéznék ezzel kapcsolatban.

    "Bad reklám is reklám too"

  • rbalint88

    addikt

    válasz zolnagy #4912 üzenetére

    mit jelent a teljes felszereltség? nálam ebben a kategóriában min2, de inkább 4 villanyablak, villanytükör (az se baj, ha becsukja magát motorral), klíma (lehetőleg hőfokszabályzós), ülésfűtés, bőrkormány és váltógomb, tempomat, tolatóradar, normális, min 4+2 hangszórós zene bluetooth kihangosítással. min 4 légzsák, abs, esp ugye kötelező. csodálkoznék, ha ez mind benne lenne ennyi pénzért bármelyikben :)

    [ Szerkesztve ]

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz zolnagy #4914 üzenetére

    Tolatóradar azért nem árt, sokszor egy árban van egy lökös fényezéssel :)

  • rbalint88

    addikt

    válasz zolnagy #4914 üzenetére

    továbbra is azt mondom, hogy végig kell talpalni az összes gyártót, hogy mit adnak ennyi pénzért. illetve nézz szét hasznaltauto.hu-n, ott is vannak új autók/szalon demóautók, elég jó ajánlatokat ki lehet fogni arról nem beszélve, hogy egy ott hirdetett autóra valószínűleg nem kell hónapokat várni. új autót min 3 évre, de inkább tovább érdemes megtartani, olyat vegyél, ami kielégíti minden igényed a lehetőségekhez képest legjobban.

    150-et nagyon megér az a csomag :K

    ülésfűtés nem szeretés kérdése. nem kell tojásfőző fokozatra rakni, meg úgy ülni rajta fél órát, de különösen a hölgyeknél nem hátrány, ha nem fáznak fel, de én se szeretek kockára fagyni a kocsiban, ha kint áll télen egy éjszaka. mondjuk az ülésfűtés pótolható dolog, egy gyors felfűtésű változat nagyon hasznos, amíg levakarod a jeget a szélvédőről, kellemesre melegíti az ülést. unokatesóm volvojában nem is kell 3percnél tovább használni, akkor is csak az alacsonyabb fokozaton. mondjuk az északi technika, de szerintem az erősebb fokozatot csak -20fok alatt kell bekapcsolni :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz zolnagy #4916 üzenetére

    @zolnagy

    Örülök, hogy tetszik. Anno az 1st gen. 'vasaló' Swift-et én is nézegettem, de szerintem annál 'autósabb' volt a Punto. Nem tudom, hogy a legújabb Swift milyen ahhoz képest.

    1.3-as vasalót vezettem egy darabig, az biztosan dinamikusabb a GP-nál, cserében többet evett valamivel; szintén nem tudom, hgy milyen motorral van az új.

    itt csak csomagban elérhető a tolatóradar 150e-ért, de kapok még hozzá el. hátsó ablakot, kartámaszt, esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső visszapillantót és tempomatot.

    Szerintem is megéri a csomag; ugyan a Punto jól belátható (pontosabban: érezhető) hátrafele, de a radar kifejezetten hasznos kényelmi eszköz. A tempomat pedig olyan, mint a légkondi: addig nem fontos, amíg nem volt, utána nem lehet meglenni nélküle. :) Én városban is használom, ha úgy érzem, hogy pár percig nem kell majd a gázzal foglalkozni, pl. lehet haladni a rakparton, körúton, stb. Pályán, országúton, stb. egyenesen imádni fogod, főleg ha órákig úton vagy.

    A többi csingilingi meg olyan, amilyen: ha adják, fogadd el. A Punto kartámasz sh*t, de minden jobb, mint a semmi; ha hozzászoksz, utána hiányolni fogod, ha olyan kocsiba ülsz, amiben nincs. Illetve én még olyan autómata ablaktörlővel nem találkoztam, ami ne idegesített volna fel.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák