Új hozzászólás Aktív témák
-
gipsztigris
addikt
Úgy látom, nagyon véded a kérdésed jogosságát.
Én is kérdeznék egyet. Szerinted a gyári alkatrésztől (ami ugyanolyan, mint amivel összeszerelték az autót) van jobb minőségű alkatrész?
A gyári alkatrész mindenben kielégíti a gyár által támasztott minőségi követelményeket, és noha van úgy, hogy egy-egy alkatrész esetében beazonosítható az eredeti gyártó is, pl. az 1,6 Mjet vezérműszíj Dayco márkájú, de minőségbiztosítás tekintetében a Dayco vezérműszíj gyengébb, mint egy Ricambi originali (szintén Dayco) vezérműszíj.
Szerintem a gyárinál nincs jobb![ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
"Egy utángyártó gyárthat adott alkatrészből sokkal jobbat, igény kérdése."
kb. ugyanezt írtam, de attól még nem lesz gyári beszállító, hogy a gyáritól jobbat csinál.
Amúgy meg miért tenné? Mindennek ellentmond. Mármint nem a józan észnek, hanem a trendnek ami zajlik a világban. Tatós, hosszú életű autó/alkatrész "ROSSZ!"."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
apatyas #11445 üzenetére
A listából a két utolsó a valamire való, a többi szemét! A piros túl van árazva kissé, de a ritkasága miatt ennyi. Ha mindenáron 147-est akarnék venni ebből a listából, akkor a négyest nézném meg, bár a 120 ezer kilométeren szerintem mocskosul röhög a motorvezérlője.
A lényeg, hogy 147-es tulajként nem lesz gondod arra, hogy hová tegyed a spórolt pénzedet!
Ahogy előttem is írták, ha nem kifejezetten az Alfa feelingre vágysz, akkor sokkal jobb választás lehet egy Bravo vagy egy Delta.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
hobizoli #11449 üzenetére
Végül is, minden attól függ, hogy az alapállapota milyen a járműnek, valamint mennyit mennek vele évente.
Én másként látom ezeket a használt autókat, tekintve, hogy autójavító műhelyt üzemeltetünk a fiammal. Ha valaki egy 17-18 éves 147-es Alfát vásárol úgy, hogy a javításokért fizetnie kell, az alkatrészekre nincs jóárasított beszerzési forrása, annak szinte 100%-ig garantált a csalódás, mert nagyon sok pénzt fog rálocsolni a verdájára.
Tegnap végeztünk egy 2008-as Lancia Musaval, friss vásárlás, egy teljes átvizsgálást és szükség szerinti javítást kért a tulaj. Semmi komoly, mégis a számla vége 300+ eFt lett úgy, hogy frissen volt műszakiztatva a gépkocsi, ezért a fékje legalább jó volt."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
alázógyík #11451 üzenetére
Egy hatéves autón ez így van rendjén, ha a kötelező dolgokat megadják a kocsinak, de szerintem, az Auris sem lesz 10 év múlva makulátlan. A 210 ekm nem vészes hat év alatt, mert az évi 35 ezreből arra lehet következtetni, hogy hosszabb távokon volt használva. Rövid távokon elég nehéz beletenni ennyit, kivéve ha taxis vagy.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
Mandra #11476 üzenetére
Igen érdemes cserélni. A fastoriginal egy olasz csomagoló cég. Áltlában az alkatrészek minőségére nincs panasz, de pl. szűrőből biztosan nem vennék csak Purflux, UFI, MANN, vagy gyári szűrőt.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
slett27 #11495 üzenetére
Nekem tegnap a saját Deltám volt a műhelyben.
Hátsó híd szilent csere, egy bónusz hátsó rugótöréssel megspékelve. Ez a legrosszabb, mert nem elég, hogy nem keresünk pénzt, még költeni is kell!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
slett27 #11497 üzenetére
Gyári szilent 8900/db , a hátsó rugó pedig cca. 10 eFt/db a Bárdinál egy kis kedvezménnyel. Anyag volt kb. 38 ezer, ha munkadíj is jönne rá, akkor nem állna meg 60-ból.
A kehely a 4. és 6.sz. alkatrészek. Ezek adják ki a hajtást a váltóból és csatlakozik hozzájuk a féltengely. [kép]"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
-
gipsztigris
addikt
válasz
molnarpeter #11540 üzenetére
Mennyivel jobb az alu mint a gyári Fiat tömítés?
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
molnarpeter #11546 üzenetére
Azért kérdeztem a gyári Fiatot,mert elvileg az Opel módosított a tömítés anyagán és ez a hiba azért jellemző inkább az Opelbe szerelt motorokra. A minap szedtünk szét (más okból) egy Delta 2.0 Mjet motort, bőven 250 ekm feletti futással és a tömítés tökéletes volt alatta.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
Szerintem cseréld le az interfészt mert abban van a hiba!
Nekem is van olyan ELM327-es ami az olaszok 90%-val kommunikál rendesen, de a Deltámon azonnal kikapcsolja az utasoldali légzsákot és kormányszevó hibát dob."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
TheProb #11624 üzenetére
A kilométer nem sok, de tekintve, hogy ezek a motorok, pláne a 150 lovas jól ki vannak hegyezve, lehet belőle kisebb-nagyobb felújítás is nemsokára. Tudni kellene, hogy mennyire csipegeti az olajat. Kuplungról nem ír, sem váltóról, pedig a váltó ezen is M32-es. Amúgy nem tűnik rossznak, ha Bravot akarnék venni, szerintem elmennék megnézni. Ha nincs kőbe vésve az ár, akkor akár jó is lehet. Egyedül az ezüst szín az ami nem áll jól neki! Mondom ezt ezüst Delta tulajként.
Igazából az ezüst szerintem nem áll jól egyetlen autónak sem.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
hobizoli #11629 üzenetére
Igazad van! Értem amit mondasz, viszont amit látok a műhelyben a 300 ekm körüli motorokon azok nem pont ezt igazolják.
Ebbe most nem mennék bele, hogy szerintem miért van kihegyezve egy 1,4 -es motor 150 lóval, mert láthatóan nem értenéd meg! Na nem azért mert hülye lennél, hanem azért mert más korban, más járműveken nőttünk fel és ezt pár rövid mondatban nem tudnám elmondani.Talán ha egyszer összefutunk valamelyik találkozón...egy sör mellett.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
hobizoli #11633 üzenetére
"aki ezt leszarja es ugy hasznalja, annal lehetnek ebbol bajok a dugattyun"
És sajnos lesznek is, mert az átlag autós azt sem veszi észre, ha elhagyta a generátort.Pláne nem foglalkozik azzal, hogy egy turbós motort hogy használunk, hogy fontos lenne ha nem csak akkor jönne szerelőhöz amikor már megállt, stb. Tolja neki, ha majd megáll akkor jönnek, hogy baj van. Világít a check engine? Amíg nem megy vészüzembe, addig nincs nagy gond szerintük. Tisztelet az egyre kevesebb kivételnek!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
Igen, amikor a terelőlapát motorokhoz a fiam szétszedi a műszerfalat, kb. akkor vagyunk időben félúton a radiátor cseréhez.
Mert a fűtésboxot kiimádkozni sem egyszerű, de utána még a boxot is darabokra kell szedni. Hálás munka!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
válasz
slett27 #11724 üzenetére
" Ráadásul az olasz kocsikat 10 szerelőből 9 nem like-olja."
Mi meg jellemzően csak olaszokat csinálunk.Fiamnak mondtam anno, hogy olyan márkára kell ráállni amit a többség szerelő utál.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
TheProb #11736 üzenetére
2010-től (vagy 2011-től) az EU versenypiaci szabályok értelmében már nem csak gyári szakszerviz, hanem márkafüggetlen javító is elvégezheti a kötelező cseréket bizonyos feltélelek mellett.
Tanusítani kell, hogy gyári technológia szerint végezte, gyári alkatrészeket kell beépíteni és a számlán is szerepelni kell a tanúsításnak. Persze, kis túlzással írtam, hogy a sarki szerviz is megcsinálhatja, de pl. Dunakeszin a Németh autójavító szerintem biztosan megfelel a feltételeknek. Utána kell nézni, mert lehet,hogy autózni kell egy kicsit de 100%, hogy a feléből vagy még alatta is meg lehet úszni a kötelező szervizt."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
Integrale #11755 üzenetére
Tőlem szokták kérdezni ügyfelek, hogy milyen autót vegyenek, milyen autót ajánlok?
Mindenkinek azt tanácsolom, hogy olyan kocsit vegyen ami tetszik, amiben jól érzi magát, amire a parkolóban jólesően tud visszanézni!.....mert a technika mind egy rakat fosch!Sok különbség nincsen!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
apatyas #11776 üzenetére
Sem az EGR, sem pedig az örvénylapátok offolása nem fog gondot okozni a műszaki vizsgán! Ha az EGR-t nem csak blindelték, hanem ki is írták az ecuból akkor a műszakin nem fogják észrevenni.
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
alázógyík #11784 üzenetére
Igazából a motoroknak nincs baja. Azok olyan erősek mint egy bivaly. A motorban lévő pozíció érzékelő potméter viszont egy hitvány öt forintos darab. Az megy tönkre. Lengyel fórumokon néhányan már cserélgetik a potikat külön. Ebay-en egy tucat poti kerül 5 dollárba.
Na meg persze a műanyag közdarab szokott eltörni, ami szintén filléres cucc."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
alázógyík #11790 üzenetére
Nem mondom, mert én (pontosabban mi) bontjuk le a műszerfalat.
Csak azért mondtam, hogy akinek van erre affinitása, az elvileg meg tudja oldani kicsipénzből is. Nem lenne fontos a 14-17 eFt-os motorokat mindet kicserélni. De én sem csinálnám meg fizetős ügyfélnek, mert ha valami gebasz lesz, akkor garanciába eléggé fájdalmas dolog félnapos munkát ingyen végezni.
Igen idegesítő, pláne annak tudatában, hogy milyen filléres dolgok miatt kell százezres nagyságrendű javítást végezni."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz
juvegamer #11797 üzenetére
A vízmpumpa szivárgást elég nehéz észrevenni,. Egyrészt mert a meleg motorra ráfolyva inkább elpárolog a hűtőfolyadék mint csöpögős foltot hagyna, másrészt meg a vezérmű burkolat takarja.
"a kiegyenlítő tartályba tett eszközzel megmértek valamit a szervízben de az is rendben volt."
Azt vizsgálták, hogy nincs-e égéstermék nyoma a hűtőrendszerben. Jó hír, hogy nem hengerfejes a verda![ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
válasz
akooos #11806 üzenetére
Erős, megbízható, robusztus motor, gazdaságos üzemeltetéssel. Ha nincs elhanyagolva, akkor örök mint a nyomorúság. Volt nálunk 700 eKm-t futott 147-es Alfa, aminek a motorjában a vezérlésen kívül MINDEN gyári és bontatlan volt .
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-