- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- EAFC 24
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elektrosokk
addikt
válasz csabi94 #4883 üzenetére
Annyira nem szívàs. A pumpàt kellett cserélni màr rajta, a szelepeket , meg most volt olaj szivàrgàs, illetve egyszer újra kellett tanítani. (Elmúlt 2 évben) menni vele nagyon élvezetes, ha szereted hogy forog a motor, de persze vàltogathatsz Te is. Én annyira megszoktam hogy màr nem is vennék manuàlis vàltóval autót. (De nyilvàn egy full automata azért màs)
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
Arni9010
aktív tag
válasz csabi94 #4942 üzenetére
Szia!
Az autó csere szerintem leginkább a pénztárcád kérdése, nincs igazán egy súlyban a két lehetőség
A Grande Punto kapcsán az 1,3 JTD-t nem igazán javaslom, rengeteg probléma van velük
Illetve a 156-nál vedd számításba az alumínium lengőkarokat (nagyon nem olcsó)
A benzines blokkokat nem ismerem, az 1,9 JTD elég problémamentes.Szerk:
Integrale kolléga jól összefoglalta a dolgot, annyival egészíteném ki hogy benzinesből 16V-t javaslom, az 1,4 8V-vel van tapasztalatom, hát iszonyat lomha[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4942 üzenetére
Ha Lybrából és 155-ből bevállalod a benzinest, akkor 156-ból miért nem? Ugyan azok a motorok (Lybra 1.8 egy butított Alfa motor, TS nélkül).
Más: Igaz, hogy a Tempra öreg, és kell rá költeni, de én csak akkor cserélném, ha fiatalítás lenne a cél, nem pedig a költés elkerülése. Ne gondold azt, hogy az új szerzeményre nem kell majd költeni, főleg a kínálat alján levőkre, pláne otthon.
Olcsón hozzá lehet jutni ezekhez, de a fenntartása (nem csak meghibásodások miatt, hanem kopó alkatrészeket tekintve is) arányaiban drága, ezért sokan nem költenek rá (pontosan amiért te is szeretnéd cserélni a Temprát).
Sok leharcolt és lelakott példánnyal fogsz találkozni, Lybrából szinte lehetetlen kifogni egy normális példányt, a kínálat sem nagy sajnos.
Én a helyedben lőnék egy GP és nem JTD-vel, hanem 1.2, 1.4 benzinessel, (esetleg Stilo, de nincs akkora különbség a kettő között árban.) Nagyon jó az a JTD, családban van több is, de mind újonnan vásárolt, olajat 10e-ként cserélve, használtként nem merném bevállalni.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz csabi94 #4952 üzenetére
Ha Pest megyei vagy, vendégem vagy egy 5 ajtós 1.2 8V Punto erőgép próbaútjára.
60 nyihaha, klíma, 2 elektromos ablak elől, 2001-es. Szívesen elmondok róla mindent, amit eddig tapasztaltam. (kb. fél éve van nálam.)[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
aktív tag
válasz csabi94 #4957 üzenetére
@csabi94
Csak amikor az van, hogy el kell jutnom A-ból B-be, és tényleg megteszek mindent azért, hogy ezt a lehető legolcsóbban megússzam (sváb vagyok ), akkor menjen már el 6-tal mondjuk (benzines esetén), ne 7,5 legyen az alap.
Csak a fenti gondolasorra reagálva: ha benzinestől stabil 6-7 literes fogyasztást vársz, akkor szerintem 1.4-1.8 tartományban nézegess (főleg lefele) és abból is a 'casual' konstrukciókat; pl. nem hinném, hogy az Alfa motorok között találnál olyat, amit nem a teljesítmény irányába hangoltak...persze néha csak pszeudo jelleggel, de akkor is...
Egyébként csatlakozom Dr.Zoo felajánlásához: ha szeretnél egy próbakört 1.4 8v GP-vel Bp környékén, akkor dobj egy PM-et.
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
válasz csabi94 #4957 üzenetére
Anno nekem is görbült a szám a benyás 156 fogyasztása miatt.
Az segített ezen túllépni, hogy olvastam több helyen, pl itt is aaz autós "nagy" topikban, hogy minél kevesebbet gurul az autó, annál kisebb részt jelent az összes kiadásból az üzemanyag.
És a saját tapasztalat is ezt igazolta
Ha új autód van, akkor azért, ha pedig öreg, akkor azért lesz az összes többi kiadás jóval nagyobb, és hacsak nem sokat mész napi szinten, akkor a benya (szinte) elhanyagolható... legalábbis olyan szinten hogy ha valaki egy kicsit is élvezi a vezetést, akkor ne a takarékosabbat, hanem a jobb élményt adót vegye.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4957 üzenetére
1.4 TS 145 6-8 kozott fogyaszt, sok palyaval jon ki az atlag 7 kore, attol fugg, hogy klima on vagy off, de ez forog 4500-at 130-nal.
Most vettem egy A3-as Audit (tudom, takarodjak a topikbol... ) 55 literbol elmegyek majd 800 km-t, napi ingazas meloba, hetvegente 5-600 km kirandulas. Teljesitmenye mind a kettonek ugyan akkora, az Audi nyomatekosabb (1.6), viszont az Alfa 100 kg-mal nehezebb. Oda akarok kilyukadni, hogy ne a lovakat nezd, hanem a tomeget, nyomatekot, esetleg teljesitmenygorbeket stb."Bad reklám is reklám too"
-
nyogo83
senior tag
válasz csabi94 #4957 üzenetére
Ha teheted, nezz meg eloben egy Lybrat, ulj bele, tapogasd meg a belteret.
156-ot akartam venni, de a csomagter meretbeli kulonbsegek es a strapabirobb/egyszerubb futomu konstrukcio, valamint szamomra a kenyelmesebb ulesek/belter a Lybra fele huzott.
1.9Jtd orszaguton/palyan 5-5,5 varosban (Pesten) 6,5-7 korul megall. Ennel tobbet nem sikerult meg megetetnem vele, pedig nem totymorgok.
Ugy erdemes megvenni, hogy lelekben 70-80k legyen a turbo felujitasra felreteve, illetve egy 100-as korul a lendkerekre.
Ha normalis gazdaja volt, akkor nagyon nem lesz gond amugy ezekkel se.
A gyari turbot 260k km-nel ujittattam fel (semmi extra hiba nem volt, csak megelozes szintjen), a kuplung/lendkerek meg a gyari es semmi baja nincs. Ennyit a dizel mumusokrol.
Motor szempontjabol 1,6 kilove, gyenge ehhez. Az 1.8 ugyanaz mint az Alfa, de sajnos ugyanarra a hibakra is hajlamos, akar hajtjak akar nem. Tobb 1.8-as Lybrasrol is tudok h szinte torvenyszeruen 200k korul elojon az olajzabalas, hengerkopas, fotengelycsapagy problemak.
Legoptimalisabb/esszerubb valasztas vagy az 1,9Jtd vagy a 2.0 benzin.
1.9Jtd-bol ha lehet, akkor a 115/116Le verziot erdemes keresni.Rozsdasodni 12-14 ev felett szokott 1 helyen, a hatso kuszob sarkoknal. Javitoiv van hozza, lakatos olcson helyrerakja, mashol nem jellemzo ha nem volt torve.
Alkatreszek/fenntartas olcsobb mint egy Alfanak, cserebe inkabb nyugis hangulatu vezetesi elmenyt ad az Alfahoz kepest.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4977 üzenetére
Marektol csak alkatreszt szabad venni, azt is csak akkor, hogy ha nincs masnal. Nagyon jo uzletember, minden uzlet neki jo. Ennek megfeleloen sok uzletben patkany, alfas korokben is inkabb megturt, mint kedvelt figura. Sajnos olyan regota csinalja a bontos es nepper bizniszt, hogy nem lehet megroppantani a helyzetet.
Amugy az eladasra szant autok is ugy keszulnek nala, hogy osszelegozza az udvaron... igy volt pl j.bravo 156-osaban angol fenyszoro jobb oldalon, meg 20km utan kuka motor... na, megint felkurtam az agyam azon az "emberen".
Egy a lenyeg, azt se hidd el, amit kerdez.Facebook csoportokban lattam par szep elado 156-ot a napokban, erdemes lenne szetnezned ott.
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4983 üzenetére
ha szóba jön a 2.0TS+selespeed, akkor vedd meg iRico fórumtársét. az övé is jó karban van, esztétikailag azért nem hímestojásos, de nincs lelakva. viszont távolabb lenne az ára a 900ezertől, lefelé
amúgy nem annyira bajos konstrukció, a motorral nincsenek nagy trükkök, nem szabad hidegen ölni és nem romlik el nagyon, ennyi. a váltóban valóban lehetnek trükkök, de egy kettőstömegű-csere árából azért elég sok törődést kaphat egy selespeed és nem biztos, hogy fogja igényelni.
és azért a benzines alfa az igazi, bármennyire fasza dízeleket is csinálnak -
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4983 üzenetére
Én azt gondolom, hogy nézelődj más márkák más modelljei között is. (olaszon belül is van még választék).
TS-nem annyira problémás, mint amennyire hírlik. Hidegen gyilkolást hanyagolni kell (más márkáknál és más motoroknál is egyébként).
Olajcsere, vezérléscsere. Ha megkapja a törődést, és nem eszetlenül használják, akkor nem problémásabb, mint bármelyik másik szívóbenzines. Viszont kalkuláld bele, hogy egy vezérléscsere 120e Ft.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
aktív tag
válasz csabi94 #4983 üzenetére
@csabi94
A műszaki dolgokhoz nem értek, de abban talán igen, hogy éltevitelszerűen melyik szerencsésebb.
Az alapján, ahogy körbeírtad a használat módját (t.i. inkább hétvégén pár száz km, egyébként nem sok), összeségében irreleváns, hogy dízel vagy benzines, mivel értékelhető különbséget szerintem nem realizálnál. Különben is: benzin > dízel...
Amennyivel olcsóbb a dízel, szerintem közel annyi el is menne az általad leírt hibák orvoslására; 150 pénz nem sok, amikor valamihez esetleg kicsit komolyabban hozzá kell nyúlni. Valószínűleg a klíma sem csak feltöltésről szól, mert akkor az már meglenne...
A kombi jobban pakolható a nagyobb ajtó miatt, de érdemben nem sokkal praktikusabb; ofc térfogatra több...
A benzines saját bevallásod alapján esztétikailag és - már amennyire megítélhető- műszakilag is rendben van. Ha az utóbbi fals, azzal így is úgy is foglalkoznod kell, viszont ha az előbbi, azzal majd foglalkozni akarsz, és az nagyon könnyen csúszda lehet egy mély kútba...ha viszont alapból rendben van, akkor csak simán jól érzed majd benne/vele.
A Salespeed több szempontból is viccess lehet, de szerintem ha Alfa nyersen és ésszerűtlenül vált, az pont illik hozzá...nyomni kell neki, és akkor meg pont jól vált.
Hogy mennyire esne szét alattad, az pedig 50/50. Ennyi idősen sanszos, hogy nem úszod meg a hozzányúlást, de komplett felújítást vízionálni nem biztos, hogy szükségszerű.
Én a benzinest venném, főleg, hogy le tudod követni a történetét (ami ofc nem azt jelenti, hogy nem üthet be valami), de ez csak az én szubjektív 2 centem...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz csabi94 #4989 üzenetére
@csabi94
...meg eszeveszettül húzott, de valahogy egy pillanatig sem éreztem a kormányon, a kuplungon, a féken a pontosságot.
Én a GT-vel ugyanígy voltam/vagyok. t.i. a fék, a kormány, a váltó...mintha nyúlós lenne, illetve lenne v'mi holtjáték/üresjárat, amíg semmi nem történik - közben rendesen megáll, fordul/kanyarodik, illetve a váltókar pontosan helyére megy.
Pedig mindezek cserélve/javítva lettek, elvileg patent.
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4989 üzenetére
Az ülés szinte az összesben ki lesz ülve. 100e km alatt is kiülődik egy nehezebb ember alatt, ilyen idős korukra meg mindegyikben kivan már a vezetőülés. Enyémben is a szivacs fele kiporlott már a szellőzőlyukakon lefele Ezért van benne eltérő kárpitú vezetőülés, de ennek legalább még nagyjából van tartása. Utasülés teljesen más világ, még újszerű.
A váltója mindegyiknek gulyásleves, "ez ilyen". DE! ez nem rossz, pontosan fokozatba találsz, csak nem olyan határozott, cserébe elég könnyen jár. BMW E90-et vezettem hétvégén, abban komoly izommunka pakolgatni a fokozatok között.
Futómű ha rendben van, akkor nem kellene határozatlan legyen, csak ugye nyilván nem új lengőkarokkal és gátlókkal adják el általában a kocsikat, hanem csere előtt. Ha pestországban jársz, enyémet megnézheted, ebben újak a lengőkarok és a gátlók is, mondjuk az csalás, mert ugye a koni keményebb a gyárinál.
A fék is jól harap, ha karban van tartva és érzéketlen, ha szar a tárcsa-betét és öreg a fékfolyadék.
Viszont azt se felejtsd el, hogy a legfiatalabb 156 is 12 éves, úgyhogy már el vannak használva, nem feltétlen lesz érzetre sokkal jobb a 25 éves Fiatodnál.LZs?!: valamikor fussunk már össze, kíváncsi vagyok arra a GT-re. jöhet iRico és j.bravo is, aztán ha a Huszti úti mosónál találkozunk, legalább le lesz mosva mindenkinek rendesen az autója.
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz csabi94 #4995 üzenetére
Rendszám alapján tavaly nyáron került az országba. Nekem egyébként teszik, bár én benzines 156-ból csak V6-ost vennék, minden más esetben inkább dízelt. A felnit persze kukáznám róla és férfi méretre cserélném.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #5010 üzenetére
Vizhofokot nem nezte? Eleg fura nekem ez a hengerfejesedes...
Szerintem engedd el a 156 vinalat!
Egy haverom vett nyar elejen 2.0 TS-t, valtoval most ment szervizbe, vezerlest 150-ert csereltek neki (ebbol 60e a vez.mod.)Nezz szerintem esszerubb modellt, akar 156-on belul is, 1.6, 1.8 manualissal.
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #5020 üzenetére
A 2.0 a problémásabb, a többi kevésbé. Ha ezt megfejeled azzal, hogy a 2.0 JTS és még Selespeed is, akkor tömnöd kell a pénztárcát, ha szart fogsz ki, márpedig nagy eséllyel azt, hiszen elhanyagolja a legtöbb tulaj, aki nem, az vagy nem adja el, vagy drágán, és csak az veszi meg, aki valóban olyat keres, és hajlandó is fizetni érte, ezek többnyire elkelnek kéz alatt az Amoren belül.
"Bad reklám is reklám too"
-
!Overdose!
őstag
válasz csabi94 #5022 üzenetére
Mindkettőt megnéztem ma, sőt még egy harmadikat is. Igazából azért mentem. Ezek ilyen bő 1000 eurós autók. Egyikbe sem szívesen ülnék bele. Úgy gondolom, hogy én még igen jól jártam az enyémmel. Pláne, ha nem DZ-ékhez vittem volna az első nagyszervizre. Szerencsére azóta már van jó Alfa specifikus szerelőm...
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #5034 üzenetére
már bocs, de nem tudom szebben megkérdezni: faszé' akarsz dízelt, ha nincs rá pénzed/hajlandóságod? nem, nem derül ki a próbaúton. akkor derül ki, amikor dobálja a checkengine-t meg lerohad meg zörög meg megáll.
keress 1.8TS-t azt csókolom. úgyse létszükség mostazonnal autót venni. én vagyok olyan lelkiismeretes/hülye/kitartó (a kívánt rész aláhúzandó), hogy amikor összefosta magát a technika, akkor rálocsoltam ennek az áránál többet (a másfélszeresét. idén.), mert tudom, hogy ki fogom autózni belőle. ha nem tudod elfogadni, hogy ezeknek az autóknak a fenntartása milyen költségekkel jár, akkorNE
VEGYÉL
DÍZELT!
EZ az autó konkrétan a (ex-)totalcaros Vályi Pistáé volt. DE tessék, itt a teljes lista, mind a 9 darab 1.8TS 2002-től: [link]
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #5034 üzenetére
Hidd el, hogy azért van ott az az autó, mert költeni kell rá hamarosan, hidd el továbbá azt is, hogy ha valaki rákölti a piaci értékét (lásd Bálint), akkor az tervez is az autóval, ritka az olyan együttállás, hogy felújította magának, de közbejött valami, és el kell adnia.
Szerintem felejtsd el a 156-ot, nézz esetleg egy 147 1.6 eco-t és kész, de fogadd el, hogy ezeket az autókat nem olcsó fenntartani, és amiről már beszéltem is, hogy valószínűleg az előző tulaj is szart bele, mert nem ért annyit."Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #5038 üzenetére
Alig kisebb mint a 156, a Tempra után pedig villám lesz. De egyébként te tudod, hogy mire locsolod a pénzed, adtak rengeteg tippet, hogy mit vegyél, és szerintünk (főleg akik 156 tulajok) mit ne. A Temprára sem feltétlenül érdemes költeni már, csak a nagyon szükségeset.
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #5040 üzenetére
5 évig problémamentes, ezt csak hiszed, aztán jön egy kis motor piszkálgatás, egy kis kipufogó, egy kis hátsó futómű terpesztés (csapágy csere) stb stb, nincs költségmentesség sosem.
Ha nehezen veszi az egyest, akkor az nem váltórudazat lesz szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
!Overdose!
őstag
válasz csabi94 #5032 üzenetére
Nem tudom mennyire megszokott, de nekem is ilyen, pedig az enyém nem volt törve. A linkelt autó egyébként nem Exclusive felszereltségű, de ez gondolom most mellékes. Én szembe megyek a többiekkel és szerintem lehet ennyiért olyan dízel 156-ost venni, ami jó alap lehet. Mégpedig úgy, ha saját magadnak hozol be egyet. Ez az autó sem kerülhetett sokkal többe 1000 Eurónál.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ford topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Óra topik
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Túra és kirándulás topic
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen