Új hozzászólás Aktív témák

  • Allbundy

    tag

    válasz Zahi #57 üzenetére

    Ezzel vitatkoznék egy kicsit :)
    Önmagában a nagyobb nyomástól nem lesz melegebb a gumi, sőt, ellenkezőleg.
    A gumi két dologtól melegszik, attól hogy "dolgozik" (hajlik ide-oda, be-ki), és attól hogy csúszik. Valamint kúszik is, de az már inkább a meló kategória. Ha növelnéd a hőmérsékletét, akkor keményíts rugón és lengéscsillapítón, ezzel nagyobb rész jut a guminak a rugózásból, ergo többet dolgozik. Másik részről növeld az összetartást, az utánfutást(csapdőlés), és a negatív dőlést. Így nagyobb a csúszás és ezekkel jobb kanyartulajdonságokat is elérsz. Persze mindezt mértékkel. A keréknyomást úgy állítsd be, hogy a gumi közepe a két szélső hőmérséklet közepe legyen, és nagyon fontos, hogy menj pár kört erős tempóval előtte, valamint ha használod a DX-et, akkor az ott látott nyomást vedd alapul. Ebben nyugodtan használj asszimetrikus értéket.
    Jelentősen befolyásolja még az első hőmérsékletet a fékezés is, kapcsold ki az ABS-t(ha használod :) ), tedd nagyobbra a féknyomást. Fékezz erősebben, illetve az sem mindegy mennyire durván mész be a kanyarba.
    Elsőkerekesnél pedig a kigyorsítás finomsága is kíméli a gumit. Elsőkerekesnél nálam sokszor nagyobb a hátsó dőlés mint az első. BMW-nél persze hátul sokkal kisebb, de erről érdemes lenne megvárni például Yaka véleményét.

Új hozzászólás Aktív témák