- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- Dragon Age: Origins
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Arena Breakout: Infinite
- PlayStation 5
- EAFC 24
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Tekken 8 - Nyáron érkezik Lidia Sobieska
-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JulesTS
őstag
Kézifékes meg pedálos topik szerintem nincs...
Kicsit barkácsoltam alis kézifékből fanásat:
https://4utem.blogspot.com/2022/10/hall-elemes-kezifek-fanatec-csp-v3-hoz.html
Még egy videó hiányzik a végéről, de a lényeg benne van... -
JulesTS
őstag
válasz Sziszifeca #47654 üzenetére
T300RS GT-ről váltottam CSW V2.5-re, arról meg CSL DD 8Nm-re. T300 és a CSW V2.5 között egyértelműen érezni a különbséget és amióta megjelent a CSL DD a CSW-knek annyival lement az áruk, hogy érdemes is váltani, ha van rá keret. A CSW V2.5 és a CSL DD 8Nm között már csak leheletnyi különbség van. Nem feltétlenül éri meg többletköltséget.
-
JulesTS
őstag
válasz Tomi9260 #47662 üzenetére
Valószínűleg Simhub kell hozzá, hogy működjön.
Innen tudod letölteni:
https://www.simhubdash.com/
Ingyenes, csak ha szeretnéd a 60fps-t kihasználni, akkor vehetsz licenszet tetszőleges összegért... -
JulesTS
őstag
válasz Brain75 #47670 üzenetére
Erősítőt is használsz, vagy csak simán bekötötted a hall elemet a poti helyére?
Az enyém ilyen:
https://4utem.blogspot.com/2022/01/csl-elite-gazpedal-hall-szenzorosra.html
Másoknak is vállalod az átalakítást? -
JulesTS
őstag
válasz f3rdzs0 #47678 üzenetére
Nyakadat a párna nem fogja megtámasztani, ahhoz kicsit előrébb kellene lennie. Nekem két 5cm széles hevederrel van az Atesz féle wheelstandhez rögzítve. Így közel olyan stabil mint egy egybeépített cockpit, 90kg-os loadcellhez is jó.
Wheelstand-ekhez szerintem továbbra is ajánlható.
Nekem lehet, hogy le lesz cserélve, mert szóltak, hogy hiányzik a nappaliból amióta a komlexumomhoz van rögzítve. A wheelstand átkerül máshova, kap ülés tartót és egy kagyló ülést, a Poäng meg visszanyeri eredeti funkcióját. Vagy meg kell oldanom, hogy a wheelstandről le legyen vàlasztva, ha nem használom... -
JulesTS
őstag
válasz f3rdzs0 #47681 üzenetére
"Én még gondolkodom, hogy valahogy szétszedhető legyen, és így lenne egy extra fotel a home officeba amikor nem megy a race, de magamat ismerve, úgyse szedném szét"
Pontosan ez a baj nálam is. Mindkét heveder tépőzáras, könnyen bontható... ,de be van állítva és lusta vagyok szétszedni... -
JulesTS
őstag
válasz tome0001 #47712 üzenetére
Aki lassú volt az lemaradt. Két nap alatt alkapkodtuk a készletet, nekem már készítik össze a csomagot...
Sold out:
https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/racing-wheels/podium-racing-wheel-f1 -
JulesTS
őstag
CSW V2.5 - CSL DD/GT DD 8Nm - DD1 összahasonlítás:
Kezdjük a tápokkal. Ha jól emlékszem, akkor a CSW is 180W-os táppal jön, mint a CSL DD 8Nm, ehhez képest a DD1 tápja 480W-os...
Kezdjük ott, hogy a DD1 nagy böhöm. Atesz állványra simán felment, de vagy egy órát állítgattam az állványt, hogy kézre/lábra jó legyen. Ami negatív, hogy hosszabb a bázis, így az asztaltól távolabb kerültem és a monitor is távolabb került. Majd be kell szereznem egy monitor tartó kart, hogy közeleb tudjam állítani. Első próba egy 100%-os FFB teszt volt a driverből indítva, próbáltam lefogni, nem sikerült, de a 48kg-os (most mértem le, nem volt egyszerű mérlegre állni vele, Atesz álvány, DD1, Porsche 918RSR, CSP V3, SHH, kézifék) komplexum ugrált a parkettán...
A CSW V2.5 - CSL DD-t összehasonlítva a CSL DD minimálisan ad csak több visszajelzést, talán század másodperccel korábban lehet érezni, mint a CSW-nél. A CSL DD-nél finomabb jelzéseket sem szűri szíjban lévő nyúlás, ettől recegősebb tud lenni az FFB, ha ez nem tetszik, akkor dampert tehetünk rá, de akkor le lehet butítani CSW szintre.
Innen a CSL DD 8Nm - DD1 között nem éreztem sok különbséget (egyáltalán nem éreztem). Aztán a Fanatec forumon ajánlott beállításon elkezdtem változtatni és a 40%-os FFB-t szép lassan 55..70%-ig (szimulátortól ACC/Raceroom és kormány átmérőtől F1/Porsche RSR függően) növeltem. Ezzel ugyan az ütközéskor kikapja a kormányt a kezemből, de a finom FFB részletek sokkal jobban előjöttek. Hogy megéri a DD1 a felárat? Nem vagyok biztos benne, de hogy jobb mint a CSL DD 8Nm, az biztos. Ha a szimulátorban lehet kicsit logaritmikusra állítani az FFB-t akkor a CSW V2.5-tel és a CSL DD 8Nm-rel is lehet hasonlóan jó visszajelzést kapni, mint a DD1-gyel.
Így visszanézve, egyik bázissal sem lehet nagyon mellényúlni, a CSW V2.5 elég erős és jó visszajelzést ad, 140eFt körüli használt árával talán ez éri meg a legjobban, a CSL DD 8Nm erőben ugyanott van, leheletnyivel finomabb FFB-vel, drágább is és nem is lehet kapni, a DD1 meg (nem teljesen) feleslegesen nagy erejével, jobb mindkettőnél, főleg akkor, ha nagy és nehéz perecet szeretnénk használni. Ez árban is bőségesen megmutatkozik, bár nem tudom, hogy a kiárusítás után lesz e még kapható a DD1, vagy csak a DD2 marad... -
JulesTS
őstag
Én formulát használtam, ami csak annyiban más hogy alul is van egy küllő. De most a DD1-hez adott F1 lesz a "fix" túraautós kormányom.
A Formula perecet végül nem eladtam, hanem Porsche 918 RSR-re cseréltem amit le is teszteltem, mert Makaóban lesz holnap versenyem, a visszafordítóban meg kell tekerni rendesen, hogy bekanyarodjon. Oda már kényelmetlen volt a Formula perec, kis kormány lock-nál túl érzékeny volt az enyhe kanyaroknál, nagynál meg nehéz volt a hajtűt bevenni. Leaderboardon javítottam egyből 3mp-et a tavalyi időmön amivel akkor bejutottam a Championship 4. csoportjába. 10. vagyok a leaderboardon:
https://game.raceroom.com/leaderboard/?_pjax=true&track=2123&car_class=class-9233&driving_model=2 -
JulesTS
őstag
Elsőre nem éreztem különbséget, ugyanolyan volt mint a CSW, de amikor mentem egy futamot Spa-ban TC nélküli hátsókerekessel, azt vettem észre hogy olyan megcsúszásokat tudok megfogni, amit CSW-vel nem, mintha előbb jönne a visszajelzés.
Arcade játéknál, vagy olyan szimulátornál, ahol nem a jármű fizikából számolja az FFB-t semii előnye nincs a CSL DD-nek egy CSW V2.5-tel szemben. -
JulesTS
őstag
válasz proci985 #47807 üzenetére
Ahogy fatal` is írta, saját mekkmesterkedés. Atesz féle váltó tartóra hegesztettem laposvasból eszkábált tartót. Olyan erős, hogy annál fogva meg lehe emelni az egész állványt, pedig van súlya (48kg).
Itt vannak róla képek:
https://4utem.blogspot.com/search/label/kezifek -
JulesTS
őstag
válasz fatal` #47799 üzenetére
A régi műanyag tengelyvég/QR is vicc. A facsavar nélkül a T300-on is lelazul.
Új fém QR-t kellett volna csinálniuk hozzá egy műanyag adapterrel a régi perecekhez...650 csak a bázis? Vagy pedállal, pereccel csomagban?
Ha csak a bázis, akkor az 500 euro-s CSL DD 8Nm és a 600 euros GT DD 8Nm (PS komp.) mellett elbújhat... (persze ha lehetne kapni őket...) -
JulesTS
őstag
Nekem csak Formula és F1 perecem volt/van, mindkettő APM-mel. Én nagyon szeretem, amióta megvettem szinte mást nem is használok. Fiamnak szeretnék Maclaren-t, de @Laby nem hajlandó a csicsamicsa GT perecre cserélni. Szóval a GT perecemet el kellene adnom, hogy utána össze tudjam hasonlítani az F1-et a Maclarennel...
Sokan mondják, akiknek volt mindkettő, hogy a Maclaren ugyan olcsóbb, kevesebb gomb, meg műanyag QR, de inkább azt használják a nagyobb mérete miatt és jobban kézre is áll. A Maclaren-en alapból rajta van a 4 funkció közül választható dupla analóg fül (kuplung fogáspont szerintem a legfontosabb), az F1/Formula pereceknél meg szinte kötelező vétel az APM (180 euro plusz), amivel megkapod a dupla analóg fület. Azt számold hozzá, hogy a Maclarenhez érdemes fém QR-t venni, az F1/Formula perecekhez meg APM-et. -
JulesTS
őstag
Át kell alakítani Fanatec kompatibilis kézifékre:
https://4utem.blogspot.com/2022/10/hall-elemes-kezifek-fanatec-csp-v3-hoz.html -
JulesTS
őstag
válasz Scarletiel #47900 üzenetére
Csak azt tudom, hogy @biker G29-e simán beindította a discord "voice activity"-t és mást se lehetett hallani, csak ahogy a rázóköveken fordult...
-
JulesTS
őstag
Fekete hetezik a Raceroom, mindent akcióznak:
https://game.raceroom.com/store/ -
JulesTS
őstag
Csináltam házibarkács vészkapcsolót a DD1-emhez:
https://4utem.blogspot.com/2022/11/hazibarkacs-veszkapcsolo-fanatec-dd1-hez.html[ Szerkesztve ]
-
JulesTS
őstag
Nem sűrűn van szükség rá, az biztos, T300-zal, CSW-vel, CSL DD-vel eddig egyszer se történt olyan, hogy elszabadult volna a kormány. Most viszont DD1-el ACC-ben sikerült beleraknom egy beton sávelválasztóba, se előre, se hátra nem ment az autó, viszont a kormány oda vissza 180 fokot csapkodott. Kerek perecet még talán megpróbáltam volna megfogni, de F1 perechez nem mertem hozzányúlni. Bázis teljesen körbe van pakolva, alig lehet elérni a kikapcsoló gombot (rövid nyomásra csak az FFB-t kapcsolja le), a behevederezett fotelből nehéz kikászálódni, akkor jól jött volna a dobozka.
-
JulesTS
őstag
Fanatec pedál összehasonlítás: kezdjük ott, hogy almát almával lehet összehasonlítani, de azért a körtét is belevettem, hogy teljes legyen a kép...
Elsőként a CSL Elite-tel kezdeném, annak is az LC fékkel kiegészített készletét. Ugyan az első verzióját nem lehet már kapni, de a V2-es már kapható és használtan is jó vétel a régi. Ami előnyös benne: merev aluöntvény pedálok, variálható a pedálok elhelyezése (kis barkácsolással akár függesztve is felszerelhetőek), az LC fékhez 3 készlet különböző keménységű elasztomert kapunk, amikkel finoman lehet állítani a pedál érzetet, ezeket könnyen lehet cserélni, a pedál lapokra kapunk gumi és csiszoló papír csúszásgátlót is, ezek nélkül kevésbé tapadós (gázpedálhoz így jó). Ami hátrány: potenciométeres gáz és kuplung pedál, amivel nincs probléma, amíg nem koszolódik/kopik el, de sajnos el szokott, ez olcsón javítható, vagy hall elemesre átalakítható, a gázpedál rugóját gyengének érzem (kuplung pedállal fel lehet cserélni, az keményebb), a loadcell a pedálra van integrálva, hiba esetén csak gyári csere jöhet szóba, a pedál lapok nem cserélhetőek.
Az új CSL Elite V2 pont ott lett fejlesztve, ahol a régi verzió kicsit gyengélkedett: potik helyett hall elemek, az LC kikerült a pedál testből a talpazatra és a rögzítésnél is könnyítettek a csavarok behelyezésén.
A CSP V3 lenne a közép kategória a neve szerint, de Podium pedál egyelőre nincs, így ez a csúcs Fanatecnél. Ami előnyös: a pedál lapok tág határok között állíthatóak és variálható a felületük is, a gáz és a kuplung rugója cserélhető és a pedálút is állítható, mindkettő hall elemes érzékelővel van, a fékhez külön vásárolható elasztomerekkel finoman és tág határok között állítható a pedálérzet, a külön vásárolható damper a gázpedálra hasznos tud lenni, a kuplung billenő mechanikája a valós kuplung pedál ellenállását jól utánozza, a fék és gázpedálokon van egy-egy rezgetőmotor (a gyári szoftver nem valami jól konfigurálható és gyengécskék a motorok is). Ami hátrány: a pedálok fix elhelyezkedése (csak barkácsmegoldással lehet áthelyezni), az elasztomereket nehézkes cserélni (amíg próbálgatjuk, hogy melyik variáció lesz jó, nem fogjuk megkedvelni a tervezőjét), A BPK (elasztomer készlet) és a damper plusz költség az amúgy sem olcsó pedálhoz.
Akkor a két alma után jöjjön a körte:
a sima CSL pedál. Sajnos csak az LC fék nélküli két pedálos verziót használtam. A lemezből préselt pedálok a kinézetük ellenére elég merevek, a CSL Elite-hez hasonlóan áthelyezhetőek, a pedál lapok cserélhetőek (külön vásárolható alu lap), a sima hall elemes féknél egy szivaccsal van szimulálva nyomásérzékeny fék (ezzel is tudtam gyors köröket menni, de sokkal jobban oda kellett figyelni a pedál kezelésre). Az LC fék ennél is kötelezően ajánlott. Ami hátránya: gyárilag csak egy elasztomer készlet van benne és a tesztelők/tulajdonosok szerint ez túl kemény (ezen a kiegészítő gyártóknál kapható puhább készlettel lehet segíteni).
Hogy melyiket érdemes választani?
Ez csak pénz kérdés, egyikkel se járunk rosszul. Legolcsóbb egy használt CSL Elite, ami teljesen jó, a sima CSL LC egy utólagos elasztomer készlettel is jó választás, ahogy a CSL Elite V2 is megéri az árát. Ha több pénzünk van pedálra és megfelel, hogy nem lehet áthelyezni a pedálokat, akkor a CSP V3-at érdemes venni, de BPK is ajánlott hozzá, a damper meg fakultatív... -
JulesTS
őstag
Fészbúkon írták:
"Quick Black Friday update: The website is currently in maintenance mode while we prepare to activate the Black Friday offers. This is taking a little longer than anticipated - we have a lot of products on offer and the returning products in the Anniversary Sale adds some complexity.Please be patient, the site will be back soon."Lehet, hogy a bázisok is újra kaphatóak lesznek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thinkbook 13s-IML, I5-10210u, 8GB, 256GB NVME, 3-4 óra, 1év gari, AAM
- Adata hd650 1 TB (Alza gari)
- Latitude 3440 14" FHD IPS érintő i3-1215U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam gar
- Dell Latitude 7640 i7-1370P, 16GB DDR5, 1TB NVMe, FHD+ IPS, HUN Vil.Bill, Új Állapot, NBD
- ThinkPad P16 Gen1 16" QHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs