-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JulesTS
őstag
válasz szacsee #42642 üzenetére
CSL DD-t boost kittel érdemes venni, plusz egy CSL kormány McLaren GT3 vagy WRC, mindkettő ár-érték arányban nyerő (a műanyag QR nem a legjobb, de szerintem nem kell tőle tartani), plusz a CSL pedál plusz szállítási díj. Ez így összesen 809euro, ez 100eFt-tal több mint a T300+T-LCM. Ha a plusz 100eFt-ot gond nélkül hozzá tudod tenni, akkor nem kérdés, hogy a Fanatec-et kell választani.
-
JulesTS
őstag
Nincs, de ne sajnáld. Én vettem egy Clubsport V3 vezérlőt a hozzá tartozó két kis rezgető motorral, de szart se ért. Egyrészt nagyon gyenge motorok vannak hozzá kis tömegű súllyal, gondolom azért hogy usb-ről és bázisról is hajtható legyen, de így alig érezhető a rezgés. Másrészt a Fanalabban se valami jól konfigurálható. Egy arduino+motorshield+12V táp+2db rezgető motor+simhub kombóval sokkal jobban jársz. Az enyém ilyen: [link]
-
JulesTS
őstag
válasz Speedy007 #42725 üzenetére
Nem pálya vagy rally versenyre veszed akkor a G29 is teljesen jó. A pedálok hozzá még egy kicsit talán jobbak is mint a T2PA. Ha a fizikára jobban adó szimulátorral is játszanál, akkor azért a fogaskerekes G29 már elavult lenne...
Viszont kamionozáshoz lehet hozzá kivánatos kiegészítőket kapni, index/ablaktörlő bajuszkapcsoló, logitech shifterre 18 sebességes váltógomb... -
JulesTS
őstag
válasz Speedy007 #42727 üzenetére
Pályaversenyen és is 360..540 fokos kormányszöget használok. Nem a kormányszöggel van baj a G29-cel, hanem az, hogy eljárt felette az idő és jobb/sokkal jobb erővisszacsatolásal vannak már kormányok. A szíjas hajtásúak sokkal halkabbak és részletesebb visszajelzést adnak, a directdrive meg még jobb. Amikor a megcsúszó autót a kormány visszajelzése alapján tudod érzékelni, akkor tud számítani, hogy milyen rendszer van a dobozban.
-
JulesTS
őstag
válasz szacsee #43020 üzenetére
T-LCM: gáz és fékpedálja hallelemes.
A régi CSL Elite + LC: gáz és fék, poti. Viszont sokkal robusztusabb alu öntvény szerkezet, variálható pedál közökkel.
Új CSL + LC: már hallelemes gáz, kuplung. Lemezből készült, de ez is variálható.
Ha thrustmaster kormányod van és/vagy olcsóbbat szeretnél, akkor érdemes T-LCM-et venni, egyébként CSL + LC. -
JulesTS
őstag
válasz xenon2 #43028 üzenetére
A Ferrari GTE egy perec, nem bázis.
A TS-PC és a TS-XW jelenleg a Thrustmaster csúcs bázisai. Gyakorlatilag ugyanazok, csak platform támogatásban különböznek. Az első csak PC, a második PC+Xbox. Van még a T-GT meg az utódja a T-GT II amik PC+PS támogatással vannak.
A T300 PC+PS, a párja a TX PC+Xbox támogatással. -
JulesTS
őstag
Sokmindent próbáltam...
FFB-ben és fizikában szerintem ezek a legjobbak:
iRacing: nagyon amerikanizált tartalom nem tetszik. Mostanában kezdtek európa felé nyitni. Drága, nagyon drága, az alap tartalom meg ratyi. Engem nem szippantott be.
Raceroom: DTM és WTCC/WTCR tartalomban ez a nyerő. Grafika kicsit el van maradva, de nem rossz. Ez jött be a legjobban.
ACC: ha GT3/GT4, akkor ez kell. A grafika is ebben a legjobb, de erőgép kell hozzá.
AMS2: ez se rossz de a tartalom hiányos nekem.
RF2: még nem játszottam sokat vele... -
JulesTS
őstag
-
JulesTS
őstag
Megjött a PS5 kompatibilis CSL DD csomag:
CSL DD
5Nm táp
Asztalra rögzítő
Új Gran Turismo perec
Két pedál
700 euro
Elvileg 26.-tól előrendelhető:
[link] -
JulesTS
őstag
Az a tengely nem sima műanyag, hanem szénszálas kompozit. Azt azért nem mondanám feltétlenül rosszabbnak egy acél tengelynél...
A marketing rizsa az, hogy a jobb visszacsatolás és gyorsulás miatt csökkentették a tengely súlyát ezzel az anyagválasztással. Persze az más kérdés, hogyha egy 33cm-es 2kg-os perec helyett egy 28cm-es 800grammosat használsz, akkor sokkal többet segítesz a dolgon, mint egy 2..3cm-es acél tengely lecserélésével szénszálas kompozitra... -
JulesTS
őstag
Azért 150-hez nincs olyan közel a 193 (szállítással ennyi a CSL DD 8Nm). Az 5Nm-esre meg eddig csak olyan véleményeket láttam, hogy jónak jó, de inkább a 8Nm-est kell venni. Ha 150-et már nem is ér egy CS WB V2.5, azért egy 5Nm-es CSL DD-nek még lehet vetélytársa. De ezt majd letesztelem úgyis...
-
JulesTS
őstag
válasz Tibiajax #43400 üzenetére
Full alap CSL-t a T2PA-val hasonlítsd össze...
Egyébként ha a három közül kellene választani:
T-LCM
Régi CSL Elite+LC
Új CSL+LC
Akkor nálam a régi CSL lenne a befutó.
T-LCM-en a fék ki tud kotyogósodni, nem állítható a pedáltávolság, még vannak műanyag elemek, viszont hallelemes kuplung/gáz, meg elvileg itt is állítható a fék nyomás érzet.
Régi CSL, robosztus aluöntvény alkatrészek, variálható távolság, akár egyenként is könnyen felszerelhetőek a rigre, a fékpedál nyomásérzet 3x4db-os elasztomer készlettel tág határok között állítható, ami hátrány, hogy a pedál lapok nem cserélhetőek (engem nem zavar, mert van az alap fém, van hozzá gumi, meg öntapadós csúszásgátló lap is), meg a kuplung és a gáz potis és idővel kikopik (ez se zavar, mert olcsón javítható, ha már nem küld a Fana csere darabot).
Új CSL mindene lemez (kicsit látszódik rajta az olcsóság), ennél is állítható a pedáltávolság, kis mókolással ezeket is fel lehet külön szerelni, fék nyomásérzetet gyárilag nem lehet állítani, viszont cserélhetőek a pedál lapok és hallelemes a kuplung/gáz. -
JulesTS
őstag
válasz gaborvezer18 #43429 üzenetére
November 18-án rendeltem, akkor is jan 2. volt. Kb annyit jelent hogy minusz 1..2 hét, plusz hetek...hónapok között bármikor jöhet. Amúgy egy héten belül várhatóan február elejére fog változni a határidő... (havonta kb 1 hónappal tolják tovább)
-
JulesTS
őstag
válasz zsozsa74 #43591 üzenetére
Van kivétel is. A Raceroom-ban a Leaderboard Challenge-en ki lehet rakni az adott kategória, adott pályán ment userek legjobb körét. Az első helyezett legjobb köre sokat segít, hogy a megtanuljam a pályát. Ha már a leaderboardon jó időt tudok menni, akkor lassan végiggurulok a pályán és megállok minden féktáv elején és kinézek magamnak egy referencia pontot. Utána megyek gyakorolni gyakorló szerverre ezekkel a referencia pontokkal. Ha ott 1..2 mp-re meg tudom közelíteni a leaderboardos időmet, akkor az már jó (a leaderboardon nincs gumi kopás és állandóan ideális hőmérsékletűek a gumik). Ez egy mai Nordschleife-s leaderboard köröm (maradt benne magamhoz képest 2mp, mert több helyen is belerontottam) :
[link] -
JulesTS
őstag
válasz zsozsa74 #43597 üzenetére
Igazad van, a gyári zöld vonal csak hozzávetőlegesen jó. Gyors nem leszel tőle, de új pálya megtanulásának a kezdetén hasznos. A Nordschleife-n meg egyszerűen nem tudom megjegyezni az összes féktávot, emlékeztetőnek jól jön.
Viszont tömegben autózva használhatatlan a zöld vonal, ha nincs meg a pálya szélén a referencia pont, akkor ilyen tömegben nincs esélyed: [link] -
JulesTS
őstag
válasz blountex #43609 üzenetére
A vernyák és a Next Michelisz hatására kezdtem újra szimulátorozni, akkor egy T300RS GT-t vettem. Next Michelisz-en az első 10..20%-ban voltam. Azóta csináltam a T300-hoz loadcelles féket, majd le lett cserélve Fanatecre és a gyakorlástól is gyorsultam. Később a Cupra Competition-ben már több versenyre is sikerült bejutnom (ott az első 144 jutott be 6db szerverre, Next Micheliszen csak egy szerver indult). De igazából leaderboardon jobb vagyok mint versenyeken. Erre a leaderboardra viszont büszke vagyok (kár hogy autó/pálya frissítéskor nullázzák az eredményeket) :
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- ASUS notebook topic
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Synology NAS
- Motoros topic
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen