-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JulesTS
őstag
válasz tome0001 #48687 üzenetére
Tapasztalatom nekem sincs vele, csak innen "okosodtam ki":
https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/wheel-bases/csl-elite-wheel-base
https://fanatec.com/us-en/anniversary-sale/csl-elite-wheel-base-v1.1 -
JulesTS
őstag
Nem nagyon látni használtan, csodálkoztam is hogy ilyen baráti áron árultak egyet: https://hardverapro.hu/apro/elado_shh_shifter_h_szekvencalis_valto/hsz_1-50.html
De szerintem ennek már van új gazdája... (azért kérdezz rá...) -
JulesTS
őstag
DD1/DD2 tulajokhoz lenne kérdésem, de CSL DD/GT DD tulajokra is kiváncsi vagyok. A driverben/fanalabban főleg ez alapján a video alapján állítottam be az FFB-t:
https://youtu.be/bO6g_ViBfOE
Annyi, hogy a NIN-t és az INT-et is 0-ra vettem.
Most meg szembe jött velem ez a videó:
https://youtu.be/2oKccb4-y4o
És....
Jól elbizonytalanodtam...
Szóval ti mit hova állítottatok?
Ez az enyém:
FF 60
FFS Linear
NDP 0
NFR 0
NIN 0
INT 0
FEI 100
FOR 100
SPR 100
DPR 100 -
JulesTS
őstag
válasz GalaHU #48741 üzenetére
Itt mondta:
https://youtu.be/yZPXKn8hFzM
Pedig kiváncsi lettem volna, hogy a Raceroom truck-ra mit mond, mert azt Sacha Lenz közreműködésével fejlesztették, akivel jóban is van. Az AC-s truck mod meg a pocsék ütközési modell miatt kiábrándító... -
JulesTS
őstag
válasz Bandit21 #48747 üzenetére
Hogyne.
C=64-en Pole position, Pitstop, Streetrod volt az elsők között még a 80-as évek közepén.
PC-n a 90-es évek közepén terep.exe, terep2.exe ami már komolyabb törésmodellel rendelkezett, aztán a szellemi utódjuk az 1nsane.
De az első olyan amit már analóg beviteli eszközzel volt érdemes irányítani (először joystick, aztán kormány), az a Viper Racing 1998-ban. Gyakorlatilag 1 autó, amit festeni, setupolni lehetett, meg pár pálya. Belső, külső, futómű nézet (ahol a futómű rugózása, törése/kiszakadása, féktárcsák felizzása látszott), korához képest látványos törésmodell és lan multi (Hamachi-val neten is). Persze lehetett cifrázni modokkal is.
Után jött a Nascar 1999-ből. Talán nem tudjátok, de ebből a sorozatból és a fejlesztő csapattól jött később az iRacing.
Aztán a GTR, GTR2, Race07, Race Injection sorozat ami nagy kedvencem volt. Steam-en is megvettem, néha ha a Raceroom szerver nem működik, akkor előveszem ezt is... -
JulesTS
őstag
Nálam az első szim az amit kormánnyal jobban lehetett irányítani mint billentyűzettel, ez meg a Viper racing:
https://youtu.be/qXUhOaRtaag -
JulesTS
őstag
Atesz álványra szavazok, nekem is az van, hasonlóan az asztalon a monitorral. Egy baja van csak, nehéz mozgatni.
Kormányra meg T300 sima RS, ha kapható, plusz T-LCM, vagy CSL Elite LC, vagy CSL LC használtan.
Váltónak meg SHH.
Itt van képem Atesz állványról, meg SHH-ról:
https://4utem.blogspot.com/2022/04/kezifektarto-atesz-fele-wheelstandre.html
https://youtu.be/NThORx0blMw -
JulesTS
őstag
válasz fatal` #48791 üzenetére
"Ki mit vett idén?"
Hú... Ezt nem kellett volna...
CSP V3
BPK
GT DD Pro 5Nm bundle, ez aztán év végén részenként ki lett árulva.
Damper kit
Podium DD1 + CS F1 V2 + Podium APM (PS4 kompatibilis bundle)
Az F1 perec érkezésével feleslegesé vált Formula V2X-et elcseréltem Porsche 918 RSR-re.
Eladtam a Formula V2x-ről megmaradt Podium APM-et.
Podium Hub
Használt button cluster (2x3 gombos, egyik elfáradt mikrokapcsolót cseréltem benne)
MacLaren GT3 V2
És vettem a végén még egy használt Podium APM-et. -
JulesTS
őstag
válasz fatal` #48802 üzenetére
Kicsit árnyalja a dolgot, hogy a fiamnak vásárolt dolgok is benne vannak...
A Formula/F1 perec APM-mel a kedvencem. Gyakorlatilag
ahol 540 foknál több kell, ott kerül fel csak kerek perec. De ha nem cél a Podium DD high torque mód, akkor a MacLaren GT3 is jó alternatíva... -
JulesTS
őstag
válasz fatal` #48810 üzenetére
MacLaren perecre is lehet fém QR-t rakni, bár úgy az APM nélküli Formula perechez közeli lesz az ára, viszont az APM meg szerintem "kötelező" az F1/Formula perecekhez (MacLaren-nen alapból ott van a dupla analóg kar). Ha ezt is figyelembe vesszük, akkor megint árelőnyben van a Meki perec.
A QR2 meg ha jön is, még nem volt szó, hogy a régi bázisokkal hogyan/mennyire lesz kompatibilis. A perecekről nem is beszélve, mert itt külön kiemelik, hogy a perec oldal már kompatibilis a QR2-vel is:
https://fanatec.com/eu-en/steering-wheels/clubsport-steering-wheel-formula-v2.5
Valahol máshol egy frissített verziójú perecnél olvastam, hogy annak már az elektronikája is kompatibilis a QR2-vel.
Szóval egyáltalán nem biztos, hogy a régi perecekre simán felrakható lesz a QR2...
BÚÉK! -
JulesTS
őstag
válasz koanla #48813 üzenetére
Lenne még pár márka...
Asetek, a magyar SimTrecs, meg ugye a Heusinkveld másolatok is ott vannak még.
Leo Bodnar birkózó gépei.
Aztán a Simagic...
Pereceknél meg Cube controls, Ascher racing.
Lenne miről írni, de ezek a márkák nem gyakoriak nálunk, egy valakit ismerek, aki Accuforce bázist használt...
Meg Cserkuti Gáborral (SimTrecs) chat-eltünk egy versenyen, meg utána... -
JulesTS
őstag
válasz fatal` #48818 üzenetére
Amióta meg lett a Formula perec, más nem is volt a bázisomon. A DD1 érkezésével F1 leváltotta, de gyakorlatiag ugyanaz csak két küllővel kevesebb van rajta.
Viszont a fiam kapott MacLaren perecet, amit kipróbáltam és ár-érték arányban verhetetlen openwheel perec. Méretre jobban kézreáll, mint a Formula/F1 perec, a gumírozás is jó (nem kell rá vigyázni, mint az alcantarára), van rajta elegendő gomb, a két analóg fül is meg van, a push-pull billenő váltó is szimpi rajta, ami annyira nem: két óriás gomb kicsit kemény, nincs rajta led csík. Szóval aki nem akar sokat költeni Fanatec openwheel perecre, annak a Meki jó választás lehet. -
JulesTS
őstag
válasz tom120514 #48838 üzenetére
Fana váltó és kézifék megy a Fana bázisba, így konzolon is használhatóak, szeki váltóval nem kell kuplungolni.
Fana kézifék helyett van olcsóbb (és szerintem jobb megoldás, ilyen az enyém is) :
https://4utem.blogspot.com/2022/10/hall-elemes-kezifek-fanatec-csp-v3-hoz.html
Elvileg Brain75 is tud ilyet gyártani. -
JulesTS
őstag
Csináltam leírást:
https://4utem.blogspot.com/search/label/shaker
Nem egy bonyolult cucc, csak vezetékeket kell kötögetni. -
JulesTS
őstag
válasz tamasa77 #48854 üzenetére
Így megnézve a honlapjukat, masszív ipari cucc.
400W 20Nm alapján a Fana DD1-gyel van egy szinten. A "gyors" csatlakozónál biztos nem lesz flex, meg kotyogás.
Viszont ha jobban visszagondolok, én se cserélgetem a kormányaimat, szinte csak a Formula perecet használtam eddig is. Szóval nem biztos, hogy annyira szükséges egy QR.
És a 900eurós bázis, ár-érték aránya szerintem verhetetlen. A pedálok se tűnnek rossznak, de egy Heusinkveld másolat olcsóbb lehet.
Szerintem ez a VRS is az ajánlott kategóriába tartozik... -
JulesTS
őstag
válasz zsozsa74 #48858 üzenetére
A pedálra nekem is került két kis shaker (igazából szélessávú sugárzók) az utólagos rezgető motorok helyett. A visszajelzések beváltak, de probléma is van velük. Piciket kerestem, de nem tökéletesek. Nem lehet nagyon alacsony frekvenciával megküldeni őket (30..40Hz alatt nem "szólnak"), de még 50Hz körül is problémás, mert a tekercset tartó lemez 4 kis karja közül az egyiken 2db a másikon 1db letört és így csúnya recsegős hangja lett (újakat kellett vennem és kisebb hangerővel 150Hz-en tűnik tartósnak). Rendes bass shakerekre kellene cserlélnem, de azok amiket a fotelben is használok 12eFt-ról 17eFt-ra felmentek. Plusz jóval nehezebbek, és nagyobbak, azokat már nem raknám közvetlenül a pedálra, csak a talpra. De úgy meg elvész a közvetlensége (a fém szerkezetek viszik a rezgést), plusz el is kellene szigetelnem a rig-től, hogy ne legyen interferencia...
Szóval még nálam is gondolkodás van... -
JulesTS
őstag
válasz pointer4 #48861 üzenetére
Majdnem, a csavar tövénél a lemez csík. Ha vettél ilyet. Akko csak nagyobb frekivel (150Hz) hajtsd meg. Plusz valahol ott van a leírásában, hogy vízszintes lapra kell szerelni...
Először azt hittem, hogy ez a baja és csináltam neki tartó fület a pedálra, de úgy is tönkrement egy, utána állítottam frekit... -
JulesTS
őstag
Annyi az összes "affinitás", hogy egy USB-s hangkártyát a PC-re kell cstlakoztatni, azt összedugni egy jack-jack kábellel az erősítővel, az erősítő kimenetére egy piros/fekete hangszóró kábelt csavarozni (pluszt a pirosra, minuszt a feketére), a másik végét meg a shakerre csavarozni (pluszt a pirosra, minuszt a feketére), legfeljebb akkor kell kicsit forrasztani, ha a shakeren nem csavaros szorító van, hanem vezeték lóg ki belőle (akkor meg lehet még "csokizni- is).
"Pirosat a piroshoz, kéket a kékhez, Pepe tudja...." -
JulesTS
őstag
válasz Sziszifeca #48878 üzenetére
Ez egy fogós kérdés...
Nekem DD1-em van és ez a video alapján állítottam először be (CSL DD-t is ez alapján beállítva használtam):
https://youtu.be/bO6g_ViBfOE
Ezek voltak az értékek:
FF szimulátortól függően 40...60
FFS Linear
NDP 0
NFR 0
NIN 0
INT 0
FEI 100
FOR 100
SPR 100
DPR 100
és a szimulátorban 100%-on volt az FFB
Aztán láttam ezt a videót:
https://youtu.be/2oKccb4-y4o
és lett ez:
FF 100
FFS Peak
NDP 25
NFR 15
NIN 20
INT 8
FEI 100
FOR 100
SPR 0
DPR 0
és a szimulátorban 30%...60% volt az FFB
Ezzel szerintem sokkal jobb volt, aztán megnéztem ezt is:
https://youtu.be/vUKOSpFQn8o
és ezt figyelembe véve állítottam ilyenre:
FF 100
FFS Peak
NDP 10
NFR 0
NIN 0
INT 2
FEI 70
FOR 100
SPR 0
DPR 0
és a szimulátorban 30%...60% volt az FFB
Nekem ez az utóbbi beállítás adja legjobban azt amit várok tőle... -
JulesTS
őstag
válasz pointer4 #48896 üzenetére
Most ezen agyalok, hogy nagyobbak lesznek, de akkor nem a pedálra, hanem az álló részre, vagy az állvány pedál tartójára kellene rakni. De úgy meg elég egy darab is, mert a fém váz viszi a rezgést és nem lehet megkülönböztetni, hogy melyik szól és pedálokon se érezném külön mint eddig. Akkor meg lenne egy "felesleges" csatorna ami meg mehetne a fotel vázára, arra meg a motor rezgését lehetne rakni (a 4 db szivacsba rejtettre nem lehet, mert a folyamatos rezgéstől túlmelegednek...).
-
JulesTS
őstag
válasz Steve1207 #48913 üzenetére
Driver 61-nek a telemetria szolgáltatása tök jó lenne, de az is tele van olyan köridőkkel aminél a kör vége előtt végetér és így vannak elérhetetlen idők az elején. Aztán ha szeretnéd a legjobb körödet az adatbázisban lévő legjobbal összehasonlítani, akkor ezek korrupt adatok jönnek fel...
-
JulesTS
őstag
válasz krisz.kocs #48966 üzenetére
A CSP V3 gyári rezgető motorjai is elég haloványak, kontroller rezgető motort alig fogod érezni. Nekem 12V-os volt, de az is cipőben már határeset. Shaker jobb lenne, de drágább is.
Itt vannak leírásaim mindkettőről:
https://4utem.blogspot.com/search/label/Simhub
Annyi kiegészítés, hogy azok a kicsi krómozott shakerek (igazából nem is bass shaker, hanem szélessávú sugárzó), a túl mély frekvenciát nem bírja, mert eltöredeznek, így 100..150Hz a minimum frekvencia ami alá nem szabad vele menni és azt se túl erősre. Minimál shaker konfigurációnak nem két ilyet tennék a gáz és a fékpedálra, hanem inkább erősebb bass shakereket használnék, egyet a pedál alapra/wheelstand-re a pedálokhoz, a másikat meg az ülésre. -
JulesTS
őstag
Fanatec felhasználóknak figyelmébe:
Kijött az új 448-as beta driver:
https://forum.fanatec.com/discussion/27085/fanatec-driver-448-beta-for-csl-csw-and-podium-wb-all-wheels
Ami fontosabb, az az új Fanalab:
https://forum.fanatec.com/discussion/27086/fanalab-1-69-1-post-your-feedback-here
Annak is ez a funkciója:"IImplemented a new Car Dependent Auto Loading Profile feature (CDALP): The user can bind one or more specific cars to a profile which then gets automatically loaded when the selected car gets detected. It's also possible to let FanaLab detect a custom mod car and add it to the Car List to bind it to a profile so CDALP can also automatically load a profile for any custom cars. In order that every Car name is fully shown the minimum width of the Game Profile list was increased. This feature is enabled for AC, ACC, AMS2, F1 2021, F1 22, iRacing, R3E and rF2."
Ez miért is jó? ACC-ben a kormányszög állítással problémám volt. Két tanács is volt a beállítással kapcsolatosan:
ACC-ben és a driverben is legyen 900, vagy 1080 fokra állítva és akkor az ACC intézi a soft lock-ot autótól függően.
A másik, hogy a driverben legyen "auto".
Egyikkel se volt jó. A softlock nem pontosan ott fogta meg a kormány ahol kellett volna és nem olyan erősen, hogy jól érezhető legyen, hogy itt a végállás.
Az, hogy az autóhoz táblázatból kinézem a kormány szöget és a driverben és az ACC-ben is beállítom, az jó megoldás, csak nyűgös állítgatni minden autó cserénél...
Nade az új Fanalabban minden autóhoz lehet külön elmentett profilt rendelni. Gyorsan csináltam is minden autóhoz külön profilt ebből a táblázatból kinézett szögekkel:
https://traxion.gg/how-steering-lock-is-key-to-lap-time-in-assetto-corsa-competizione/
Így autó váltásnál a bázis már automatikusan beállítódik:
Már csak az ACC-ben kellett kitalálni rá valami, hogy ne kelljen mindig utánaállítani. Erre a 0 fok lett a megoldás:
Így tökéletesen működik a kormány végállás.
Ez csak egy hasznos dolog, de ezzel lehet autókhoz rendelni különböző FFB beállításokat, az RPM ledeket is kocsi függővé tenni, fékerőt állítani stb...
Szerintem hasznos/hiánypótló funkciót raktak bele...
Új hozzászólás Aktív témák
- Új! Lenovo IdeaPad Slim 5 Prémuim Laptop 16" -AMD Ryzen 5 7530U 8/512 AMD Radeon Graphics 2GB ! FHD+
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 Evo 13,3 makulátlan állapotban
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA
- Eladó garanciális, kifogástalan állapotú PS 5
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 32GB, 1TB SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs