Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daehun

    tag

    válasz bayarena #25027 üzenetére

    A pro-k 99%-ban stereot használnak.

    A 7.1 nem fog neked új információt generálni ami nem létezett előtte. Viszont ami alapból is ott volt, abba belenyúl, kicsit átformálja, lényegében egy bónusz effekt. Ez vagy bejön neked, vagy nem.

    Például ha fogsz egy EQ-t és felerősíted a lépéseket, a robbanásokat pedig lehúzod, akkor is egy hasonló effektet értél el, mert új információt nem hoztál létre, de elképzelhető, hogy a te füled könnyebben tudja feldolgozni/kihallani a részleteket. De ha már volt alapból egy jó fejesed, ami EQ nélkül is megfelelő egyensúlyban tartja a hangokat, akkor igazából nem értél el sokat (lehet, hogy rontottál is). A 7.1 nem ezt csinálja, csak próbálom érzékeltetni a szubjektív értékét az effektnek ezzel a példával.

    Azt is érdemes megjegyezni, hogy milliónyi formája van a különböző surround/5.1/7.1 megoldásoknak. Van ami sikeresebb, van ami nem. Pl. azok amik egyszerűen kapnak egy stereo jelet a játéktól, ráraknak egy effektet és visszaköpik azt a füledbe, az tényleg egy EQ szintjén van kb (pl. Cloud II hangkártyája ilyen). Ettől még lehet, hogy van akinek ez bejön.

    De van olyan is, ami kap a játéktól egy 7.1 jelet, azt kicsit szofisztikáltabban visszaalakítja stereora (HRTF algoritmussal), így pl. lehet hogy könnyebben el tudod különíteni, hogy a lövés pont előről jött vagy hátulról. A probléma itt továbbra is az, hogy az eredeti, játéktól kapott jel csak egy sík lap, felül/alul információ nincs benne. És itt is inkább csak a meglévő, limitált információba turkálsz bele, hogy szubjektíven jobban hallj (vagy nem).

    Csak hogy tiszta legyen, a HRTF nagyon leegyszerúsítve kb annyi, hogyha például hátulról jött egy hang, akkor a tested blokkolja a frekvenciatartomány egy részét, így mondjuk csak a mély hangokat hallod meg elsősorban (mélyre torzult fegyverhang = hátulról lőnek). Ha előről jött a lövés, akkor nincs semmi blokkolva és normálisan hallod a fegyvert. Ugyanígy megoldható a torzítás arra ha alulról vagy felülről jött a hang (HA van erről információja az eszköznek!). A valóságban ennél bonyolultabb ennek a számolása.

    Ha a játék (aminek van tudomása arról, hogy az ellenség alattad vagy feletted van) saját maga megcsinálja a HRTF kalkulációt, akkor a stereo jelben alapból megkapod azokat az információkat, hogy 3D térben honnan is jött a hang. Ez a legoptimálisabb felállás. De még itt is vannak variációk, mert mindenki kicsit máshogy hall és a HRTF algoritmusokból is van több féle.

    Nem tudom mennyire volt ez érthető, de lényeg az, hogy a semmiből új információt nem tudsz teremteni. A meglévő információkat át tudod formálni, hogy szubjektíven jobb hangzást kapj, de objektíven nem csináltál semmit.

    A hangzáshoz még annyit, hogy az én tapasztalatom az, hogy minél inkább jobb egy fejes alap hangzása, azt annál inkább rontja el bármilyen csodaeffekt. Például én egy Alpha-t használok egy 7.1 képes hangkártyával, de csak stereoban használom, mert az effektek inkább "elmossák" a hangok precizitását. Ez viszont fordítva is igaz. Egy alsó (értsd: kuka) kategóriás Sennheiserrel, ami játékra nem jó (hasonló problémák mint a te fülesed) a 7.1 és egyéb surround csodaeffektek segítenek kicsit.

    Alpha S hangzása egy kicsit pontatlanabb, mint az Alpha-é, és a kábelek hossza, mute/volume control elhelyezkedése kicsit rosszabb. Alpha S-hez van 7.1 hangkártya (PS-en jó eséllyel csak stereo) és cserepárna. Ez szerintem +10k-t nem ér meg, de igazából az S-el sem nyúlnál mellé.

    Revolver sem rossz, de panaszkodtak páran, hogy a fejrögzítés hangosan nyikorog ha mozgatod a fejed. Hangminőségben kb. hasonló vagy kicsit az Alpha alatt van. V-alakúbb a hangzásvilága, viszont a hangzástere tágasabb, ami bónusz lehet neked.

  • daehun

    tag

    válasz bayarena #25027 üzenetére

    Egyébként még annyit, hogyha jack-eset választasz és direktben a controllerbe dugod bele, akkor nagyon magas Ohm-os fejesek max hangereje kevesebb lesz (Cloud I/II/Alpha valamennyivel magasabb az átlagnál, de nem vészes). Akiket ismerek és Cloud-al játszanak azoktól nem hallottam ilyet, de azért neten látni pár ilyen panaszt. Elenyészőnek tűnik, de azért tudj róla.

Új hozzászólás Aktív témák