Hirdetés
A GDC a világ legnagyobb és legrangosabb, profi videojáték fejlesztésekkel foglalkozó eseménye, melyet idén 32. alkalommal rendeznek meg San Francisco-ban március 19-23 között. A konferencia minden évben több mint 26 ezer látogatót vonz, amin a világ vezető játékfejlesztői tartanak előadásokat, vesznek részt kerekasztal beszélgetéseken és különböző fórumokon, mutatják be legújabb fejlesztéseiket, így formálva a játékipar jövőjét. A Steam főtámogatásával a GDC idén elindít egy filmfesztivált is a videojátékok fejlesztésével és a videojátékos kultúrával foglalkozó filmek számára. 2018-ban 3 kategóriában összesen 9 filmet mutatnak majd be.
A magyar videojátékok fejlesztésének hőskorát bemutató Vakondok 4 – Végigjátszás című dokumentumfilm mellett egy japán és egy kínai film kerül majd levetítésre a nemzetközi blokkban. További 3 filmet mutatnak be a web-sorozatok kategóriában, és szintén 3 film szerepel a kifejezetten árkád játékos témakörben készült alkotásokat felvonultató utolsó blokkban is.
A Vakondok 4 betekintést nyújt a vasfüggöny mögötti Magyarországra, ahol már a 80-as évek elején szervezett videojáték-fejlesztések folytak, miközben a világ többi részén még főleg csak otthoni hálószoba-fejlesztőkről beszélhettünk. A magyar fejlesztők munkáit szinte az egész világ ismerte, olyan kiadók adták ki a magyar játékokat, mint például a Commodore, Virgin, Activision, Konami, Sony.
1984-ben a The Times arról számolt be, hogy “…a nyugati játékboltok letakarítják polcaikat, hogy elférjenek rajtuk a magyar játékok…”. A filmet több neves játékfejlesztő is méltatta már, mint például Louis Castle, a Westwood Studios egyik alapítója, aki többek között a Dune II, Command & Conquer és a Red Alert játékokkal írta be magát a játéktörténelembe. De például a Dungeon Siege-t és a Total Annihilation-t megalkotó Chris Taylor is elismerően nyilatkozott a dokumentumfilmről.