Fizetős demók bevezetését tervezi az EA? (Updated!)

Az utóbbi időben egyre terjednek a fizetős DLC-k, szinte nem is emlékszem olyan napra az első ilyen játék megjelenése óta, mikor ne lett volna legalább egy ilyen hírünk itt a Gamepod-on (Ma is az első hírünk a Kasumi DLC-ről szólt).

A fizetős DLC-k megosztják az embereket. Vannak, akik lehúzásnak tartják, míg mások szívesen fizetnek az extra tartalmakért. Az Electronic Arts a Mass Effect 2-vel bevezetett egy új rendszert, aminek a hangzatos "Project Ten Dollar", azaz a tízdolláros stratégia nevet adta. Ennek a lényege tömören az, hogy akik újonnan veszik meg a dobozos játékokat, azok ingyen kapnak hozzá egy kódot, mellyel hozzáférhetnek a letölthető tartalmakhoz. Míg akik használtan jutnak hozzá, azoknak 10 dollárt kell fizetniük ezért a DLC-kiváltó kódért.

Michael Pachter piackutató számolt be tegnap az Electronic Arts legújabb ötletéről, miután látogatást tett a Dead Space 2-t fejlesztő Visceral Games menedzserénél, Nick Earl-nél (Akiket szintén az EA birtokol), aki vázolta neki az új stratégiájukat.

"A PDLC-ket (Fizetős Letölthető Tartalmakat) körülbelül 10-15 dollár körüli áron lehetne letölteni XBOX Live!-on és PlayStation Network-ön keresztül. Lényegében ezek nagyon hosszú játékdemóknak foghatók fel, amelyek a 2009-es Battlefield 1943 vonalait követik majd." - magyarázta Pachter. "Nem sokkal a PDLC megjelenése után jelenne meg a teljes árú, dobozos játék. Mr. Earl úgy hiszi, hogy a fizetős demó korábban történő kiadásával csökkenthető a teljes játék befejezetlenül történő árusításának a rizikója, valamint egyben alacsony árú reklámként is szolgálna." - tette hozzá.

Pachter azt is kifejtette, hogy bár szerinte 10-15 dollárért árulni a hozzávetőlegesen 3 órányi játékidőt tartalmazó demókat nagyon sok lenne pusztán csak azért, hogy az Electronic Arts a játékosok és a sajtó visszajelzései alapján tökéletesíthesse a pár hónapra rá megjelenő, teljes árú dobozos terméket, maga az ötlet tulajdonképpen tetszik neki.

"Az EA álláspontja szerint a PDLC-ket jóval kevesebbe kerülne kifejleszteni (Alapvetően ezek a teljes játék első pár szintjét tartalmaznák), és lehetőséget biztosítana rá, hogy minden esetleges hibát kijavíthassanak a pár hónappal később megjelenő dobozos verzióban. Ezzel természetesen az is vele járna, hogy jóval több dolgot készíthetnek, amiket a játékosok szeretnek, és jóval kevesebb olyat, amit nem szeretnek. Ez briliáns stratégiának tűnik a számomra."

UPDATE: Időközben kiderült, hogy vagy nem igazak a szóbeszédek, vagy csak igyekeztek gyorsan letagadni, mindenesetre azóta az EA hivatalosan cáfolta a fentiek hitelességét!

Azóta történt

Előzmények