A Gamepod olvasói biztosan emlékeznek még, amikor tavaly ilyentájt az EA elindította a használt játékok kereskedelme ellen folytatott kezdeményezését. Ugyanis a másodkézből vásárolt programokból se a kiadó, sem pedig a fejlesztők nem profitálnak. Ekkor lett bevezetve az úgynevezett "10 dolláros stratégia".
A kezdeményezés részleteit elolvashatjátok a fentebb lévő linken keresztül található hírben. Itt csak annyit írnék emlékeztetőül, hogy az Electronic Arts minden játéka mellé egy egyszer használatos kódot mellékel (PL.: Mass Effect 2-nél a Cerberus Network kód), amit vásárláskor lehet aktiválni, és így hozzáférhetünk a DLC-khez, valamint a játékok multiplayer módjaihoz is.
Aki viszont használtan veszi meg ezeket a játékokat, annak 10 dollárért kell új kódot vennie, amivel ő is letöltheti ezeket a tartalmakat. Tehát így jobban megéri egy bontatlan példányt beszerezni, mint külön fizetni a kódért.
Visszatérve a Crysis 2-re, a New York-ban zajlott bemutató rendezvényen a Gamertag Radio egy riportjában azt állította, hogy a fejlesztők egyike azt mondta nekik, hogy a Crysis 2 nem fogja az EA Online Pass nevű kódját használni. Azaz amennyiben használtan vesszük meg a játékot, nem kell 10 dollárt fizetnünk egy új kódért, ha multizni akarunk.
Az Electronic Arts eddig nem erősítette meg ezt az állítást, a CVG riporterei egy emailt küldtek a kiadóhoz, hogy tisztázzák a helyzetet.