Az nVidia csak úgy maradhat releváns, ha alkalmazkodik

A MaximumPC oldal egy érdekes interjút készített az Oxide Games egyik fejlesztőjével az AMD Mantle API-val kapcsolatban. Dan Baker többek között elmondta, hogy az Intelnek és az nVidia-nak alkalmazkodnia kell a kialakult helyzethez, ha továbbra is meghatározó szerepet akarnak betölteni a piacon. Ez persze nem jelenti azt, hogy okvetlenül támogatniuk kell a Mantle technológiát (Ha akarják, persze megtehetik), inkább egy olyan, univerzális API-t kell létrehozniuk, ami előnyt tud kovácsolni a Mantle által felmutatott lehetőségekből. Ez lehet egy új OpenGL vagy D3D is akár.

Dan Baker hozzátette, hogy a Mantle API megjelenésével bebizonyosodott, miszerint a fejlesztők által már régóta követelt változásokat igenis meg lehet oldani. A viták elsősorban a következőkről szóltak: 1.: Nem lehet ennél gyorsabban, 2.: Túl nehéz lenne használni, 3.: Van már elég teljesítmény, ennél is több nem segít megoldani a problémát.

Elmondása szerint sokkal egyszerűbb néha megnyomni a "Reset" gombot és egy vadonatúj API-t létrehozni, mint a meglévő, már így is túl nagy méretűt kiterjesztésekkel még tovább növelni. Ráadásul a bővítmények nem képesek áthidalni bizonyos dolgokat, például a több processzor használatát.

Sokan hiszik, hogy az OpenGL némi kiterjesztéssel ellátva hasonló javulást hozhat, mint a Mantle API, Baker véleménye szerint azonban az OpenGL lényegében a D3D összes alapvető hibáját tartalmazza, kivéve, hogy lehet hozzá kiterjesztéseket fűzni. Akár hisszük, akár nem, jelenleg sokkal könnyebb támogatást írni Mantle API-ra, mint OpenGL-re, hiszen az tele van nem nyilvánvaló csapdákkal és buktatókkal, melyek a Mantle API-ban nincsenek jelen.

Jelenleg a Mantle API sikere nagyban függ a kiadóktól, vagyis, hogy hány játék jelenik meg a közeljövőben, ami képes kihasználni a technológiát. A DICE például szeretné, ha több fejlesztő is kihasználná a Mantle API előnyeit, de például a Flying Wild Hog csapata elmondta, hogy - bár valóban jó és ígéretes a technológia -, igen limitált is, mivel jelenleg csak a GCN architektúrájú AMD kártyák képesek azt kihasználni. Egy biztos: az idei év a Mantle API számára érdekes időszak lesz, kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Azóta történt

Előzmények