Alan Wake PC: DirectX9 és Windows XP támogatással

Megnyugodhatnak a gyengébb hardverrel rendelkező Alan Wake rajongók. A Remedy ugyanis megerősítette, hogy a PC verziót egy "nagyon fejlett" DirectX9 motor fogja hajtani, ami némi optimalizálást követően jól fog futni még a régebbi DX9-et támogató hardvereken is.

Bizonyára sok PC tulajdonos emlékszik még rá, amikor az Alan Wake-et úgy reklámozta 2005-ben a Microsoft, mint a négymagos processzorok és a Windows Vista elterjedése érdekében készített számítógépes játékot - végül mégis csak XBOX360-ra adták ki. Egészen 2010. elejéig reménykedhettek a PC-sek, hogy megkapják az Alan Wake-et, azonban akkor a Microsoft hivatalosan is bejelentette, hogy nem lesz számítógépes verzió.

Azonban hamarosan, mindössze 6 évnyi várakozást követően végre mi is megkapjuk PC-re az Alan Wake-et. A játékosokat most elsősorban az érdekelte, hogy vajon az eltelt idő alatt a készítők fejlesztettek-e valamit a játékon, azaz hogy úgy fog-e megjelenni, ahogyan 2005-ben is tervezték, azaz DirectX10 és Windows Vista támogatással?

A játék hivatalos fórumán írta a Remedy egyik munkatársa, hogy ahelyett egy új, nagyon fejlett DirectX9 motort használnak az Alan Wake PC verziójának elkészítéséhez, amivel állítása szerint mindent meg tudnak csinálni hardveres tesszelláció és egyéb hasonló lehetőségek támogatása nélkül is, pusztán a Shader Model 3.0 alkalmazásával. Tehát nem lesz DirectX11 sem az Alan Wake-ben.

A várható rendszerkövetelményekkel kapcsolatban annyit lehet tudni, hogy némi optimalizáltsági tesztet kell még lefuttatniuk, hogy lássák, hogyan muzsikál majd a játék a régebbi kiadású DirectX9 támogatottsággal rendelkező hardvereken. Azonban erre ünnepek alatt ne számítsunk, kizárólag januárban kaphatunk újabb információkat az Alan Wake PC verziójának jelenlegi állapotáról.

Azóta történt

Előzmények