Alan Wake PC: Négymagos processzor és Havok-támogatás

A PC Games Hardware oldal munkatársai meginterjúvolták Markus Mäki-t, a Remedy vezető technikai tisztviselőjét az Alan Wake PC verziójával kapcsolatban. Bizonyára emlékeznek a PC-s játékosok a program kezdeti kálváriájára, amikor úgy jelentették be az Alan Wake-et, mint a Windows Vista, DirectX10 és a négymagos processzorok fő ütőkártyáját. Utána végül XBOX360-exkluzívként jelent meg.

Markus Mäki azonban most az interjú során elárulta, hogy az Alan Wake PC verziója hű marad azon elképzeléshez, miszerint kihasználja majd a mai modern processzorokban lapuló erőt. Így tehát akinek négymagos processzor ketyeg a gépében, az biztos lehet benne, hogy a játék használni is fogja majd mind a négyet. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy bár a játék általában négynél több thread-et használ egyszerre, az úgy skálázódik, hogy Quad-Core CPU felett már nem látunk szignifikáns különbséget sebességben.

Az Alan Wake PC verziója a Havok Physics és Animation technológiát fogja alkalmazni a fizikai és animációs számítások elvégzéséhez, amit főleg a CPU fog kiszámítani. Markus Mäki elmondása szerint a GPU-alapú megoldással szemben (nVidia PhysX) a Havok nemcsak a látványt dobja fel, hanem szerves részét képezi annak is, hogy miképpen kerül interakcióba a játékos a program világával.

Végül szó esett az nVidia Stereo 3D funkciójáról is. Markus Mäki elmondása szerint az Alan Wake PC verziója támogatni fogja ezt a lehetőséget. Az általuk végzett tesztek során elég jól működött, azonban az már biztos, hogy egy nagyon erős grafikus kártyára lesz szüksége annak, aki használni akarja ezt a lehetőséget.

A CrossFire és SLI támogatásról annyit mondott, hogy nincs megfelelő erőforrásuk ahhoz, hogy élesben teszteljék ezt, de összedolgoznak a grafikuskártya gyártókkal annak érdekében, hogy lássák, miképpen működik a játék többkártyás rendszereken.

Azóta történt

Előzmények