Tomb Raider Anniversary - Nosztalgia bemutató

Játékmenet és irányítás

Akik már játszottak valamelyik Tomb Raider epizóddal, azok számára az Anniversary kezelése sem jelent majd problémát. Akik kontrollerhez vannak szokva, jobban járnak az ügyességi részeknél és a főellenfelek ellen vívott harcoknál (van egy speciális mozdulat, aminek alkalmazása nélkül ezeken a részeken sokkal nehezebb átjutni), de a billentyűzettel és egérrel játszók is tökéletesen irányíthatják a játékot, én is úgy vittem végig. Pár helyen viszont a változó kameraállás miatt szívni fogunk, akármivel is játszunk.

Akik játszottak az első résszel, azok számára nosztalgikus érzést kelt a régi helyszínek újbóli végigjárása, az ismerős ellenfelek viszontlátása, na és persze, hogy ismét az ereklyék felkutatásáról, illetve azok megfelelő helyen való használatáról szól a játék. Bizonyára sokan vannak köztetek igazi rajongók, akik annak idején füzetbe jegyezték le a rejtvények megoldását és az egyes kulcsok és kapcsolók helyeit. Én is így voltam vele. Amikor kijött a harmadik epizód (Tomb Raider III - Adventures of Lara Croft), annyiszor segítettem ki az elakadt cimborákat, hogy a végén már kívülről fújtam mindent. Ha betöltöttek egy mentést, kapásból tudtam, melyik pályán van és mit kell ott csinálni.

Ebben a tekintetben az Anniversary egy picit eltér az első résztől, hiszen például az emberi ellenfelekkel a szó valódi értelmében nem kell megküzdenünk, hanem csak egy könnyebb QTE-t kell lejátszanunk a győzelemhez. Állatokból és természetfeletti lényekből sincs nagyon sok, hiszen a játék nem a harcra, hanem az útkeresésre és a megoldandó feladatok leküzdésére van kihegyezve. A Legendben az ellenfelekről elugorva kapcsolt be a Max Payne-ben látotthoz hasonlító "Bullet-time" (Amikor lelassul az idő, így pontosan tudunk célozni). Az Anniversary-ben ez úgy működik, hogy célpontkijelöléssel megsorozzuk ellenfelünket, majd amikor az őrjöngve nekünk ront, közelünkbe érve lelassul az idő, ekkor gyorsan el kell vetődnünk az útjából (irány+vetődés) - közben végig ki kell őt jelölve tartani -, majd amikor a két piros célkereszt középen összeáll, lőjük fejbe.

Érdemes begyakorolnunk ezt a mozdulatot, mert a főellenfelekkel szemben nagyon megkönnyíti a győzelmünk esélyét, sőt, lesz olyan hely, ahol enélkül nem is tudunk majd továbbhaladni. Szintén gyakoroljuk be a csáklyával falon futást és onnan megfelelő irányba való elugrást, mert sok helyen meglehetősen gyorsan kell alkalmaznunk ezeket. Amire érdemes még odafigyelni, hogy sok platform leszakad, leereszkedik, vagy csak bizonyos ideig érhető el, tehát minél gyorsabban kell végigugrálnunk rajtuk, lehetőség szerint megszakítás nélkül.

Ami viszont mindenképp meg fogja nehezíteni életünket, az a folyamatosan változó kameranézet, valamint a látószögtől függő irányításváltozások. Ezt szó szerint kell érteni. Ugyanis, miközben Larát irányítjuk a (WASD) gombokkal, és épp egy csáklyával rugaszkodunk el egy falra, ahol azután jobbra-balra kell futnunk, hogy sebességet gyűjtsünk és elugorhassunk a kívánt irányba. Igen ám, de közben a kamera helyzete is folyamatosan változik, miközben igyekszik követni mozgásunkat. Ez még nem lenne akkora gond, de mivel azt, hogy mi most előre, hátra, jobbra vagy balra akarunk menni, a kamerához viszonyítva dönti el a program, ezért ha elindulunk előre, abból hátra lesz, ahogy átérünk a másik oldalra és vice versa.

Néha ez meglehetősen kellemetlen tud lenni, de csak elsőre, amint megszokja az ember, utána képes alkalmazkodni. Azonban még így is sokszor fog kellemetlenséget okozni, ezt a részt megoldhatták volna máshogy is. Amire leginkább ügyelnünk kell játék közben, hogy alaposan nézzünk körbe, hiszen a továbbvezető út nem mindig az, ami elsőre látszik. Sokszor ott van előttünk a cél, de átugrani nem tudunk, ekkor általában vagy a falon, vagy pedig az oszlopokon kell réseket keresnünk, amiknek segítségével átjuthatunk a túloldalra.

Életerőnket gyógyítócsomagok segítségével állíthatjuk vissza, ezek általában a pályák eldugottabb részein találhatóak, így már csak miattuk is érdemes rendesen körülnézni a terepen. Kétfajta csomag van, a kisebb egészségünk harmadát, míg a nagyobb az egészet helyreállítja. Akadnak még különféle relikviák, melyek megszerzéséhez bizony elég kacifántos utat be kell járnunk. Ha valaki igazi fanatikus, akkor az egész játék jóval nagyobb és hosszabb kihívást fog neki tartogatni, mint az első rész.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények