Square Enix: A tartósabb, online játékok felé nyitnak

Múlt hónapban nevezték ki a Square Enix észak-amerikai és európai részlegének főnökévé a Crystal Dynamics vezetőjét, Darrell Gallaghert. Akkor ezt stratégiai döntésnek szánták, és most meg is tették az első lépést: a stúdiófőnök nemrég bejelentette, hogy mostantól új irányvonalat vesznek fel a játékok fejlesztésénél. Ezentúl sokkal tartósabb programokat kívánnak készíteni, ami főleg a jelenlegi címeik online funkciókkal történő kiegészítését takarja.

Azt is elmondták, hogy a márciusi megjelenése óta immár több, mint négymillió példányban értékesítették az új Tomb Raider játékot, amivel kiérdemelte a sorozat leggyorsabban fogyó epizódjának járó címet.

Egy Gamasutra oldalnak adott interjújában Darrell Gallagher elmondta, hogy a Sleeping Dogs és a Just Cause 2 című játékok szűnni nem akaró népszerűsége mutatta meg számukra, milyen irányban kell stratégiát váltaniuk a többi játéknál is, hogy hasonló hatást érhessenek el. Így a programokat nem csak heteken és hónapokon, de akár éveken keresztül is az érdeklődés középpontjában tudják tartani. Nem MMORPG-t szeretnének készíteni - bár a koncepció ugyanolyan -, hanem tartós online élményeket biztosítani a tőlük már eddig is megszokott minőségű játékok mellé.

Természetesen ez a módszer nem lesz alkalmazható minden egyes játékra, elvégre egy bizonyos megoldás nem működhet minden esetben. Viszont a távlati tervek között a játékok ilyetén módon történő kibővítése szerepel, melynek eredményeképpen a játékosokat tovább le fogják majd kötni a játékok folyamatosan bővülő világai.

Azóta történt

Előzmények