Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name teszt

A tempó elképesztő: egy év alatt három Like a Dragon-játék is megjelenik! A Gaiden a második ezek közül, és ebben a már eltemetett főszereplő, Kazuma Kiryu tér vissza.

Öregember nem vénember

A cikk spoileres a Yakuza 6 lezárásával kapcsolatban!

Remélem, a Ryu Ga Gotoku stúdió fejlesztői nincsenek még az iparági átlagnál is jobban agyondolgoztatva: alig pár hónapja jelent meg a régi Ishin! új motorra ültetett remake-je, januárban már érkezik is a következő Like a Dragon, a széria két főszereplőjét közös kalandba – és most először Japánon kívülre! – sodró Infinite Wealth, most pedig kipróbálhatjuk az ezt előkészítő Gaiden epizódot is. Ezzel a japán szóval a mellékes, kiegészítő jellegű történeteket szokás jelölni, és ez tökéletes leírás erre a játékra, még akkor is, ha nem tudjuk, hogy miért és miként is jött létre.

De persze ismerjük az eredetet: úgy tűnt, hogy a hatodikként számozott, angolul utoljára Yakuzának hívott felvonás elbúcsúzott Kazuma Kiryutől, a széria addigi főszereplőjétől, aki aztán csak visszatért néhány kisebb jelenet erejéig az új főhőssel és új névvel rendelkező Like a Dragonban, de csak azért, hogy hivatalosan is átadja a stafétabotot az újonc Ichiban Kasugának, majd végleg eltűnjön a háttérben. A közelgő nyolcadik rész, a már említett Infinite Wealth azonban megint visszahozza az ikonikus harcost, és a fejlesztők úgy érezték, hogy néhány szimpla átvezető jelenet nem lenne elég az újabb visszatérés megmagyarázására. Több opció volt tehát a stúdió előtt: készíthettek volna egy ménkű hosszú animációs filmet intró gyanánt, gyárthattak volna egy méretes DLC-t a játékhoz, vagy legnehezebb megoldásként nekiállhattak volna egy erre koncentráló teljes játék munkálatainak. Az első opció túl unalmasnak lett minősítve, a DLC-nek nem sok értelme lett volna az Infinite Wealth után, így aztán az amúgy sem lazsáló csapat a letölthető tartalom tervezgetésekor létrejött ötleteket kibővítve alig fél év alatt elkészítette a Gaident.


[+]

A Like a Dragon Gaiden tehát elsősorban Kiryuról szól, bemutatva a Yakuza 6 és az Infinite Wealth közti időszakot. Mivel ez vagy hat évet ölel fel, természetesen nem kapjuk meg az egész mesét, csak a legfontosabb, katalizátorként szolgáló 2019-es hetek eseményeit. Bár Kiryu halálát csak megrendezték a Yakuza 6 legvégén, azóta senki nem hallott a legendás yakuzáról, ami nem is csoda, hiszen hősünk most a mindenkit megtévesztő Joryu néven, valamint minden idők legravaszabb álcájában éldegél – napszemüveget visel! Bár finoman szólva sem túl lelkesen, Kiryu a Daidoji nevű – a yakuzák rendszerén kívül tevékenykedő – bűnszervezet ügynökeként dolgozik, engedelmességét pedig az okinawai árvaház biztonsága körüli finom célzásokkal (és néha nyílt zsarolással) biztosítják kezelői. Az események azzal indulnak be, amikor egy rutinszerű aranycsempész ügylet során a várt partnerek helyett maszkos alakok érkeznek, brutálisan kivégezve több Daidoji-kollégát, megpróbálva elrabolni Kiryu főnökét.


[+]

Talán nem árulok el titkot azzal, hogy a játék cirka huszadik percében történő események mögött jóval több van, mint azt akkor még sejtenénk – naná, hogy Kiryu életben maradásának híre fontos személyekhez jut el, és persze ezek az alakok mind saját céljaiknak akarják megnyerni az okinawai fiatalokat biztonságát sajátjánál is többre tartó harcost. Bár az első órákban még nem sok utal rá, a Like a Dragon Gaiden eseményei – ismét – megrengetik ennek az univerzumnak az alapjait, időközben egy újabb kiváló érvet szolgáltatva arra, hogy miért is kellett elhagyni a Yakuza címet. A sztori megannyi részletének jó yakuzás módon nincs igazi értelme, ha csak kicsit is elgondolkodunk róluk, Kiryu lendülete segít ezt megakadályozni, ráadásul a fő sztoriszál ezúttal tényleg olyan helyre fut ki, ahol kíváncsian várjuk a következő részt.


[+]

Bár Kiryu új kalandja Yokohamában indul, innen villámgyorsan átkerülünk Oszakába, annak is a Yakuza 0-ból ismert folyómenti Sotenbori kerületébe. A pálya ugyanaz, mint abban a játékban, legfeljebb néhány új étterem, klub és játékterem nyitott ki, úgy a csillogó főutcán, mint a jóval lepattantabb sikátorok mentén. Egy DLC és egy majdnem teljes árú játék (50 euró, 19 ezer forint a Gaiden ára) teljesen más elvárásokat gerjeszt a játékosokban – ott fel sem hoztam volna, hogy kicsit szomorú, hogy egyetlen utcával sem bővült a játéktér, itt azért megfordult a fejemben, hogy elviseltem volna valami újdonságot a térképen. És ha már itt tartunk: nálam a csaknem teljes végigjátszás (egy mellékküldetés, valamint három kolosszeum-csata hiányzik csak) csupán 17 órát emésztett fel, ami lényegesen kevesebb, mint amit megszoktam a szériától.


[+]

Más tekintetben viszont a Like a Dragon Gaiden azt hozza, amit elvárunk ettől a sorozattól: egy fordulatokkal és drámával teli sztorit, rengeteg visszatérő karaktert, valamint bunyókat, játéktermi automatákat és annyi japán kártyajátékot, amennyit csak el tudsz viselni. Bár a központi történet érdekes, és feltűnik benne néhány karakter, akit a nem mindig barátságos indulás ellenére is csak megkedvel a játékos (Kiryuvel egyetemben), az egyik nagy főgonosz kifejezetten papírvékony karakter lett, akiből teljesen hiányzik az a fajta fenyegetés, az a fajta erő, ami oly felejthetetlenné tett nem egy yakuza-főnököt a sorozat korábbi részeiben. Így sem tudok azonban haragudni a játékra, hiszen az az egész széria talán legérzelmesebb jelenetét is elhozta – ezzel szinte garantálva, hogy az Infinite Wealth könyörtelenül megríkatja majd a széria szerelmeseit.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Baten Kaitos I & II Remaster teszt

    A GameCube legjobb szerepjátékai közé tartoztak, de azóta nem sokat hallottunk a Baten kaitos-szériáról – most viszont újra elérhetővé váltak a Monolith Soft korai alkotásai.

  • Fate/Samurai Remnant teszt

    A valódi történelmi személyiségek megdöbbentő újraértelmezésével hírnévre szert tett Fate-sorozat ezúttal a szamurájkorba látogat – és igen, Miyamoto Musashi sem pont úgy néz ki, mint gondolnád!

  • Nobunaga’s Ambition: Awakening teszt

    Negyvenedik születésnapját, és óvatos matek szerint is 16. fővonalbeli játékát ünnepli a Nobunaga’s Ambition-széria – megnéztük, mit ajánl az Awakening a grand strategy kedvelőinek.

  • Like a Dragon: Ishin! teszt

    Közel egy évtizede, a PS4 rajtjához időzítve jelent meg Japánban a Yakuza-széria e XIX. században játszódó mellékszála – a mostani remake-láz viszont ezt is felszínre hozta.