Diablo III bemutató - A Gonosz visszatért

Szörnyek, harc és halál

Ahogyan más hack& slash típusú játékban, a Diablo III-ban is időnk nagy részét a ránk támadó szörnyek hordái ellen való harccal fogjuk eltölteni. Minden ellenfél rendelkezik meghatározott mennyiségű életerőponttal (Továbbiakban: HP), melyet a különféle támadó képességeinkkel kell nullára redukálnunk ahhoz, hogy sikert arassunk - lehetőleg úgy, hogy közben mi ne dobjuk fel a bakancsunkat. Ezt a neve alatt látható piros csík szimbolizálja.

Ellenfeleink öt nagy csoportra oszthatók erejük és szintjük tekintetében, és akárcsak a tárgyak esetében, őket is neveik színe alapján különböztethetjük meg egymástól. A mezei mobok fehér színnel vannak jelölve (1. kép), ők általában nem rendelkeznek extra képességgel, mindegyikük a rá jellemző módon akar minket eltenni láb alól (A közelharcosok nekünk rontanak, az íjászok és mágusok távolról lövöldöznek, míg az idézők csicskákat hívnak elő segítségképpen).

Sokszor találkozunk sejtelmes derengést árasztó, rendszerint 4-5 fős falkákban mászkáló, kék színnel jelzett szörnyekkel (2. kép), melyek erősebbek a normál moboknál. Ráadásul egy vagy több különleges képességgel is bírnak, melyek segítségével néha komolyan megizzaszthatnak minket. Némelyikük teleportál, mások villámgyorsan mozognak, egyesek pedig mindenféle egészségre ártalmas anyagot fröcskölnek szét maguk körül. Azt ugye mondanom sem kell, hogy a falka minden tagja rendelkezik ezekkel a képességekkel, így egyszerre akár 4-5 irányból is kaphatjuk az áldást.

Sárga színnel vannak jelölve azok a szörnyek, akik még a kékeknél is több HP-val rendelkeznek (3. kép), rendszerint ugyanúgy különleges képességek birtokosai, ráadásul általában 3-4 csicska veszi őket körül (Minion). Ezek gyengébbek a főnöküknél, de ugyanazzal a speciális tulajdonsággal rendelkeznek, így még külön is nagyobb kihívást nyújtanak normál társaiknál. Általában célszerű előbb a csicskáktól megszabadulni és a végén foglalkozni a főnökkel, így harc közben némi HP gömbhöz is juthatunk, ha szükséges.

Következnek az alvezérek, lila színnel jelölve (4. kép). Őket már nem egyszerű elintézni, ugyanis temérdek HP-vel és általában több különleges képességgel rendelkeznek. Harc során időnként csicskákat idéznek maguk mellé, ami - bár picit megnehezíti a küzdelmet - egyúttal arra is szolgál, hogy a belőlük nyerhető HP gömböket felszedve nagyobb eséllyel éljük túl a támadásait. Léteznek alacsonyabb rangú alvezérek is, ők nem idéznek segítőket, de általában egy csoport normál mob környékén találkozunk velük.

Végezetül pedig vannak a nagyfőnökök (Bossok), melyekkel mindig egy elszeparált helyszínen kell megküzdenünk, rendszerint egy monológot követően. Belőlük is két fajta van: a fő gonoszok segítői (általában az előttük való helyszínen tanyáznak), végül pedig a játék legerősebb ellenfelei: az Act Bossok. Őket legyőzve jutunk át a következő fejezetbe (Act), melyből összesen négy van. Ha az utolsót is kifektettük, megnyílik a következő nehézségi szint. Róluk nem teszek be képet, mert spoileres lenne azok számára, akik még nem játszottak a Diablo III-al.

Utoljára még meg kell említenem egy különleges ellenféltípust, ezek pedig a kincstolvaj manók (Treasure Seeker), akik egy nagy batyut cipelnek és sandán nézelődnek. Ha észrevesznek vagy beléjük kötünk, nyakukba szedik a lábukat és igyekeznek eltűnni, miközben szanaszét potyogtatják zsákjukból az aranyat (5. kép). Ilyenkor ne álljunk meg felszedegetni a kincseket, hanem üldözzük őket és lehetőleg még azelőtt intézzük el, mielőtt kereket oldanának. Amennyiben nem sikerül őket idejében elcsípni, egy teleportkaput nyitnak maguknak és végleg elveszítjük őket. Ha sikerül kifektetnünk a kis férgeket, általában több mágikus tárgyat és egy rakás aranyat tudunk felszedni a hullájukról.

Miközben harcolunk a pokolfajzatok ellen, előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor sérülést szerzünk, ha pedig nem figyelünk oda egészségünkre, meg is halunk. Ennek elkerülésére több lehetőségünk van, de leginkább az ellenfeleink halála után hátramaradó HP gömbök segítségével tudunk gyógyulni (6. kép). Életerőnk ugyan lassan regenerálódik magától, amit mágikus cuccok segítségével gyorsítani is lehet, de önmagában ez nem elég arra, hogy élve megússzuk a küzdelmeket.

Életerőnk mennyiségét a képernyő bal alsó sarkában lévő üveggömbben található piros színű folyadék szintje jelképezi. Ha találatot kapunk, életerőnk csökken, a gömbben lévő folyadék pedig apadni kezd. Amikor súlyos sérülést szerzünk, az egész képernyőt piros felhő borítja be, ezzel figyelmeztetve minket, hogy életerőnk vészesen lecsökkent. Amennyiben nem tudunk kellő időben gyógyitalt inni, életerő-gömböt felvenni vagy regeneráló képességet használni, karakterünk meghal. Amennyiben ez megtörténik, karakterünk visszakerül az utolsó ellenőrzőpontra (Lásd később), viselt felszereléseinek állapota pedig tíz százalékot romlik.

Találhatunk különféle erősségű gyógyitalokat is (Health Potion), melyek szintén megmenthetik az életünket szorult helyzetekben, ám van egy hátrányuk: miután egyet megiszunk, némi időnek kell eltelnie, mielőtt ismét használhatunk egyet. Ezért taktikusan kell velük bánni és vészhelyzetekre tartogatni őket. Ha Monk karakterrel játszunk, akkor képesek vagyunk magunkat gyógyítani is, így akkor kevesebb HP italra lesz szükségünk.

Eddig még nem említettem meg, de lehetőségünk van követőket is felfogadni magunk mellé. A Templar rendelkezik Heal skillel, így ő is gyógyíthat minket, ha szorul a hurok. Ha már szóba kerültek a követők, ejtsünk róluk is néhány szót. Utunk során három társra teszünk szert, akik eltérő képességeik lévén jól kiegészítik karakterünket, akármilyen kasztot választottunk is.

Karmac egy Templar, ő közelharcban jeleskedik, egykezes fegyverekkel és pajzzsal tudjuk őt felszerelni, így javítva hatékonyságát. Lyndon Scoundrel kasztú, elsősorban a távolsági harcot favorizálja, íjjal és számszeríjjal tudjuk őt segíteni fejlődésében. Végül Eirana csatlakozik hozzánk, ő Enchantress, aki törékeny termete ellenére nem csak varázsbotok, hanem egyéb fegyverek forgatásában is jeleskedik. De persze elsősorban mágiáját használja harcban, kiváló támogatója közelharcos karakterünknek.

Minden követőnk hatékonyságát fejleszthetjük jobb felszereléssel, melybe fegyverek, pajzsok, amulettek, gyűrűk, valamint speciális, csak meghatározott követők által használható relikviák (Relic) tartoznak. Társunkat is érdemes fejlesztenünk, hiszen bár haláluk esetén harc után felélednek, viszont nem mindegy, hogy meddig nyújtanak nekünk segítő kezet. Néha már az is elég, ha magukra vonják a mobok figyelmét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt