Diablo III bemutató - A Gonosz visszatért

Mesteremberek, ládikó és AH

Amikor a játékban elérünk egy olyan szintre, ahol már sűrűn potyognak a kék színű tárgyak és nincsenek anyagi gondjaink sem, elkezdhetünk gondolkodni rajta, hogy újrahasznosítjuk őket valami nekünk megfelelőbbre. Erre a kovács nyújt lehetőséget, ahol a feleslegessé vált varázserejű tárgyakat - a szürke és fehér nem jó erre - alapanyagokra bonthatjuk le (Salvage). Ennek során különféle alkotóelemeket kapunk, melyekből a kovácsmester elkészítheti nekünk a kívánt tárgyat, ami hasznosabb az eddig összegyűjtött kacatoknál.

A bal oldalon láthatjuk azokat a recepteket, melyeket a kovács el tud nekünk készíteni, ha rákattintunk a kívánt tárgyra, alatta megjelenik a hozzá szükséges alapanyagok listája. Ha nincs kellő mennyiségű alapanyagunk, szét kell bontanunk pár kék vagy sárga színű holmit, amire már nincs szükségünk. Kék tárgyakhoz általában elég egyféle alapanyag, míg sárga vagy jobb cuccokhoz már különleges összetevők kellenek, melyeket szintén olyan színű tárgyak lebontásával nyerhetünk. Természetesen lebontáskor az eredeti tárgy megsemmisül.

Egyetlen hátulütője a dolognak az, hogy az eljárás során készült tárgyakra véletlenszerűen kerülnek fel a statok, tehát előfordulhat az is, hogy nagy nehezen összeszedjük az alapanyagokat és olyan tárgyat sikerül gyártanunk, amit nem érdemes használnunk, mivel nem azt adja, ami számunkra ideális (A képen látható sárga sapkát én készítettem, szerencsém volt hogy elsőre olyan tulajdonságokat adott, ami hasznos a varázslónőm számára). Ilyenkor sajnos újra össze kell szednünk az alapanyagokat egy új legyártásához.

Mivel a Diablo III-ban minden karakterünknek közös ládikája, mesteremberei és aranya van, így érdemes néha költeni fejlesztésekre is. A kovács többféle tárgyat - akár sárgát vagy jobbat is - tud nekünk létrehozni, miután szintet lép, ráadásul ez a boltja kinézetén is meglátszik. Az ékszerész fejlesztésével pedig egyre erősebb drágakövek készítésére nyílik lehetőség minden egyes szintlépését követően.

Az ékszerésszel először az Act II városában találkozunk, nála tudunk a kalandozásaink során talált - eleinte többnyire alacsony értékű - drágakövekből erősebbeket készíteni. Másik nagyon fontos szolgáltatása, hogy némi pénzért cserébe ki tudjuk szedetni foglalatos ruháinkból a már beillesztett drágaköveket, így ha jobb minőségű darabot találunk, de nem szeretnénk megválni kedvenc nadrágunktól, szimplán ki tudjuk azt cserélni benne.

Drágaköveknél összesen 14 erősségi szint van, a leggyengébbek "Chipped", a legerősebbek pedig "Perfect Star" jelzőt viselnek. Persze ezek elkészítéséhez már alapos tréningre van szüksége az ékszerészmesternek, 10-es szinten tudja csak legyártani azokat.

Normál nehézségen csak meghatározott szintig tudjuk fejleszteni a mestereket, ugyanis a magasabb fejlettséghez szükséges alapanyagokat csak Nightmare fokozaton kezdik el dobálni a szörnyek, mint például az egyik képen látható lapot, ami az ékszerészmester fejlesztéséhez szükséges. Ezekből elég sok fog kelleni, tehát ha ilyeneket találunk, nehogy eladjuk.

Ahogyan az előző részekben, a Diablo III-ban is rendelkezünk ládikával azon holmik tárolására, melyeket nem akarunk mindig magunkkal cipelni. A mérete először csak 14 hely, azonban 10.000 aranyanként újabb 14 helyet vásárolhatunk hozzá. Egy ládában maximum 70 helyünk lehet, de vásárolhatunk magunknak ezen kívül még két ládát (Ezek külön oldalak formájában jelennek meg). Azonban ennek borsos ára van, 100K-ba kerül a második láda, a harmadikért pedig már 200K aranyat kell fizetnünk. A láda maximális méretéhez tehát összesen 100K + 200K + 40K x 3 = 420K aranyra lesz szükségünk. Így 210 helyünk lehet a három ládában.

Aki nem szeretne pénzt költeni a mesteremberek fejlesztésére, tárgyak készítésére és ládikájának növelésére, az választhatja az egyszerűbb megoldást is: a talált cuccokat beadhatja az Aukciós Házba, vagy, ha elég sok arannyal rendelkezik, akkor vásárolhat is onnan magának olyan tárgyakat, melyek megfelelnek az ő és karaktere ízlésének.

Az Aukciós Házban (Továbbiakban: AH) rengeteg holmit árulnak a többi játékosok, így mindenki találhat magának megfelelőt. Sokan hisznek benne, hogy kezdetekben hanyagolhatjuk a mesterek fejlesztését, mert a ráköltött pénzből sokkal jobb cuccokat vásárolhatunk magunknak AH-ból. Ez valóban így van, pláne ha belegondolunk hogy normál nehézségi szinten a bossok garantáltan dobnak legalább egy sárga cuccot, viszont a Blizzard úgy oldotta meg - a bossfarmolás ellen -, hogy másodszorra már nem fognak olyat adni, ez fix.

Most pedig ismerkedjünk meg picit közelebbről az ellenfeleinkkel is, természetesen ügyelve arra, hogy ne nagyon spoilerezzek el semmit, viszont nagyjából megemlítsem, milyen pokolfajzatokkal kell szembenéznünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt